cylinder aluminiowy a żeliwny
- Chota
- Posty: 185
- Rejestracja: 2009-04-20, 20:41
- Moje maszyny: Kilka
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontaktowanie:
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
Ja biję już 700 km w tym sezonie na tłoku "No-name" i żeliwniaku,nic niepokojącego się nie dzieje, nie puchnie nie uderza o głowice ani też żaden potwór z niego nie wyskoczył
Polish motorcycles never die !!!
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2010-03-15, 12:56
- GG: 0
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontaktowanie:
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
A jak z mocą ?
- Chota
- Posty: 185
- Rejestracja: 2009-04-20, 20:41
- Moje maszyny: Kilka
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontaktowanie:
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
Na razie się silnik z ramy wyrywa,ale z takim przebiegiem wiele powiedzieć nie mogę zobaczymy co będzie za np. 10 tyś kilometrów 

Polish motorcycles never die !!!
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
- Lokalizacja: Starokrzepice
- Kontaktowanie:
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
wątpię żeby ci współczesny tłok wytrzymał taki przebieg. moja WSK ma nieco ponad 9tyś km przelotu na nominalnym cylku oczywiście żeliwnym ZMD, wymienione pierścionki i sprzęgło i śmiga jak ta lala.Chota pisze:Na razie się silnik z ramy wyrywa,ale z takim przebiegiem wiele powiedzieć nie mogę zobaczymy co będzie za np. 10 tyś kilometrów
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
"wątpię żeby ci współczesny tłok wytrzymał taki przebieg." Dlaczego tak twierdzisz? Miałeś? Co do oryginału to pierwsza wueska miała jakieś 15k druga 20k na oryginalnym tłoku. W przypadku tej drugiej to luzy powodowały, że chodziła jak rudy 102,.Obie chodziły jak ta lala, dopiero jak rozebrałem silniki to troszeczkę się zmarszczyłem. W innym silniku miałem współczesny tłok, widać już trochę jeżdżony i był ok, nie poprzycierany itd, jeździłem na nim krótko ale wg zaleceń właściciela już był dotarty.
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
Junak M10 1964 - pełny oryginał, nigdy nie ruszany. Tłok i cylinder nominał, przebieg licznikowy 12600km, licznik nadal działa. Niestety szlif nadchodzi dużymi krokami.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 2010-08-05, 16:47
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk125
komar
skuter modo2 - Lokalizacja: machowa
- Kontaktowanie:
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
ja tez kupiłem cylinder i tlok z allegro ale jeszcze niezalozylem i niewiem jak sie bd sprawowal
- zombek301
- Posty: 101
- Rejestracja: 2015-09-19, 08:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 83
- Lokalizacja: Kalwaria Zebrz.
- Kontaktowanie:
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
Witajcie. Czy cylinder aluminiowy z takim sygnowaniem to współczesny zamiennik?


kulturalny kierowca
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
Wygłuszenia gumowe != zamiennik. Masz oryginał.
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
Ten cylinder jest produkcji MOTOIMPEX.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
Na górze przy przylgni z głowicą powinno być w takim razie oznaczenie CX.
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
CX to crossimpex, a motoimpex tam jakąś imitację kontroli technicznej bije.
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
Jak ściągniesz cylinder to pewnie gluty na pół kanałów płuczących będą wisieć
Mam taki cylinder i tam tak było.

- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 744
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
Ja mam oryginał aluminiowy i poza selekcją i logo ZMD na przylgni z głowicą nie ma nic. Oczywiście są gumowe wyciszenia. Almot również nie ma takiego logo jak i CX ( ale kupiony w 2000 roku jakoś ).
Muciek
W ZMD alu też tak jest bardzo często 
Muciek


Ostatnio zmieniony 2016-01-04, 23:32 przez BikerDS, łącznie zmieniany 1 raz.
- zombek301
- Posty: 101
- Rejestracja: 2015-09-19, 08:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 83
- Lokalizacja: Kalwaria Zebrz.
- Kontaktowanie:
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
Chłopaki wielkie dzięki za pomoc w identyfikacji
Mam jeszcze starego żeliwniaka. Jego średnica wew. to 52,50. W środku bez rys i wżerów. Poradźcie jaki rozmiar tłoka będzie odpowiedni do następnego szlifu? Ostatnim razem gdy byłem w najbliższym zakładzie majster narzekał na dostarczony zestaw. Tzn. cylinder motoroweru 39 mm i tłok większy o jeden rozmiar 39,22. Twierdząc, że trudno obrobić z precyzją taki mały naddatek materiału
Chciałbym również zapytać czy różne egzemplarze cylindra WSK mogą się różnić szerokością tulei? Tzn. czy przed ewentualną wymianą cylindra trzeba zrobić przymiarkę w kartery. Kiedyś miałem tak w motorowerze. Kupiłem cylinder org. nominał do szlifu. Potem okazało się, że nie da się go założyć. Tuleja była minimalnie grubsza niż w cylindrze który był wcześniej w silniku.










kulturalny kierowca
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
Ten żeliwny to wiadomo, oryginał.Pomimo gorszego odprowadzenia ciepła lepszy, bo ma większą zdolność absorpcji drgań. W którym miejscu ma te 52,50? Jak jest mały naddatek to ciężko wytoczyć ,ale samą honownicą można zrobić. Gość ma rację ,bo to trzeba jeszcze tak wyprowadzić żeby wydało. Podaj średnicę z okolic okna wylotowego, lub 8mm od górnej krawędzi w płaszczyźnie prostopadłej do osi sworznia ,z tych pomiarów można określić najbliższy wymiar naprawczy.
Zdarzają się cylindry ,które nie chcą się mieścić w obudowy, najczęściej winą są same krawędzie ,a wynikało to z pośpiechu przy produkcji ta wystająca część tulei potrafi się nawet rozchylić przy zbyt szybkim honowaniu i dotyczy to w zasadzie wszystkich cylindrów z Nowej Dęby. Można to łatwo naprawić.
Zdarzają się cylindry ,które nie chcą się mieścić w obudowy, najczęściej winą są same krawędzie ,a wynikało to z pośpiechu przy produkcji ta wystająca część tulei potrafi się nawet rozchylić przy zbyt szybkim honowaniu i dotyczy to w zasadzie wszystkich cylindrów z Nowej Dęby. Można to łatwo naprawić.
- BikerDS
- Sponsor
- Posty: 744
- Rejestracja: 2013-07-17, 07:44
- GG: 4533379
- Moje maszyny: WSK M06B3 1977
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
Przepraszam, że wchodzę w dyskusję. Masz na myśli fakt, że aluminium bardziej przenosi drgania, a przez to hałas? Tak czy owak, cylinder aluminiowy mimo gumowych wkładek jest zatem głośniejszym cylindrem od żeliwnego. Uważam jednak, że fakt szybszego odprowadzania ciepła to niezaprzeczalna zaleta, ale tylko w przypadku ZMD. Almot z tego co pamiętam ma mniejsze okna płuczące, o CX się nie wypowiadam, bo tam już w ogóle jest meksyk.franq87 pisze:... ma większą zdolność absorpcji drgań..
-
- Posty: 1097
- Rejestracja: 2012-11-05, 20:52
- GG: 0
- Moje maszyny: KILKA ŚWIDNIKÓW, RESZTA NIEWAŻNA
- Kontaktowanie:
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
To znaczy cylinder żeliwny ma sporą masę i to ona poza pewnymi naturalnymi zdolnościami żeliwa do pochłaniania drgań powoduje ,że silnik emituje mniejsze wibracje. Hałaśliwość cylindra aluminiowego wynika wprost z drgań przenoszonych na użebrowanie i to jest rzecz naturalna, faktem jednak jest o niebo lepsze odprowadzenie ciepła . W silnikach S32 luz montażowy tłoka w cylindrze żeliwnym to 0,09-0,12mm, a w cylindrze aluminiowym już 0,06mm. W silnikach S01 nie zmieniono pasowania tłoka do aluminowego cylindra, bo fabryka i tak luzowała cylindry, praktyka pokazała, że na tych czterech setkach trzeba było bardzo delikatnie docierac i długo unikać rozwijania pełnych obrotów. Gdyby WSKę produkowano jeszcze kilka lat w główka korby była by łożyskowana tocznie ,były plany takiego wykonania jednak zdążono wprowadzić tylko ten aluminiowy cylinder, bo w zasadzie silnik ten miał byc całkowicie zastąpiony silnikiem W1.
- zombek301
- Posty: 101
- Rejestracja: 2015-09-19, 08:25
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK KOS 83
- Lokalizacja: Kalwaria Zebrz.
- Kontaktowanie:
Re: cylinder aluminiowy a żeliwny
Nie mam średnicówki. Zmierzyłem tylko u samej góry suwmiarką. Ale jeśli faktycznie jeden rozmiar to mało dla dokładnej obróbki postaram się od razu o tłok R4. Chciałbym jeszcze zasięgnąć porady czy przy okazji szlifu warto oddać do splanowania głowicę? I o jaką wartość ewentualnie planować? Oczywiście by obyło się bez szkody dla silnika. Motocykl używany do jazdy rekreacyjnie. Czy warto również próbować skorygować okna cylindra wg. schematu książki Załęskiego?franq87 pisze: Podaj średnicę z okolic okna wylotowego
.

kulturalny kierowca
- Impala
- Posty: 120
- Rejestracja: 2015-05-04, 23:58
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 1980r
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Tanie cylindry z Allegro
Mam pytanie.
Mój cylinder jest już po ostatnim szlifie i dokonuje żywota.
Na Allegro są tanie zestawy ( cylinder tłok i pierścienie ) z ok. 90zł - aluminiowe i żeliwne - podobno polskie.
Czy ktoś z Was ma do czynienia z tymi cylindrami?
Wiem, że nie ma takich i dobrych rzeczy ale ponieważ robię nie więcej niż 1000km w sezonie rozważam taką opcję.
Natknąłem się na forum na negatywną opinię co do samej konstrukcji cylindra.
Poproszę o rady - za i przeciw.
Warto? Jeśli tak to żeliwny czy amelinowy?
Mój cylinder jest już po ostatnim szlifie i dokonuje żywota.
Na Allegro są tanie zestawy ( cylinder tłok i pierścienie ) z ok. 90zł - aluminiowe i żeliwne - podobno polskie.
Czy ktoś z Was ma do czynienia z tymi cylindrami?
Wiem, że nie ma takich i dobrych rzeczy ale ponieważ robię nie więcej niż 1000km w sezonie rozważam taką opcję.
Natknąłem się na forum na negatywną opinię co do samej konstrukcji cylindra.
Poproszę o rady - za i przeciw.
Warto? Jeśli tak to żeliwny czy amelinowy?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość