Gaźnik, filtr powietrza, kolanko wydechowe, tłumik
-
Tukan
- Posty: 386
- Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Tukan » 2008-09-07, 12:39
Witam, jako, że nie znalazłem podobnego tematu wiec zakładam nowy. Mianowicie chodzi mi o rozmiar dyszy w gaźniku wsk 125, mam kilka gaźników a z tego co widzę w każdym jest inna dysza

Mógł by mi ktoś pewny na 100% napisać jaka fabrycznie idzie tam dysza? Moja WSK (Gil) jest z 1977r i ma oryginalny silnik S01Z3 (numer na tabliczce), na gaźniku pisze G 20 M1 (chodzi mi o dyszę do tego właśnie gaźnika) Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedzi.

-
adasiek185
- Posty: 282
- Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
- GG: 0
- Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
-
Kontaktowanie:
Post
autor: adasiek185 » 2008-09-07, 13:03
Witam. Musisz je dobrać doświadczalnie. Nie wiem jakie są dysze w 125, ale pan google powinien pomoc

ja w swoim kobuzie też bawiłem się z tym. Raz taka, raz taka. Niby 180 mam mieć, dławi, zalewa. Dałem mu 100 z gaznika z shl i chodzi jak marzenie. Także pobaw sie z tym. Wszystkie przeczyśc włosiem z miotły i spróbuj na której dobrze chodzi. Wydaje mi się że to będzie coś około 80-90. Może mniej. Powodzenia
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!
-
Jarek_kam
- Posty: 306
- Rejestracja: 2007-12-06, 21:26
- GG: 0
- Lokalizacja: Kamieńsk woj. Łódzkie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Jarek_kam » 2008-09-07, 13:50
W kobuzie 180??
Ja w mojej B3 w gaźniku mam dysze 85.
-
adasiek185
- Posty: 282
- Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
- GG: 0
- Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
-
Kontaktowanie:
Post
autor: adasiek185 » 2008-09-07, 16:09
Też mnie to przeraża ta wielkość. Gdzieś to na jakimś forum widziałem. Ale założyłem 100 i działa
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!
-
ŻbiKu
- Posty: 1624
- Rejestracja: 2007-01-02, 22:10
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 KOBUZ CUSTOM 82`,
YAMAHA YZF 1000R THUNDERACE
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
Kontaktowanie:
Post
autor: ŻbiKu » 2008-09-07, 18:01
Dysza 180 i 100 to te same dysze (jeżeli chodzi o gaźnik PEGAZ). Nie wiem czemu są tak oznaczone, może z biegiem lat zmieniły się oznaczenia ale mam taką i taką i przelot jest identyczny.
Jeżeli Twoja faktycznie miała przelot 180 to mogła pochodzić z Junaka.
-
wsk rider
- Posty: 58
- Rejestracja: 2007-06-01, 21:33
- GG: 1827549
- Lokalizacja: smolajny/WARMIŃSKO-MAZURSKIE
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wsk rider » 2008-09-07, 19:11
w wsk 125 orginalnie powinna być dysza z napisem 85

-
rykun
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rykun » 2008-09-08, 16:02
Żbiku 180 to ilość cm3 wody jaka przeleci przez dyszę w ciągu 1 minuty pod jakimś określonym ciśnieniem które nie jest mi znane. 100 to wymiar dyszy w setnych milimetra.
-
adasiek185
- Posty: 282
- Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
- GG: 0
- Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
-
Kontaktowanie:
Post
autor: adasiek185 » 2008-09-08, 16:17
Nie wody. Benzyny. Paliwo a woda to dwie różne ciecze
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!
-
rykun
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rykun » 2008-09-08, 16:26
W różnych opisach jest podany przepływ wody a nie benzyny. Ja tego przecież nie wymyśliłem.
-
adasiek185
- Posty: 282
- Rejestracja: 2008-07-27, 15:52
- GG: 0
- Lokalizacja: Okolice Zgorzelca
-
Kontaktowanie:
Post
autor: adasiek185 » 2008-09-08, 17:50
No nie wiem. Ale jak dla mnie powinno się to na paliwie sprawdzać
Wiele serc, jedno bicie, WSK ponad życie!
-
rykun
- Posty: 368
- Rejestracja: 2007-11-22, 19:39
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rykun » 2008-09-08, 20:23
Dysze można sprawdzać i na budyniu pod warunkiem że wszystkie będą mierzone jedna metodą. To że mierzyli przepływ wody ułatwiał badanie i zmniejszało koszty. Nikogo specjalnie nie obchodzi przepustowość dyszy dlatego najczęściej podaje się ich wymiar który może zmierzyć zwykły człowiek przy użyciu suwmiarki.
Wracając do rozmiaru dyszy w gaźniku g20. Oryginalnie była 80 przynajmniej w moim nowym peerelowski gaźniku taka była.
-
Tukan
- Posty: 386
- Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Tukan » 2008-09-08, 21:15
Ok, wielkie dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.

-
Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Mateusz WSK » 2008-09-09, 09:31
u mnie jest akurat dysza 85, oryginalnie nic nie zmieniane.
zobaczę jaka jest gdy przyjdzie mi nowy gaźnik ( org. )
pozdr.
-
Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Stary » 2008-09-11, 21:00
Oj Panowie ... zastanówcie się o czym mówicie? Bo 85 to najpewniej wymiar w setnych mm bo dysza wg. oznaczenia rodem z PRL powinna być 120 (G20M2A) oraz 140 (G20M) oczywiście mówimy o 120/140 cm^3/min. Dla podpowiedzi dodam, że dysza 120 cm^3/min oznaczana jest 85
CZYTAJCIE SERWISÓWKI!!!!!!!!!!!!
-
Tukan
- Posty: 386
- Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Tukan » 2008-09-13, 19:24
Stary, czyli G20M = G20M1? Bo mam właśnie G20M1 czyli powinna być 140 według PRLowskiej numeracji? I czy na dyszy będzie pisało 140 czy 90 bo już nie wiem...
-
Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Stary » 2008-09-14, 09:54
Tego to nawet ja Ci nie powiem - przez lata numeracje i dysze wymieszały się. Trzeba by po prostu zrobić przyrząd - rurka + skala i mierzyć jaki jest przelot.
-
spiekarz89
- Posty: 2
- Rejestracja: 2009-09-18, 08:02
- Moje maszyny: WSK KOS, WSK M06B1 x2,
MZ ETZ 150e
Post
autor: spiekarz89 » 2010-08-03, 12:10
Witam, może wydać się wam to pytanie za dosyć durne, ale i tak chciałbym zapytać. Miałem w motorze dysze o oznaczeniu 140 tj bodajże 90, i czy bardzo zmniejszy się spalanie jak założę dyszę o oznaczeniu 80? Przy dyszy 140 spaliła mi 5l na 80km.
-
1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: 1angel » 2010-08-03, 15:11
spiekarz89 pisze:Miałem w motorze dysze o oznaczeniu 140 tj bodajże 90, i czy bardzo zmniejszy się spalanie jak założę dyszę o oznaczeniu 80? Przy dyszy 140 spaliła mi 5l na 80km.
S01 Ci tyle kopciło ? To ja radzę zainwestować w gaźnik .
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down
-
nowy
- Posty: 55
- Rejestracja: 2015-01-19, 18:42
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk125
- Lokalizacja: krzeszowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: nowy » 2015-05-29, 10:35
Koledzy rozmawiacie o dyszach a gdzie teraz można dostać dyszę o rozmiarze 85 lub 75 podpowiedzcie,pozdrawiam
-
Kuba1325
- Posty: 71
- Rejestracja: 2014-10-05, 21:20
- GG: 0
- Moje maszyny: m06 b3 '74
- Lokalizacja: Czestochowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Kuba1325 » 2015-06-15, 17:56
w instrukcji jest napisane ze dysza jest o przeplywie 130cm3 oznaczenie 130
''A potem popłynął na wyspę władcy wiatrów gdzie władca wiatru trzyma w worku swoje wiatry''
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości