Witam.
Załączam zdjęcie jednej z moich lag (druga wygląda tak samo).
Mam pytanie czy ta nakrętka ( o ile to jest właśnie nakrętka ) da się odkręcić ( jeśli tak to jak)?
Druga rzecz to taka że jak ściskam te lagi to górą wychodzi olej i chyba będzie trzeba wymienić uszczelki w tych lagach.
Trzecia rzecz to taka że jak widać stary chrom trochę się poniszczył i trzeba coś z tym zrobić, najlepiej to chyba dać do ponownego chromowania no chyba że ktoś ma jakiś lepszy pomysł.
Amortyzator przedni - powłoki i uszczelnienie
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 2011-01-20, 14:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Amortyzator przedni - powłoki i uszczelnienie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- xradusx
- Posty: 460
- Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
- Moje maszyny: TT600R
AWO425T - Lokalizacja: Münster
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzator przedni - powłoki i uszczelnienie
Tak da się odkręcić tą nakrętkę są do tego specjalne klucze. Co do chromowania to się zastanów bo widzę że lagi nie ruchome także są nie za ładne. posprawdzaj czy nie pogięte i jak już byś chciał regenerować to regeneruj ale chrom trochę kosztuje
- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzator przedni - powłoki i uszczelnienie
Chromowanie na nowo jest drogie ale efekt będzie najlepszy. Możesz też spróbować spolerować lagi pastą do chromu(może być lekko ścierna). Ale to nie da takiego efektu jak nowy chrom... A w lagach nie ma uszczelek- są simmerigni
. A po tylu latach to zapewne są w nie najlepszej kondycji(i znając życie nikt nigdy ich nie wymieniał).

-
- Posty: 79
- Rejestracja: 2011-01-20, 14:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzator przedni - powłoki i uszczelnienie
Dzięki Pawel15 za odpowiedz, jak byś jeszcze mógł mi napisać czy przy lagach to są nakrętki czy to jakieś zaciski bo jakoś odkręcić tego nie mogę i się zastanawiam co to tak trzyma.
A jak by to wypolerować, czyli zedrzeć całą powłokę np. wypiaskować i później robić polerkę?
Te simmeringi to bankowo do wymiany jak olej górą wychodzi.
A jak by to wypolerować, czyli zedrzeć całą powłokę np. wypiaskować i później robić polerkę?
Te simmeringi to bankowo do wymiany jak olej górą wychodzi.
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzator przedni - powłoki i uszczelnienie
Wkręć lagę ruchomą w imadło przez drewno i wtedy musi się odkręcić. Po prostu przez lata nie odkręcania mogły się zapiec.
Co do Lag ruchomych to najlepiej oddać w nowy chrom. Natomiast jak już porozkręcasz amorki to lagę nieruchomę najpierw dokładnie umyj i jeżeli jest proste i róna to tylko spoleruj miejsce, w którym chodzą simmery.
Co do Lag ruchomych to najlepiej oddać w nowy chrom. Natomiast jak już porozkręcasz amorki to lagę nieruchomę najpierw dokładnie umyj i jeżeli jest proste i róna to tylko spoleruj miejsce, w którym chodzą simmery.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzator przedni - powłoki i uszczelnienie
hm z tego co zauważyłem to zwykłe przednie zawieszenie z osłonami przednie lagi nieruchome ma bez chromu, pewnie lepsze wersje typu dudek, sport itp mają chrom.
Zauważyłem to bo mam rozłożone przody i po pewnym czasie pojawił się nalot natomiast w tych samych warunkach leży zawieszenie od kosa i tam jest zero rdzy dodatkowo widać że to zwykła rura (i po to były osłony blaszane żeby nie rdzewiały).
Czyli reasumując wystarczy wypolerować lagi nieruchome jeśli nie mają owalu i jakiś dużych rys.
Co do lag ruchomych to tu niczym tego nie uratujesz tylko nowa powłoka jak widać chrom odchodzi płatami
Zauważyłem to bo mam rozłożone przody i po pewnym czasie pojawił się nalot natomiast w tych samych warunkach leży zawieszenie od kosa i tam jest zero rdzy dodatkowo widać że to zwykła rura (i po to były osłony blaszane żeby nie rdzewiały).
Czyli reasumując wystarczy wypolerować lagi nieruchome jeśli nie mają owalu i jakiś dużych rys.
Co do lag ruchomych to tu niczym tego nie uratujesz tylko nowa powłoka jak widać chrom odchodzi płatami

-
- Posty: 79
- Rejestracja: 2011-01-20, 14:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 B1
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzator przedni - powłoki i uszczelnienie
No i wszystko jasne. Wiem co dalej mam z tym zrobić. Dla mnie temat zamknięty. Dziękuje za pomoc.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość