Wpółczesne zamienniki szczęk hamulcowych
- 353edd
- Posty: 51
- Rejestracja: 2010-06-30, 12:31
- GG: 0
- Moje maszyny: M06Z2 60r.
Wartburg 353
VW T3
2x Komar 69+76,
Yamaha TDM850 - Lokalizacja: Piastów / Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Wpółczesne zamienniki szczęk hamulcowych
Tu nie chodzi o cenę bo to akurat się nie liczy. Najbardziej cenię sobie jakość i bezpieczeństwo.
Ja na prawdę do wszystkich swoich staroci nie chcę kupować współczesnych zamienników, ale czasem się nie da i jest płacz (niektóre węgierskie zamienniki do Wartburga rozpadają się w rękach).
Szczęki miałem do tej pory azbestowe i niestety, z wiekiem straciły swoje właściwości. Ale poszukam oryginalnych do nitowania, może będą w lepszym stanie niż moje, przechowywane w lepszy sposób. Bo jednak co azbest to azbest. Jak tylko do Wartburga trafiłem azbestową okładzinę tarczy sprzęgła, to silnik poleciał na glebę i nastąpiła wymiana. Po prostu - rewelka.
Ja na prawdę do wszystkich swoich staroci nie chcę kupować współczesnych zamienników, ale czasem się nie da i jest płacz (niektóre węgierskie zamienniki do Wartburga rozpadają się w rękach).
Szczęki miałem do tej pory azbestowe i niestety, z wiekiem straciły swoje właściwości. Ale poszukam oryginalnych do nitowania, może będą w lepszym stanie niż moje, przechowywane w lepszy sposób. Bo jednak co azbest to azbest. Jak tylko do Wartburga trafiłem azbestową okładzinę tarczy sprzęgła, to silnik poleciał na glebę i nastąpiła wymiana. Po prostu - rewelka.
http://www.szybkieczesci.pl - Najlepsze części w najniższych cenach. Zapraszam.
-
- Posty: 208
- Rejestracja: 2008-06-27, 23:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3 1972r
- Lokalizacja: Starokrzepice
- Kontaktowanie:
Re: Wpółczesne zamienniki szczęk hamulcowych
mam stare i nowe szczęki i koła 18 cali, u mnie stare szczęki były już wytarte i ich wymiana była konieczna ale nie miałem żadnych problemów z ich złożeniem po prostu wymontowałem stare założyłem nowe, nie miałem problemu z wierceniem nowych dziur pod sprężynki itp, wszystko działa od początku maja 2010353edd pisze:u mnie powierzchnia jest idealnie równa, więc przetaczanie nie ma kompletnie sensu.
Łukasz, miałeś takie szczęki jak ja (stare i nowe), czy jakieś inne? koła 19 czy 18 cali? Może tu jest różnica?
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wpółczesne zamienniki szczęk hamulcowych
dokładnie Johnny ma rację ja też testowałem te nowe czarne okładziny i są do bani strasznie źle hamują... założyłem nowe oryginalne i jest super 

- Mateusz WSK
- Posty: 1730
- Rejestracja: 2008-02-11, 21:47
- GG: 514342
- Moje maszyny: 175 Kobuz 82r, B3 78r, Pannonia TLF 250 61r.
- Lokalizacja: Wiązownica (Podkarpackie) RJA
- Kontaktowanie:
Re: Wpółczesne zamienniki szczęk hamulcowych
Chciałbym się Was poradzić na temat nitowania nowych okładzin.
Dzisiaj nitowałem nowe org. okładziny, jeden gość zobaczył to i gadał że po tygodniu okładziny mi spadną...
powiedział żebym sobie kupił nity miedziane rurkowe, o co chodzi to nie wiem...
Dałem nity aluminiowe tak jak było fabrycznie, nie mam zakuwki żeby ładnie zaklepać nity to zaklepałem młotkiem.
Wytrzyma to ? Co o tym sądzicie ? Nie wiem czy składać to wszystko jeżeli rzeczywiście to nie wytrzyma. Nie jeżdżę po polach tylko po drogach więc chce być pewnien że to wytrzyma.
Dzisiaj nitowałem nowe org. okładziny, jeden gość zobaczył to i gadał że po tygodniu okładziny mi spadną...
powiedział żebym sobie kupił nity miedziane rurkowe, o co chodzi to nie wiem...
Dałem nity aluminiowe tak jak było fabrycznie, nie mam zakuwki żeby ładnie zaklepać nity to zaklepałem młotkiem.
Wytrzyma to ? Co o tym sądzicie ? Nie wiem czy składać to wszystko jeżeli rzeczywiście to nie wytrzyma. Nie jeżdżę po polach tylko po drogach więc chce być pewnien że to wytrzyma.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Wpółczesne zamienniki szczęk hamulcowych
Miedź jest lepsza z tego względu że w razie dotarcia do bębna teoretycznie mniej go poharata niż alu
poza tym lepiej się je klepie, ale jak zabiłeś je dobrze to rodzaj materiału nita nie powinien być problemem. Pokaż foty jak wyszło to pogadamy.

-
- Posty: 27
- Rejestracja: 2012-09-23, 21:45
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK BĄK X 2, B1(71),
M72, K-750, Road King - Lokalizacja: wieś w zamojskim..
- Kontaktowanie:
Re: Wpółczesne zamienniki szczęk hamulcowych
Witam! Odgrzeję kotleta ale: szczęki do ruska robiłem u nich: http://www.makland.com.pl/ , super cena, jakość i termin! Tam też wyślę szczęki do WSK - mam tylko pytanie - ile powinna mieć grubości okładzina? Tak wzorcowo - bo tam trzeba podać żądaną grubość . W rusku robiłem na 8mm i doszlifowałem, ale w WSK ?
"..wolny wydech i wolne życie!!"
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
Re: Wpółczesne zamienniki szczęk hamulcowych
Grubość okładziny w WSK 4mm .
no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 2012-09-23, 21:45
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK BĄK X 2, B1(71),
M72, K-750, Road King - Lokalizacja: wieś w zamojskim..
- Kontaktowanie:
Re: Wpółczesne zamienniki szczęk hamulcowych
Dzięki - o to chodziło!Zrobię na 5 i do obróbki!
"..wolny wydech i wolne życie!!"
- 1angel
- Posty: 1113
- Rejestracja: 2007-01-19, 18:14
- GG: 10200026
- Moje maszyny: Kilka legend PRLu
- Lokalizacja: WGR
- Kontaktowanie:
Re: Wpółczesne zamienniki szczęk hamulcowych
Bęben również się zużywa wiec 5mm pewnie wejdzie bez wiekszych problemow no chyba ze masz nieużywane bebny
Ja mierzylem nowe szczeki z prl.

no stop signs, speed limit, nobody’s gonna slow me down
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Wpółczesne zamienniki szczęk hamulcowych
Ciekawa sprawa, mógłbyś coś więcej napisać o tym?dzahym pisze:Witam! Odgrzeję kotleta ale: szczęki do ruska robiłem u nich: http://www.makland.com.pl/ , super cena, jakość i termin! Tam też wyślę szczęki do WSK - mam tylko pytanie - ile powinna mieć grubości okładzina? Tak wzorcowo - bo tam trzeba podać żądaną grubość . W rusku robiłem na 8mm i doszlifowałem, ale w WSK ?
Bo przetoczyłbym bęben i wysłał im, aby zrobili mi nowe okładziny pasujące na wymiar bębna

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Wpółczesne zamienniki szczęk hamulcowych
Super sprawa jeśli mają dobrej jakości okładziny i będą w stanie je dopasować średniocowo do bębna to nie ma co się zastanawiać bo w domowych warunkach nigdy tego nie zrobisz poprawnie - oni mają specjalne piecowe kleje które wytrzymują warunk użytkowania takich okładzin.
Dodatkowo samo toczenie szczęk też nie należy do prostych -trzeba wykonać specjalny przyrząd.
Kwestia tez jest żeby dobrze ustawić bęben względem łożysk - osi koła
tu link jak to robią w Junaku:
https://picasaweb.google.com/1161502237 ... redirect=1
Dodatkowo samo toczenie szczęk też nie należy do prostych -trzeba wykonać specjalny przyrząd.
Kwestia tez jest żeby dobrze ustawić bęben względem łożysk - osi koła
tu link jak to robią w Junaku:
https://picasaweb.google.com/1161502237 ... redirect=1
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 2013-11-10, 13:56
- GG: 0
- Moje maszyny: Różne
- Lokalizacja: Podkarpackie
- Kontaktowanie:
Re: Wpółczesne zamienniki szczęk hamulcowych
Polecam nitować i kleić klejami dwuskładnikowymi, w traktorach te współczesne szczęki po nagrzaniu po prostu pękają
.
Jednak azbestowe były najlepsze, tylko ciężko teraz dostać okładziny.

Jednak azbestowe były najlepsze, tylko ciężko teraz dostać okładziny.
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 2014-09-21, 11:15
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK GIL
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Kontaktowanie:
Re: Wpółczesne zamienniki szczęk hamulcowych
Mam problem ze współczesnymi szczekami w WSK. Po zalozeniu ich na pokrywę i zalozeniu sprezyn jedna ze szczęk dopasowuje sie do pokrywy, a jedna od strony rozpieraka jest wyżej. Próbowałem zamienić je miejscami, ale nadal jedna jest wyżej. Mialem juz ten problem w WFM, ale tam wystarczylo zamienic szczeki miejscami.
EDIT: Problem rozwiązany - wystarczyło zagiąć od nowa sprężyny, aby ciut zmienić ich kształt.
EDIT: Problem rozwiązany - wystarczyło zagiąć od nowa sprężyny, aby ciut zmienić ich kształt.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości