WSK RT
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK RT
Widzę, że poważne modyfikacje się szykują!
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK RT
Bardzo podobają mi się Wasze laminaty, mógłbyś napisać coś więcej na temat tej masy do nakładania?
ps. uczelnia udziela Wam jakiegoś wsparcia warsztatowo-finansowego?
ps. uczelnia udziela Wam jakiegoś wsparcia warsztatowo-finansowego?

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: WSK RT
To teoretycznie zwiększa prędkość powietrza zasysanego co przekłada się na jego większą ilość ponieważ można go więcej zassać w tej samej jednostce czasu.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
Re: WSK RT
Projekt fajny ,ale to mimo wszystko reepilka budowana na "jednoramówce"... Moze owiewka jej doda charakteru
- pawe86
- Posty: 84
- Rejestracja: 2007-02-03, 14:58
- GG: 0
- Lokalizacja: wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK RT
ps. uczelnia udziela Wam jakiegoś wsparcia warsztatowo-finansowego?
jest to projekt finansowany z własnych środków oraz sponsorów głównym jest bikersplace.pl uczelnia nie jest ze względu na prawo do własności pojazdu(należałby do uczelni)
Dlaczego polerowaliście kanał dolotowy i gaźnik?-chyba juz wszystko jasne:)
co do owiewki to jeszcze się okaże
udało się pojechać 110,5km/h rzetelnego pomiaru. dyfuzor spisuje się za bardzo bo doprowadza do spalania stukowego, tak nam się wydaje prawie w każdym silniku. Dopiero mieszanka z metanolem pomaga, lecz i to nie do końca. Przy kolejnej okazji spróbujemy na samym metanolu.
jest to projekt finansowany z własnych środków oraz sponsorów głównym jest bikersplace.pl uczelnia nie jest ze względu na prawo do własności pojazdu(należałby do uczelni)
Dlaczego polerowaliście kanał dolotowy i gaźnik?-chyba juz wszystko jasne:)
co do owiewki to jeszcze się okaże
udało się pojechać 110,5km/h rzetelnego pomiaru. dyfuzor spisuje się za bardzo bo doprowadza do spalania stukowego, tak nam się wydaje prawie w każdym silniku. Dopiero mieszanka z metanolem pomaga, lecz i to nie do końca. Przy kolejnej okazji spróbujemy na samym metanolu.

- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK RT
Dla mnie błędem jest użycie fabrycznego gaźnika i zapłonu.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK RT
Co to znaczy rzetelny pomiar?pawe86 pisze: udało się pojechać 110,5km/h rzetelnego pomiaru.
według gps czy licznika samochodowego/motocyklowego?
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK RT
Wydaje mi się ze głównym powodem stukowego jest tu nie dyfuzor, a sakramencki stopień sprężania jaki uzyskaliściedyfuzor spisuje się za bardzo bo doprowadza do spalania stukowego, tak nam się wydaje prawie w każdym silniku. Dopiero mieszanka z metanolem pomaga, lecz i to nie do końca. Przy kolejnej okazji spróbujemy na samym metanolu.![]()

Ponawiam pytanie odnośnie laminatów.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK RT
Całkowicie się z tym zgadzam komora spalania jest za mała i przez to za duży CRAlien pisze:Wydaje mi się ze głównym powodem stukowego jest tu nie dyfuzor, a sakramencki stopień sprężania jaki uzyskaliściedyfuzor spisuje się za bardzo bo doprowadza do spalania stukowego, tak nam się wydaje prawie w każdym silniku. Dopiero mieszanka z metanolem pomaga, lecz i to nie do końca. Przy kolejnej okazji spróbujemy na samym metanolu.![]()
przy seryjnym płukaniu musi się to nieźle grzać.
Ponawiam pytanie odnośnie laminatów.
- pawe86
- Posty: 84
- Rejestracja: 2007-02-03, 14:58
- GG: 0
- Lokalizacja: wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK RT
"Dla mnie błędem jest użycie fabrycznego gaźnika i zapłonu. "
im więcej fabryki tym lepsza zabawa, zawsze można kupić R1 i będzie jechać szybciej. Chodzi o sprawdzenie siebie i naukę.
"Co to znaczy rzetelny pomiar?
według gps czy licznika samochodowego/motocyklowego?"
przy pomocy GPS, dokładniej urządzenia , które wykorzystywało ten sygnał
"Wydaje mi się ze głównym powodem stukowego jest tu nie dyfuzor, a sakramencki stopień sprężania jaki uzyskaliście
przy seryjnym płukaniu musi się to nieźle grzać"
tak ale na nie ulepszanym silniku też występowało spalanie detonacyjne, powodem było ciśnienie sprężania wywołane falą odbicia z dyfuzora, przynajmniej tak mi się wydaje. Dodam jeszcze, że silnik miał ciśnienie sprężania około 4bary przy kręceniu kopką, stopień sprężania nie zmierzony.
laminat to jest po prostu żywica poliestrowa i włókno szklane można to kupić nawet na allegro za jakieś 10pln za litr i włókno podobnie za 1m^2
im więcej fabryki tym lepsza zabawa, zawsze można kupić R1 i będzie jechać szybciej. Chodzi o sprawdzenie siebie i naukę.
"Co to znaczy rzetelny pomiar?
według gps czy licznika samochodowego/motocyklowego?"
przy pomocy GPS, dokładniej urządzenia , które wykorzystywało ten sygnał
"Wydaje mi się ze głównym powodem stukowego jest tu nie dyfuzor, a sakramencki stopień sprężania jaki uzyskaliście

tak ale na nie ulepszanym silniku też występowało spalanie detonacyjne, powodem było ciśnienie sprężania wywołane falą odbicia z dyfuzora, przynajmniej tak mi się wydaje. Dodam jeszcze, że silnik miał ciśnienie sprężania około 4bary przy kręceniu kopką, stopień sprężania nie zmierzony.
laminat to jest po prostu żywica poliestrowa i włókno szklane można to kupić nawet na allegro za jakieś 10pln za litr i włókno podobnie za 1m^2
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: WSK RT
Hmm..4 bary to trochę padaka, dało się to w ogóle zapalić z kopa?
Pod jakie obroty macie zestrojony ten dyfuzor?
Jeśli koniecznie zostaje pegaz to przydałoby się go rozwiercić deko i automatycznie większą dysze bo nie bedzie czym nakarmić silnika.
Dzięki za info o żywicy.
Pod jakie obroty macie zestrojony ten dyfuzor?
Jeśli koniecznie zostaje pegaz to przydałoby się go rozwiercić deko i automatycznie większą dysze bo nie bedzie czym nakarmić silnika.
Dzięki za info o żywicy.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK RT
To ładne osiągnięcie.pawe86 pisze: "Co to znaczy rzetelny pomiar?
według gps czy licznika samochodowego/motocyklowego?"
przy pomocy GPS, dokładniej urządzenia , które wykorzystywało ten sygnał
Dla ciekawości mogę powiedzieć że mój seryjny silnik (tak samo seryjne przełożenia oraz nieszczelna głowica i kolanko


Życzę powodzenia w projekcie.
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: WSK RT
Na ile masz strojony silnik a na ile dyfuzor? przy jakich obrotach silnik wchodzi w rezonans? Taki plan głowicy wg mnie jest bezsensu przy tak lipnych tłokach poza tym przekraczanie stopnia sprężania 11:1 też. Pisałeś tam coś o zapłonie że Ci nie wyrabia , planujesz jakiś bezstyk? Ja bym ci proponował prze tulejować cylinder na inną konfigurację kanałów, i dopasować inny tłok . 4 bary to malutko fabrycznie chyba jest więcej?A rezo raczej nie powoduje spalania stukowego 

- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: WSK RT
Fabrycznie stopień sprężania mniejszy niż 7,5 bara świadczy o zużyciu silnika.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK RT
To jest niemożliwe że masz 4 bary na tej głowicy możliwe że pomiar był źle zrobiony (prawdopodobnie nie da się za dobrze kopnąćpawe86 pisze:Dodam jeszcze, że silnik miał ciśnienie sprężania około 4bary przy kręceniu kopką, stopień sprężania nie zmierzony.

Może miałeś chciałeś napisać 14 barów?
- Karlicek
- Posty: 193
- Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
- GG: 7162090
- Moje maszyny: M21 W2
M06 B3 - Lokalizacja: Gniezno
- Kontaktowanie:
Re: WSK RT
Z tego co zrozumiałem, wspomniane 4 bary dotyczyły nieulepszanego silnika. Więc przy kiepskim stanie silnika i słabym kopnięciu to nawet możliwe 

Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK RT
No to ciekawe że ja przy swoim seryjnym silniku (nie ulepszanym) mam 9 barów ;]
- pawe86
- Posty: 84
- Rejestracja: 2007-02-03, 14:58
- GG: 0
- Lokalizacja: wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK RT
tak ciśnienie wyniosło 4 bary ze względu na tłok i pierścienie, silnik odpalał na popych i dopiero na obrotach pracował.
dyfuzor był liczony na 6tys obrotów, pozostają kwestie pomiarowe... należałoby sprawdzić działanie i obroty.
Po zmianie tłoka zaczęły się problemy ze spalaniem stukowym, i temp zastosowaliśmy większą dyszę aby ochłodzić tłok paliwem i metanolem jednak wszystko jest w fazie testów . Trzeba jakoś to wszystko zestroić jeszcze i będzie pewnie dużo lepiej. Ciśnienia po zmianie tłoka nie mierzyliśmy, kopka została zdemontowana.
Co do umierania silnika na 4rtym biegu to wydaje mi się ciągle że może to być spalanie stukowe, dyfuzor ma za zadanie za pomocą fali dźwiękowej wtłoczyć mieszankę paliwo powietrze do komory spalanie w momencie gdy już okna płuczące są zamknięte. Powoduje to znaczny wzrost ciśnienia w komorze spalania a to może być przyczyną spalania stukowego. Spalanie stukowe powstaje przy wysokim ciśnieniu gdy cząsteczki trą o siebie tak szybko że zastępuje przeskok iskry i zapłon mieszanki.
dodam jeszcze, że na tłumiku fabrycznym problemu nie ma, na samym kolanku też, zakładasz dyfuzor jest znaczący wzrost mocy ale silnik po przekroczeniu pewnych obrotów zaczyna strasznie hałasować a później się zaciera, albo temp wypala tłok, jutro postaram się dodać zdjęcia tłoka po zatarciu, widać na nim ładne kolory wpływu temp.
problem przerywacza został zakończony w momencie zastosowania innego z mocną sprężyną i akumulatora
dyfuzor był liczony na 6tys obrotów, pozostają kwestie pomiarowe... należałoby sprawdzić działanie i obroty.
Po zmianie tłoka zaczęły się problemy ze spalaniem stukowym, i temp zastosowaliśmy większą dyszę aby ochłodzić tłok paliwem i metanolem jednak wszystko jest w fazie testów . Trzeba jakoś to wszystko zestroić jeszcze i będzie pewnie dużo lepiej. Ciśnienia po zmianie tłoka nie mierzyliśmy, kopka została zdemontowana.
Co do umierania silnika na 4rtym biegu to wydaje mi się ciągle że może to być spalanie stukowe, dyfuzor ma za zadanie za pomocą fali dźwiękowej wtłoczyć mieszankę paliwo powietrze do komory spalanie w momencie gdy już okna płuczące są zamknięte. Powoduje to znaczny wzrost ciśnienia w komorze spalania a to może być przyczyną spalania stukowego. Spalanie stukowe powstaje przy wysokim ciśnieniu gdy cząsteczki trą o siebie tak szybko że zastępuje przeskok iskry i zapłon mieszanki.
dodam jeszcze, że na tłumiku fabrycznym problemu nie ma, na samym kolanku też, zakładasz dyfuzor jest znaczący wzrost mocy ale silnik po przekroczeniu pewnych obrotów zaczyna strasznie hałasować a później się zaciera, albo temp wypala tłok, jutro postaram się dodać zdjęcia tłoka po zatarciu, widać na nim ładne kolory wpływu temp.
problem przerywacza został zakończony w momencie zastosowania innego z mocną sprężyną i akumulatora
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości