Witam wstałem dziś rano. Nawet windows mi nie zdążył się włączyć a tu tata mój wchodzi i mówi "chodź do okna" to ja jak zawsze znowu coś przywlekł ze złomu no i faktycznie jakieś zwłoki WFM ale kontem oka w garażu dojrzałem żaka tata dumny jak paw mówi że jak spałem to przywiózł mi go za 250pln Lakier oryginalny żaczek z 1963 Model mr2e i zaciekawiło mnie że ma lampkę tylną od rometa/komara myślę że jest nie oryginalna ale przeglądając neta widziałem takie z taka samą lampą.
Więc pytanie jaka powinna być??
A drugie pytanie czy zapłon powinien być 3 czy 2 cewkowy ??
Zak mr2e
- BamboTM
- Posty: 112
- Rejestracja: 2008-04-22, 19:37
- GG: 9375069
- Moje maszyny: AWO Junaki
Ifa
SHLki WSKi
itp - Lokalizacja: Wygiełzów
- Kontaktowanie:
Zak mr2e
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=4110191" target="_blank
Re: Zak mr2e
Żak ma silnik typu s 38 tj.jak w komorze ,różni sie tylko gaźnikiem cylindrem,pedałami deklem zapłonu i czasem inaczej kable są wyprowadzone,ale zpłon masz identyczny jak komar,dwucewkowy to jest w rysiu(silnik wrocławski)
- BamboTM
- Posty: 112
- Rejestracja: 2008-04-22, 19:37
- GG: 9375069
- Moje maszyny: AWO Junaki
Ifa
SHLki WSKi
itp - Lokalizacja: Wygiełzów
- Kontaktowanie:
Re: Zak mr2e
deklem zapłonu tz jaki ma być bo w moim ewidentnie jest od komara
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=4110191" target="_blank
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2010-03-15, 10:18
- GG: 5573098
- Moje maszyny: WSK M06L,
WSK B3 składak, Kilka rometów, simson itd. - Lokalizacja: Grodzisk Maz.
- Kontaktowanie:
Re: Zak mr2e
Żaki miały silnik S38, taki jak w komarach 231. Cylinder z okrągłym króćcem, gaźnik G12, Kable od iskrownika wyprowadzone do przodu a nie do góry jak w późniejszych, pokrywa zapłonu i pokrywka zębatki obie aluminiowe, tłoczone z cienkiej blachy. Zapłon musi być 2-cewkowy z najstarszym typem magneta- taki jak w rysiu. Ogólnie silnik jest zupełnie inny od późniejszych- nawet wał ma w innym miejscu klin (pod zapłon 2-cewkowy). Sprzęgło też z tego co pamiętam było inne niż w komarach. Zapłon 3-cewkowy był stosowany od silnika S38B, aż do końca produkcji. Tu masz taki silnik jak powinien być: http://allegro.pl/silnik-s38-komar-230- ... 16762.html Btw, może daj jakieś fotki żaka.
- BamboTM
- Posty: 112
- Rejestracja: 2008-04-22, 19:37
- GG: 9375069
- Moje maszyny: AWO Junaki
Ifa
SHLki WSKi
itp - Lokalizacja: Wygiełzów
- Kontaktowanie:
Re: Zak mr2e
co do silnika to nie znam się ale raczej to zależy od roku produkcji nr silnika mojego są zgodne z tabliczka wiec teza o "małym" zapłonie i kierunku wyjścia przewodów myślę że jest obalona
niżej foto
PS dalej nie wiem jaka ma być ta lampka



PS2 Zdjęcia takie byle jakie bo na polu leje a w garażu mało miejsca heh
niżej foto
PS dalej nie wiem jaka ma być ta lampka



PS2 Zdjęcia takie byle jakie bo na polu leje a w garażu mało miejsca heh
http://moto.allegro.pl/show_user_auctio ... id=4110191" target="_blank
- xradusx
- Posty: 460
- Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
- Moje maszyny: TT600R
AWO425T - Lokalizacja: Münster
- Kontaktowanie:
Re: Zak mr2e
No jak piękny Żak gratuluje. Ten gaźnik to taki powinien być oryginalnie ?
- mateusz 46
- Posty: 231
- Rejestracja: 2009-05-05, 20:55
- Moje maszyny: rm 125
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2010-03-15, 10:18
- GG: 5573098
- Moje maszyny: WSK M06L,
WSK B3 składak, Kilka rometów, simson itd. - Lokalizacja: Grodzisk Maz.
- Kontaktowanie:
Re: Zak mr2e
Ładny żak, oryginalny. Kontynuując, z tym silnikiem, nie zależy to od lat produkcji- żaki od początku do końca producji były wyposażone w silnik S38, a nie S38b, taki jak ty masz. Numery nie koniecznie znaczą o oryginalności. Jak powszechnie wiadomo, w prlu nr. silnika liczył się bardziej niż nr. ramy, więc przypuśćmy taką sytuację- gość kupił żaka, zajechał oryginalny silnik i nie ma kasy na części. A tu za małą kasę trafia się silnik (w innej wersji, ale sprawny), więc jeśli w świetle prawa silnika zmienić nie można, jedynym wyjściem jest przebicie numerów... Żeby nie być gołosłownym- osobiście posiadam żaka, z silnikiem S38B4 (czyli wersja z komarów 2320 i 2330), już z gaźnikiem GM12f, i numery o dziwo zgadzają się z tabliczką... A fabryczny montaż tego silnika w moim żaku jest niemożliwy- żaka produkowano w latach 60-63, a silnik S38B4 wprowadzono około 1968.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości