Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu 31-06
Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu 31-06
a jak taki schemat sobie wykonać? jakiś program? Czytałem gdzieś że robi się mapę jakąś.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu 31-06
no to właśnie ta mapa to stosunek wyprzedzenia zapłonu do ilości obrotów silnika w danym momencie.
Niestety nie znam schematu żadnego ale na pewno po zbudowaniu układu musisz mieć programator połączony do komputera którym to napiszesz właśnie mapę takiego zapłonu (ogólnie chodzi o to że np jeśli zmienna od obrotów wynosi np 0<1000 to ustawiasz na 3.2 przed GMP, potem 1000-2000 4 mm przed GMP itd wg oczywiście mapy zapłonu (czyli wykresu obrotów silnika od wyprzedzenia))
mikroprocek musi być bardzo szybki
ja tak to widzę jeśli się mylę to proszę o poprawienie
Niestety nie znam schematu żadnego ale na pewno po zbudowaniu układu musisz mieć programator połączony do komputera którym to napiszesz właśnie mapę takiego zapłonu (ogólnie chodzi o to że np jeśli zmienna od obrotów wynosi np 0<1000 to ustawiasz na 3.2 przed GMP, potem 1000-2000 4 mm przed GMP itd wg oczywiście mapy zapłonu (czyli wykresu obrotów silnika od wyprzedzenia))
mikroprocek musi być bardzo szybki
ja tak to widzę jeśli się mylę to proszę o poprawienie
- bigsoft
- Posty: 20
- Rejestracja: 2009-11-25, 17:59
- GG: 16126214
- Moje maszyny: Romet Ogar 200,
WSK 175 Kobuz,
Romet Pony M-1
Jawa 50 M - Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Kontaktowanie:
Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu 31-06
Jest to bez sensu. Chart na moim module CDI kręcił na luzie 10tys i nie miał odcinki. Rozrząd, gaźnik, wydech nie pozwalały na więcej. Koledze z innego forum zrobiłem moduł z regulacją obrotów maksymalnych - do motorynki z silnikiem 019 (trzybiegowy) po ostrym tuningu (70cm3 na pokładzie, tłumik z dyfuzorem, wyspawany pod cylinder, gaźnik 21mm) - podobno kręci do końca rezonansu, a ma wydech wyspawany zdaje się na ok 9tys obr/min (wtedy wchodzi w rezonans, ciągnie dalej!) - motorynka osiąga ok. 80km/h. Nie ma tam żadnego mikroprocesora z mapą. Moim zdaniem nie ma to sensu w 2T.
Co do filmiku - kiepsko chodzi to temu Panu.
Kolejna sprawa - nikt Wam nie da schematu a co dopiero wsadu do mikroprocesora z mapą zapłonu. Na pewno nie za darmo. Mapę zapłonu trzeba opracować pod silnik wcześniej dokonując wielu obliczeń. Naprawdę wątpię, żeby ktoś za free takie coś udostępnił, ale mogę się rzecz jasna mylić.
Proponuję zwykłe AC-CDI, takie jak w Charcie, Simsonie i wielu innych skuterach czy małych motocyklach dwusuwowych - byle nie na chińskich podzespołach. Na pewno będzie to dobrze chodzić w tego typu silniczkach. CDI stosuje się w wyczynowych motocyklach krosowych w 2T.
Co do filmiku - kiepsko chodzi to temu Panu.
Kolejna sprawa - nikt Wam nie da schematu a co dopiero wsadu do mikroprocesora z mapą zapłonu. Na pewno nie za darmo. Mapę zapłonu trzeba opracować pod silnik wcześniej dokonując wielu obliczeń. Naprawdę wątpię, żeby ktoś za free takie coś udostępnił, ale mogę się rzecz jasna mylić.
Proponuję zwykłe AC-CDI, takie jak w Charcie, Simsonie i wielu innych skuterach czy małych motocyklach dwusuwowych - byle nie na chińskich podzespołach. Na pewno będzie to dobrze chodzić w tego typu silniczkach. CDI stosuje się w wyczynowych motocyklach krosowych w 2T.
Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu 31-06
a jakim programem tak wgl takie coś można kminić sobie?
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu 31-06
bigsoft ja również uważam że zwykły zapłon z CDI spokojnie wystarczy
głównie chodzi o wyeliminowanie mechanicznego przerywacza a moduł ze zmienna mapą zapłonu to strasznie skomplikowana rzecz (potrzeba sporo wiedzy czasu i sprzętu -> np dostęp do hamowni aby odpowiednio dobrać mapę zapłonu)
a co do samej mapy to jak napisałem wcześniej musi to być opracowane w laboratorium w którym na hamowni mierzy się moc silnika przy różnych ustawieniach zapłonu dzięki czemu można potem z obliczeń uzyskać pełną mapę zapłonu - jest to dosyć ciężkie do uzyskania w profesjonalny sposób

głównie chodzi o wyeliminowanie mechanicznego przerywacza a moduł ze zmienna mapą zapłonu to strasznie skomplikowana rzecz (potrzeba sporo wiedzy czasu i sprzętu -> np dostęp do hamowni aby odpowiednio dobrać mapę zapłonu)
no jak to jakim programem? przecież to musisz sam zaprogramować w jakimś języku np Bascom albo C++ zależy od mikroprocesora. Gotowych rozwiązań zapewne nie ma (albo są ale płatne)SuLeK pisze:a jakim programem tak wgl takie coś można kminić sobie?
a co do samej mapy to jak napisałem wcześniej musi to być opracowane w laboratorium w którym na hamowni mierzy się moc silnika przy różnych ustawieniach zapłonu dzięki czemu można potem z obliczeń uzyskać pełną mapę zapłonu - jest to dosyć ciężkie do uzyskania w profesjonalny sposób
Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu 31-06
no niestety jest to skomplikowane
ja tego nie próbuję xD

- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu 31-06
Nie chcę siać jakiś plot, ale wydaje mi się, że widziałem jakiś rok temu stronę, na której znajdował się schemat bezstykowego zapłonu na mikroprocesorze + oprogramowanie do całego zestawu, wszystko ładnie przygotowane do poskładania i zestrojenia i gotowe do pobrania za free, niestety po przeinstalowaniu systemu wątpie, aby to się odnalazło ale postaram się odnaleźć.
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
- Kontaktowanie:
Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu 31-06
schematów modułu zapłonowych na mikroprocesorach jest pod dostatkiem
np to http://www.transmic.net/

Dzięki za opere z automatycznym słownikiem 

- @ndi.pl
- Posty: 121
- Rejestracja: 2008-08-25, 15:58
- Moje maszyny: Nieobecny
Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu 31-06
Witam, wiem że, może trochę off top, ale pisałem do gościa odnośnie jaką możliwością można mieć z tego 70 W,
ale nie czaje jego teorii i chyba ja mam jakieś braki w nauce z fizyki i matematyki - może ktoś mi to na chłopski rozum wytłumaczy ;/
(*6V* 2 cewki dają 28W i jeszcze 1 cewka 14W czyli razem 42W,
*12V* jak ten cudotwórca to wyliczył na prawie 70W - nie wiem)
Moja wiadomość do gościa :
Witam
Czy może mi Pan powiedzieć jaką możliwością uzyskać można przez 1 dodatkową cewkę aż 70 W ??? Chciałbym zobaczyć chociaż na filmie jak to chodzi ...
Pozdrawiam
A koleś:
nie przez jedną dodatkową cewkę tylko poprzez zwiększenie napięcia czerpanego ze źródła na 12V i dodatkową cewką , jak wiadomo moc to iloczyn napięcia i natężenia , stąd prawidłowo może działać żarówka 45W 12V w reflektorze plus dodatkowa cewka mamy 67 W
Sebastian
ale nie czaje jego teorii i chyba ja mam jakieś braki w nauce z fizyki i matematyki - może ktoś mi to na chłopski rozum wytłumaczy ;/
(*6V* 2 cewki dają 28W i jeszcze 1 cewka 14W czyli razem 42W,
*12V* jak ten cudotwórca to wyliczył na prawie 70W - nie wiem)
Moja wiadomość do gościa :
Witam
Czy może mi Pan powiedzieć jaką możliwością uzyskać można przez 1 dodatkową cewkę aż 70 W ??? Chciałbym zobaczyć chociaż na filmie jak to chodzi ...
Pozdrawiam
A koleś:
nie przez jedną dodatkową cewkę tylko poprzez zwiększenie napięcia czerpanego ze źródła na 12V i dodatkową cewką , jak wiadomo moc to iloczyn napięcia i natężenia , stąd prawidłowo może działać żarówka 45W 12V w reflektorze plus dodatkowa cewka mamy 67 W
Sebastian
Początkujący motórzysta .... 

-
- Posty: 695
- Rejestracja: 2008-07-29, 19:16
- Moje maszyny: WSK M06 64
WSK M21W2 - Lokalizacja: Sieradz
- Kontaktowanie:
Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu 31-06
Czyli że gość dając żarówkę 12v 45w jako przednie światło i dodatkowo jeszcze pod te cewki podpina aq i ze niby jeszcze na moduł i tylną lampę ma prądu wystarczyć? jakoś nie widzę tej teorii ja jakby się tak dało to każdy by chyba w WSK miał cewkę butelkową pod bakiem a w zapłonie 3 cewki świetlne i cewkę ładowania. Już w jakimś temacie był pomysł omawiany żeby zamiast cewki zapłonowej dać świetlną i wnioski były że to i tak za mało prądu będzie
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2012-11-28, 19:50
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM OSA M52 - w eksploatacji .
Jawa Kyvacka 250 - klocki - Lokalizacja: Świetokrzyskie
- Kontaktowanie:
Re: Elektroniczny bezstykowy zamiennik zapłonu 31-06
Znam jeden przypadek , gdzie zapłon od tego gościa chodzi w WFM OSA M52 ( iskrownik 31-06) z dodatkową cewką świetlną.
Iskra jest super już przy niewielkim kopnięciu.
Nie wiem jak z ładowaniem bo zapłon jest niedawno założony.
Sam obecnie próbuję taki sam ukłąd CDI założyć do swojego silnika S33
cześć kolego zapraszamy do powitalni napisz coś o sobie i taka miejscowość jak świętokrzyskie nie istnieje
Iskra jest super już przy niewielkim kopnięciu.
Nie wiem jak z ładowaniem bo zapłon jest niedawno założony.
Sam obecnie próbuję taki sam ukłąd CDI założyć do swojego silnika S33
cześć kolego zapraszamy do powitalni napisz coś o sobie i taka miejscowość jak świętokrzyskie nie istnieje
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości