PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 2008-12-25, 02:19
- GG: 9525876
- Moje maszyny: MZ ETZ 150
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontaktowanie:
Re: Problem z iskrą w WSK 125
Dalej to samo. Na innym kablu jest to samo.
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: Problem z iskrą w WSK 125
Cewka do zmiany
Znaczy taka faza była u mnie. Prąd był ale iskry nie było...

(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

-
- Posty: 71
- Rejestracja: 2008-12-25, 02:19
- GG: 9525876
- Moje maszyny: MZ ETZ 150
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontaktowanie:
Re: Problem z iskrą w WSK 125
Prawdo podobnie masz racje, bo wprawdzie zmieniałem cewke, ale wcale nie miałem pewności, że jest dobra.
- mateusz 46
- Posty: 231
- Rejestracja: 2009-05-05, 20:55
- Moje maszyny: rm 125
- Kontaktowanie:
Re: Problem z iskrą w WSK 125
cewka musi być pewna zeby dała dobry prąd do wytworzenia iskry
Ekipa Północ
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 2008-12-25, 02:19
- GG: 9525876
- Moje maszyny: MZ ETZ 150
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontaktowanie:
Re: Problem z iskrą w WSK 125
Dzięki "maykii" miałeś racje, to jednak cewka, wielkie dzięki wszystkim za pomoc.
Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125
cześć. mam problem z iskrą. podczas jazdy w magnecie zerwał mi się klin włożyłem nowy i odpaliłem motor pojechałem. go wytestować i mi zgasł.ściągnąłem pokrywę magneta i wszystko było w porządku ale niema iskry w świecy. włożyłem palec do fajki i jet iskra ale bardzo słaba.wiecie co to może być??proszę pomóżcie 

-
- Posty: 208
- Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
- Lokalizacja: Starokrzepice
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125
sprawdź kondensator i cz gdzieś nie ma przebicia zwróć szczególną uwagę na śruby łączące kable przy silniku
- Maniekk
- Posty: 327
- Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
- GG: 2028919
- Lokalizacja: ŚWIDNIK
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125
Prąd łapie opór i nie idzie , zepsuje ci się 10 razy to się nauczysz. Sprawdź połączenia miernikiem i bedziesz wiedział gdzie.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125
wiecie niewiem co się stalo ale wyciągłem motor i zobaczyłem czy może jest iskra ku mojemu i waszenu zdziwieniu była i jeżdżę na niej cały dzień.czyli naprawiło się samo.przepraszam za kłopot
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2010-03-15, 12:56
- GG: 0
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontaktowanie:
Re: PROBLEMY Z ISKRĄ WSK125
A jaką oporność powinna mieć cewka ?
- Maniekk
- Posty: 327
- Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
- GG: 2028919
- Lokalizacja: ŚWIDNIK
- Kontaktowanie:
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Iskra jest a nie pali.
Już drugi dzień się z tym motam, mam pewne podejrzenia ale samemu to wiecie jak jest, to liczę na Waszą pomoc
Mianowicie:
Motocykl po całkowitym remoncie, szlif, nowy tłok org na IV szlif, org magneto, org zapłon, wiekszość w silniku org.
Zadowolony z siebie wkręciłem świece, przelałem gaźnik, dałem kilka kropel jeszcze benzyny do cylindra
>kopajet<
silnik zapalił na niskich obrotach, przelałem drugi raz odpalił, chciałem wziąść na wieksze obroty, zgasł i od tamtej pory niema znaku życia.
Myślałem że to przez przewody, instalacje robiłem sam i ze stacyjki spadło mi kilka przewodów, zamontowałem je spowrotem i nic,
Iskra jest taka że:
Na epokowej 95- zabija słonie-/fiolet/niebieski/pomarańczowy
Na epokowej 75- jest zwykła- fiolet/niebieski
Na współczesnej nowej NGK jest cienka - fiolet/niebieski
I co najważniejsze motocykl nie daje znaku życia żadnego, nawet nie jęknie, ustawiałem zapłon, przerywacz, wymieniłem kondensator 3 razy,iiii nic!, oczywiście dawałem dotrysk paliwa w cylinder po czym swieca zalana i nic...
Co to może być to ja niemam pojecia, dajcie jakieś sugestie...., magneto epokowe leciutko trze o karter, hmm no cóż moim zdaniem nie to bedzie przyczyna bo wczesniej normalnie na tym zacykała z pierwszego kopa, cewka?- no jakby ona walneła to iskra była mierna, przerywacz?- no cóż też epokowy ale działa poprawnie...
DODAM ŻE TO JEST ZAPŁON 31-05 (bez oddzielnej cewki ładowania), a może szukać przyczyny w instalacji?
Mianowicie:
Motocykl po całkowitym remoncie, szlif, nowy tłok org na IV szlif, org magneto, org zapłon, wiekszość w silniku org.
Zadowolony z siebie wkręciłem świece, przelałem gaźnik, dałem kilka kropel jeszcze benzyny do cylindra
>kopajet<
silnik zapalił na niskich obrotach, przelałem drugi raz odpalił, chciałem wziąść na wieksze obroty, zgasł i od tamtej pory niema znaku życia.
Myślałem że to przez przewody, instalacje robiłem sam i ze stacyjki spadło mi kilka przewodów, zamontowałem je spowrotem i nic,
Iskra jest taka że:
Na epokowej 95- zabija słonie-/fiolet/niebieski/pomarańczowy
Na epokowej 75- jest zwykła- fiolet/niebieski
Na współczesnej nowej NGK jest cienka - fiolet/niebieski
I co najważniejsze motocykl nie daje znaku życia żadnego, nawet nie jęknie, ustawiałem zapłon, przerywacz, wymieniłem kondensator 3 razy,iiii nic!, oczywiście dawałem dotrysk paliwa w cylinder po czym swieca zalana i nic...
Co to może być to ja niemam pojecia, dajcie jakieś sugestie...., magneto epokowe leciutko trze o karter, hmm no cóż moim zdaniem nie to bedzie przyczyna bo wczesniej normalnie na tym zacykała z pierwszego kopa, cewka?- no jakby ona walneła to iskra była mierna, przerywacz?- no cóż też epokowy ale działa poprawnie...
DODAM ŻE TO JEST ZAPŁON 31-05 (bez oddzielnej cewki ładowania), a może szukać przyczyny w instalacji?
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest a nie pali.
Jak na moje oko cewka, to że jest iskra, nie oznacza, że wyzwala ona dostateczną siłę by dokonać zapłonu, możne być zawilgnięta itp. nie raz tak po prostu jest że iskra jak byk, a motor nie pali.
- Maniekk
- Posty: 327
- Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
- GG: 2028919
- Lokalizacja: ŚWIDNIK
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest a nie pali.
Możesz mieć rozmagnesowane magneto ja tak miałem. Albo spróbuj odpalić bez fajki po prostu trzymaj kabel przy czubku świecy jakieś 3 mm i odpal jak będzie chodzić to znaczy że iskra ma za małą moc i ginie w kompresji. Jak tak nagle zgasła to mogło ściąć klina. zobacz też na samym kablu czy tak z 5mm od jakiejś masy przeskakuje iskra jak nie to wiesz co:) cewka na bank.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest a nie pali.
Ok dzieki za odpowiedzi, czyli moim priorytetem będzie teraz cewka. wymienie i dam znać 

MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
- Lokalizacja: Starokrzepice
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest a nie pali.
uważaj na dzisjejsze cewki ja kupiłem nową niby polska a szorowała magneto i musiałem ją szlifować a iskra niby była a moto nie palił założyłem starą cewki i nowy kondensator i WSK zapaliła bez problemu
- Maniekk
- Posty: 327
- Rejestracja: 2007-08-08, 12:57
- GG: 2028919
- Lokalizacja: ŚWIDNIK
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest a nie pali.
Szorowanie cewki o magneto nie powoduje złej pracy zapłonu.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
- bigsoft
- Posty: 20
- Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
- GG: 16126214
- Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M - Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest a nie pali.
Jeżeli masz akumulator , może być samochodowy (w zasadzie jakikolwiek 6 lub 12), to proponuję zamiast cewki zapłonowej podłączyć przerywacz pod akumulator i butelkową (na napięcie takie jak akumulator) do tego np z malucha. Jeżeli odpali, to przynajmniej wiesz, że z przerywaczem, kondensatorem i samym silnikiem jest wszystko w porządku, a najprawdopodobniej padła cewka zapłonowa w prądnicy.
Powodzenia
PS. To, że magneto trze o karter, to nic dobrego, ale jeżeli nie hamuje mocno wału, to powinna palić maszyna.
Powodzenia

PS. To, że magneto trze o karter, to nic dobrego, ale jeżeli nie hamuje mocno wału, to powinna palić maszyna.
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest a nie pali.
Wymieniłem cewkę na inną epokówke która wcześniej chodziła normalnie w innej wsk, efekt ten sam, iskra może troche lepsza, jade do sklepu kupić nową i jak mi sie uda nowy przerywacz. Jak już to nie pomoże to niewiem.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości