Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
volksturm
Posty: 63
Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
Lokalizacja: Stolp

Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk

Post autor: volksturm » 2011-05-15, 11:24

No i dlatego trzeba tworzyć kluby i stowarzyszenia rejestrować prawnie koszty są niewielkie a później mozna zdobyć dofinansowanie i miasto jakiś skromny lokal czasem da.Ja w wakacje i tak będę przerabiał wiatra wszystko co będzie w101% przetestowane to pozwalam skopiować na ten cel, nawet rysunki mogę porobić i opisać technologię wykonania.

Awatar użytkownika
wskmaniak
Posty: 143
Rejestracja: 2008-04-11, 20:36
GG: 12695501
Moje maszyny: Jawa TS 350 , WSK Kos
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk

Post autor: wskmaniak » 2011-05-15, 12:25

Chętnie podziele sie częściami silnikowymi do projektu
UNIA TARNÓW

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk

Post autor: Stary » 2011-05-15, 20:22

Trzymam kciuki.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk

Post autor: Alien » 2011-05-15, 20:39

Wybaczcie mój pesymizm, ale jestem za stary żeby wierzyć że coś takiego się uda. Chłopaki z Polmotu mieszkają obok siebie i jest im ciężko, a Wy chcecie złożyć motonga na odległość za kasę z zrzuty - ciężko było zebrać po 10zł na forum, a już widzę jak na konto wpłynie parę kafli na "wspólny" forumowy motocykl. Popularnym problemem na forum jest brak 30zł na szlif cylindra do własnej maszyny, a liczycie na spontaniczne wpłaty na motocykl pokazowy?

Dyskusja w tym temacie jest bardzo ciekawa, ale błagam - bez pierdół o budowaniu wspólnego motocykla, wróćmy na Ziemie!

volksturm
Posty: 63
Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
Lokalizacja: Stolp

Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk

Post autor: volksturm » 2011-05-15, 20:48

Wy sobie planujcie co chcecie , ja i tak we wakacje kobuza pokroje i złoże po swojemu , może wtedy większy zapał będzie i niewierni Tomasze jak zagłębią rękę w mym krwawiącym boku to się nawrócą na łono tuningu.Amen

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk

Post autor: Alien » 2011-05-15, 20:59

Chcesz dać membranę w korbową? A co z płukaniem, nie da się ukryć że przydały by się nowe kanały.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk

Post autor: Stary » 2011-05-15, 21:04

Niestety, musisz radzić sobie sam. Jeśli uda Ci się stworzyć taki silnik będziesz pionierem. Do lata już niedaleko, trzymam kciuki byś w tak krótkim czasie stworzył ciekawą jednostkę. Jednak doświadczenie podsuwa mi dużą dawkę sceptycyzmu - chociaż może to po prostu realizm.

Zadam kilka pytań:
1) Jaki planujesz zastosować stopień sprężania? Jak chcesz go osiągnąć?
2) Jaki gaźnik do planowanej membrany?
3) Czy planujesz dodatkowe kanały płuczące - wykorzystując chociażby kanał ssący nieużyty po zastosowaniu membrany prosto w komorę korbową?
4) Co z długością króćca? Jaki planujesz przelot?
5) Wydech, bodaj najważniejszy w dwusuwie - w jakie obroty celujesz?
6) Tłok - standardowy? Anodowany? Dwusiarczek?
7) Chciałeś stosować ruchomą mapę zapłonu, czy planujesz zastosować ją w pierwszej wersji silnika?
8) Wracając jeszcze do kanałów płuczących - czy zmieniasz ich zakres, jeśli tak, w jakim zakresie?
9) Jaki korbowód wybrałeś?

volksturm
Posty: 63
Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
Lokalizacja: Stolp

Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk

Post autor: volksturm » 2011-05-15, 21:19

1- przynajmniej dycha
2 - centralna komora ,venturi , przepustnica obrotowa co do firmy i konkr typu jeszcze się waham
3- raczej tak , planuję wykonać własną tuleję , na szczęście z cylindra tego silnika da się na ciepło wyjąć tuleje
4- w przypadku membrany w komorze korbowej to pytanie jest mało celne a odp. byla by za długa
5- Wiatr nad którym się kiedyś znęcałem miał przerobiony wydech z cr125 już mam to opanowane
w tym przypadku trochę inaczej go zrobię trzeba policzyć poj i długość obroty tamtego silnika to
ok 7800 tutaj myślę o przedziale 8200-8500
6-Na pewno dobrej jakości , anodowany na pewno czy powlekany czymś lepszym ??? pomyślę nad tym
7-1 sza wersja ze stałym wyprzedzeniem na motoplacie druga być może z regulowanym elektronicznie gdyż
jak wiesz mechaniczne regulatory nie bardzo się sprawdzają w dwusuwach jednak jest to rzadko stosowane nawet w wyczynie 2T może jest to bezcelowe trzeba będzie to zgłębić
8- bardzo szeroki temat ale będą modyfikowane szczególnie wydechowy - należy go podnieść to już też częściowo mam przećwiczone , teraz męcze dok. silnika z motocykla "woschod" który seryjnie w konkr. wersji ma 18,5KM a sama konstrukcja silnika jest pod względem czasowania cylindra i przekrojów kanałów oraz pow. okien łudząco podobna do wiatra oczywiście z pewnymi odstępstwami - stąd te 4KM w "zapasie" mimo gaźnika zapewniającego niemal identyczne nastawy mieszanki.

Awatar użytkownika
wskmaniak
Posty: 143
Rejestracja: 2008-04-11, 20:36
GG: 12695501
Moje maszyny: Jawa TS 350 , WSK Kos
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk

Post autor: wskmaniak » 2011-05-15, 21:20

Stary sie rozkręca. Bardzo ciekawe pytania i czekam na odpowiedzi
UNIA TARNÓW

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk

Post autor: Stary » 2011-05-15, 21:28

1) Planujesz głowicę? Spawasz? Zmieniasz tłok?
3) Rzeźbienie w tym cylindrze jest problematyczne z racji bliskości szpilek. Od strony ssania jest pole do popisu po wyeliminowaniu kanału ssącego. Od strony wydechu lepiej celować w cylinder od M11W. Opisz bardzo dokładnie wyjęcie tulei - ona jest zalana metodą alfer, ciężko będzie ją wyjąć, raczej rozsypie się cylinder. Pozostaje chyba tylko szlifowanie i wybicie resztek. Mogę się mylić, ale wielcy tego świata już z tym cylindrem próbowali.
4) Nie oczekuję wykładu na temat kanałów ssących, tylko o tym zagadnieniu napisano 300-400 stronicowe księgi :) Pytam co zamierzasz - jaki kąt, jaka długość, jaki filtr? Tylko przelot?

Twoją zaletą jest zapał.

Czy posiadasz wykresy z hamowni po badaniach tej poprzedniej WSKi o których wspominałeś? Ile ona tam miała 19KM na kole? Przy jakich obrotach? Toż to według SAE będzie ze 21-22KM na wale jak nic.

volksturm
Posty: 63
Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
Lokalizacja: Stolp

Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk

Post autor: volksturm » 2011-05-15, 21:44

1- Plan głowicy i być może zaspawanie i ponowne wykonanie komory spalania
2- rzemieślnicze cylindry mają taką możliwość posiadam odpowiedni - wychodzi po podgrzaniu , w s01 nawet rzemieślnicze mają ustaloną tuleję w ożebrowaniu
3- cylinder mam swój użyje go ze względu na wyjmowalną tuleję co do reszty to będę miał miejsce po ssącym
4-zależy od gaźnika a tego jeszcze nie mam , przyznam się że myślałem też nad gaźnikiem bezpływakowym a nawet o doładowaniu takiego gaźnika ciśnieniem z wydechu co mam przećwiczone na silnikach modelarskich tam jest to częste rozwiązanie w mocniejszych silnikach RC

wykresów nie posiadam , postaram się o jakąś fotkę znajomy robił jakieś zdjęcia na hamowni , najgorsze jest to że już nie ma tej hamowni w ogóle i nie mam dostępu do innej :-( moc była mierzona na kole wg niezbyt nowoczesnej nawet wtedy hamowni rolkowej obciążanej mechanicznie wykazało 19KM przy ok 7800 obrotów wału mieliśmy tam całkiem dobry obrotomierz zrobiony samodzielnie ale prawidłowo wskazujący bo był sprawdzany i kalibrowany z obrotomierzem optycznym/przesłonowym. Wg tej samej hamowni silnik przed tuningiem wykazywał 13,5KM na kole przy 6100rpm wału.Tyle pamiętam. Chciałbym wydusić więcej , wtedy nie było żadnego zaworu membranowego .

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk

Post autor: Stary » 2011-05-15, 21:50

Hmm od kiedy można kupić rzemieślniczy cylinder do WSK 175? Rozumiem, że planujesz zastosować jakiś inny? Jeśli tak to od jakiego pojazdu?

volksturm
Posty: 63
Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
Lokalizacja: Stolp

Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk

Post autor: volksturm » 2011-05-15, 21:54

Mam cylinder do wiatra który nie jest oryginalny tylko właśnie jakiś prywaciarski ! Ma żeby było śmieszniej takie wycięcia wyfrezowane pod gumki wygłuszające takie jak np. w etz czy niektórych jawach i trochę inaczej wygląda.Ale tuleja jest taka samiutka jak we wiaterku poza tym mocowania na wydech id.. kropka w kropke jak oryginał jak pisałem jest rozbieralny bo już próbowałem ruszyć tuleję w czasach gdy z kumplem tamtego kobuza na enduro robiliśmy.Jak wygrzebie graty w wakacje i kupie silnik to sam zobaczysz .Mam jeszcze kilka innych ciekawych części też "dziwnych" np. mam zabierak sprzęgła z dodatkowym dziwnym przetoczeniem które nie pomaga ani nie przeszkadza w niczym a w dodatku wszystko jest w oksydzie !

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk

Post autor: Stary » 2011-05-15, 21:56

Daj zdjęcia, ciekawa sprawa.

volksturm
Posty: 63
Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
GG: 0
Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
Lokalizacja: Stolp

Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk

Post autor: volksturm » 2011-05-15, 21:58

wszystko w swoim czasie na razie siedzę i udaje że studiuje.Dlatego roboty ruszą dopiero jak zwlokę dupsko z powrotem.Ale za silnikiem już teraz się rozgladam.

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk

Post autor: Stary » 2011-05-15, 23:28

Będę bacznie obserwował ten temat. Powodzenia.

Awatar użytkownika
xradusx
Posty: 460
Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
Moje maszyny: TT600R
AWO425T
Lokalizacja: Münster
Kontaktowanie:

Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk

Post autor: xradusx » 2011-05-16, 08:04

Alien pisze:Wybaczcie mój pesymizm, ale jestem za stary
Oj alien chciałbym być w twoim wieku :P
Myśl pozytywna zawsze pomaga.

No ot trudno będziemy patrzeć i wiernie obserwować poczynania volksturm


Szkoda że mnie w pl nie ma :( mógłbym się za to zabrać ale na razie nie ma widoków. Jeśli chodzi o wpłaty na forum to jest tak że większa część ludzi na forum to poniżej 20 go roku życia i są to ludzie którzy się uczą i dlatego taki efekt wpłacają tylko ci co pracują i mają kase.

Szkoda ale może kiedyś dojdziemy do takiej siły na forum żeby powstało coś ciekawego

Volksturm zakładaj temat i będziemy pomagać i chociaż wspierać projekt. Ktoś niedawno pisał że robi replikę Mr czy coś tam i nawet temat założył i na tym się skończyło :( oby twój zapał nie wygasł

Awatar użytkownika
ShFil
Posty: 48
Rejestracja: 2011-06-20, 20:40
GG: 0
Moje maszyny: dt 50, wsk m06 b3, wfm m06
Lokalizacja: Człuchów
Kontaktowanie:

Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk

Post autor: ShFil » 2011-08-18, 01:38

Volksturm, piszałeś, że popróbujesz w wakacje z kobuzem, udało się uzyskać jakieś efekty?

hartman

Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk

Post autor: hartman » 2011-08-18, 08:05

volksturma zbanowali i nic się juz nie dowiemy.

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk

Post autor: Alien » 2011-08-18, 10:06

Przyszlo 'nowe' na forum szerzyc herezje, to trzeba bylo zadeptac :D

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości