No to będzie dla Irka o pulsacji napędu w zawodowych motocyklach terenowych
chodzi o to że silnik 1 cylindrowy oddaje moc na koło w sposób pulsacyjny jest to ważne szczególnie w przypadku 2 taktu.Silnik w1 suwie ciągnie siłą detonacji w cylindrze a w drugim już bezwładnością mas wirujących.w dwusuwie masz tylko 2 suwy więc w jednym moment na kole jest o wiele większy niż z tym drugim.Gdy poruszasz się po grząskim terenie z małą przyczepnością lub po czymś śliskim to ta faza gdy silnik ciągnie tylko bezwładnością daje ci ten ułamek sekundy w każdym pełnym cyklu na wyprowadzenie koła z uślizgu stąd łatwiej zapanować nad maszyną.Co ciekawe silnik 2 cylindrowy o układzie V2 ma niewiele gorszą pulsację od 1 cylindrowej jednostki.Silnik 2 taktowy o 2 cylindrach w rzędzie przekazuje już napęd na koło w sposób ciągły !Bo gdy jeden cylinder ciągnie wybuchem to drugi bezwładnością i później znów drugi tak samo i na przemian.
Dlatego właśnie w motocyklach ZAWODNICZYCH cross/enduro/trial stosuje się silniki jednocylindrowe .Dlatego powstały maszyny nawet 500ccm (Honda choćby CR500 ) które są jednocylindrowymi dwusuwami !!!! Spróbuj poszaleć w terenie na śliskim albo na piachu dwucylindrową CZ-ką a później zwykłą jednogarową maszynką typu ETZ to sam się przekonasz o co tutaj chodzi.
z tego powodu w czechosłowacji amatorzy przerabiali wały w dwugarowych CZ/JAWACH tak by tłoki
chodziły razem.
Na szosie płynnie przenoszony napęd bez szarpania i brak drgań to zaleta w terenie już nie .
Oczywiście są twiny w czterosuwie do jazdy lekko terenowej takiej dla wszystkich ale do poważnego motocrossu się nie nadają.Zresztą silnik 4 suwowy ze względu na jeszcze inną ch-kę oddawania momentu zachowuje się minimalnie lepiej niż 2 takt nawet gdy jest to jednostka 2 cylindrowa, jednak wciąż do zawodowej jazdy to się nie nadaje, bo do niej się nadaje tylko 1 cylindrowa maszyna
Wot i wsio
Ps.Spawanie ALU się przyda a co do obróbki innych elementów typu wodziki prowadnice czy tulejki czy inne pierdoły z tym akurat nie mam problemów bo mam do tego zaplecze