No tak, bo moderacja jest najgorsza. Pozwólcie, że zacytuję volka:
"POWTARZAM, BUJAJ WORY!"
Dziękuję.
Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk
Hmmm czy za cytowanie zabanowanego również należy zbanować
A tak na poważnie. Chciałem do odgrzanego wątku dorzucić swoje (dosłownie) dwa grosze.
Po pierwsze jeżeli chodzi o opracowania p. Sałka, to moim zdaniem jego wkład w świadomość większości tunigowców jest przeogromny. Z jednej strony podnoszenie kultury technicznej zawsze jest dobre, zaś z drugiej strony wiedza opacznie zrozumiana często prowadziła do niszczenia maszyn. Pamiętam kolegę, który przeczytał, że należy podpiłować tłok w WSK 175 żeby silnik był mocniejszy - to "uwalił" 1cm tłoka od dołu piłką do metalu i później się dziwił, że silnik w ogóle utracił moc bo nie zapalał. Faktycznie opracowania p. Sałka, które najpierw ukazywały się w "Świecie Motocykli", a później w postaci rozbudowanego opracowania w postaci książki, zawierają potężną wiedzę na temat budowy silnika spalinowego. A co do tego, że "Sałek tkwi w mrokach prlu" to odpowiedź jest prosta. Ona przekazał wiedzę, którą zdobył w czasach gdy nie było membran z japońskich silników i zapłonów CDI .... Tak, tak były takie czasy ... Biedronki i Tesco też w tedy nie było, a zamiast Shella, BP i Orlenu był CPN
Kiedy on się miał uczyć usprawniania silników jak za III RP w Polsce już się praktycznie nic nie robiło
Po drugie budowanie motocykla, który byłby własnością forum jest kwestią dość problematyczną. Czyj właściwie miałby wtedy być powstały pojazd, jaka byłaby kontrola "fundatorów" nad wydatkowaniem pieniędzy
Oczywiście teraz te pytania nie budzą wątpliwości, każdy każdemu ufa etc etc. Jednak wielokrotnie słyszałem o "akcjach", które zaczynały się przy podobnych przedsięwzięciach o to realizowanych w sformalizowanych strukturach np. stowarzyszenia. Nagle stworzyły się dwie grupki "sympatii" i zaczęły obrzucać się mięsem, kośćmi, członkami i paniami lekkich obyczajów. Sprawa wędrowała do sądu z oskarżeniem o defraudacje i nie wiadomo o co jeszcze ....Dlatego moim zdaniem takie kwestie trzeba na wstępie dobrze uregulować żeby później "kwasów" nie było 

A tak na poważnie. Chciałem do odgrzanego wątku dorzucić swoje (dosłownie) dwa grosze.
Po pierwsze jeżeli chodzi o opracowania p. Sałka, to moim zdaniem jego wkład w świadomość większości tunigowców jest przeogromny. Z jednej strony podnoszenie kultury technicznej zawsze jest dobre, zaś z drugiej strony wiedza opacznie zrozumiana często prowadziła do niszczenia maszyn. Pamiętam kolegę, który przeczytał, że należy podpiłować tłok w WSK 175 żeby silnik był mocniejszy - to "uwalił" 1cm tłoka od dołu piłką do metalu i później się dziwił, że silnik w ogóle utracił moc bo nie zapalał. Faktycznie opracowania p. Sałka, które najpierw ukazywały się w "Świecie Motocykli", a później w postaci rozbudowanego opracowania w postaci książki, zawierają potężną wiedzę na temat budowy silnika spalinowego. A co do tego, że "Sałek tkwi w mrokach prlu" to odpowiedź jest prosta. Ona przekazał wiedzę, którą zdobył w czasach gdy nie było membran z japońskich silników i zapłonów CDI .... Tak, tak były takie czasy ... Biedronki i Tesco też w tedy nie było, a zamiast Shella, BP i Orlenu był CPN



Po drugie budowanie motocykla, który byłby własnością forum jest kwestią dość problematyczną. Czyj właściwie miałby wtedy być powstały pojazd, jaka byłaby kontrola "fundatorów" nad wydatkowaniem pieniędzy


- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk
Nie ma czego regulowac bo taki wspolny motocykl nigdy nie powstanie, chyba ze na forum zawita sponsor z Emiratow Arabskich.
Salek opisal duzo ciekawych rzeczy tylko trzeba umiec to odnalezc, tam jest wiele zupelnie aktualnych rozwiazan z tym ze sprowadzonych do konkretnych, glownie polskich motocykli. Problem polega na tym ze kazdy zna te opracowania ale jak przyjdzie cos z tego zrobic to konczy sie na polerowaniu kanalow i skrzyni korbowej. I z calego opracowania robi sie 20% modyfikacji, czyli te najprostsze ktore maja najmniejszy wplyw na podniesienie sprawnosci. Jak by ktos mial zSalkowana wueske od A do Z z dyfuzorem, wypelniaczami, wiekszym sprezaniem, nowym dolotem + wiekszy gaxnik to byl by najszybszy na forum.
Salek opisal duzo ciekawych rzeczy tylko trzeba umiec to odnalezc, tam jest wiele zupelnie aktualnych rozwiazan z tym ze sprowadzonych do konkretnych, glownie polskich motocykli. Problem polega na tym ze kazdy zna te opracowania ale jak przyjdzie cos z tego zrobic to konczy sie na polerowaniu kanalow i skrzyni korbowej. I z calego opracowania robi sie 20% modyfikacji, czyli te najprostsze ktore maja najmniejszy wplyw na podniesienie sprawnosci. Jak by ktos mial zSalkowana wueske od A do Z z dyfuzorem, wypelniaczami, wiekszym sprezaniem, nowym dolotem + wiekszy gaxnik to byl by najszybszy na forum.
Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk
Volksturm widocznie mial zbyt słabe nerwy jak ktoś mu na siłe chciał wpoić ,że nie miał racji ,a chyba z forumowiczów był jedna z nielicznych osób z dużą wiedzą i nawet jakis patent na tani zapłon ktoś wykorzystał.Ja tam mimo wszytko żałuję ,że już go nie ma bo ciekawie prawił 
Co do budowy to nie wiem ,chyba nigdzie nie było zaznaczone ,że każdy ma się zrzucić na kawałek wski i coś się zrobi.Raczej ten kto chciał się przyłączyć to dawał kase na swój sprzęt i miało powstać kilka identycznych maszyn.

Co do budowy to nie wiem ,chyba nigdzie nie było zaznaczone ,że każdy ma się zrzucić na kawałek wski i coś się zrobi.Raczej ten kto chciał się przyłączyć to dawał kase na swój sprzęt i miało powstać kilka identycznych maszyn.
- Tukan
- Posty: 386
- Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: pl
- Kontaktowanie:
Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk
Nie możemy się zorganizować żeby zamówić gówniane breloczki za parę złoty a Wam się marzy moto za parę tysi. haha.
- Stary
- Posty: 1195
- Rejestracja: 2007-01-04, 12:45
- GG: 3029753
- Moje maszyny: Wigry 3 + Gnom.
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Zróbmy współczesną "wyścigówkę" retro na bazie wsk
Czy Volksturm jest na forum czy nie, trzymam go za słowo - miał przez wakacje stworzyć ciekawy silnik do WSK 175. Dajmy termin do końca września, ciekawe czy coś z tego wielkiego teoretyzowania zostanie przelane do rzeczywistości?
Z jednym miał bardzo dużą rację co kilkakrotnie podkreślił - dużo zabiegów "tuningowych" poskutkuje dziurą w niskich zakresach obrotów. Przy wykorzystaniu nawet skrzyni z Gazeli dalej będzie słabo.
Z jednym miał bardzo dużą rację co kilkakrotnie podkreślił - dużo zabiegów "tuningowych" poskutkuje dziurą w niskich zakresach obrotów. Przy wykorzystaniu nawet skrzyni z Gazeli dalej będzie słabo.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości