Błędy i niedopatrzenia konstruktorów

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 561
Rejestracja: 2007-01-15, 21:00
GG: 8665055
Moje maszyny: Dudek Sport
Kobuz
Kos
M06B3
WFM, SHL, Komarki ,itd
Lokalizacja: Łowicz
Kontaktowanie:

Re: Błędy i niedopatrzenia konstruktorów

Post autor: Maciek » 2008-07-02, 00:20

Tą dziurę zasłania kołnierz ale w sumie po co ma go zasłaniać skoro mogloby go tam wogóle nie być
Obrazek

Awatar użytkownika
Kos
Posty: 106
Rejestracja: 2008-01-02, 14:29
GG: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Błędy i niedopatrzenia konstruktorów

Post autor: Kos » 2008-07-15, 07:51

JA takowy też posiadam, zdjęć nie moge wrzucić bo aparat w telefonie padł, a cyfrówka na wakacjach. Ale zobaczcie na te zdjęcia: http://www.wueska.pl/viewtopic.php?f=35&t=1921" target="_blank

Niewiele widać, w zasadzieprawie nic, ale jest to gumowa rurka z kołnierzem prze puszcze, na wiosnę kiedy czyściłem filtr odkleiłem ją, umyłem filtr i powtórnie zamocowałem na silikonie, więc szczelne jest na 100% Lewego powietrza nie zasysa, co innego koło sparciałego krućca łączącego gaznik z tłumikiem szmerów ssania.
Kos

Awatar użytkownika
Technik
Posty: 50
Rejestracja: 2007-11-28, 23:04
Moje maszyny: Romet Ogar 205, WSK M06B3 73'
Lokalizacja: Chełmek
Kontaktowanie:

Re: Błędy i niedopatrzenia konstruktorów

Post autor: Technik » 2010-06-27, 22:30

W mojej m06b3 jest taki problem że na wale były blachy zasłaniające te komory z odważnikami, które sobie odpadły i było słychać, po każdym wyłączeniu silnika jak sie tam sie telepią, może macie jakies rozwiązanie, prócz kupienie wału pełnego.

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Błędy i niedopatrzenia konstruktorów

Post autor: maykii » 2010-06-28, 10:55

Rozpołowienie silnika, potem wyjęcie wału i blach. Przykładasz blachy i zaklepujesz je na wale. Wszystko... Można jeszcze to uszczelnić w miare możliwości.

P.S. Był taki temat niedawno.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
Technik
Posty: 50
Rejestracja: 2007-11-28, 23:04
Moje maszyny: Romet Ogar 205, WSK M06B3 73'
Lokalizacja: Chełmek
Kontaktowanie:

Re: Błędy i niedopatrzenia konstruktorów

Post autor: Technik » 2010-06-28, 16:01

A no sorry, źle szukałem na forum, thx.

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Błędy i niedopatrzenia konstruktorów

Post autor: irek » 2010-07-29, 07:33

Kolejnym błędem konstruktorów jest tuleja zabieraka tył w WSK 175. Jest wykonana ze zbyt miękkiego materiału i nie da się mocno dociągnąć nakrętki. A przecież to jest przy kole więc chodzi tez o bezpieczeństwo.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Kubek121

Re: Błędy i niedopatrzenia konstruktorów

Post autor: Kubek121 » 2012-01-22, 14:42

błedem tez jest filtr powietrza w b3 a szczegolnie wkład filtra, rozlatuje sie :roll: ;/ i tylnia lampa plastikowa, śróba się obkręca w środku :-/ ;// to jest wkurzające :razz:

manetka, uchwyt rolgazu ... po jazdach pokancerowany kciuk :shock:

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Błędy i niedopatrzenia konstruktorów

Post autor: irek » 2012-01-22, 15:10

Można powiedzieć, że błędem jest zastosowanie misek główki ramy które kiepsko się sprawdzają w porównaniu z łożyskami stożkowymi. Zwłaszcza, że wymiar główki w ramie jest typowy i można tam zastosować łożyska stożkowe takie jak mają być.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Błędy i niedopatrzenia konstruktorów

Post autor: maykii » 2012-01-22, 19:41

Kubek121 pisze:błedem tez jest filtr powietrza w b3 a szczegolnie wkład filtra, rozlatuje sie :roll: ;/ i tylnia lampa plastikowa, śróba się obkręca w środku :-/ ;// to jest wkurzające :razz:

manetka, uchwyt rolgazu ... po jazdach pokancerowany kciuk :shock:

Według mnie podałeś najbardziej idiotyczne twoim zdaniem błędy konstruktorów...
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Błędy i niedopatrzenia konstruktorów

Post autor: Savier » 2012-01-22, 19:50

Błędy dzielą się na idiotyczne i nieidiotyczne? :D

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1778
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: Błędy i niedopatrzenia konstruktorów

Post autor: Szczepan » 2012-01-22, 19:52

Nie no manetki to za wygodnie nie są :D Ale spokojnie można dobrać coś wygodniejszego. W tym motocyklu większość podzespołów ma jakieś " błedy i niedopatrzenia " taki jej urok.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Kermit

Re: Błędy i niedopatrzenia konstruktorów

Post autor: Kermit » 2012-01-22, 22:23

Faktycznie, filtr powietrza potrafi się rozlecieć :P manetki też do wygodnych nie należą, ale ja jako fan oryginału powiem tak, Nie można dobrać czegoś innego, MAJA BYĆ ORG! :P

Awatar użytkownika
konter
Posty: 154
Rejestracja: 2009-06-19, 03:07
GG: 1155228
Moje maszyny: B1 '69
B3 '77
Lokalizacja: Węgrów, Piastów
Kontaktowanie:

Re: Błędy i niedopatrzenia konstruktorów

Post autor: konter » 2012-01-22, 23:57

irek pisze:Można powiedzieć, że błędem jest zastosowanie misek główki ramy które kiepsko się sprawdzają w porównaniu z łożyskami stożkowymi. Zwłaszcza, że wymiar główki w ramie jest typowy i można tam zastosować łożyska stożkowe takie jak mają być.

Panowie co sądzicie? Przyznam szczerze, że od dawna o tym myślałem. Ktoś ma jakieś konkretne wymiary?
moja M06B1 obecnie i przed remontem

Kubek121

Re: Błędy i niedopatrzenia konstruktorów

Post autor: Kubek121 » 2012-01-23, 10:12

Może idiotyczne, ale przeszkadza to trochę w użytkowaniu - manetka.. a filtr oraz lampa jakościowo/wykonanie :P

Awatar użytkownika
maykii
Posty: 792
Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
GG: 6056769
Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r.
Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
Kontaktowanie:

Re: Błędy i niedopatrzenia konstruktorów

Post autor: maykii » 2012-01-23, 11:05

Kubek121 pisze:a filtr oraz lampa jakościow/wykonanie :P
To mówimy o błędzie i niedopatrzeniu konstruktorów czy o jakości wykonania ?
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". ;-)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Błędy i niedopatrzenia konstruktorów

Post autor: AudioBas » 2012-01-23, 11:14

Oj tam nie bądźcie tacy uszczypliwi :)

Co do błędów to nie wiem czy to wina kiepskiej blachy czy użytkowania, ale dużo osłon przednich teleskopów ma urwane mocowania te co ściskają lagi...
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
irek
Posty: 569
Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
GG: 7348413
Moje maszyny: Komar, WSK 175
Lokalizacja: Paszczyna
Kontaktowanie:

Re: Błędy i niedopatrzenia konstruktorów

Post autor: irek » 2012-01-23, 12:55

konter pisze:
irek pisze:Można powiedzieć, że błędem jest zastosowanie misek główki ramy które kiepsko się sprawdzają w porównaniu z łożyskami stożkowymi. Zwłaszcza, że wymiar główki w ramie jest typowy i można tam zastosować łożyska stożkowe takie jak mają być.

Panowie co sądzicie? Przyznam szczerze, że od dawna o tym myślałem. Ktoś ma jakieś konkretne wymiary?

Ja kupiłem zawieszenie od Gilery 125. Wymiar bieżni zewnętrznej to 47 mm więc tak jak oryginalna miska. Wymiar wewnętrznej miski z tego co pamiętam to 24 mm w oryginale i chyba mam taki sam w tym nowym zawieszeniu. Dlatego posiadacze 175 mogą iść do sklepu z łożyskami i kupić łożysko stożkowe zgodne z oryginalnymi wymiarami. Sprawa ze 125 wygląda inaczej bo z tego co wiem otwór w ramie jest mniejszy niż ten w 175.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium

Awatar użytkownika
konter
Posty: 154
Rejestracja: 2009-06-19, 03:07
GG: 1155228
Moje maszyny: B1 '69
B3 '77
Lokalizacja: Węgrów, Piastów
Kontaktowanie:

Re: Błędy i niedopatrzenia konstruktorów

Post autor: konter » 2012-01-23, 23:24

dzięki, coś pokombinuję, jak swoje bierznie wybiję. Chyba, ze Audio już wybyłeś swoje bierznie. ALe zaraz, ty teraz Kobuza rozbierasz, to lipa.
moja M06B1 obecnie i przed remontem

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Błędy i niedopatrzenia konstruktorów

Post autor: Johnny » 2012-01-23, 23:30

konter pisze:dzięki, coś pokombinuję, jak swoje bierznie wybiję. Chyba, ze Audio już wybyłeś swoje bierznie. ALe zaraz, ty teraz Kobuza rozbierasz, to lipa.
Nie krytykuj, a nie będziesz krytykowany :!: Albo inaczej: "kto jest bez winy niechaj pierwszy ...."

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Błędy i niedopatrzenia konstruktorów

Post autor: Savier » 2012-01-23, 23:32

Diss na dissa :|
Co za dzień, 1 ban, 4 warny...

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości