Wyścigowe i rajdowe motocykle Romet MC1, MC2, Wyścigowy
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Wyścigowe i rajdowe motocykle Romet MC1, MC2, Wyścigowy
Witam. Ostatnio przeglądając strony internetowe znowu wpadła mi w oko wzmianka o wyczynowych rometach. Czy wie o nich coś więcej ? Był jeszcze model wyścigowy jednak nie mogę znaleźć żadnej fotki. Poniżej to co dało mi się znaleźć.
"Nie można nie wspomnieć o małych motocyklach sportowych, które zamierzał produkować w małych seriach Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Pojazdów Jednośladowych przy Zakładach Rowerowych Predom-Romet w Bydgoszczy. W 1980 roku na zlecenie PZM wykonano trzy wersje pojazdów sportowych klasy 50 cm3 nazwane motorowerami terenowymi. Dwa z nich MC-1 wyposażono w polskie silniki typu 019 o mocy 1,84 kW, zblokowane z trzybiegową skrzynią przekładniową, produkowane przez Zakłady Metalowe w Nowej Dębie. Trzeci MC-2 napędzany był silnikiem produkcji NRD Simson N-54 o mocy 2,65 kW, zblokowanym z czterobiegową skrzynią przekładniową. Zawieszenia przednie na widelcu teleskopowym, tylne na wahaczu rurowym z elementami resorującymi z WSK-125, ogumienie terenowe 2,75-18. Masa motoroweru wynosiła zaledwie 65 kg. Pojazdy te miały służyć przede wszystkim do uprawiania rajdów Enduro. Przeszły one badania stacjonarne i drogowe, ale na przeszkodzie do uruchomienia produkcji stanął kryzys lat osiemdziesiątych."
"Nie można nie wspomnieć o małych motocyklach sportowych, które zamierzał produkować w małych seriach Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Pojazdów Jednośladowych przy Zakładach Rowerowych Predom-Romet w Bydgoszczy. W 1980 roku na zlecenie PZM wykonano trzy wersje pojazdów sportowych klasy 50 cm3 nazwane motorowerami terenowymi. Dwa z nich MC-1 wyposażono w polskie silniki typu 019 o mocy 1,84 kW, zblokowane z trzybiegową skrzynią przekładniową, produkowane przez Zakłady Metalowe w Nowej Dębie. Trzeci MC-2 napędzany był silnikiem produkcji NRD Simson N-54 o mocy 2,65 kW, zblokowanym z czterobiegową skrzynią przekładniową. Zawieszenia przednie na widelcu teleskopowym, tylne na wahaczu rurowym z elementami resorującymi z WSK-125, ogumienie terenowe 2,75-18. Masa motoroweru wynosiła zaledwie 65 kg. Pojazdy te miały służyć przede wszystkim do uprawiania rajdów Enduro. Przeszły one badania stacjonarne i drogowe, ale na przeszkodzie do uruchomienia produkcji stanął kryzys lat osiemdziesiątych."
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- wskms125
- Posty: 19
- Rejestracja: 2011-05-06, 14:02
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06
CZ350 PEASHOOTER 600 stwin(renew)
MZ TROPHY - Lokalizacja: Żmudź
- Kontaktowanie:
Re: Wyścigowe i rajdowe motocykle Romet MC1, MC2, Wyścigowy
A ja trafiłem !! o to zdjęcia baku sportowego Komara sport, i miałem okazje nim pojeździć, dosyć niska kiera i okrojony ze zbędnych rzeczy, dostałem od właściciela ten oto bak, bo uznał że nie ma dla niego wartości żadnej i jest(dziurawy
no ale sam fakt takiego motocykla już dużo dla mnie znaczy, teraz staram się jego odzyskać resztę, został sprzedany 3 lata temu i szukam ludzi u których się przewinął, jeżeli ktoś ma info na temat torowych !!! wersji komara byłbym wdzięczny 


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nie wątp w silnik WIATR zbyt wiele, zaufaj i siądź na GAZELE, 

- wskms125
- Posty: 19
- Rejestracja: 2011-05-06, 14:02
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06
CZ350 PEASHOOTER 600 stwin(renew)
MZ TROPHY - Lokalizacja: Żmudź
- Kontaktowanie:
Re: Wyścigowe i rajdowe motocykle Romet MC1, MC2, Wyścigowy
i jeszcze jedno photo wygrzebałem. 

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nie wątp w silnik WIATR zbyt wiele, zaufaj i siądź na GAZELE, 

Re: Wyścigowe i rajdowe motocykle Romet MC1, MC2, Wyścigowy
Pana Boga za nogi nie złapałeś;)wskms125 pisze:A ja trafiłem !! o to zdjęcia baku sportowego Komara sport,
D
To ,ze sie nazywa "sport" to nie ma nic wspólnego z tymi motorami co fotki wkleił administratos w tym temacie.
Kupisz takeigo komara za 500zł bez problemu
- wskms125
- Posty: 19
- Rejestracja: 2011-05-06, 14:02
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06
CZ350 PEASHOOTER 600 stwin(renew)
MZ TROPHY - Lokalizacja: Żmudź
- Kontaktowanie:
Re: Wyścigowe i rajdowe motocykle Romet MC1, MC2, Wyścigowy
spoko spoko rozumiem, dla mnie liczy się fakt że starował w sporcie, a robić nowy post to tylko będzie dłuższa lista, więc postanowiłem go tutaj wrzucić jako temat "skojarzony"
Nie wątp w silnik WIATR zbyt wiele, zaufaj i siądź na GAZELE, 

- wskms125
- Posty: 19
- Rejestracja: 2011-05-06, 14:02
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06
CZ350 PEASHOOTER 600 stwin(renew)
MZ TROPHY - Lokalizacja: Żmudź
- Kontaktowanie:
Re: Wyścigowe i rajdowe motocykle Romet MC1, MC2, Wyścigowy
wskms125 pisze:spoko spoko rozumiem, dla mnie liczy się fakt że starował w sporcie, a robić nowy post to tylko będzie dłuższa lista, więc postanowiłem go tutaj wrzucić jako temat "skojarzony"
nie nowy post a wątek...sorki...
Nie wątp w silnik WIATR zbyt wiele, zaufaj i siądź na GAZELE, 

- xradusx
- Posty: 460
- Rejestracja: 2009-09-13, 19:25
- Moje maszyny: TT600R
AWO425T - Lokalizacja: Münster
- Kontaktowanie:
Re: Wyścigowe i rajdowe motocykle Romet MC1, MC2, Wyścigowy
wskms125 pisze:spoko spoko rozumiem, dla mnie liczy się fakt że starował w sporcie
Kto startował w sporcie ? komar sport poza nazwą i siedzeniem typu cafe nie ma nic wspólnego ze sportem i nigdy nie miał jak i również nie startował w żadnych wyścigach ? Był normalnie sprzedawany do ludu jak S2 a zrobiony na typ sport z tego względu że było takie zapotrzebowanie. A co komar ma wspólnego z MC1 i MC2 to już w ogóle nie wiem.wskms125 pisze:eżeli ktoś ma info na temat torowych !!! wersji komara byłbym wdzięczny
- wskms125
- Posty: 19
- Rejestracja: 2011-05-06, 14:02
- GG: 0
- Moje maszyny: WFM M06
CZ350 PEASHOOTER 600 stwin(renew)
MZ TROPHY - Lokalizacja: Żmudź
- Kontaktowanie:
Re: Wyścigowe i rajdowe motocykle Romet MC1, MC2, Wyścigowy
wybaczcie nietakt, ale skąd te numery startowe? bo właśnie co pierwsze na myśl to start w wyścigach, ale dobrze posłuchać ludzi którzy się znają
jeszcze raz sorki, PRZEPRASZAM!

Nie wątp w silnik WIATR zbyt wiele, zaufaj i siądź na GAZELE, 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość