http://imageshack.us/photo/my-images/109/cdizapon.jpg/
Przeanalizujcie sobie ten rysunek .Pochodzi ze strony http://zaplon.pl.tl
jest to żywcem zerżnięty uproszczony "fragment" motoplatu
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a98 ... 7fe48.html
a tutaj to samo z dynamem jako testerem zapłonu dynamo zasila zapłon a jednocześnie służy jako impuls do wyzwolenia naszego CDI. Jak zakręcimy dynamem to pojawi sie iskra na świecy szybkośc przeskakiwania zależna od szybkości kręcenia dynamem

Teraz musicie zrobić tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/073 ... 38b1a.html
Czujnik indukcyjny to nic innego jak czujnik np. z zapłonu ze skutera
szczerze mówiąc to może być każda cewka z metalowym lub ferrytowym rdzeniem
nawinięta cienkim drucikiem np cewka z przekaźnika na upartego nawet głowica magnetofonowa dała by sie użyć - serio to nie żart. Można zastosować czujnik halla ale
w przypadku zapłonu ze stałym kątem dla 1 cylindra mija się to z celem wszędzie powszechnie stosuje sie indukcyjne w małych 2 cylindrowych silnikach 2 suwowych.
magnes to mały magnesik najlepiej neodymowy bo jest mały a mocny przyklejamy go do koła magnesowego na podkładce z czegoś NIEMAGNETYCZNEGO podkładka ma być na tyle gruba żeby magnes tylko minimalnie się przyklejał swoją siłą do magneta przed tą podkładkę a najlepiej jaby w ogóle nie miał siły się trzymać jak podkładka będzie za cienka to punkt zapłonu będzie cieżko ustawić bo magnes neodymowy będzie magnesował stal wokół siebie w promieniu przynajmniej centymetra !! Magnes ma być oddalony od czujnika najlepiej nie więcej jak ok 0,8mm czym bliżej tym lepiej.
Cewka WN (wysokiego napięcia) to normalna cewka butelkowa do zapłonu na 6v ma być 6 voltowa a w przypadku 12v ma być 12v obojętnie od czego samochodowe też są dobre byleby była sprawna.
Transformator to zwykły sieciowy transformator na 230v o mocy 5-10W
większy może być ale niepotrzebnie tylko zajmuje miejsce mniejszy niż 5w może być na upartego ale taki 2W będzie się już trochę grzał. jesli chodzi o wsk to Zamiast cewki zapłonowej założyć trzeba jeszcze jedną świetlną wtedy transformator powinien być 230/3-5v w przypadku gdy zasila go cewka z magneta dająca 6v nap. zmiennego daje nam to na transformatorze podłączony odwrotnie ok 300-350v napięcia zmiennego wystarczającego do ładowania naszego modułu CDI.
W przypadku gdybyśmy dostarczali z prądnicy 12v transformator musiał by być 230/8-10v.
Można zastosować moduł lub cały cewko-moduł - wtedy nawet cewki butelkowej nie trzeba. od skutera i znaleźć rozpiskę gdzie co podłączyć ale po co skoro ten zrobicie za kilka złotych a w tych skuterowych jest to samo .
Ogólnie zapłon zadziała na dowolnym napięciu zmiennym kwestia doboru transformatorka więc można go by podpiąć do pradnicy przed prostownikiem i też zadziała iskra jest wyzwalana w chwili gdy magnes znajdzie się dokładnie pod naszym czujnikiem.Więc w przypadku motocykla bez magneta a z klasyczną prądnicą możecie magnes na czymś niemagnetycznym zamocować do wału silnika .
Cały patent polega na tym żeby uzmysłowić Wam że nie trzeba całego statoru z jakiegoś syfiastego chińskiego skutera z cewkami łądującymi CDI ! Starczy zwykła dodatkowa cewka świetlna zamiast zapłonowej i transformator bo napięcie zmienne a takie produkuje magneto daje się bez problemu podwyższać/obniżać poprzez zastosowanie transformatora , a jak wiadomo każdy zwykły transformator sieciowy działa w obydwie strony .
Oczywiście zapłon ustawiamy zmieniając miejsce ustawienia naszego czujnika.Ogólnie jest to nic innego jak motoplat w domowej budżetowej wersji.Wystarczy jak mówiłem jakakolwiek cewka zapłonowa butelkowa na odp. napięcie i jakieś źródło zasilania prądem zmiennym i tyle tanio i skutecznie.Koszt wykonania samego modułu to jakieś 7-8zł można sobie to smontować w pająku i zalać żywicą albo na płytce uniwersalnej albo sobie narysować mazakiem na płytce połączenia jak na rysunku i wlutować w płytkę.
Ważne ! Czasem niebieski i czerwony przewód trzeba zamienić miejscami .Czasem również przewody z czujnika trzeba zamienić bo jeden przewód z czujnika połączyć trzeba oczywiście z masą a drugi z naszym CDI co jest narysowane ,więc w razie czego ten od masy dajemy do w impulsu w naszym module a ten co był impulsem podłączamy do masy, nie ma sensu tłumaczyć dlaczego.Po prostu jak nie zatrybi to przekładamy przewody .
Ps.To zadziała z każdym 1 cylindrowym dwutaktem kwestia tylko mocowania czujnika tak by się dało go ustawiać.
A na koniec inny motoplat to praktycznie to samo
http://imageshack.us/f/69/cdi.png/
wyzwalanie - podłączamy czujnik
ładowanie CDI to wiadomo - ok 300v
masa - tego nie trzeba tłumaczyć