-
gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04
- Lokalizacja: Rzeszów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: gabste » 2010-08-11, 21:45
Wiyam oto moj nowy nabytek czyli etz 250 motocykl mozna powiedziec ze kupiony za smieszne pieniadze. SPrawny na chodzie, zarejestrowany na białej rej. Motorek bede odnawiał i robił na oryginał.
Dzisiaj kupiłem już kilka nowych czesci, mam problem z motorkiem typu tego ze sprzegło ciągnie i nie wiem jak to naprawic ;/ a i mam prośbę do kolegów jeśli ktoś wie gdzie można kupić kable koloru czrno-czerwony, zielono-czarny, biało czarny,szary, zielono-czerwony,czarno-niebieski, zielono-niebieski, niebiesko biały, czerwono-żółty-brązowo czarny. to prosze dac mi znac ![;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
![Obrazek](http://img20.imageshack.us/img20/89/p8110233k.jpg)
-
Piotreks94
- Posty: 3
- Rejestracja: 2010-08-05, 21:39
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK kos
komary
- Lokalizacja: Pasłęk
Post
autor: Piotreks94 » 2010-08-11, 22:14
bardzo fajna maszynka ! Oby ci dłuuugo służyła
![:P](./images/smilies/tongue.gif)
-
GhostRider_WSK
- Posty: 53
- Rejestracja: 2009-03-26, 16:31
- GG: 11129519
- Lokalizacja: Suwałki
-
Kontaktowanie:
Post
autor: GhostRider_WSK » 2010-08-11, 22:15
Super zdobycz
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Będzie Ci dobrze służyć. Jeżeli chodzi o sprzęgło to jeśli regulacja nie pomaga, sprawdz czy popychacze wylatują czy nie bo miałem sytuacje, że jeden popychacz jakimś cudem sie zaklepał z jednej strony. A jeśli nie to można zobaczyć jak będzie chodzić na innym oleju, bądź naciągnąć linke.
...Motocykl to nie wszystko liczy się pasja...
-
gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04
- Lokalizacja: Rzeszów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: gabste » 2010-08-11, 22:23
GhostRider_WSK pisze:Super zdobycz
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Będzie Ci dobrze służyć. Jeżeli chodzi o sprzęgło to jeśli regulacja nie pomaga, sprawdz czy popychacze wylatują czy nie bo miałem sytuacje, że jeden popychacz jakimś cudem sie zaklepał z jednej strony. A jeśli nie to można zobaczyć jak będzie chodzić na innym oleju, bądź naciągnąć linke.
Sorki ze pytam ale z mz nie mialem nigdy do czynienia chyba ze z jaskółka. Gdzie jest regulacja?? próbowalem linka ale nic nie dało a popychacze to masz na mysli te kolo sprzegła z tymi śrubami??
-
125 arek
- Posty: 535
- Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
- GG: 6055683
- Moje maszyny: M 06 B1
- Lokalizacja: marcinkowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: 125 arek » 2010-08-11, 22:33
regulacje masz albo na kierownicy albo blachą pod napędem obrotomierza
jak to nie pomoże to mozęsz miec do wymiany storzek sprzegła miałem mz jak coś to pytaj
Ekipa Południe®
-
piotrek7533
- Posty: 286
- Rejestracja: 2008-02-14, 17:25
- GG: 8916094
- Moje maszyny: WSK M06B3 125 1981r
MZ ETZ 250 1983r
Polonez Caro 1.4GLI
- Lokalizacja: Jarosław\Mielec
-
Kontaktowanie:
Post
autor: piotrek7533 » 2010-08-12, 09:14
Ładna MZ na fotce zobaczyłem uszczelki do pompy hamulcowej już na starcie mówię nie zakładaj tego uszczelnienia tylko kup simmer 10x20x7 i nie będzie ciekło.Sprzęgło Poluzuj do końca linkę przy kierownicy ściągnij dekielek obrotomierza przekręć podstawkę w lewo do końca ile się da i zakręć i przy kierownicy napnij. Ma działać,jeżeli nadal ciągnie to może ktoś kiedyś zmieniał tarcze i dał chińskie które się zacinają na zabieraku i są za grube.
-
Kermit
Post
autor: Kermit » 2010-08-12, 09:20
GhostRider w MZ nie ma popychaczy. Gabste odkręcasz dekielek z napędem obrotomierza i przekręcasz blachę (już nie pamiętam w którą stronę) z tym takim kółkiem z wcięciami, tak aby na klamce był minimalny luz, czyli tak jak w WSK, potem przykręcasz dekielek, a jakieś ewentualne regulacje możesz wykonać na lince przy klamce.
-
gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04
- Lokalizacja: Rzeszów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: gabste » 2010-08-12, 10:28
Oj dzieki panowie ale i tak rozlozylem sprzegło do kontroli i z tego jest bardzo zadowolony ponieważ mogło by się to źle skończyć a mianowicie nakrętka od zębatki tej dużej sprzęgła się odkręciła i podkładke to zmieliło, dzisija składam silnik i zobaczymy jeśli wszystko będzie ok to motorek zostanie rozebrany do częsci pierwszych i remoncik, nie będe oszczędzał na remoncie z tego względu że motocykl nic nie kosztował a chce zrobic na pełen oryginał
![;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
Jeszcze raz koledzy dzieki jak bede mial jakiś problem to bede pytal napewno
![;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
-
gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04
- Lokalizacja: Rzeszów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: gabste » 2010-08-12, 17:46
Panowie nie wiem co jest nie zrobilem tego sprzegla zlozylem tak jak w ksiazce i mam pytanie czy ten kosz cały sprzegła ma tak luzno byc na czopie wału ze spada ?? i jak regulowalem ta blaszka to bylo ze bylo ciagle polsprzegło i nawet jak wciskalem;/.
-
Kermit
Post
autor: Kermit » 2010-08-12, 17:56
Ten kosz powinien być wciśnięty na stożek wału, on nie ma prawa spaść. To powinno iść tak. Pierwszą na czop wkładasz podkładkę, potem zabierak, w zabierak wkładasz drugą podkładkę, potem łożysko i na końcu już sprzęgło. Musisz je wcisnąć na wał. do tego jest specjalny przyrząd ale jak go nie masz to załóż jakąś tulejkę na czop i wkręcaj nakrętkę tak żeby stożek na sprzęgle ciasno wszedł na stożek w czopie wału. Jeśli po odkręceniu nakrętki sprzęgło spada szykuj się na wymianę stożka.
W sumie to ja od razu po kupnie wymienił bym ten stożek chyba że by na prawdę ciasno siedział na wale.
-
piotrek7533
- Posty: 286
- Rejestracja: 2008-02-14, 17:25
- GG: 8916094
- Moje maszyny: WSK M06B3 125 1981r
MZ ETZ 250 1983r
Polonez Caro 1.4GLI
- Lokalizacja: Jarosław\Mielec
-
Kontaktowanie:
Post
autor: piotrek7533 » 2010-08-12, 21:15
Nad podkładkę tą drugą idzie jeszcze podkładka falista,stożek ma być wciśnięty na wał za pomocą klucza dynamometrycznego z siła 90Nm i na gorąco. Ja w swojej MZ rozgrzałem stożek do 70stopni wpadł sam na wał młotek drewniany w kanał wydechowy zablokowałem wał, dokręciłem grzechotką ile dałem rady później przedłużka z lagi ruchomej od WSK i dokręciłem tak z 4 razy dość mocno i stożek na razie siedzi. Jeszcze powierzchnie dotarłem pastą do zaworów.Jeżeli masz dynamometr to nim dokręć
Ps.Jeżeli kosz sprzęgłowy się obraca na wale i luźno siedzi to pewnie wymiana wału i stożka Cię czeka chyba że stożek na wale jest w nienagannym stanie w co wątpie
![:|](./images/smilies/mellow.gif)
-
Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Brat » 2010-08-12, 22:15
-
gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04
- Lokalizacja: Rzeszów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: gabste » 2010-08-13, 11:58
Eh wsk to jest motocykl tu wszystko czarne na białym a mz to ... ;] panowie stożek jest nowy dostałem go z częściami do motocykla, stary tez byl dobry po oglądnięciu filmiku zobaczyłem jak trzeba wcisnąć stożek na wał i tak zrobiłem teraz się trzyma ale dopatrzyłem się jak regulować sprzęgło zrobiłem tak i właśnie ze nic nie ma sprzęgła
![:(](./images/smilies/sad.gif)
próbuje obracać tą blaszką i w prawo i w lewo i to wygląda tak ze jak w jedna pokręcę to klamka wisi jak fal jak w druga to juz trzyma ale i tak sprzęgła nie ma
![:(](./images/smilies/sad.gif)
-
wskocyklista04
- Posty: 282
- Rejestracja: 2008-12-30, 21:39
- GG: 8553257
- Lokalizacja: Częstochowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wskocyklista04 » 2010-08-13, 12:05
gabste pisze:próbuje obracać tą blaszką i w prawo i w lewo i to wygląda tak ze jak w jedna pokręcę to klamka wisi jak fal jak w druga to juz trzyma ale i tak sprzęgła nie ma
![:(](./images/smilies/sad.gif)
a próbowałeś po tej regulacji zmniejszyć luz na lince żeby naprężona była??
-
gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04
- Lokalizacja: Rzeszów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: gabste » 2010-08-13, 12:13
Tak próbowałem nawet próbowałem jak jest na maxa wysunięta i nic
![:(](./images/smilies/sad.gif)
-
gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04
- Lokalizacja: Rzeszów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: gabste » 2010-08-13, 16:52
Witam chyba zlokalizowalem problem czy ktoś może mi potwierdzić ze ten element jest dorabiany i jest za długi czy jest on oryginalny??
Wytypowalem ten sprzęt ponieważ na ściągniętym deklu po wciśnięciu klamki ta dźwigienka wykonuje minimalny ruch tzn 0,5 cm , wydajac sie ze jest zbyt długa i nie moze łapka sprzęgła docisnać do tej gwiazdy (nie wiem jak sie te czesci nazywaja opisuje je jak wygladaja
![;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
)
-
125 arek
- Posty: 535
- Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
- GG: 6055683
- Moje maszyny: M 06 B1
- Lokalizacja: marcinkowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: 125 arek » 2010-08-14, 00:06
jak jest za długa to znaczy zę coś jest nie tak ze sprzegłem wymień tarcze sprzęgłowe
Ekipa Południe®
-
gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04
- Lokalizacja: Rzeszów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: gabste » 2010-08-14, 09:08
Tarcze były wymieniane rok temu jak zapewniał poprzedni właściciel i na takie wyglądają ale tak jak pisałem jak ściągnąłem caly dekiel i zobaczyć jak ta łapka pracuje to ona wykonała minimalny ruch ze po zmontowaniu ona nie dotyka kosza sprzęgłowego czy może byc cos nie tak z tą łapka i nakrętką do niej??
-
125 arek
- Posty: 535
- Rejestracja: 2007-06-12, 20:53
- GG: 6055683
- Moje maszyny: M 06 B1
- Lokalizacja: marcinkowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: 125 arek » 2010-08-15, 01:33
na to wygląda poszukaj na necie może są różne wymiary tych łapek bo jak wiadomo były różne wersje mz i może masz od innej a jak tonie to to ja bym sprawdził te tarcze tak dla pewnośći
Ekipa Południe®
-
gabste
- Posty: 709
- Rejestracja: 2007-11-19, 17:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 175
636B 04
- Lokalizacja: Rzeszów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: gabste » 2010-08-28, 15:34
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość