Kobuz Brata

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: 125 arek » 2010-04-14, 21:22

bierz ten elektroniczny jest lepszy na elektrodzie jest dokąłdny opis przeróbki pozdrawiam
Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: Brat » 2010-04-14, 21:33

nie będe go przerabiać, bo już przystosowałem skalę do tego obrotka tak aby w niego nie ingerować, bardziej mi chodzi o to że ten z poldka jest nowocześniejszy i w nim wskazówka płynnie i powoli opada, a w tym z fiata to opada natychmiast uderzając o blokadę.

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: Brat » 2010-04-21, 23:02

Praca ze składaniem wueski stoi, bo nie pomalowałem jeszcze nie których elementów (osłona łańcucha, osłony na nogi, uchwyt tylnej lampy i drobnica) chciałem to zrobić ostatnio, ale kompresor mam podczas małej modernizacji i nie mam możliwości po malowania :(

Mam tez małe pytanie, bo dostałem od znajomego moduł zapłonowy od poloneza, miał być gl 118, ale okazało się że to jakiś hybryd, mógłby mi ktoś powiedzieć czy ten moduł nada się do mojego łobuza, czy szukać tej gl'ki.

55cf160853ea2acf.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: Brat » 2010-04-22, 20:57

Panowie zależy mi na szybkiej odpowiedzi odnośnie tego modułu.. na pewno ktoś coś musi wiedzieć 8-)

Awatar użytkownika
1angel
Posty: 1113
Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
GG: 10200026
Moje maszyny: Kilka legend PRLu
Lokalizacja: WGR
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: 1angel » 2010-04-22, 21:44

Sam jakiś czas temu miałem zaadaptować moduł z Poloneza do M21 chwilowo darowałem , i z tego co się zorientowałem w temacie niestety ten moduł w WSK działać nie będzie .
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: 125 arek » 2010-04-23, 11:56

no to zależy a od jakiego poldolota był ten moduł ???
Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: Brat » 2010-04-23, 12:18

zwykły Poldek z prostokątnymi lampami

Awatar użytkownika
mateusz 46
Posty: 231
Rejestracja: 2009-05-05, 20:55
Moje maszyny: rm 125
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: mateusz 46 » 2010-04-24, 19:12

czmu ma nie działać ??
jak odpowiednio podłączysz to bedzie działał :D
mam taki sam moduł na pólce . mój wójek miał kiedys w junaku gl 118 u chodził ale potem dał tego hybryda i tez chodził wiec u ciebie powinno dzałac :D
Ekipa Północ

Awatar użytkownika
125 arek
Posty: 535
Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
GG: 6055683
Moje maszyny: M 06 B1
Lokalizacja: marcinkowice
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: 125 arek » 2010-04-25, 11:21

jak ma kostkę taką jak w zwykłym module to tyko go podepnij
powinien działać
Ekipa Południe®

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: Brat » 2010-05-14, 18:25

Dziś udało mi się kupić manetki od charta, cena średnia, a nawet jak dla mnie duża (85zł), jednak po rozmowie z Wujciem, klamka zapadła i dziś pojechałem je odebrać.

Stan chyba dobry, sprawne ( przynajmniej tak zapewnił mnie sprzedający), lakier słaby ale i tak je wypiaskuje i pomaluje na nowo.

(Brak zdjęć - znikły z serwerów i dysku twardego)

Awatar użytkownika
sylwestro150
Posty: 18
Rejestracja: 2009-08-09, 18:07
GG: 0
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: sylwestro150 » 2010-05-14, 21:51

Jak dla mnie za manetki to sporo, ale ogólnie są b. praktyczne.

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: Brat » 2010-05-15, 00:25

Wueska ma być do jazdy wszędzie gdzie się da, w tym do roboty, wiec musi być poręcznie, standardowe przełączniki to w ogóle jakaś pomyłka, cena za przełączniki wiem, wysoka ale odebrałem je osobiście dlatego to 15 zł zaoszczędziłem na przesyłce i są w 100% kompletne a z tego co wiem to najczęściej są jakieś nie kompletne. Wyszedłem z założenia że wole mieć pewniaka za większą cenę niż kupić na allegro i się zastanawiać co, jak, gdzie, no i do tego szukać jakiejś okazji, bądź żeby się w ogolę pojawiły na allegro... bo jak na razie jest mały zastój na te przełączniki.

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: Brat » 2010-05-16, 10:13

Kupiłem sobie wczoraj kolanko w nowym chromie, moim zdaniem cena okazyjna, tym bardziej że sprzedający zapewnił mnie że jest do cła idealne.

Wyszedłem z założenia, doźże trafił się oryginał odnowiony, to cena nie była kosmiczna, może większa niż nowe dzisiejszej produkcji, ale za to widać że chrom jest ładny, a nie taki cienki i ze słabo obrobioną powierzchnią pod chrom.


http://allegro.pl/item1034274348_kolank ... ginal.html


Teraz ino czekać jak przyjdzie do domu :evil:

gsedgfe.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
piotrek7533
Posty: 286
Rejestracja: 2008-02-14, 17:25
GG: 8916094
Moje maszyny: WSK M06B3 125 1981r
MZ ETZ 250 1983r
Polonez Caro 1.4GLI
Lokalizacja: Jarosław\Mielec
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: piotrek7533 » 2010-05-16, 10:31

Widzę że kupiłeś od Rafik883 tylko żeby nie było tak że przyjdzie parę kartofelków albo inne kolanko :P

Awatar użytkownika
Brat
Posty: 874
Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: Brat » 2010-05-23, 22:34

Dziś odwiedziłem katowicki oldtimerbazar, oczywiście mogliście mnie zobaczyć w naszej wueskowej koszulce.

Zakupiłem sobie nowy kask NAXA który po stargowaniu poszedł za 180 zł - model na sezon 2010.
Do tego nową tabliczkę znamionową oraz pasek akumulatora.

Chciałem także kupić nowe opony jednak wszystkie tanie były w rozmiarach 19, w 18 można było znaleźć za szerokie w przyzwoitej cenie albo takie jak by mi trza było ale w cenie 260 zł za sztukę.

Co do bajzlu, to trochę słabo było, nie było żadnych rarytasów ani konkretnych okazji :(

Myślałem że uda mi się kupić za jakąś rozsądną cenę stacyjkę od charta bądź kosa, ale niestety nikt nie miał owej stacyjki :(

Oprócz tego przyszło mi owe kolanko które kupiłem, oczywiście użytkownik rafik883 mnie oszukał, stan idealny to idealny, a jak widać uchwyt tłumika jest pordzewiały, odpada tam chrom do tego są gdzie nie gdzie są małe ślady po wgniotkach i wżerach, sprzedawca głupio się tłumaczył, że dobrze wiedziałem że kupuje 30-sto letnie kolanko to czego mogę się spodziewać. Oczywiście jego tłumaczenia są śmieszne bo sprzedając coś idealnego to nie kupuje czegoś uszkodzonego tym bardziej jeśli płace za to więcej niż można kupić nowe kolano, gość sam się gubił w tym co pisał. totalne 0 profesjonalizmu i do tego wciska ludziom kit, aż się dziwie skąd to on tyle tych pozytywów ma. Jeśli ktoś chce mogę podesłać korespondencję mailową z tym oszustem. Można się porządnie pośmiać.

07400f537a1fb713.jpg
f7fbb03437dfd3f6.jpg
c0e4c96e8ed33668.jpg
9835df546f6f0c88.jpg
725a71caebf8e9ef.jpg
c7ea164528652ee5.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
ADRIANO1992LBN
Posty: 88
Rejestracja: 2008-04-17, 14:18
GG: 9516828
Lokalizacja: LUBLIN
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: ADRIANO1992LBN » 2010-05-23, 22:47

No trochę przypał z tym kolankiem wyszło...
Ale jak założysz to nie będzie tego tak widać;)
Kupię jedną lagę nieruchomą do: Bąka, Dudka, Lelka etc.!

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: wujcio » 2010-05-23, 23:10

Tylko że ten nowy chrom to jakieś badziewie pewnie bez podkładu miedzi i po pierwszym nagrzaniu wszystko zlezie ;]

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 958
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: Wojtek » 2010-05-23, 23:31

Gołym okiem widać że ktoś się nie przyłożył do tego kolanka. Chromowanie elementu z takimi dziurami to fuszerka. Pod śrubą chrom ma prawo się niszczyć ale nie odłazić takimi płatami. Pod chromem powinny być 3 podkłady. Miedź cyjankowa, miedź kwaśna oraz nikiel. Wtenczas dopiero chrom. Ostatnio rozmawiałem z człowiekiem, który prowadzi galwanizernio w mojej okolicy i mówił że tanie zakłady przeważnie nie mają miedzi cyjankowej i zaburzają kolejność tych podkładów. Problem polega na tym że nie każdy metal ma dobra przyczepność do gołej stali oraz nie każde dwa metale mogą koło siebie egzystować (mówiąc potocznie) z uwagi na korozję. Tutaj bardzo wyraźnie wypłynął problem z przyczepnością.
Ostatnio zmieniony 2010-05-24, 00:19 przez Wojtek, łącznie zmieniany 1 raz.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
jarek
Posty: 305
Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
GG: 7482920
Moje maszyny: WSK M06-64
Lokalizacja: Oława/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: jarek » 2010-05-23, 23:58

Wojtku miedź cynkowa ??, a może chodzi o miedź nakładaną w kąpieli cyjankowej czyli zasadowej z tego co pamiętam, następnie miedź kwaśna czyli kąpiel bazująca na siarczanie miedzi i kwasie siarkowym a następnie na to nikiel i chrom. To że ważna jest kolejność nakładania to fakt, jak kiedyś czytałem poradnik domowej galwanotechniki to było tam napisane że miedź w kwaśnej kąpieli słabo się trzyma stali i cała może dopadać. Można temu zaradzić najpierw nakładając cienka warstwę niklu a następne na to grubą warstwę miedzi (którą można następnie polerować lub nie w zależności od ubytków), następnie kolejną warstwę niklu i na to dekoracyjną chromu. Co ciekawe warstwa chromu nie jest szczelna tylko mikroporowata, dlatego trzeba ją napastować co zazwyczaj robią w galwanzeri przy końcowym polerowaniu, lecz trzeba o tym pamiętać przy dalszej eksploatacji. W naszych powłokach warstwą uszczelniającą jest miedź oraz nikiel a chrom to tylko cieniutka warstwa dekoracyjna.
I to by było na tyle moich wywodów

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 958
Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Kobuz Brata

Post autor: Wojtek » 2010-05-24, 00:18

Masz oczywiście rację. Słabo się na tym znam i pokręciłem. Reszta twojej wypowiedzi całkowicie zgadza się z tym co mówił mi mister w galwanizerni.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości