Amortyzatory tylne - odnowienie powłok
- lisek13
- Posty: 91
- Rejestracja: 2010-08-06, 22:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 `77
WSK M21W2 Kobuz `77, - Lokalizacja: Na Jurze (SZA)
- Kontaktowanie:
Amortyzatory tylne - odnowienie powłok
Witam, założyłem nowy temat, gdyż nie znalazłem w żadnym innym odpowiedzi na moje pytania - jeżeli za słabo szukałem, proszę o wybaczenie i odesłanie do odpowiedniego wątku. A teraz do rzeczy posiadam tylne amortyzatory ze szklanką górną, które wymagają odnowienia pod względem wizualnym, z racji iż są to moje początki jeśli chodzi o tego typy prace renowacyjne proszę o pomoc, mam kilka pytań na które mam nadzieję uzyskać tu odpowiedzi;)
1. Malowanie amortyzatora - z racji, iż jest on w bdb stanie technicznym, nigdy nie był rozbierany nie chce go rozkładać do malowania, bo może to przynieść więcej złego jak dobrego jeśli chodzi o działanie. Myślałem o malowaniu proszkowym, ale zastanawiam się czy to będzie dobre rozwiązanie, jak wysoka temperatura wpłynie na uszczelniacze i inne elementy. Czy lepszym rozwiązaniem będzie pomalowanie "normalnie" zwykłym lakierem + ewentualnie bezbarwny?
2. Szklanki górne i sprężyny - jeśli chodzi o szklanki górne ich stan nie jest aż taki zły posiada tylko delikatne wżery w gorszym stanie są sprężyny posiadają wżery i otarcia od szklanek. I tu moje pytanie jaki rodzaj powłoki galwanicznej będzie odpowiedni/należy zastosować na te elementy?
Pozdrawiam
1. Malowanie amortyzatora - z racji, iż jest on w bdb stanie technicznym, nigdy nie był rozbierany nie chce go rozkładać do malowania, bo może to przynieść więcej złego jak dobrego jeśli chodzi o działanie. Myślałem o malowaniu proszkowym, ale zastanawiam się czy to będzie dobre rozwiązanie, jak wysoka temperatura wpłynie na uszczelniacze i inne elementy. Czy lepszym rozwiązaniem będzie pomalowanie "normalnie" zwykłym lakierem + ewentualnie bezbarwny?
2. Szklanki górne i sprężyny - jeśli chodzi o szklanki górne ich stan nie jest aż taki zły posiada tylko delikatne wżery w gorszym stanie są sprężyny posiadają wżery i otarcia od szklanek. I tu moje pytanie jaki rodzaj powłoki galwanicznej będzie odpowiedni/należy zastosować na te elementy?
Pozdrawiam
- mateo88k
- Posty: 107
- Rejestracja: 2010-08-14, 23:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 z 1960 r.
YAMAHA XV1000 TR1 z 1983 r. - Lokalizacja: Siedlce
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory tylne - odnowienie powłok
Ad.1
Jeśli nie chcesz rozbierać amortyzatora to lepiej pomaluj go zwykłym lakierem. Wysoka temperatura w piecu zniszczy Ci uszczelniacze i inne wrażliwe elementy, także tej metody nie polecam.
Ad.2
Chrom jest twardą powłoką i raczej mało odporną na rozciąganie i ogólnie męczenie wyginaniem itp. Lepszy będzie ocynk, który dobrze położony wygląda równie efektownie.
Jeśli nie chcesz rozbierać amortyzatora to lepiej pomaluj go zwykłym lakierem. Wysoka temperatura w piecu zniszczy Ci uszczelniacze i inne wrażliwe elementy, także tej metody nie polecam.
Ad.2
Chrom jest twardą powłoką i raczej mało odporną na rozciąganie i ogólnie męczenie wyginaniem itp. Lepszy będzie ocynk, który dobrze położony wygląda równie efektownie.
M06-Z2 1960 r. stan 90%
- xradusx
- Posty: 460
- Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
- Moje maszyny: TT600R
AWO425T - Lokalizacja: Münster
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory tylne - odnowienie powłok
Nie czaje jak może być w bdb stanie technicznym jak nigdy nie byl rozbierany ? a olej był uzupełniany/wymieniany ? rozbierz je i zregeneruj a nie jakieś papranie farbą bez rozbierania.lisek13 pisze:bdb stanie technicznym, nigdy nie był rozbierany nie chce go rozkładać do malowania,
Ludzie by chcieli najlepiej całe moto pomalować bez rozbierania a potem wychodzi kupa
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory tylne - odnowienie powłok
xradusx pisze:Nie czaje jak może być w bdb stanie technicznym jak nigdy nie byl rozbierany ? a olej był uzupełniany/wymieniany ? rozbierz je i zregeneruj a nie jakieś papranie farbą bez rozbierania.lisek13 pisze:bdb stanie technicznym, nigdy nie był rozbierany nie chce go rozkładać do malowania,
Ludzie by chcieli najlepiej całe moto pomalować bez rozbierania a potem wychodzi kupa
To teraz ty mi powiedz, bo jakoś tego nie czaje. Jak można zregenerować amortyzator skoro nie można dostać do niego uszczelniaczy ? Jeśli amor nie cieknie i masz pewność, że też nie ciekł wcześniej to nie rozbieraj go... Jak rozbierzesz i potem złożysz to w niedługim czasie zacznie cieknąć sam z siebie...
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory tylne - odnowienie powłok
Ja rozebrałem moje nie wymieniałem uszczelniaczy poskładałem i nic nie cieknie,
Ważne żeby te lagi chromowane były w bd stanie.
Lepiej rozebrać i wymienić olej bo może się wydawać że są ok ale przy jeździe mogą słabo tłumić.
Z drugiej strony jeśli malujesz akrylem pistoletem to nie ma potrzeby rozbierać zasłoń tylko miejsca które mają nie być malowane i pomaluj, ale jeśli chcesz to dać do proszku to już bez rozbierania się nie obejdzie jest to taka droga okrężna bez rozbierania ;]
bo potem jak CI przestaną tłumić będziesz musiał i tak rozbierać i lakier się zniszczy.
Ja mam u siebie proszkowo pomalowane i jest super
Ważne żeby te lagi chromowane były w bd stanie.
Lepiej rozebrać i wymienić olej bo może się wydawać że są ok ale przy jeździe mogą słabo tłumić.
Z drugiej strony jeśli malujesz akrylem pistoletem to nie ma potrzeby rozbierać zasłoń tylko miejsca które mają nie być malowane i pomaluj, ale jeśli chcesz to dać do proszku to już bez rozbierania się nie obejdzie jest to taka droga okrężna bez rozbierania ;]
bo potem jak CI przestaną tłumić będziesz musiał i tak rozbierać i lakier się zniszczy.
Ja mam u siebie proszkowo pomalowane i jest super

- xradusx
- Posty: 460
- Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
- Moje maszyny: TT600R
AWO425T - Lokalizacja: Münster
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory tylne - odnowienie powłok
Po co robić remont w motocyklu zostawić jak jest i już bo zacznie coś cieknąć. Powodzeniamaykii pisze:xradusx pisze:Nie czaje jak może być w bdb stanie technicznym jak nigdy nie byl rozbierany ? a olej był uzupełniany/wymieniany ? rozbierz je i zregeneruj a nie jakieś papranie farbą bez rozbierania.lisek13 pisze:bdb stanie technicznym, nigdy nie był rozbierany nie chce go rozkładać do malowania,
Ludzie by chcieli najlepiej całe moto pomalować bez rozbierania a potem wychodzi kupa
To teraz ty mi powiedz, bo jakoś tego nie czaje. Jak można zregenerować amortyzator skoro nie można dostać do niego uszczelniaczy ? Jeśli amor nie cieknie i masz pewność, że też nie ciekł wcześniej to nie rozbieraj go... Jak rozbierzesz i potem złożysz to w niedługim czasie zacznie cieknąć sam z siebie...
Odnośnie uszczelniaczy ponoć masz takie wtyki w sklepach i nie możesz dostać a ja bez wtyków i kupiłem
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory tylne - odnowienie powłok
xradusx pisze: Po co robić remont w motocyklu zostawić jak jest i już bo zacznie coś cieknąć. Powodzenia
Odnośnie uszczelniaczy ponoć masz takie wtyki w sklepach i nie możesz dostać a ja bez wtyków i kupiłem
Kto powiedział, że mam jakieś wtyki ? hahaha
Co do remontu motocykli to nie musisz mnie uczyć...
Po drugie jeśli kupiłeś uszczelniacz ten główny do tylnego amora z B3 to chyba go sobię z drewna wystrugałeś

(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

- xradusx
- Posty: 460
- Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
- Moje maszyny: TT600R
AWO425T - Lokalizacja: Münster
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory tylne - odnowienie powłok
maykii pisze:xradusx pisze: Po co robić remont w motocyklu zostawić jak jest i już bo zacznie coś cieknąć. Powodzenia
Odnośnie uszczelniaczy ponoć masz takie wtyki w sklepach i nie możesz dostać a ja bez wtyków i kupiłem
Kto powiedział, że mam jakieś wtyki ? hahaha
Co do remontu motocykli to nie musisz mnie uczyć...
Po drugie jeśli kupiłeś uszczelniacz ten główny do tylnego amora z B3 to chyba go sobię z drewna wystrugałeś
No pewnie a na WSK siedzi pinokio

no tak w motocyklach siedzisz od 15 lat hemaykii pisze:Co do remontu motocykli to nie musisz mnie uczyć...
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory tylne - odnowienie powłok
powiem tyle jeśli chromowane lagi są w bd stanie to uszczelniacz też jest w bd stanie ;] najgorzej jak z lag zejdzie chrom to wtedy na bank uszczelniacz jest uszkodzony.
- lisek13
- Posty: 91
- Rejestracja: 2010-08-06, 22:11
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 `77
WSK M21W2 Kobuz `77, - Lokalizacja: Na Jurze (SZA)
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory tylne - odnowienie powłok
Spokojnie panowie;)
Teraz kolejna sprawa a mianowicie co zrobić ze sprężynami, czy da się je odnowić? Czy ktoś to już robił, jeśli tak to w jakim zakładzie, bo ja pytałem w jednym i powiedzieli mi że szklanki owszem ale sprężyn nie.... I teraz nie bardzo wiem czy pytać w kolejnych zakładach o to, czy szukać nowych sprężyn?
Ja osobiście nie widzę najmniejszego sensu w rozbieraniu i naprawianiu/regenerowaniu czegoś co jest dobre/sprawne, bo jaki to ma sens? A wiem co mówię, bo miałem już do czynienia z różnego typu amortyzatorami, które były w różnym stanie.xradusx pisze: Nie czaje jak może być w bdb stanie technicznym jak nigdy nie byl rozbierany ? a olej był uzupełniany/wymieniany ? rozbierz je i zregeneruj a nie jakieś papranie farbą bez rozbierania.
Teraz kolejna sprawa a mianowicie co zrobić ze sprężynami, czy da się je odnowić? Czy ktoś to już robił, jeśli tak to w jakim zakładzie, bo ja pytałem w jednym i powiedzieli mi że szklanki owszem ale sprężyn nie.... I teraz nie bardzo wiem czy pytać w kolejnych zakładach o to, czy szukać nowych sprężyn?
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory tylne - odnowienie powłok
najlepiej poszukać sprężyn z krytych amortyzatorów (sprężyny nie chromowane) i dać je do chromu 
Zakłady nie podejmą się czyszczenia sprężyn ręcznie bo to jest bardzo ciężka praca (chyba że zdejmą powłokę chemicznie)

Zakłady nie podejmą się czyszczenia sprężyn ręcznie bo to jest bardzo ciężka praca (chyba że zdejmą powłokę chemicznie)
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory tylne - odnowienie powłok
Moment kolego. Temat o uszczelniaczu amorka wałkujemy już na forum od kiedy pamiętam... I nie wierze w to, że dostałeś takie cudo. Z resztą jeeszcze nie chciałem nic pisać w innych tematach ale często zaprzeczasz sam sobie... Agresives nie dał CI jeszcze do zrozumienia o co chodzi ? Nie nie siedzę od 15 lat ale wiem co jest grane i potrafie zrobić kompleksowe odrestaurowanie swojego motocykla i przygotować go do sezonu tak abym przejeździł nim cały sezon bez awarii... (Nie mówie tu o wadach fabrycznych poszczególnych części). Chcesz porozmawiać to pisz na PW...xradusx pisze:maykii pisze:xradusx pisze: Po co robić remont w motocyklu zostawić jak jest i już bo zacznie coś cieknąć. Powodzenia
Odnośnie uszczelniaczy ponoć masz takie wtyki w sklepach i nie możesz dostać a ja bez wtyków i kupiłem
Kto powiedział, że mam jakieś wtyki ? hahaha
Co do remontu motocykli to nie musisz mnie uczyć...
Po drugie jeśli kupiłeś uszczelniacz ten główny do tylnego amora z B3 to chyba go sobię z drewna wystrugałeś
No pewnie a na WSK siedzi pinokioPrzestań gadać jakieś bzdury
no tak w motocyklach siedzisz od 15 lat hemaykii pisze:Co do remontu motocykli to nie musisz mnie uczyć...
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

- Kristy
- Posty: 72
- Rejestracja: 2010-08-29, 23:50
- GG: 0
- Moje maszyny: CBR F2/ WSK M06B1
- Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory tylne - odnowienie powłok
Maykii zaskoczę Cię ale i uszczelniacze do tylnych teleskopów też można dostać tylko trzeba poszukać 
Do przedniego zawieszenia nie ma żadnych problemów z simeringiem 31X40X6
A co do remontu Lisek13 to po co się bierzesz skoro twierdzisz ze jest ok?? Bez sensu. Moje zdanie takie: jak chcesz żeby motocykl był jak w największym procencie oryginalny o rób tak jak było w fabryce a nie zamiast chromu ocynk. Zamiast rozłożyć i zrobić coś dobrze to upierdolić coś na sztukę.

Do przedniego zawieszenia nie ma żadnych problemów z simeringiem 31X40X6

A co do remontu Lisek13 to po co się bierzesz skoro twierdzisz ze jest ok?? Bez sensu. Moje zdanie takie: jak chcesz żeby motocykl był jak w największym procencie oryginalny o rób tak jak było w fabryce a nie zamiast chromu ocynk. Zamiast rozłożyć i zrobić coś dobrze to upierdolić coś na sztukę.
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory tylne - odnowienie powłok
Kristy pisze:Maykii zaskoczę Cię ale i uszczelniacze do tylnych teleskopów też można dostać tylko trzeba poszukać
No to ja nie wiem już na ten temat każdy wypisywał, że nigdzie znaleźć nie może. No to kurcze jeśli dla Ciebie lub xradusx jest to oczywiste. To może podzielicie się tymi uszczelniaczami i dacie jakiś namiar gdzie to można kupić... Tylko błagam bez opowieści, że to kupował mojego ojca, znajomego z pracy, ojca, szwagier do swojej wueski.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

- xradusx
- Posty: 460
- Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
- Moje maszyny: TT600R
AWO425T - Lokalizacja: Münster
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory tylne - odnowienie powłok
wyślij zapytanie do tej firmy ja zakupiłem u nich ale dość dawno http://www.tranzax.pl/main.php
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory tylne - odnowienie powłok
Aż specjalnie się odezwę 

(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

- Kristy
- Posty: 72
- Rejestracja: 2010-08-29, 23:50
- GG: 0
- Moje maszyny: CBR F2/ WSK M06B1
- Lokalizacja: Kutno
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory tylne - odnowienie powłok
Ludzie a czy wy wiecie co w ogóle uszczelnia tylne teleskopy??
Leje się najczęściej z środka z tłoczka. Zbyt dużego znaczenia nie ma uszczeleczka która jest na nakrętce od zewnątrz. WE WNATRZ JEST SIMMERING!!!
Na allegro Koszt uszczelniacza to 2,50!!!
http://allegro.pl/wfm-m06-wsk-125-guma- ... 65053.html
Nie wiem jak to ale mogę sie z tym mylić:
http://skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=1110
Więc nie ma co pierdzielić że nic nie ma tylko przeanalizować dobrze budowę, pokombinować i okaże się że taki simering jest bez problemu dostępny!!!
Leje się najczęściej z środka z tłoczka. Zbyt dużego znaczenia nie ma uszczeleczka która jest na nakrętce od zewnątrz. WE WNATRZ JEST SIMMERING!!!
Na allegro Koszt uszczelniacza to 2,50!!!
http://allegro.pl/wfm-m06-wsk-125-guma- ... 65053.html
Nie wiem jak to ale mogę sie z tym mylić:
http://skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=1110
Więc nie ma co pierdzielić że nic nie ma tylko przeanalizować dobrze budowę, pokombinować i okaże się że taki simering jest bez problemu dostępny!!!
- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory tylne - odnowienie powłok
Kristy pisze:Ludzie a czy wy wiecie co w ogóle uszczelnia tylne teleskopy??
Leje się najczęściej z środka z tłoczka. Zbyt dużego znaczenia nie ma uszczeleczka która jest na nakrętce od zewnątrz. WE WNATRZ JEST SIMMERING!!!
Na allegro Koszt uszczelniacza to 2,50!!!
http://allegro.pl/wfm-m06-wsk-125-guma- ... 65053.html
Nie wiem jak to ale mogę sie z tym mylić:
http://skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=1110
Więc nie ma co pierdzielić że nic nie ma tylko przeanalizować dobrze budowę, pokombinować i okaże się że taki simering jest bez problemu dostępny!!!
Bardzo dobrze znam budowę tego amortyzatora, wiem, że jest tam simmering i jakbym był złośliwy to bym po prostu Cię wyśmiał, bo nie znasz budowy amorka, a wpajasz jakieś głupoty


Więc jak sam powiedziałeś:
Kristy pisze:Więc nie ma co pierdzielić że nic nie ma tylko przeanalizować dobrze budowę.
(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory tylne - odnowienie powłok
Nakrzyczałeś się strasznie, walnąłeś 9 wykrzykników, wyśmiałeś nas ze nie wiemy jak amortyzator wygląda....a wychodzi na to, że to Ty zupełnie nie wiesz o czym piszeszKristy pisze:Ludzie a czy wy wiecie co w ogóle uszczelnia tylne teleskopy??
Leje się najczęściej z środka z tłoczka. Zbyt dużego znaczenia nie ma uszczeleczka która jest na nakrętce od zewnątrz. WE WNATRZ JEST SIMMERING!!!
Na allegro Koszt uszczelniacza to 2,50!!!
http://allegro.pl/wfm-m06-wsk-125-guma- ... 65053.html
Nie wiem jak to ale mogę sie z tym mylić:
http://skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=1110
Więc nie ma co pierdzielić że nic nie ma tylko przeanalizować dobrze budowę, pokombinować i okaże się że taki simering jest bez problemu dostępny!!!

- maykii
- Posty: 792
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:02
- GG: 6056769
- Moje maszyny: M21W2 74r.
M21W2 83r
M06B3 79r. - Lokalizacja: Piaseczno / Siemiatycze
- Kontaktowanie:
Re: Amortyzatory tylne - odnowienie powłok
Alien pisze:Nakrzyczałeś się strasznie, walnąłeś 9 wykrzykników, wyśmiałeś nas ze nie wiemy jak amortyzator wygląda....a wychodzi na to, że to Ty zupełnie nie wiesz o czym piszesz
Właśnie tylko czekałem na to


(-; Jak to mówią, "Za motórem, panny sznurem". 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość