Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
-
marcin jakimiuk
- Posty: 5
- Rejestracja: 2009-06-25, 11:07
- GG: 10644030
- Lokalizacja: Łosice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: marcin jakimiuk » 2009-12-09, 20:20
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
- Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
-
Kontaktowanie:
Post
autor: maykii » 2009-12-09, 20:24
Napisałbyś jakie mniej więcej osiągi na takim zestawie masz

(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem".

-
marcin jakimiuk
- Posty: 5
- Rejestracja: 2009-06-25, 11:07
- GG: 10644030
- Lokalizacja: Łosice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: marcin jakimiuk » 2009-12-09, 20:32
osiągnąłem 90 na gaźniku oryginalnym od minska,bo na tym Dellorto nie dalo się jechać .... liczyłem na więcej ale w tą zimę zmieniam wał bo ten ma luzy i podłubię nad płukami w cylindrze to może v/max się odrobinę jeszcze zmieni, może regulacją da się jeszcze coś wycisnąć bo na tej zębatce na 3-ecim biegu nie mam wyższych obrotów czyli jeszcze wszystko przed tym silnikiem ;p
-
slawek90
- Posty: 10
- Rejestracja: 2009-07-19, 21:38
- GG: 0
- Moje maszyny: BMW E39 2.8
Opel Astra
GPZ 500S
Minsk 125
Simson SR50
- Lokalizacja: Białogard
-
Kontaktowanie:
Post
autor: slawek90 » 2009-12-10, 18:52
.
Ostatnio zmieniony 2010-01-19, 23:03 przez
slawek90, łącznie zmieniany 1 raz.
-
marcin jakimiuk
- Posty: 5
- Rejestracja: 2009-06-25, 11:07
- GG: 10644030
- Lokalizacja: Łosice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: marcin jakimiuk » 2009-12-10, 22:01
w karterach,tam na czym osadza się oryginalny zapłon jest takie zwężenie(ma chyba 1-2mm) to ono zostało wyrównane i jest wsadzony przez to zimering o grubości 7mm a nie 10mm jak to jest w oryginale.To działanie było kierowane tym,że każdy milimetr się liczył(jak ktoś już kombinował z takim zapłonem to wie o co kaman).Oczywiście magneto jest stoczone.Nie ma klina,bo po prostu nie było miejsca w magnecie na wyżłobienie tego rowka.Także trzeba idealnie nasadzić magneto i po prostu zakręcić nakrętką(nie ma hu** żeby się zapłon przestawił bo stator jest na stałe a stożek na magnecie jest idealnie dopasowany).Stator trzyma się na trzech śrubkach,gdzie dwie wypadają na zewnątrz i nie ma dziury w statorze tylko jest zrobione jedynie wgłębienie(jak widać na foto).Trzecia jest głębiej tak jak w oryginale,i tam jest wywiercony otwór który wypada między cewkami.foto postaram się dać jak najszybciej
-
maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
- Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
-
Kontaktowanie:
Post
autor: maykii » 2009-12-10, 22:09
Siemqa Marcin

Przeczytałe ostatni post i nie widzę najmniejszego sensu robienia rowak na klin

trzeba tylko mozno dokręcić, żeby się nie odkręciło i tyle, nie potrzenujemy tam ustalać magneta wzblędem przerywacza, bo zapłon jest bezstykowy więc po co robić rowek na klin ?
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem".

-
slawek90
- Posty: 10
- Rejestracja: 2009-07-19, 21:38
- GG: 0
- Moje maszyny: BMW E39 2.8
Opel Astra
GPZ 500S
Minsk 125
Simson SR50
- Lokalizacja: Białogard
-
Kontaktowanie:
Post
autor: slawek90 » 2009-12-10, 23:36
.
Ostatnio zmieniony 2010-01-19, 23:04 przez
slawek90, łącznie zmieniany 1 raz.
-
wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wujcio » 2009-12-11, 16:48
dla jasności w MZ'tkach całe sprzęgło jest montowane właśnie na samym stożku i oczywiste jest to że jak obie części są nowe (stożki muszą być idealnie pasujące do siebie) to jest wszystko git natomiast kiedy jedno albo drugie jest już obruszane nie ma szans żeby trzymało.
-
jannex
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jannex » 2009-12-12, 13:50
Mam kilka uwag i pytań na temat moto:.
- nie dawaj silkonu pod cylinder poniewaz łatwo przesłonić część kanałów przelotowych i silnik tylko straci na sprawności
- jaki dałeś układ wydechowy oryginał z czy z mińska
- na jakim dystansie testowałeś ten V-max - nie ma objawu puchnięcia tłoka?
- pomyśl o modyfikacji hamulców - już fabryczne 80 km/h to dla nich wyzwanie

-
rutkowski
- Posty: 220
- Rejestracja: 2008-03-25, 11:25
- GG: 9296900
- Moje maszyny: FSM 126 BIS '89
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rutkowski » 2009-12-12, 14:13
Zapłon wygląda obiecująco.
Jak już się bawić w przeróbki to lepiej zrobić liczony wydech [spawaka], i podkowę aby lepiej wykorzystać możliwości silnika.
-
marcin jakimiuk
- Posty: 5
- Rejestracja: 2009-06-25, 11:07
- GG: 10644030
- Lokalizacja: Łosice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: marcin jakimiuk » 2009-12-12, 16:49
więc tak, nie wiem dlaczego ktoś usunął mojego posta w którym dużo wyjaśniłem,wielki żal do moderatora....Sylikon pod cylindrem,bo kiedyś dawałem hermetyk i nie był za dobry.Wydech jest od minska,lecz kolanko jest bardziej podgięte gdyż ja mam dwuramówkę a kolanko z cylindra wychodzi ukośnie i trzeba było kombinować.tłok raczej nie puchnie gdyż nie odczuwam spadku mocy.A co do hebli... jakoś dają radę,tak naprawdę to trzeba dużo wcześniej hamować. podkowy nie będę robił,gdyż w swoich przeróbkach staram się jak najmniej obciążać silnik,nie ma u mnie planowania głowicy czy piłowania tłoka.podkowa wyraźnie skróci żywotność.
W tamtym poście co go tu nie ma,sporo się rozpisałem o tym zapłonie ale głównie chodziło o to że jak ktoś jest w jakiejś sprawie ciemny to niech się nie udziela.
-
Anzel
- Posty: 615
- Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilkanaście
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Anzel » 2009-12-12, 17:10
Nikt nie ma zamiaru bawic się w cenzora i przekopywac jeden długi post i klepac backspace'a by usunąc chwasty z Twoich wypowiedzi.Nie marnuj czasu na pisanie głupot to nikt nie będzie usuwał Twoich postów.Trochę pokory bo widzę że na każdym kroku chcesz pokazac że masz wszystkich pod sobą w tym temacie.Powiedz co masz do powiedzenia i przyjmij do wiadomości zdanie innych,inaczej nie bedziemy życ w zgodzie.
""Yes Rico...Kaboom""
Ekipa Południe® 
-
marcin jakimiuk
- Posty: 5
- Rejestracja: 2009-06-25, 11:07
- GG: 10644030
- Lokalizacja: Łosice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: marcin jakimiuk » 2009-12-12, 21:59
dobra,może i piszę niecenzuralne słowa,ale tylko w taki sposób że ich nie piszę w całości.... taki offtop
-
175mirek
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
- GG: 1103489
- Lokalizacja: Kock
-
Kontaktowanie:
Post
autor: 175mirek » 2009-12-13, 01:25
Nieźle wygląda ten silnik z cylindrem od Mińska,jestem ciekaw jak to chodzi,czy jest jakiś inny dzwiek.A taki OT Zmień prosze avatar bo ktoś Cie ze mną pomyli i potem bede miał nieprzyjemności przypadkowo

Bo Ja mam go odkąd tu jestem

Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...
-
Jarek_kam
- Posty: 306
- Rejestracja: 2007-12-06, 21:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Kamieńsk woj. Łódzkie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Jarek_kam » 2009-12-13, 02:07
Właśnie pierwsze spojrzenie..mówie nie no mirek w 125 sie nie bawi:D zdziwko mnie wzieło

-
czochu
- Posty: 119
- Rejestracja: 2007-10-31, 09:21
- GG: 0
- Lokalizacja: piaseczno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czochu » 2009-12-13, 20:18
anzel napisał o sprzęgle w mz , marcin zrobił zapłon na tej zasadzie tzn na stozek , tylko chce zebyście wiedzieli ze przy częstym zdejmowaniu i ostrej jeżdzie choć wiem ze to nie etz i tak łatwo jest zerwać stozek z wału ale stozek moze się wyrobić i wkońcu obruszać choć koło zamachowe duzo nie wazy i nie ma obciązenia takiego jak sprzęgło w mz, ale moim zdaniem to solidna konstrukcja jeśli się ją odpowiednio wykona

a co do zapłonu i magneta to zeczywiście on musi być ustawiony odpowiednio , nawet sam impulsator w mz ma rowek i wciska się go w komutator i przykręca . więc magneto takze musi być w odpowiedniej pozycji
-
marcin jakimiuk
- Posty: 5
- Rejestracja: 2009-06-25, 11:07
- GG: 10644030
- Lokalizacja: Łosice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: marcin jakimiuk » 2009-12-18, 16:04
no tak tak,ryzyko jest ale to jest Tuning ^^
-
Anzel
- Posty: 615
- Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilkanaście
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Anzel » 2009-12-19, 00:22
Na tym forum zamiast słowa tunning preferuje się wyrażenie "modyfikacja"

Może dlatego że to pierwsze nabrało pejoratywnego znaczenia...Poza tym dobrze wykonany tunning nie wiąże się z ryzykiem.
""Yes Rico...Kaboom""
Ekipa Południe® 
-
marcin jakimiuk
- Posty: 5
- Rejestracja: 2009-06-25, 11:07
- GG: 10644030
- Lokalizacja: Łosice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: marcin jakimiuk » 2009-12-20, 12:10
no tak,masz rację.Trzeba mieć tylko jakieś pojęcie i można dłubać ;p
-
z-tomek
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2
- Lokalizacja: Sieradz
-
Kontaktowanie:
Post
autor: z-tomek » 2010-01-06, 20:31
A jakie te cewki ładowania mają moc i napięcie? czekam na fotki.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość