Kulka sprzęgła / test świec w silniku S01
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Kulka sprzęgła / test świec w silniku S01
Ma któryś z was małą kulkę wchodzącą między popychacze sprzęgła w S01? Skończyły mi się zapasy kulek, a u Wacka będę dopiero pod koniec miesiąca.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Kulka sprzęgła
weź jakiegoś starego składaka, i wyciągnij mu kulkę łożyska z przednich widełek
- sprawdzone 


- Anzel
- Posty: 615
- Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilkanaście
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Kulka sprzęgła
Pewnie jakaś 1/6 cala.Uprasza się adminów do zamiany nazwy tego tematu na "offtopic" lub podobny.BTW kiedy będą świece?
""Yes Rico...Kaboom""
Ekipa Południe®
Ekipa Południe®

- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Kulka sprzęgła
A z jakiej paki zmieniać nazwę tematu? Forum regionalne, temat otwarty.
No nic, wyjmę z małego łożyska, myślałem, że ktoś ma ZMD pod ręką.
Anzel - nie wiem kiedy będą, już dawno powinny być. Maila wysłałem i cisza. Viva allegro - na cewki czekałem 2 tygodnie.
No nic, wyjmę z małego łożyska, myślałem, że ktoś ma ZMD pod ręką.
Anzel - nie wiem kiedy będą, już dawno powinny być. Maila wysłałem i cisza. Viva allegro - na cewki czekałem 2 tygodnie.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Kulka sprzęgła
Kulka ZMD?

Staaaaary, mam pełno nowych kulek różnych rodzajów więc jak mi podasz rozmiar w calach to Ci podrzucę
a tak btw to co to za jakieś magiczne świece? Zapałę się na coś dobrego??




Staaaaary, mam pełno nowych kulek różnych rodzajów więc jak mi podasz rozmiar w calach to Ci podrzucę

a tak btw to co to za jakieś magiczne świece? Zapałę się na coś dobrego??

- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Kulka sprzęgła
Świece akurat Ciebie nie będą interesowały (w przypadku WSK 175).
Do naszej jazdy na prymitywach typu silnik S01 można spokojnie stosować świece dużo cieplejsze. Katalog podaje do S01 świecę F80, jednak do naszych przebiegów (krótkie dystanse, brak przegrzewania silnika, brak jazdy w upałach) spokojnie można zastosować np F65 (coś koło 175 wg starego boscha).
Kupiliśmy oryginalne czarne iskry F50 z PRL, do testów. Są dwie szkoły:
- jedna mówi o dobieraniu najzimniejszej świecy która pozwala jeszcze na samooczyszczanie stożka izolatora/elektrody,
- druga mówi o dobraniu świecy jak najcieplejszej, która nie powoduje samozapłonu.
Bardzo uogólniając, świeca cieplejsza szybciej ulegnie zużyciu, jednak będzie ulegała lepszemu samooczyszczaniu. Świeca taka gorzej odprowadza ciepło (długi stożek izolatora, gorące spaliny wchodzą głębiej w świecę), co przynajmniej w teorii powinno spowodować szybsze nagrzewanie się silnika. Świece przyjdą, będę testował. Na razie w M06B1 sprawdziłem iskrę FE65P. Długogwintowa, gdyż głowicę mam tulejowaną na długi gwint. Świeca jest sucha, nie ma na niej spieków itp. Przy zastosowaniu iskry F50 powinna bardzo szybko uzyskać kawowy nalot. Trwałości takiego rozwiązania pewnie nie sprawdzę ze względu na brak możliwości zrobienia większego przebiegu. Natomiast pobawię się jazdą na wyższych obrotach w upały i ocenię kolor izolatora.
Do naszej jazdy na prymitywach typu silnik S01 można spokojnie stosować świece dużo cieplejsze. Katalog podaje do S01 świecę F80, jednak do naszych przebiegów (krótkie dystanse, brak przegrzewania silnika, brak jazdy w upałach) spokojnie można zastosować np F65 (coś koło 175 wg starego boscha).
Kupiliśmy oryginalne czarne iskry F50 z PRL, do testów. Są dwie szkoły:
- jedna mówi o dobieraniu najzimniejszej świecy która pozwala jeszcze na samooczyszczanie stożka izolatora/elektrody,
- druga mówi o dobraniu świecy jak najcieplejszej, która nie powoduje samozapłonu.
Bardzo uogólniając, świeca cieplejsza szybciej ulegnie zużyciu, jednak będzie ulegała lepszemu samooczyszczaniu. Świeca taka gorzej odprowadza ciepło (długi stożek izolatora, gorące spaliny wchodzą głębiej w świecę), co przynajmniej w teorii powinno spowodować szybsze nagrzewanie się silnika. Świece przyjdą, będę testował. Na razie w M06B1 sprawdziłem iskrę FE65P. Długogwintowa, gdyż głowicę mam tulejowaną na długi gwint. Świeca jest sucha, nie ma na niej spieków itp. Przy zastosowaniu iskry F50 powinna bardzo szybko uzyskać kawowy nalot. Trwałości takiego rozwiązania pewnie nie sprawdzę ze względu na brak możliwości zrobienia większego przebiegu. Natomiast pobawię się jazdą na wyższych obrotach w upały i ocenię kolor izolatora.
- Anzel
- Posty: 615
- Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilkanaście
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Kulka sprzęgła
Skracając powyższy wykład do dwóch zdań,F50 z Allegro spiszą się przy delikatnej eksploatacji w S01 i pochodnych -Niestety monstra spod dłuta inż.Wiatraka takich świec nie tolerują 

""Yes Rico...Kaboom""
Ekipa Południe®
Ekipa Południe®

- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Kulka sprzęgła
Czy się sprawdzi to nie wiadomo. Przynajmniej powinna. Na pewno w bardziej zużytych silnikach (kompresja dużo poniżej fabrycznych 8bar dla S01Z3A-Lux) powinna śmigać bez problemu.
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Kulka sprzęgła
No i poszedłem się przejechać żeby nikt mnie nie posądził o wymyślanie teorii z palca. Poniżej zdjęcia iskry FE65P oraz iskry FE55 Super-U (elektroda o przekroju litery U). Obie były przetarte przed jazdą.
Zdjęcia są słabe, ale widać iż mimo krótkiej przejażdżki stożki są ładnie oczyszczone, mają kolor rdzawy.
- Zapłon 3,45mm przed ZZ,
- przerwa na przerywaczu 0,35mm,
- iglica mosiężna od G20,
- korpus G20M2A,
- śruba powietrza wykręcona o 2 pełne obroty,
- króciec gaźnika od B3
- ciśnienie sprężania 8,0 bar,
- za oknem 21 stopni Celsjusza.
Myślę, że iskrę F50 można śmiało zastosować do celów "prezentacyjnych", częstego odpalania silnika, na krótkich dystansach, bez przegrzewania silnika itp. Stożek nie pokrywa się spiekami, unikamy gubienia iskry. Problem jest bardzo często poruszany - "palenie świec", "gubienie iskry", a to wszystko spowodowane tym, że najczęściej używamy naszych zabytkowych motocykli na krótkich przebiegach.



Zdjęcia są słabe, ale widać iż mimo krótkiej przejażdżki stożki są ładnie oczyszczone, mają kolor rdzawy.
- Zapłon 3,45mm przed ZZ,
- przerwa na przerywaczu 0,35mm,
- iglica mosiężna od G20,
- korpus G20M2A,
- śruba powietrza wykręcona o 2 pełne obroty,
- króciec gaźnika od B3
- ciśnienie sprężania 8,0 bar,
- za oknem 21 stopni Celsjusza.
Myślę, że iskrę F50 można śmiało zastosować do celów "prezentacyjnych", częstego odpalania silnika, na krótkich dystansach, bez przegrzewania silnika itp. Stożek nie pokrywa się spiekami, unikamy gubienia iskry. Problem jest bardzo często poruszany - "palenie świec", "gubienie iskry", a to wszystko spowodowane tym, że najczęściej używamy naszych zabytkowych motocykli na krótkich przebiegach.



- Tukan
- Posty: 386
- Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: pl
- Kontaktowanie:
Re: Kulka sprzęgła
Fajne informacje, ale co to robi w forum regionalnym na dodatek zakamuflowane inną nazwą tematu? 

- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Kulka sprzęgła
Hmmm .... leży?
Gdybyś był tak miły zmień nazwę tematu na "Kulka sprzęgła / test świec w silniku S01", z góry dzięki.
Gdybyś był tak miły zmień nazwę tematu na "Kulka sprzęgła / test świec w silniku S01", z góry dzięki.
- Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
- Kontaktowanie:
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Kulka sprzęgła / test świec w silniku S01
Tak to bywa że najciekawsze tematy wyłaniają się zazwyczaj z du... 

- Anzel
- Posty: 615
- Rejestracja: 2008-05-15, 11:06
- GG: 0
- Moje maszyny: Kilkanaście
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Kulka sprzęgła / test świec w silniku S01
Południe,macie namiary na tą firmę z pr0 pierścionkami? Pilnie potrzebuje zajedwabisty komplet do SHL M11 (S32) na pierwszy szlif.
""Yes Rico...Kaboom""
Ekipa Południe®
Ekipa Południe®

- Wężu
- Posty: 1149
- Rejestracja: 2007-06-26, 12:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1, WSK M06 B3 3x, Iż 49
- Lokalizacja: Rdziostów
- Kontaktowanie:
Re: Kulka sprzęgła / test świec w silniku S01
Żbiku podawał namiar na bdb firmę, zadzwoń do niego.
Jeżdżę motocyklem WSK 
Ekipa Południe®

Ekipa Południe®
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości