Część nypli była mosiężna z tego co wiem, reszta powinna być w ocynku - ale nie dam głowy uciąć bo nigdy się w to nie zagłębiałem. Chrom wydaje się mało prawdopodobny. Co do ściągania starej powłoki to niestety na własnym przykładzie przekonałem się że w zakładach, nawet tych renomowanych, nie wszystko jest robione w sposób, wydać by się mogło, oczywisty

Chrom z obręczy nie łatwo jest usunąć inną metodą niż elektrochemiczną, a powiedz mi Wojtku która lakiernia będzie się w to bawić - piaskarka i heya!

u nie był kłopot, trzeba było gdzie-niegdzie popracować iglakiem.
Co do ośki, jeśli lata za bardzo to ewidentnie prosi się o wymianę, 10zł na allegro, ocynk i gotowe. A odnośnie śrub to faktycznie ładnie to wygląda ale:
1. droga zabawa,
2. nietórzy "fachoffcy" lubią pokryć też gwinty,
3. jeśli natomiast nie pokryją to od razu pojawia się rudy, ze względu na kąpiel w kwasach - pojawił by się i tak, prędzej czy później,
4. śruby z natury mają ciężkie życie, klucze bywają wyrobione, czasem coś nas złapie na drodze i trzeba kombinować itp... dołóżmy do tego kiepską powłokę i w efekcie po którymś tam z kolei odkręcaniu piękny chrom idzie się bujać.
5. Jakimś cudem masz piękną śrubę nówkę sztukę, a chromiarz się przyłożył się do roboty....żaden klucz Ci nie spasuje do łba, jedynie nastawny - jeśli będziesz walczył standardowym to patrz punkt wyżej
A ocynk? Polerowany jest piękny, gwint zabezpieczony, wymiar łba i tolerancja pasowania gwintów zachowana, tani jak barszcz, dlatego jak zmatowieje to raz na dwa sezony pójdzie do poprawki - same zalety

jedyne co można wymyślić lepszego to nierdzewka, bije na głowę pod każdym względem....poza ceną, z reszta widać to na allegro
