Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
- GG: 0
- Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
- Lokalizacja: Stolp
Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk
No i dlatego trzeba tworzyć kluby i stowarzyszenia rejestrować prawnie koszty są niewielkie a później mozna zdobyć dofinansowanie i miasto jakiś skromny lokal czasem da.Ja w wakacje i tak będę przerabiał wiatra wszystko co będzie w101% przetestowane to pozwalam skopiować na ten cel, nawet rysunki mogę porobić i opisać technologię wykonania.
- wskmaniak
- Posty: 143
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:36
- GG: 12695501
- Moje maszyny: Jawa TS 350 , WSK Kos
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontaktowanie:
Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk
Chętnie podziele sie częściami silnikowymi do projektu
UNIA TARNÓW
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk
Trzymam kciuki.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk
Wybaczcie mój pesymizm, ale jestem za stary żeby wierzyć że coś takiego się uda. Chłopaki z Polmotu mieszkają obok siebie i jest im ciężko, a Wy chcecie złożyć motonga na odległość za kasę z zrzuty - ciężko było zebrać po 10zł na forum, a już widzę jak na konto wpłynie parę kafli na "wspólny" forumowy motocykl. Popularnym problemem na forum jest brak 30zł na szlif cylindra do własnej maszyny, a liczycie na spontaniczne wpłaty na motocykl pokazowy?
Dyskusja w tym temacie jest bardzo ciekawa, ale błagam - bez pierdół o budowaniu wspólnego motocykla, wróćmy na Ziemie!
Dyskusja w tym temacie jest bardzo ciekawa, ale błagam - bez pierdół o budowaniu wspólnego motocykla, wróćmy na Ziemie!
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
- GG: 0
- Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
- Lokalizacja: Stolp
Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk
Wy sobie planujcie co chcecie , ja i tak we wakacje kobuza pokroje i złoże po swojemu , może wtedy większy zapał będzie i niewierni Tomasze jak zagłębią rękę w mym krwawiącym boku to się nawrócą na łono tuningu.Amen
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk
Chcesz dać membranę w korbową? A co z płukaniem, nie da się ukryć że przydały by się nowe kanały.
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk
Niestety, musisz radzić sobie sam. Jeśli uda Ci się stworzyć taki silnik będziesz pionierem. Do lata już niedaleko, trzymam kciuki byś w tak krótkim czasie stworzył ciekawą jednostkę. Jednak doświadczenie podsuwa mi dużą dawkę sceptycyzmu - chociaż może to po prostu realizm.
Zadam kilka pytań:
1) Jaki planujesz zastosować stopień sprężania? Jak chcesz go osiągnąć?
2) Jaki gaźnik do planowanej membrany?
3) Czy planujesz dodatkowe kanały płuczące - wykorzystując chociażby kanał ssący nieużyty po zastosowaniu membrany prosto w komorę korbową?
4) Co z długością króćca? Jaki planujesz przelot?
5) Wydech, bodaj najważniejszy w dwusuwie - w jakie obroty celujesz?
6) Tłok - standardowy? Anodowany? Dwusiarczek?
7) Chciałeś stosować ruchomą mapę zapłonu, czy planujesz zastosować ją w pierwszej wersji silnika?
8) Wracając jeszcze do kanałów płuczących - czy zmieniasz ich zakres, jeśli tak, w jakim zakresie?
9) Jaki korbowód wybrałeś?
Zadam kilka pytań:
1) Jaki planujesz zastosować stopień sprężania? Jak chcesz go osiągnąć?
2) Jaki gaźnik do planowanej membrany?
3) Czy planujesz dodatkowe kanały płuczące - wykorzystując chociażby kanał ssący nieużyty po zastosowaniu membrany prosto w komorę korbową?
4) Co z długością króćca? Jaki planujesz przelot?
5) Wydech, bodaj najważniejszy w dwusuwie - w jakie obroty celujesz?
6) Tłok - standardowy? Anodowany? Dwusiarczek?
7) Chciałeś stosować ruchomą mapę zapłonu, czy planujesz zastosować ją w pierwszej wersji silnika?
8) Wracając jeszcze do kanałów płuczących - czy zmieniasz ich zakres, jeśli tak, w jakim zakresie?
9) Jaki korbowód wybrałeś?
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
- GG: 0
- Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
- Lokalizacja: Stolp
Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk
1- przynajmniej dycha
2 - centralna komora ,venturi , przepustnica obrotowa co do firmy i konkr typu jeszcze się waham
3- raczej tak , planuję wykonać własną tuleję , na szczęście z cylindra tego silnika da się na ciepło wyjąć tuleje
4- w przypadku membrany w komorze korbowej to pytanie jest mało celne a odp. byla by za długa
5- Wiatr nad którym się kiedyś znęcałem miał przerobiony wydech z cr125 już mam to opanowane
w tym przypadku trochę inaczej go zrobię trzeba policzyć poj i długość obroty tamtego silnika to
ok 7800 tutaj myślę o przedziale 8200-8500
6-Na pewno dobrej jakości , anodowany na pewno czy powlekany czymś lepszym ??? pomyślę nad tym
7-1 sza wersja ze stałym wyprzedzeniem na motoplacie druga być może z regulowanym elektronicznie gdyż
jak wiesz mechaniczne regulatory nie bardzo się sprawdzają w dwusuwach jednak jest to rzadko stosowane nawet w wyczynie 2T może jest to bezcelowe trzeba będzie to zgłębić
8- bardzo szeroki temat ale będą modyfikowane szczególnie wydechowy - należy go podnieść to już też częściowo mam przećwiczone , teraz męcze dok. silnika z motocykla "woschod" który seryjnie w konkr. wersji ma 18,5KM a sama konstrukcja silnika jest pod względem czasowania cylindra i przekrojów kanałów oraz pow. okien łudząco podobna do wiatra oczywiście z pewnymi odstępstwami - stąd te 4KM w "zapasie" mimo gaźnika zapewniającego niemal identyczne nastawy mieszanki.
2 - centralna komora ,venturi , przepustnica obrotowa co do firmy i konkr typu jeszcze się waham
3- raczej tak , planuję wykonać własną tuleję , na szczęście z cylindra tego silnika da się na ciepło wyjąć tuleje
4- w przypadku membrany w komorze korbowej to pytanie jest mało celne a odp. byla by za długa
5- Wiatr nad którym się kiedyś znęcałem miał przerobiony wydech z cr125 już mam to opanowane
w tym przypadku trochę inaczej go zrobię trzeba policzyć poj i długość obroty tamtego silnika to
ok 7800 tutaj myślę o przedziale 8200-8500
6-Na pewno dobrej jakości , anodowany na pewno czy powlekany czymś lepszym ??? pomyślę nad tym
7-1 sza wersja ze stałym wyprzedzeniem na motoplacie druga być może z regulowanym elektronicznie gdyż
jak wiesz mechaniczne regulatory nie bardzo się sprawdzają w dwusuwach jednak jest to rzadko stosowane nawet w wyczynie 2T może jest to bezcelowe trzeba będzie to zgłębić
8- bardzo szeroki temat ale będą modyfikowane szczególnie wydechowy - należy go podnieść to już też częściowo mam przećwiczone , teraz męcze dok. silnika z motocykla "woschod" który seryjnie w konkr. wersji ma 18,5KM a sama konstrukcja silnika jest pod względem czasowania cylindra i przekrojów kanałów oraz pow. okien łudząco podobna do wiatra oczywiście z pewnymi odstępstwami - stąd te 4KM w "zapasie" mimo gaźnika zapewniającego niemal identyczne nastawy mieszanki.
- wskmaniak
- Posty: 143
- Rejestracja: 2008-04-11, 20:36
- GG: 12695501
- Moje maszyny: Jawa TS 350 , WSK Kos
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontaktowanie:
Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk
Stary sie rozkręca. Bardzo ciekawe pytania i czekam na odpowiedzi
UNIA TARNÓW
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk
1) Planujesz głowicę? Spawasz? Zmieniasz tłok?
3) Rzeźbienie w tym cylindrze jest problematyczne z racji bliskości szpilek. Od strony ssania jest pole do popisu po wyeliminowaniu kanału ssącego. Od strony wydechu lepiej celować w cylinder od M11W. Opisz bardzo dokładnie wyjęcie tulei - ona jest zalana metodą alfer, ciężko będzie ją wyjąć, raczej rozsypie się cylinder. Pozostaje chyba tylko szlifowanie i wybicie resztek. Mogę się mylić, ale wielcy tego świata już z tym cylindrem próbowali.
4) Nie oczekuję wykładu na temat kanałów ssących, tylko o tym zagadnieniu napisano 300-400 stronicowe księgi
Pytam co zamierzasz - jaki kąt, jaka długość, jaki filtr? Tylko przelot?
Twoją zaletą jest zapał.
Czy posiadasz wykresy z hamowni po badaniach tej poprzedniej WSKi o których wspominałeś? Ile ona tam miała 19KM na kole? Przy jakich obrotach? Toż to według SAE będzie ze 21-22KM na wale jak nic.
3) Rzeźbienie w tym cylindrze jest problematyczne z racji bliskości szpilek. Od strony ssania jest pole do popisu po wyeliminowaniu kanału ssącego. Od strony wydechu lepiej celować w cylinder od M11W. Opisz bardzo dokładnie wyjęcie tulei - ona jest zalana metodą alfer, ciężko będzie ją wyjąć, raczej rozsypie się cylinder. Pozostaje chyba tylko szlifowanie i wybicie resztek. Mogę się mylić, ale wielcy tego świata już z tym cylindrem próbowali.
4) Nie oczekuję wykładu na temat kanałów ssących, tylko o tym zagadnieniu napisano 300-400 stronicowe księgi

Twoją zaletą jest zapał.
Czy posiadasz wykresy z hamowni po badaniach tej poprzedniej WSKi o których wspominałeś? Ile ona tam miała 19KM na kole? Przy jakich obrotach? Toż to według SAE będzie ze 21-22KM na wale jak nic.
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
- GG: 0
- Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
- Lokalizacja: Stolp
Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk
1- Plan głowicy i być może zaspawanie i ponowne wykonanie komory spalania
2- rzemieślnicze cylindry mają taką możliwość posiadam odpowiedni - wychodzi po podgrzaniu , w s01 nawet rzemieślnicze mają ustaloną tuleję w ożebrowaniu
3- cylinder mam swój użyje go ze względu na wyjmowalną tuleję co do reszty to będę miał miejsce po ssącym
4-zależy od gaźnika a tego jeszcze nie mam , przyznam się że myślałem też nad gaźnikiem bezpływakowym a nawet o doładowaniu takiego gaźnika ciśnieniem z wydechu co mam przećwiczone na silnikach modelarskich tam jest to częste rozwiązanie w mocniejszych silnikach RC
wykresów nie posiadam , postaram się o jakąś fotkę znajomy robił jakieś zdjęcia na hamowni , najgorsze jest to że już nie ma tej hamowni w ogóle i nie mam dostępu do innej
moc była mierzona na kole wg niezbyt nowoczesnej nawet wtedy hamowni rolkowej obciążanej mechanicznie wykazało 19KM przy ok 7800 obrotów wału mieliśmy tam całkiem dobry obrotomierz zrobiony samodzielnie ale prawidłowo wskazujący bo był sprawdzany i kalibrowany z obrotomierzem optycznym/przesłonowym. Wg tej samej hamowni silnik przed tuningiem wykazywał 13,5KM na kole przy 6100rpm wału.Tyle pamiętam. Chciałbym wydusić więcej , wtedy nie było żadnego zaworu membranowego .
2- rzemieślnicze cylindry mają taką możliwość posiadam odpowiedni - wychodzi po podgrzaniu , w s01 nawet rzemieślnicze mają ustaloną tuleję w ożebrowaniu
3- cylinder mam swój użyje go ze względu na wyjmowalną tuleję co do reszty to będę miał miejsce po ssącym
4-zależy od gaźnika a tego jeszcze nie mam , przyznam się że myślałem też nad gaźnikiem bezpływakowym a nawet o doładowaniu takiego gaźnika ciśnieniem z wydechu co mam przećwiczone na silnikach modelarskich tam jest to częste rozwiązanie w mocniejszych silnikach RC
wykresów nie posiadam , postaram się o jakąś fotkę znajomy robił jakieś zdjęcia na hamowni , najgorsze jest to że już nie ma tej hamowni w ogóle i nie mam dostępu do innej

- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk
Hmm od kiedy można kupić rzemieślniczy cylinder do WSK 175? Rozumiem, że planujesz zastosować jakiś inny? Jeśli tak to od jakiego pojazdu?
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
- GG: 0
- Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
- Lokalizacja: Stolp
Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk
Mam cylinder do wiatra który nie jest oryginalny tylko właśnie jakiś prywaciarski ! Ma żeby było śmieszniej takie wycięcia wyfrezowane pod gumki wygłuszające takie jak np. w etz czy niektórych jawach i trochę inaczej wygląda.Ale tuleja jest taka samiutka jak we wiaterku poza tym mocowania na wydech id.. kropka w kropke jak oryginał jak pisałem jest rozbieralny bo już próbowałem ruszyć tuleję w czasach gdy z kumplem tamtego kobuza na enduro robiliśmy.Jak wygrzebie graty w wakacje i kupie silnik to sam zobaczysz .Mam jeszcze kilka innych ciekawych części też "dziwnych" np. mam zabierak sprzęgła z dodatkowym dziwnym przetoczeniem które nie pomaga ani nie przeszkadza w niczym a w dodatku wszystko jest w oksydzie !
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk
Daj zdjęcia, ciekawa sprawa.
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
- GG: 0
- Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
- Lokalizacja: Stolp
Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk
wszystko w swoim czasie na razie siedzę i udaje że studiuje.Dlatego roboty ruszą dopiero jak zwlokę dupsko z powrotem.Ale za silnikiem już teraz się rozgladam.
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk
Będę bacznie obserwował ten temat. Powodzenia.
- xradusx
- Posty: 460
- Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
- Moje maszyny: TT600R
AWO425T - Lokalizacja: Münster
- Kontaktowanie:
Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk
Oj alien chciałbym być w twoim wiekuAlien pisze:Wybaczcie mój pesymizm, ale jestem za stary

Myśl pozytywna zawsze pomaga.
No ot trudno będziemy patrzeć i wiernie obserwować poczynania volksturm
Szkoda że mnie w pl nie ma

Szkoda ale może kiedyś dojdziemy do takiej siły na forum żeby powstało coś ciekawego
Volksturm zakładaj temat i będziemy pomagać i chociaż wspierać projekt. Ktoś niedawno pisał że robi replikę Mr czy coś tam i nawet temat założył i na tym się skończyło

- ShFil
- Posty: 48
- Rejestracja: 2011-06-20, 20:40
- GG: 0
- Moje maszyny: dt 50, wsk m06 b3, wfm m06
- Lokalizacja: Człuchów
- Kontaktowanie:
Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk
Volksturm, piszałeś, że popróbujesz w wakacje z kobuzem, udało się uzyskać jakieś efekty?
Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk
volksturma zbanowali i nic się juz nie dowiemy.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk
Przyszlo 'nowe' na forum szerzyc herezje, to trzeba bylo zadeptac 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości