-
wskmaniak
- Posty: 143
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:36
- GG: 12695501
- Moje maszyny: Jawa TS 350 , WSK Kos
- Lokalizacja: Olsztyn
-
Kontaktowanie:
Post
autor: wskmaniak » 2011-03-07, 19:07
Witam
Niedawno po okazyjnej cenie która wynosiła 200zł kupiłem Jawe CZ 350 po kapitalce silnika. Były właściciel nie mógł poradzic sobie z elektryką i oddał motocykl praktycznie za bezcen.Cezete kupiłem z odkręconym silnikiem i bez instalacji elektrycznej ale po tygodniu motor odpalił i jezdzi bardzo dobrze,po drodze udało załatwic sie papiery. I teraz moje pytanie czy opłaca sie remontowac ten motocykl pod względem estetyki itd czy lepiej zainwestowac w lepszy motocykl?

.
Czekam na odpowiedzi osób posiadających cezete lub osób które miały do czynienia z tym sprzętem.Bardzo bym prosił by nie pisac odpowiedzi np "szwagier mojej ciotki od strony matki mówił że jego dziadek słyszał"że ten motor jest taki siaki i owaki

.
Pozdrawiam
UNIA TARNÓW
-
Grzesiek_Bieszczady
- Posty: 122
- Rejestracja: 2011-02-20, 19:05
- GG: 0
- Moje maszyny: Kobuz
- Lokalizacja: Rzeszów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Grzesiek_Bieszczady » 2011-03-07, 19:20
Ja powiem tak mój tato miał ale Jawe 350 TS a to to samo tylko karoseria inna. Na potwierdzenie daje zdjęcie. Tato mówił że Jawa (czyli można powiedzieć że też CZ) to był dobry motocykl ale bardziej z nastawieniem turystycznym jak sportowym. Palił swoje (około 5 litrów) ale był wygodny i dobrze trzymał sie drogi (nie to co ETZ i jej wątła rama). Z niczym tato nie miał problemów oprócz zapłonu. Był na dwa przerywacze, i po tych 60 tyś. km zapłon trzeba było ustawiać przy włączonej stacyjce, bo wał miał takie duże luzy. Ale tato miło wspomina jawe, mówi o niej lepsze rzeczy niż o ETZ 150 i WSK 175 które miał. Ta CZ wystarczy tobie spokojnie. Niema sie co pchać w większe maszyny chyba że potrzebujesz prędkości rzędu 200km/h i przyśpieszenia takiego że zrywa z siedzenia

Ja bym ją zrobił żeby wyszła na ludzi i cieszył się jazdą.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Szczepan » 2011-03-07, 20:18
Jawa i CZ to całkowicie odmienne motory, do których części prawie nie są zamienne, silniki, ramy, wszystko jest inne AMEN. Jeśli chcesz jeździć to zainwestuj 600 zł i kup zapłon Vape dopiero wtedy motor osiąga pełnię swoich osiągów i po prostu da nim się normalnie jeździć.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
-
Grzesiek_Bieszczady
- Posty: 122
- Rejestracja: 2011-02-20, 19:05
- GG: 0
- Moje maszyny: Kobuz
- Lokalizacja: Rzeszów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Grzesiek_Bieszczady » 2011-03-07, 21:04
Borewicz skoro części są nie zamienne to ciekawe czego mój tato miał w jawie cylindry, całe sprzęgło, kilka elementów w skrzyni i przednie zawieszenie z CZ ? Części bardzo dużo pasuje do siebie przemiennie z Jawy do Cz i odwrotnie. A takich co nie pasuje jest kilka i jest to jakieś 20 % motoru.
-
Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Szczepan » 2011-03-07, 21:19
Ja poznałem się na swojej Cz, że większość części jest tylko podobna, a nie pasują do siebie w ogóle. Sprzęgło w TS i CZ jest inne chodź może pasować w Jawie jest docisk aluminiowy w Cz stalowy chyba. Pasują przy użyciu wrzeszczotu i spawarki, przody Jawa i Cz miała chyba inne nie jestem pewien.Skrzynie też się różniły. Może moja CZ była starsza o jakieś 25 lat, ale praktycznie żadna część nie pasowała od Jawy. Polecam forum JawaCz tam jest wszystko opisane.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
-
Grzesiek_Bieszczady
- Posty: 122
- Rejestracja: 2011-02-20, 19:05
- GG: 0
- Moje maszyny: Kobuz
- Lokalizacja: Rzeszów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Grzesiek_Bieszczady » 2011-03-07, 21:24
Ja mówię oczywiście o jawie i CZ z silnikiem 350ccm, dwu cylindrowym, czterobiegowym. Tato mówił że skrzynia i wał nie pasuje, a reszte da sie założyć.
-
Chota
- Posty: 185
- Rejestracja: 2009-04-20, 20:41
- Moje maszyny: Kilka
- Lokalizacja: Biała Podlaska
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Chota » 2011-03-07, 21:29
Jeśli chodzi o starsze Jawy 350 te z cylindrami żeliwnymi i CZ 350 to części silnikowe są jak najbardziej wymienne bo to w zasadzie te same silniki. W TS wał jest na czterech łożyskach a w CZ na trzech więc....

Polish motorcycles never die !!!
-
175mirek
- Posty: 436
- Rejestracja: 2008-07-09, 18:52
- GG: 1103489
- Lokalizacja: Kock
-
Kontaktowanie:
Post
autor: 175mirek » 2011-03-08, 23:18
No właśnie tak jak Chota mówi

Ja tam na tym zdjęciu Twojego taty z jawą,to widzę silnik od TS(po cylindrach poznałem) który nie jest nawet podobny do silnika CZ... Jeśli byłaby to Jawa 350 Deluxe to bym sie zgodził,że części są zamienne,bo byłby to ten sam silnik co w CZ.
Motocykle to nie wszystko ale bez nich wszystko jest niczym...
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość