Współcześnie produkowane części
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
Odradzam stosowanie razem oryginalnych tłoków ZMD (nowych z epoki) razem ze współczesnymi sworzniami, sworznie zwyczajnie nie pasują, nie wchodzą do tłoka, wcisnąć go tam to istna tragedia, niechciałem zniszczyć sobie tłoka, założyłem stary sworzeń który pasował idealnie, i nie pisze tutaj iż wchodzi ciężko, bo to by było normalne przy nowym tłoku i nowym sworzniu ale on NIE WCHODZI wcale...
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
To jak ty wciskasz na sucho ? Ja zawsze podgrzewam tłok palnikiem i sworznie pasują elegancko. Sworzeń musi bardzo ciasno siedzieć. Zmieniałem już pare tłoków i większość to były oryginały i bez problemu sworzeń pasuje. Wystarczy podgrzać tłok palnikiem i sworzeń wchodzi elegancko. pozdrawiam
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
no to nieźle składasz silnik :pWSK pisze:Odradzam stosowanie razem oryginalnych tłoków ZMD (nowych z epoki) razem ze współczesnymi sworzniami, sworznie zwyczajnie nie pasują, nie wchodzą do tłoka, wcisnąć go tam to istna tragedia, niechciałem zniszczyć sobie tłoka, założyłem stary sworzeń który pasował idealnie, i nie pisze tutaj iż wchodzi ciężko, bo to by było normalne przy nowym tłoku i nowym sworzniu ale on NIE WCHODZI wcale...
sworznie są o parę setek grubsze albo otwór jest o parę setek mniejszy w tłoku albo oba wymiary sa idealnie na "zero" nie ma szans na wsunięcie (tylko trzeba wbić co zniszczy powierzchnie aluminium) dlatego należy to montować na gorąco.
Podczas pracy tłok się grzeje i sworzeń się luzuje dzięki czemu kreci się w środku tłoka

wiele razy było o tym pisane ;]
- Chota
- Posty: 185
- Rejestracja: 2009-04-20, 20:41
- Moje maszyny: Kilka
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
A jakie jaja są z nowymi zabezpieczeniami i tłokami do 175 współczesnej produkcji... rowki w tłoku są za małe aby zabezpieczenie w nie weszło a tulejki do główki korbowodu... masakra
Polish motorcycles never die !!!
- WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
wujcio pisze: no to nieźle składasz silnik :p
Teraz bede już wiedział...

MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
"make love, not war"
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
Ja też bym zrobił tak jak WSK w tej sytuacji. Nadal jestem zdania że sworzeń powinien dać się wsunąć pod mocnym naciskiem kciuka. W żadnym cywilizowanym motocyklu nie trzeba stosować przyrządów do wciskania sworzni.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
Re: Współcześnie produkowane części
ale można zmrozić sworzeń i wchodzi palcem lub polać denaturatem otwór na sworzeń w tłoku i podpalić i wejdzie ładnie. Testowano na ludziach 

- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
Tiaa miałem już dwa takie tłoki po wciskaniu palcem... Piekny orginalny po przebiegu 5 000km i lata w nim sworzeń... Przecież tam nie może być luzu, to musi siedzieć sztywno.Wojtek pisze:Ja też bym zrobił tak jak WSK w tej sytuacji. Nadal jestem zdania że sworzeń powinien dać się wsunąć pod mocnym naciskiem kciuka. W żadnym cywilizowanym motocyklu nie trzeba stosować przyrządów do wciskania sworzni.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

- Tukan
- Posty: 386
- Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: pl
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
http://www.pannonia.hoffman.auto.pl/Ins ... lokowe.htm

Prawidłowe założenie sworznia tłokowego odbywa się "na gorąco". Tłok podgrzewa się przez kilkanaście minut we wrzącej wodzie, oleju, lub palnikiem spirytusowym. Następnie możliwie szybko, aby nie dopuścić do ostygnięcia tłoka i nadmiernego nagrzania sworznia - wcisnąć sworzeń rękami w rękawiczkach lub przez szmatę. Jeżeli sworzeń wchodzi opornie, operację należy powtórzyć, podgrzewając tłok do temperatury wyższej o kilkanaście stopni.
Można również nagrzać tłok przez nalanie do jego wnętrza około 50 G spirytusu i zapalenie.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
Sworzeń ma się obracać na tulejce w główce korbowodu, a nie na piastach tłoka. Otwórzcie Załęskiego - luz na połączeniu tulejka-sworzeń wynosi 0.013-0.017mm (lekko wciskamy palcem), za to połączenie tłok-sworzeń jest na wcisk (nie pamiętam dokładnie jaki) i trzeba to zrobić na gorąco i najlepiej używając przyrządu + smarowanie.
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
Dzisiaj zacznę temat tłumików do WSK 175. Na razie bez zdjęć bo zrobię je jak tylko będę miał czas. Tłumik mam już w domu bo po prostu moim zdaniem jest bardzo ładnie wykonany. Może opisze wszystko od początku.
Jakiś miesiąc temu pisałem na shout buxie, że może uda mi się dorwać oryginalny nowy tłumik do WSK 175. Byłby mój gdyby nie to, że został rozcięty żeby zebrać dokładne wymiary do produkcji. Dlatego wiem, że został zrobiony w środku na wzór oryginału. Tłumik ma oczywiście wkładkę której jeszcze nie wyciągałem ale może dziś to zrobię. Wygląd zewnętrzny jest śliczny. Chrom bardzo ładny. Cena jest spora bo 360 zł ale powiem, że wykonanie tłumika zachęca do kupna, po prostu jest wart tej ceny według mnie.
Jakiś miesiąc temu pisałem na shout buxie, że może uda mi się dorwać oryginalny nowy tłumik do WSK 175. Byłby mój gdyby nie to, że został rozcięty żeby zebrać dokładne wymiary do produkcji. Dlatego wiem, że został zrobiony w środku na wzór oryginału. Tłumik ma oczywiście wkładkę której jeszcze nie wyciągałem ale może dziś to zrobię. Wygląd zewnętrzny jest śliczny. Chrom bardzo ładny. Cena jest spora bo 360 zł ale powiem, że wykonanie tłumika zachęca do kupna, po prostu jest wart tej ceny według mnie.
Ostatnio zmieniony 2010-07-20, 19:05 przez irek, łącznie zmieniany 1 raz.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
Czyli że są w produkcji dzisiejsze podróby tłumików do 175 ??
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
Foto dokładne dodam jak zrobie w domu. Teraz macie link do skutera tam jest takie zdjęcie z góry.
http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=2153
http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=2153
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- sopi220
- Posty: 272
- Rejestracja: 2010-02-16, 23:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk...i jescze troszkę
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
wygląda lepiej jak orginał
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
Już wiem na co przeznaczę kawałek przyszłej wypłaty 

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
Zakupiłem niedawno obręcz włoską na skuterze (dzięki Stary
) fotki dodałem jako załączniki (te plamki na chromie to brud a nie rdza jakby co
) jeśli kogoś interesują zdjęcia w pełnym rozmiarze i prawie bez kompresji to dajcie znać na pw poślę na maila.
Moje wrażenia są naprawdę pozytywne chrom świetny, jakość wykonania również normalnie nie można się do niczego przyczepić
Mam nadzieję że wyprowadzenia nypli są odpowiednie i nie będzie problemu z zapleceniem koła od kosa


Moje wrażenia są naprawdę pozytywne chrom świetny, jakość wykonania również normalnie nie można się do niczego przyczepić

Mam nadzieję że wyprowadzenia nypli są odpowiednie i nie będzie problemu z zapleceniem koła od kosa

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
Ulala, nawet od środka wypolerowane. Większość zakładów chyba nawet nie zagląda do środka obręczy. Ładnie się prezentuje.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Współcześnie produkowane części
Zaplot jest super. Wiem bo jakies 2 tygodnie temu zaplotłem tą samą obręcz na tylne koło do mojej WSK. Wrzuce foty koła dzis wieczór w dziale "przedstaw swoje maszyny" w moim temacie. Może jeszcze wrzuce dzis tutaj zdjęcia wkładki od tłumika.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości