WSK 125 M06B3 77"
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 77"
Pozatym, tłok jest tak zaprojektowany, aby nie puchł za bardzo. Także przy ciasnym pasowaniu jak w almocie to ciężka sprawa, waląc młotkiem czy coś to tłok lata i też efekt jest gówniany prawdę mówiąc.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 77"
ja grzałem do momentu aż sworzeń przy grzaniu wchodził mi w otwory (sprawdzałem wsuwając go z jednej jak i drugiej strony) .
Najlepiej jest to robić w dwie osoby bo musi być to szybka akcja.
Musisz mieć też przygotowane coś żeby można było dobić sworzeń jakby coś nie chciało wejść (np dojdzie do polowy) najlepiej też seger wsadzić (żeby sworzeń nie przeleciał na drugą stronę)
Najlepiej jest to robić w dwie osoby bo musi być to szybka akcja.
Musisz mieć też przygotowane coś żeby można było dobić sworzeń jakby coś nie chciało wejść (np dojdzie do polowy) najlepiej też seger wsadzić (żeby sworzeń nie przeleciał na drugą stronę)
Re: WSK 125 M06B3 77"
Rozmawiałem z ojciem.Oczywiście oczy zrobił jak 5 zł jak mu pokazałem efekt.Mówił ,że on wiele razy zmieniał tłoki i sworznie jak wszystkie części jeszcze w sklepach były i sworzeń lekko wskakiwał po puknięciu młotkiem,czy wybijaniu przez śrubę.I to bez rzadnego grzania,zamrazania itp.Morał z tego taki ,że nowe sworznie i tłoki są z guwnolitu ,slabo zwymiarowane i stąd takie problemy.
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
- GG: 0
- Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
- Lokalizacja: Stolp
Re: WSK 125 M06B3 77"
Ja zawsze w wsk pasowałem sworzeń jako pływający sprawowały się dobrze .Po podgrzaniu tłoka do temp.75-80stopni celsjusza sworzeń powinien wejść pod lekkim naciskiem palca jeśli wchodzi ciaśniej to wtedy wyjdzie nam sworzeń zaciśnięty w tłoku, swoją drogą w s-01 to spotkałem się z 2 opcjami 1 -zacisnięty w tłoku 2-pływający.Swoją drogą który sposób montażu sworznia jest zgodny z fabryką ??
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 77"
Wszystko było by ok gdybyś miał tłok jak i sworzeń z tej samej selekcji (kolorowa kropka powinna być taka sama) to co teraz robią sworznie, tłoki itp nie mają żadnych certyfikatów jakości są bo są.hartman pisze:Rozmawiałem z ojciem.Oczywiście oczy zrobił jak 5 zł jak mu pokazałem efekt.Mówił ,że on wiele razy zmieniał tłoki i sworznie jak wszystkie części jeszcze w sklepach były i sworzeń lekko wskakiwał po puknięciu młotkiem,czy wybijaniu przez śrubę.I to bez rzadnego grzania,zamrazania itp.Morał z tego taki ,że nowe sworznie i tłoki są z guwnolitu ,slabo zwymiarowane i stąd takie problemy.
Nie wszystkie tłoki jak i sworznie są identycznie zrobione dlatego w katalogu części lub instrukcji jest cała tabelka z tymi selekcjami.
Sworzeń powinien być na zero z otworem w tłoku ale jak to przepchniemy (przebijemy) to zrobią się zadry bo aluminium jest miękkie wkładając na gorąco po nagrzaniu tłoka sworzeń kręci się w tłoku.
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 2011-05-12, 14:55
- GG: 0
- Moje maszyny: CB500, Vespa PK50
- Lokalizacja: Stolp
Re: WSK 125 M06B3 77"
To co teraz robią to jest totalna partyzantka.Po prostu jak ktoś nie siedzi w temacie to nie będzie miał dobrze zrobionego remontu silnika i tyle.To już nie te czasy że kupowało się części wg grup selekcyjnych i pasowało wszystko idealnie.Teraz jak chce się mieć dobrze zrobione to trzeba iść do sklepu z odp. przyrządem pomiarowym
i samemu skompletować odp. zestaw następnie określasz luz montażowy tłok-cylinder idziesz do szlifierza i mówisz mu co i jak i masz zrobione dobrze.Jak kupuje się już gotowe zestawy to często gęsto pierścienie w ogóle nie pasują do tłoka albo mają od razu na zamku przysłowiowy milimetr luzu a tłok jest pasowany na 8 setek albo nawet na dychę !!! To jest ten lepszy scenariusz - wtedy dzwoni nam silnik po remoncie ale nic się nie zatrze i od biedy można tym jeździć.Druga opcja to tłok spasowany na 3 setki i pierścienie takie że trzeba wypiłować bo inaczej wogóle nie siądą na zamkach.Ta druga opcja jest gorsza gdyż dla kogoś kto jest mniej zaawansowany w mechanice = szybkie zatarcie .DOdajmy do tego jeszcze niedopasowany sworzeń kiepskie materiały złą wagę itd.. a wszystko to zapewni nam mnóstwo wrażeń - niestety raczej tych negatywnych.
i samemu skompletować odp. zestaw następnie określasz luz montażowy tłok-cylinder idziesz do szlifierza i mówisz mu co i jak i masz zrobione dobrze.Jak kupuje się już gotowe zestawy to często gęsto pierścienie w ogóle nie pasują do tłoka albo mają od razu na zamku przysłowiowy milimetr luzu a tłok jest pasowany na 8 setek albo nawet na dychę !!! To jest ten lepszy scenariusz - wtedy dzwoni nam silnik po remoncie ale nic się nie zatrze i od biedy można tym jeździć.Druga opcja to tłok spasowany na 3 setki i pierścienie takie że trzeba wypiłować bo inaczej wogóle nie siądą na zamkach.Ta druga opcja jest gorsza gdyż dla kogoś kto jest mniej zaawansowany w mechanice = szybkie zatarcie .DOdajmy do tego jeszcze niedopasowany sworzeń kiepskie materiały złą wagę itd.. a wszystko to zapewni nam mnóstwo wrażeń - niestety raczej tych negatywnych.
Re: WSK 125 M06B3 77"
Aku podpinałem dzisiaj i stop oraz tylna główna żarówka nie świecą.Jakieś pomysły ? Automat stopu jest nowy.W stacyjce zauważyłem ,że pod nr chyba 46 nic nie jest wpięte ,ale też nie ma tam żadnego kabla ,który by można podłączyć.
- ArtekGS
- Posty: 74
- Rejestracja: 2007-06-07, 17:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M64 '64
WSK Z2 '62
WSK M06 '64 - Lokalizacja: Gdansk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 77"
Tylne swiatła mijania sa z cewek, stop z aku.
Czeka cie nowe doświadczenie szukania schematu instalacji i kombinowania. Miernik w łapke i do roboty biorąc pod uwagę usterkowość stacyjek może być ciekawie..
Czeka cie nowe doświadczenie szukania schematu instalacji i kombinowania. Miernik w łapke i do roboty biorąc pod uwagę usterkowość stacyjek może być ciekawie..
- ArtekGS
- Posty: 74
- Rejestracja: 2007-06-07, 17:30
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M64 '64
WSK Z2 '62
WSK M06 '64 - Lokalizacja: Gdansk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 77"
znaczy, że inżynierowie budujący instalację elektryczną dopuszczali możliwość jazdy motocyklem bez tylnego oświetlenia w wypadku awarii aku?
Schemacik poproszę
(..sobie poczytać uważnie)

Schemacik poproszę
(..sobie poczytać uważnie)

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 77"
zasada działania jest taka sama jak np w wsk 175 że prąd z prądnicy idzie tylko na przednie światło drogowe/mijana a cała reszta z aq gdzie ma niwelować ubytki w napięciu dodatkowe ładowanie z cewki prądnicy
Re: WSK 125 M06B3 77"
Jaki zalać olej do skrzyni ?
Mam hipol orlenowski oraz 10w40 półsyntetyk do auta.Może zmieszać 50/50 lub coś ??
Do paliwa na docieranie jakie proporcje wybrać ? Olej to motul 510 2T
Dzisiaj większość silnika złożyłem.Nie obyło się bez problemów (na samym początku straciłem na pierdole mase czasu,nerwów i miałem ochote wszystko rzucić
) W każdym razie jestem ciekaw czy to w ogóle będzie działać no ale czas pokaże.Fotkę jakąś dam później.
Mam hipol orlenowski oraz 10w40 półsyntetyk do auta.Może zmieszać 50/50 lub coś ??
Do paliwa na docieranie jakie proporcje wybrać ? Olej to motul 510 2T
Dzisiaj większość silnika złożyłem.Nie obyło się bez problemów (na samym początku straciłem na pierdole mase czasu,nerwów i miałem ochote wszystko rzucić

- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 2010-07-25, 15:35
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: lubelskie
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 77"
Jak taki olej to 1:25 a po dotarciu 1:30 bym lał.Książkowo to chyba jest 1:16 podczas docierania i 1:20 po.hartman pisze:Do paliwa na docieranie jakie proporcje wybrać ? Olej to motul 510 2T
Re: WSK 125 M06B3 77"
Pierwszy odpał nie udany bo iskra gdzieś wyparowała.. oprocz tego olej ucieka chyba w tym samym miejscu co przed remontem (leci na dolną rurę ramy).
Może ktoś coś z tych fot zauważy.Niestety robione telefonem bo nie mam karty do aparatu chwilowo.
EDIT:
Winne były platynki.Przy przekladaniu itp się obluzowały i nie chodziły.Iskra się pojawiła i udało się pierwszy raz motór odpalić i chwilę pochodził ku mojej wielkiej uciesze.Teraz tylko ktoś mi będzie musiał ustawić zapłon itp bo to jest pewnie przczyna problemu z odpalaniem,wyregulować dobrze gaźnik i myślę ,że będzie można latać.
Może ktoś coś z tych fot zauważy.Niestety robione telefonem bo nie mam karty do aparatu chwilowo.
EDIT:
Winne były platynki.Przy przekladaniu itp się obluzowały i nie chodziły.Iskra się pojawiła i udało się pierwszy raz motór odpalić i chwilę pochodził ku mojej wielkiej uciesze.Teraz tylko ktoś mi będzie musiał ustawić zapłon itp bo to jest pewnie przczyna problemu z odpalaniem,wyregulować dobrze gaźnik i myślę ,że będzie można latać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: WSK 125 M06B3 77"
Mam problem ze sprzęgłem..spuściłem olej i rozebralem sprzeglo i zalozylem 1dna stara tarcze ,zeby grubosciowo troche zejsc w dół.Niby jak klamke się wciśnie to popychacz wyciska troche ,ale mimo to nie idzie obrócić kołem motocykla z zapiętym biegiem i wciśniętym sprzęgłem.Nie mam zbyt pomysłu już w czym tkwi problem.Wcześniej na odpalonym silniku,wciśnieciu sprzęgła i wbiciu biegu towarzyszyło momentalne zgaśnięcie moto i tyle.
- Karlicek
- Posty: 193
- Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
- GG: 7162090
- Moje maszyny: M21 W2
M06 B3 - Lokalizacja: Gniezno
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 77"
A regulacja w ślimaku sprzęgła się już wyczerpała?
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.
Re: WSK 125 M06B3 77"
Wkrecalem śrubę ,że było czuć opór i zostawiłem ,ale nic to nie dało.Moze tarcze się sklejają i w tym problem ?Może motor popchnąć na biegu ,żeby je rozruszać ?
Re: WSK 125 M06B3 77"
Problemów ciąg dalszy.Wczoraj zmieniłem świecę na f80 była 75tka ,nowy kondensator i motor pali od kopa.I tyle dobrych wiadomości.
Sprzęgło jakoś udało się rozruszać.Nie wiem wprawdzie czy działa tak jak powinno ,ale jakoś działa.Niestety to raczej chyba najmniejszy problem.Silnik w trakcie jazdy przerywa,nie ma mocy i leje strasznie z łączenia tłumika z kolankiem jakimś czarnym olejem ,to samo jest z samego tłumika.Najgorszy scenariusz jaki mi przychodzi do głowy to ,że wciąga olej ze skrzyni do komory spalania ?
Sprzęgło jakoś udało się rozruszać.Nie wiem wprawdzie czy działa tak jak powinno ,ale jakoś działa.Niestety to raczej chyba najmniejszy problem.Silnik w trakcie jazdy przerywa,nie ma mocy i leje strasznie z łączenia tłumika z kolankiem jakimś czarnym olejem ,to samo jest z samego tłumika.Najgorszy scenariusz jaki mi przychodzi do głowy to ,że wciąga olej ze skrzyni do komory spalania ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06B3 77"
Ja to widzę tak:
1. Masz problemy z zapłonem - świeca przestaje dawać iskrę i Ci zalewa motor
2. Źle wyregulowany gaźnik
1. Masz problemy z zapłonem - świeca przestaje dawać iskrę i Ci zalewa motor
2. Źle wyregulowany gaźnik
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości