WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Wzorowo odremontowane motocykle, mogące posłużyć jako wzór przy renowacji.
Regulamin forum
Zakaz tworzenia nowych wątków.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
Pablo_Picasso
Posty: 388
Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
GG: 40694177
Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r.
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Pablo_Picasso » 2011-06-23, 20:50

Siedzisko wygląda super !!
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-06-23, 20:57

No to ok - nie kombinuję i zostaje to :)
Podmaluję je tylko delikatnie od spodu ;-)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

hartman

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: hartman » 2011-06-23, 20:57

Ja tam bolca w swojej kanapie odkąd pamiętam nie miałem i w niczym to nie przeszkadza.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-06-23, 21:04

Może latać na boki :P
Mniejsza z tym na tą chwilkę siedzenie to najmniejsze zmartwienie!

Jutro mam nadzieję dojdę do ładu z ładowaniem :P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Savier » 2011-06-23, 21:11

AudioBas pisze: Mniejsza z tym na tą chwilkę siedzenie to najmniejsze zmartwienie!
Masz rację! Mój znajomy, degustator miejscowego wina, opowiadał mi jak to sobie radził, kiedy mu w dwuramówce siedzenie ukradli. Walnął snopek siana i jechał dalej! Nie wiem tylko jak rozwiązał problem braku bolca..

Żeby nie było historia prawdziwa :-D

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2223
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Skinder » 2011-06-23, 23:29

Kamil, możemy się zamienić. Zaoferuje siedzenie od swojej b3 bez ramki, blacha ok, bolec jest. Ogółem zmienić pokrowiec i będzie ok. Możemy machnąć z małą dopłatą z mojej strony :D A tak poważnie, to co z tym ładowaniem jest nie tak? Przerabiasz ten cały układ tak jak pisałeś ?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-06-24, 16:33

Ładowanie kiepskie jest ledwo ponad 12V - ale przerobie to!

Mam gaźnik :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wiem, ze testy bez jazdy można o du... rozbić, ale łańcucha nie mam :)
Ale odpalić odpaliłem :)


Zacznę może od początku.
Wpakowałem dyszę 85 mm.
Dopasowałem króciec - skręciłem mocno całość.
Zaślepiłem tymczasowo otwór podciśnienia wężykiem + śrubką :P
Małe przeróbki przepustnicy (linka gazu od WSKi jest trochę grubsza - musiałem delikatnie powiększyć otwór).
Niestety linka od WSKi jest za krótka i będę musiał trochę skrócić regulację (albo w ogóle ją wywalić).
Ale to nie jest problem!


Do całości założyłem filtr (miałem od motorynki).
Nalałem paliwa i tu pierwsze zaskoczenie.
Gaźnik pięknie sam się przelewa!!
Nie trzeba nic pompować, kręcić, cudować.
Włączyłem ssanie pyk! I WSKa pali na dotyk!
Dodaję gazu - a WSKa zamula, ciężko wkręca się na obroty...
Jakby brakowało powietrza...
Ściągnąłem filtr - od razu lepiej.
Nie wiem czy dyszy przypadkiem nie mam za dużej.

Więcej nie grzebałem bo to większego sensu nie ma - skręcę całość, dotrę silnik to będę kombinował :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2223
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Skinder » 2011-06-24, 16:53

Ciekawe jak długo będzie latać ten gaźnik. Czekam na jakiś filmik z jazdy.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-06-24, 16:58

Dysza na bank jest za duża...

Z ciekawości wyciągnąłem dysze od WSKi.
Ma oznaczenie 85
Wziąłem więc w rękę igłę i wsadzam w otwór - igła wchodzi do połowy i się blokuje.
Więc w łapę biorę 85 z nowego gaźnika - igła wchodzi cała i ma jeszcze LUZ!!!!
No to więc biorę 80 - nadal wchodzi cała ;/
Ostatnia najmniejsza 75 - również igła wchodzi całą, ale już luzu praktycznie nie ma :(

Mam nadzieję, ze ta 75 bedzie OK - bo mniejszej aktualnie nie posiadam :(
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

hartman

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: hartman » 2011-06-24, 17:11

A ten wężyk różowy to do czego jest ? Ja to bym tego stożka wywalił i podciągnał pod puszkę oryginalną.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-06-24, 18:13

Założyłem dyszę 75 i dużo lepiej jest :)
Trochę przesadziłem z ilością oleju :D

http://www.youtube.com/watch?v=V7KdEY5QOFM
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

hartman

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: hartman » 2011-06-24, 18:36

Są jeszcze dysze 65 i 70 zawsze.Tam regulacja odbywa się tak samo jak w g20 czy tylko jedna śubka jest ?

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-06-24, 18:41

Są dwie :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Alien » 2011-06-24, 21:58

Odnośnie rozmiarów dysz Stary pisał już wielokrotnie. Co do stożka to chyba jest mały sadząc po tym jak się odgina przy przy gazówce. Osobiście też nie demontowałbym tego gumowego lejka z gwintem który był widoczny na zdjęciach z aukcji, dusisz go przez to.

Mam nadzieję że jesteś świadomy tego że kupiłeś racingowy gaźnik i nie będzie już pyr-pyr. Albo go ustawisz na ostro albo nie będzie dobrze działał.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-06-24, 22:07

Alien pisze:Odnośnie rozmiarów dysz Stary pisał już wielokrotnie. Co do stożka to chyba jest mały sadząc po tym jak się odgina przy przy gazówce. Osobiście też nie demontowałbym tego gumowego lejka z gwintem który był widoczny na zdjęciach z aukcji, dusisz go przez to.

Mam nadzieję że jesteś świadomy tego że kupiłeś racingowy gaźnik i nie będzie już pyr-pyr. Albo go ustawisz na ostro albo nie będzie dobrze działał.
Myślę, że nawet jak go ustawie na ostro to będę mógł robić pyr-pyr :)
Przecież nie muszę kręcić go wysoko :)
Gaźnik chciałem zmienić, aby nie ciekło paliwo z niego na wyszkiełkowany silnik.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Stary
Posty: 1195
Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
GG: 3029753
Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Stary » 2011-06-24, 22:14

Porównaniem rozmiarów dysz W OGÓLE SIĘ NIE SUGERUJ! Te gaźniki mają inną konstrukcję oraz inny poziom paliwa. Pegaz zalewa mi się na dyszy o przelocie 160ccm/min, a JRC dopiero na dyszy 250ccm/min. Pegaz wraca do pełnej sprawności na dyszy 145-150ccm/min, JRC (znośnie) na dyszy 230ccm/min. Dużo zależy od podciśnienia, poziomu paliwa, typu przepustnicy bla bla bla.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-06-24, 22:18

Na razie silnik dotrę na zwykłym gaźniku - później planuję zacząć zabawę z tym :)

Myślę, że ta co mam teraz niby 75 będzie dobra.
Gaźnik wrzucę w fabryczny filtr - pewnie będzie więcej powietrza dostawał.

Ssanie super sprawa w tym gaźniku - :)

A powiedzcie mi co mam zrobić z tym wyjściem na wężyk podciśnienia?
Uciąć i zakleić jakimś poxipolem??


Oglądając ten filmik nadal wydaje mi sie, że WSKa trochę muli...
Dzisiaj jak już kończyło się paliwo w mieszance to reagowała bardzo szybko na gaz.
Nie wiem czy to wina tego filtra powietrza czy za duzej dyszy...

Panowie co myślicie?

Albo zamuliłem ją tym olejem!
Nic założę łańcuch i się delikatnie przejadę zobaczymy co tam się dzieje - później założę fabryczny gaźnik o porównam.!
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Alien
Posty: 1981
Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
GG: 0
Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
Lokalizacja: Słomniki/Kraków
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: Alien » 2011-06-25, 01:57

To że zmniejszyłeś dysze i jest lepiej to nie znaczy ze już się udało :) kręcisz silniczek na jałowym, nawet jak mocno dasz mu popalić to i tak nie dojdziesz do obrotów mocy/momentu maksymalnego. W efekcie jak zaczniesz jechać to na 1,2 będzie fajnie a na trójce po prostu zdechnie.

Ten obecny stożek go ewidentnie dławi. Jeśli chcesz coś z tym zrobić to załóż ten gumowy lejek i dopiero NA NIEGO dopasuj stożkowy o odpowiedniej średnicy. Zapewniam Cię że strumień powietrza diametralnie się zmieni.

Wężyk na podciśnienie możesz zaślepić krótką rurka paliwową zgrzaną na końcu np. zapalniczką.

Awatar użytkownika
sopi220
Posty: 272
Rejestracja: 2010-02-16, 23:43
GG: 0
Moje maszyny: wsk...i jescze troszkę
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: sopi220 » 2011-06-25, 03:23

ps.dysZe można do g20 dopasować z kuchenki gazowej :) taki mały trik.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 '1982 - Reanimacja AudioBas :)

Post autor: AudioBas » 2011-06-26, 12:32

Na razie musze zrobić odpowiednią mieszankę.
I tu pojawia się problem - opinii baaardzo dużo :)

Leję lepszy olej:
Obrazek


Silnik oczywiście na dotarciu....
I tak się zastanawiam nad mieszanką 1:20
Co daje 250 ml na 5 litrów!
Nie za dużo???
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości