Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrobić?
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrobić?
Hej i czołem, kluski z rosołem. O kurde, a kiedy ja mam obiad?...
Nieistotny stan mojego żołądka, a wymiary okien w moim cylindrze. Chciałbym je skorygować wg porad pana Załęskiego z książki "Jeżdżę motocyklem WSK". Tylko nasuwa się pytanie, jak to zrobić? Wygiąć odpowiednio iglak nad palnikiem i potem szuru buru po oknie?
Następne pytanie - robił to w ogóle ktoś? Jeżeli tak, to jakie są odczucia z jazdy? Poprawa dynamiki/więcej mocy czy, jak sądzę, nic konkretnego?
Tutaj skany książki i dokładne wymiary okien.
pozdr.
Nieistotny stan mojego żołądka, a wymiary okien w moim cylindrze. Chciałbym je skorygować wg porad pana Załęskiego z książki "Jeżdżę motocyklem WSK". Tylko nasuwa się pytanie, jak to zrobić? Wygiąć odpowiednio iglak nad palnikiem i potem szuru buru po oknie?
Następne pytanie - robił to w ogóle ktoś? Jeżeli tak, to jakie są odczucia z jazdy? Poprawa dynamiki/więcej mocy czy, jak sądzę, nic konkretnego?
Tutaj skany książki i dokładne wymiary okien.
pozdr.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Pablo_Picasso
- Posty: 388
- Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
- GG: 40694177
- Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r. - Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Iglak ?? Czyli takie kółko z drutami do szlifowania ??
EDIT : A może lepiej się sprawdzi kamień szlifierski ??
http://allegro.pl/kamienie-szlifierskie ... 00613.html
EDIT : A może lepiej się sprawdzi kamień szlifierski ??
http://allegro.pl/kamienie-szlifierskie ... 00613.html
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
- Karlicek
- Posty: 193
- Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
- GG: 7162090
- Moje maszyny: M21 W2
M06 B3 - Lokalizacja: Gniezno
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Iglak to cieniutki pilniczek. Ja w 175 robiłem właśnie kółkami szlifierskimi na wiertarce i udało się uzyskać zamierzony wymiar.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Tylko w kanale wydechowych dam radę zrobić to od zewnątrz (mówię o kamieniach). W innym wypadku będzie trudniejszy dostęp. Może zrobić to wtedy takim spiczastym kamieniem od wewnątrz, od strony tulei? Ba, ale czy wtedy nie drasnę, choćby przez przypadek, tulei?
- Karlicek
- Posty: 193
- Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
- GG: 7162090
- Moje maszyny: M21 W2
M06 B3 - Lokalizacja: Gniezno
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Ja robiłem właśnie od wewnątrz i spotkanie z gładzią miałem. Na szczęście było to przed szlifem, po którym śladu nie zostało.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Dla przezorności też wszystko zabawy robię przed szlifem . Cyknę fotkę mojego przyrządu, poradzę się taty i będziemy działać. Mam mało czasu.Karlicek pisze:Ja robiłem właśnie od wewnątrz i spotkanie z gładzią miałem. Na szczęście było to przed szlifem, po którym śladu nie zostało.
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Multi szlifierka z giętkim wałkiem, kupisz jakąś tanią za 100 kilka złotych z zestawem narzędzi, nie jest to dremel ale powinno wystarczyć do tego , a w przyszłości na pewno się przyda
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Kurde, już wielokrotnie słyszę tę nazwę. Mógłbym zobaczyć jak to wygląda? Praktyczne to jest? Może namówiłbym tatę... Trudna sprawa, bo staram się w miarę możliwości ograniczać koszty.Multi szlifierka
- Pablo_Picasso
- Posty: 388
- Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
- GG: 40694177
- Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r. - Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Wydaję mi się że okno wydechowe mógłbyś zrobić od zewnątrz, chyba da radę.
Pozdrawiam !
Pozdrawiam !
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
"W celu dokonania poważniejszych przeróbek mających na celu zwiększenie mocy, potrzebna będzie szlifierka z giętkim wałkiem i kątowo ustawionymi kamieniami.Dysponując takim wyposażeniem MOŻNA sobie pozwolić na korektę kanałów przelotowych oraz wygładzenie powierzchni [...] "
Tyle w temacie
Tyle w temacie
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
tylko ja się nie spotkałem z taką multiszlifierką z kątowym ustawieniem oprawki na kamień.
Jedynie są takie szlifierki na powietrze z kompresora akurat mają wyjście na bok i są dosyć malutkie
Jedynie są takie szlifierki na powietrze z kompresora akurat mają wyjście na bok i są dosyć malutkie
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Kiedyś robili wiertarkami i było Tym na pewno da radę
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Weź do jakiegoś dentysty, oni mają takie fajne szlifiereczki . U nas powinno dać radę wiertarką.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Takie szlifierki z kamieniami stosowane są do prac artystycznych w kamieniu osobiście taką widziałem i nawet wiem kto ma . Wiem jedno: z tym silnikiem jest dość problemów z doprowadzeniem go do użytku i niezacierania się a co dopiero po takim rasowaniu?
- Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
To nie jest rasowanie a przywracanie silnikowi fabrycznej mocy (poprawa niedokładności odlewów itp)? Jak by splanowali głowice i dorobili płuki to można mówić o rasowaniu Jeśli poprawi to wewnętrzne płukanie cylindra to może nawet w pewnym stopniu obniżać temperaturę wewnątrz
- Pablo_Picasso
- Posty: 388
- Rejestracja: 2010-06-14, 17:25
- GG: 40694177
- Moje maszyny: Komar 2350 75r.
Simson S51 Enduro 84r.
Tajfun 87r. - Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Problemy z zacieraniem ?? Czyli zacieranie silnika w Wuesce jest na porządku dziennym ?? Pierwszy raz słyszę.
Pozdrawiam !
Pozdrawiam !
GKS Wybrzeże Gdańsk 1945-2012
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
http://www.facebook.com/ZielonyCustomGarage
- Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Wszystko zależy od jakości tłoka i wykonania szlifu, ale to nie o tym temat.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Święta prawda Muciek .Muciek pisze:To nie jest rasowanie a przywracanie silnikowi fabrycznej mocy (poprawa niedokładności odlewów itp)? Jak by splanowali głowice i dorobili płuki to można mówić o rasowaniu Jeśli poprawi to wewnętrzne płukanie cylindra to może nawet w pewnym stopniu obniżać temperaturę wewnątrz
Ale, dla dobra ogółu, nazywajmy planowanie głowicy usprawnieniem. Też chcę to zrobić .
Dobra, koniec luźnej gadki. Rozmawiamy o korygowaniu kanałów.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Dobra, kupiłem multi-szlifierkę (Erotec G216 z tego co pamiętam = 85 zł + przesyłka), sprawdziłem czy da się dojść do okien no i da radę. Przeloty od środka tulei, ssący także, wydech od zewnatrz, ewentualnie od środka. Kamień + gięty wałek i będzie miodzio.
Teraz myślę nad tym jak w ogóle zmierzyć te okna. Suwmiarka niestety mi się nie zmieści. Można kombinować cyrklem, ale nie jestem pewien czy do tego nie jest potrzebny kąt prosty mierzenia. Następny sposób to upierdzielenie tulei w jakim oleju, sadzy, kurzaku i włożenie tam kartkę odpowiednio przyciętą. Potem wkładamy tam balona i dmuchdmuchu, dmuchamy, kartka przylega nam do tulei i tam gdzie są okna jest czysto. Wtedy mierzymy sobie linijką, sprawdzamy no i korygujemy. Jeszcze tej metody nie próbowałem, bo to pomysł taty.
Sam wymyśliłem wycięcie kawałków kartonu w skali 1:1 (wymiary bierzemy z wymiarów okien PO skorygowaniu) i przykładamy do okna. Szlifujemy tak, żeby ładnie wchodziło i mamy skorygowane. Proste by to było gdyby tuleja była płaska, a jest okrągła, więc musimy to jakoś dogiąć. Ale jak? Tego jeszcze nie wymyśliłem . Pomysł taty jest o tyle lepszy, że balon nam dokładnie dociska i mamy wymiary jak trzeba; u mnie nie płasko.
Można jeszcze kombinować z plasteliną i innym tego typu materiami, ale skłaniałbym się ku metodom podanym na górze.
No dobra, zakładając, że mam już zwymiarowane moje okna przed poprawą... To teraz mam problem z kanałem wydechowym. Pytanie brzmi: o co chodzi w tych kreskach?! Czemu w przypadku okna wydechowego nie ma jednej linii, tylko dwie? Wymiary są podane tylko na tych wewnętrznych liniach, a śmiem twierdzić, że krawędzie które widzimy patrząc od strony tulei to ta kreska zewnętrzna. A tej z kolei zwymiarowanej nie mamy... O co tutaj chodzi?
Teraz myślę nad tym jak w ogóle zmierzyć te okna. Suwmiarka niestety mi się nie zmieści. Można kombinować cyrklem, ale nie jestem pewien czy do tego nie jest potrzebny kąt prosty mierzenia. Następny sposób to upierdzielenie tulei w jakim oleju, sadzy, kurzaku i włożenie tam kartkę odpowiednio przyciętą. Potem wkładamy tam balona i dmuchdmuchu, dmuchamy, kartka przylega nam do tulei i tam gdzie są okna jest czysto. Wtedy mierzymy sobie linijką, sprawdzamy no i korygujemy. Jeszcze tej metody nie próbowałem, bo to pomysł taty.
Sam wymyśliłem wycięcie kawałków kartonu w skali 1:1 (wymiary bierzemy z wymiarów okien PO skorygowaniu) i przykładamy do okna. Szlifujemy tak, żeby ładnie wchodziło i mamy skorygowane. Proste by to było gdyby tuleja była płaska, a jest okrągła, więc musimy to jakoś dogiąć. Ale jak? Tego jeszcze nie wymyśliłem . Pomysł taty jest o tyle lepszy, że balon nam dokładnie dociska i mamy wymiary jak trzeba; u mnie nie płasko.
Można jeszcze kombinować z plasteliną i innym tego typu materiami, ale skłaniałbym się ku metodom podanym na górze.
No dobra, zakładając, że mam już zwymiarowane moje okna przed poprawą... To teraz mam problem z kanałem wydechowym. Pytanie brzmi: o co chodzi w tych kreskach?! Czemu w przypadku okna wydechowego nie ma jednej linii, tylko dwie? Wymiary są podane tylko na tych wewnętrznych liniach, a śmiem twierdzić, że krawędzie które widzimy patrząc od strony tulei to ta kreska zewnętrzna. A tej z kolei zwymiarowanej nie mamy... O co tutaj chodzi?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości