Problem z wałem.
- ppaatt1995
- Posty: 57
- Rejestracja: 2009-12-07, 15:12
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Problem z wałem.
Nie wiem co zrobić z wałem ponieważ jak rozpołwiłem silnik to wał sie razem z nim rozpołowił,co mam teraz z nim zrobić?Nadaje sie na wyzucenie?
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym ...
- Wojtek
- Posty: 954
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: wał problem
To ciekawa historia. Zanieś wał do zakładu na wymianę sworznia i może łożyska lub całego korbowodu. Jeśli korbowód był w dobrym stanie to naprawa nie będzie droga.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: wał problem
jeśli oczywiście otwór w przeciwwadze nie jest naruszony (nie jest wyrobiona dziura do której wpadnie nowy sworzeń.) to wał nadaje się do regeneracji.
- ppaatt1995
- Posty: 57
- Rejestracja: 2009-12-07, 15:12
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: wał problem
Korbowód jest w dobrym stanie,luzy ma małe tylko na boki.To zanieśc tam gdzie robią regeneracje?I powiedzeć zeby dolny sworzen wymienili.?
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym ...
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: wał problem
no ok korbowód może być w bd stanie ale sworzeń będzie luźno w przeciwwadze i do widzenia nic z tym nie zrobisz.
- ppaatt1995
- Posty: 57
- Rejestracja: 2009-12-07, 15:12
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: wał problem
To czyli,ze jak nowy sworzeń lekko wejdzie to przeciwwagi do wywalenia?
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym ...
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: wał problem
tak jest sworzeń musi wejść ciasno żeby było wszystko sztywno, jesli rusza CI sie na boki kobra to znaczy ze masz rowki w korbie albo na sworzniu w miejscach gdzie chodzą rolki.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 2009-06-13, 19:31
- GG: 0
- Lokalizacja: warszawa
- Kontaktowanie:
Re: wał problem
Jeżeli uważasz że korbowód nie ma luzu na tym starym sworzniu to jeżeli masz gdzieś w okolicy galwanizernię możesz podejść i dowiedzieć się czy kładą chrom ale techniczny nie galanteryjny. Jak kładą to zanosisz przeciwwagę żeby położyli cienką warstwę a najlepiej zanieść im sworzeń żeby wiedzieli ile położyć i problem masz z głowy.
Kolega tak robił z dwoma wałami od Jawy i wszystko złożyło się pięknie i pracuje już chyba ponad 2 lata.
Kolega tak robił z dwoma wałami od Jawy i wszystko złożyło się pięknie i pracuje już chyba ponad 2 lata.
- ppaatt1995
- Posty: 57
- Rejestracja: 2009-12-07, 15:12
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Kontaktowanie:
Re: wał problem
Dzięki wilekie arturoo
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym ...
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: wał problem
Niby tak - parę mikrometrów przybędzie, ale weźcie pod uwagę ze sworzeń nie zużywa się równomiernie..Wał ma byc złożony precyzyjnie a w tej metodzie jest za dużo na oko.. trzeba dokładnie znać potrzebną wartość naddatku powłokowi żeby w procesie galwanizacji ustalić odpowiednie natężenie i napięcie prądu. No i ocena zużycia na zasadzie "Jeżeli uważasz że korbowód nie ma luzu" to wynik jest takie ze: udo sie, albo sie nie udo... ale trzymając się tego pomysłu to można by pochromować przeciwwagi i kupić nowy sworzeń (pytanie tylko gdzie).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości