WSK M06 Z - skok i wymiar gwintu osi tylniego koła
- 353edd
- Posty: 51
- Rejestracja: 2010-06-30, 12:31
- GG: 0
- Moje maszyny: M06Z2 60r.
Wartburg 353
VW T3
2x Komar 69+76,
Yamaha TDM850 - Lokalizacja: Piastów / Warszawa
- Kontaktowanie:
WSK M06 Z - skok i wymiar gwintu osi tylniego koła
Jaki jest skok gwintu ośki tylnego koła? Przestała mi się wkręcać ośka w zabierak (pewnie się sklepał gwint w zabieraku), potrzebuję kupić gwintownik ale nie znam wymiaru, a ośka została w domu.
http://www.szybkieczesci.pl - Najlepsze części w najniższych cenach. Zapraszam.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Skok i wymiar gwintu osi tylniego koła M06 Z2 1960
Poszperam w książce Kapeckiego, może tam coś jest. Nic nie obiecuję 

- 353edd
- Posty: 51
- Rejestracja: 2010-06-30, 12:31
- GG: 0
- Moje maszyny: M06Z2 60r.
Wartburg 353
VW T3
2x Komar 69+76,
Yamaha TDM850 - Lokalizacja: Piastów / Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Skok i wymiar gwintu osi tylniego koła M06 Z2 1960
Będę dźwięczny, bo nie mogłem znaleźć takiego gwintownika w domu. A zapomniałem wziąć ośkę do pracy żeby mieć coś na wzór.
Swoją drogą, jakość wykonywanych osi w latach 60tych to jakaś masakra - musiałem szlifować ją na gładko papierem, żeby wbić ją w nowe łożyska.
Swoją drogą, jakość wykonywanych osi w latach 60tych to jakaś masakra - musiałem szlifować ją na gładko papierem, żeby wbić ją w nowe łożyska.
http://www.szybkieczesci.pl - Najlepsze części w najniższych cenach. Zapraszam.
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Skok i wymiar gwintu osi tylniego koła M06 Z2 1960
A ośka czasem nie była krzywa
Bo te osie się lubią uginać w miejscu łożysk i później ani w jedną ani w drugą stronę w kole ..... Jeżeli jest powyginana to tylko prostowanie wchodzi w grę. Żadne szlifowanie 


- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Skok i wymiar gwintu osi tylniego koła M06 Z2 1960
Niestety, nie znalazłem informacji w tej książce. Głównie są tam omówione modele B1/M06-64.
- 353edd
- Posty: 51
- Rejestracja: 2010-06-30, 12:31
- GG: 0
- Moje maszyny: M06Z2 60r.
Wartburg 353
VW T3
2x Komar 69+76,
Yamaha TDM850 - Lokalizacja: Piastów / Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Skok i wymiar gwintu osi tylniego koła M06 Z2 1960
Ośka jest prosta, po prostu powierzchnia zewnętrzna była parszywej jakości, przez co kleszczyła się przy wbijaniu w łożyska. W stare łożyska wchodziła, w nowe z problemami.
Trudno, będę kombinować w inny sposób.
Trudno, będę kombinować w inny sposób.
http://www.szybkieczesci.pl - Najlepsze części w najniższych cenach. Zapraszam.
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Skok i wymiar gwintu osi tylniego koła M06 Z2 1960
Pamiętam, że ojciec kiedyś dorabiał nakrętkę i tam był jakiś parszywy skok gwintu. Już nie pamiętam dokładnie. Weź grzebień i zmierz gwint to chyba jedyne rozwiązanie 

- 353edd
- Posty: 51
- Rejestracja: 2010-06-30, 12:31
- GG: 0
- Moje maszyny: M06Z2 60r.
Wartburg 353
VW T3
2x Komar 69+76,
Yamaha TDM850 - Lokalizacja: Piastów / Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Skok i wymiar gwintu osi tylniego koła M06 Z2 1960
http://img194.imageshack.us/img194/416/zdjcie833.jpg
Rozebrałem. Pomierzyłem narzynki... M14 za duża, M12 za mała, jakaś narzynka calowa przypasowała, niestety brak takowego gwintownika.
Dlatego poszukuję najlepiej kompletu tych 2ch elementów. Jak ktoś ma na sprzedaż, to chętnie przygarnę, odkupię. Generalnie temat dosyć pilny, gdyż potrzebuję złożyć motor do zlotu 60lecia WFM.
Swoją drogą, dlaczego zastosowali gwint calowy, zamiast dać drobnozwojny metryczny?
Rozebrałem. Pomierzyłem narzynki... M14 za duża, M12 za mała, jakaś narzynka calowa przypasowała, niestety brak takowego gwintownika.
Dlatego poszukuję najlepiej kompletu tych 2ch elementów. Jak ktoś ma na sprzedaż, to chętnie przygarnę, odkupię. Generalnie temat dosyć pilny, gdyż potrzebuję złożyć motor do zlotu 60lecia WFM.
Swoją drogą, dlaczego zastosowali gwint calowy, zamiast dać drobnozwojny metryczny?
http://www.szybkieczesci.pl - Najlepsze części w najniższych cenach. Zapraszam.
- sopi220
- Posty: 272
- Rejestracja: 2010-02-16, 23:43
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk...i jescze troszkę
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Skok i wymiar gwintu osi tylniego koła M06 Z2 1960
przypadkiem mam instrukkcję obsł.do wsk M06 Z2 Z 60r. i niestety nie ma tam żadnych wymiarów,rozmarów.jeżeli wymiar jest jak twierdzisz w calach to musisz szukać gwintownika pochodzenia USA,UK.ew jakoś dotoczyć nowe elementy z gwintami standartowymi.niestety tylko tyle mogę pomóc.
- jarek
- Posty: 305
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
- GG: 7482920
- Moje maszyny: WSK M06-64
- Lokalizacja: Oława/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Skok i wymiar gwintu osi tylniego koła M06 Z2 1960
No rzeczywiście ciężka sprawa z tą ośką, katalog części zamiennych do WFM też nic nie podaje na ten temat, a ośki są identyczne. Nakrętka tej krótszej jest rozmiaru M12X1,25, natomiast dłuższa to już wyższa matematyka, w mojej M12 jest luźna natomiast M10 się nie chce wkręcać, czyżby jakiś śmieszny gwint M11
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Skok i wymiar gwintu osi tylniego koła M06 Z2 1960
A sprawdzaliście skok gwintu
Rozmiar to nie wszystko. Jak już pisałem jak ojciec dorabiał nakrętkę kiedyś to mierzył ten gwint "grzebieniem" i to był jakiś dziwny wynalazek.

- jarek
- Posty: 305
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
- GG: 7482920
- Moje maszyny: WSK M06-64
- Lokalizacja: Oława/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Skok i wymiar gwintu osi tylniego koła M06 Z2 1960
jak narazie to nie rozmawiamy o skoku, bo nie możemy dobrać rozmiaru gwintu. Jak pewnie zauważyłeś jest pewna rozbieżność jeśli chodzi o same rozmiary tylko że ja mierzyłem ośkę od WFM-ki, dobra jak pójdę dziś do garażu to wykręcę ośkę z Z-tki i się jej dokładniej przypatrzę
- mateo88k
- Posty: 107
- Rejestracja: 2010-08-14, 23:36
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2 z 1960 r.
YAMAHA XV1000 TR1 z 1983 r. - Lokalizacja: Siedlce
- Kontaktowanie:
Re: Skok i wymiar gwintu osi tylniego koła M06 Z2 1960
U mnie był gwint M12x1,25 

M06-Z2 1960 r. stan 90%
- 353edd
- Posty: 51
- Rejestracja: 2010-06-30, 12:31
- GG: 0
- Moje maszyny: M06Z2 60r.
Wartburg 353
VW T3
2x Komar 69+76,
Yamaha TDM850 - Lokalizacja: Piastów / Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Skok i wymiar gwintu osi tylniego koła M06 Z2 1960
a u mnie jest jakiś z kosmosu, też myślałem, że to drobnozwojny...
Ale to albo metryczny nie parzysty (takie nie istnieją), albo calowy.
Pozostaje chyba kupić tylko nowy detal (pytanie jak z jakością).
w katalogu części do WSK widzę, że wszystkie modele B, koła 18cali nie miały tej półośki w zabieraku, w której sklepał mi się gwint. Więc poszukiwania elementu można zawęzić do modeli Z z kołami 19cali, oraz prawdopodobnie motocykli WFM.
Ale to albo metryczny nie parzysty (takie nie istnieją), albo calowy.
Pozostaje chyba kupić tylko nowy detal (pytanie jak z jakością).
w katalogu części do WSK widzę, że wszystkie modele B, koła 18cali nie miały tej półośki w zabieraku, w której sklepał mi się gwint. Więc poszukiwania elementu można zawęzić do modeli Z z kołami 19cali, oraz prawdopodobnie motocykli WFM.
http://www.szybkieczesci.pl - Najlepsze części w najniższych cenach. Zapraszam.
-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Skok i wymiar gwintu osi tylniego koła M06 Z2 1960
Pierwsze B1 miały jeszcze dzieloną oś. Później wszystkie 125 miały oś przetykaną.
- Karlicek
- Posty: 193
- Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
- GG: 7162090
- Moje maszyny: M21 W2
M06 B3 - Lokalizacja: Gniezno
- Kontaktowanie:
Re: Skok i wymiar gwintu osi tylniego koła M06 Z2 1960
Jak to? Przecież gwinty nieparzyste choć rzadko, to jak najbardziej się zdarzają.353edd pisze: Ale to albo metryczny nie parzysty (takie nie istnieją)
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.
- 353edd
- Posty: 51
- Rejestracja: 2010-06-30, 12:31
- GG: 0
- Moje maszyny: M06Z2 60r.
Wartburg 353
VW T3
2x Komar 69+76,
Yamaha TDM850 - Lokalizacja: Piastów / Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Skok i wymiar gwintu osi tylniego koła M06 Z2 1960
M3 i M5 owszem, ale o M11 i M13 nie słyszałem...
http://www.szybkieczesci.pl - Najlepsze części w najniższych cenach. Zapraszam.
- Karlicek
- Posty: 193
- Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
- GG: 7162090
- Moje maszyny: M21 W2
M06 B3 - Lokalizacja: Gniezno
- Kontaktowanie:
Re: Skok i wymiar gwintu osi tylniego koła M06 Z2 1960
M11 jest tylna ośka w Komarze, nawet mam gdzieś narzynkę M11 x 1,5.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.
- 353edd
- Posty: 51
- Rejestracja: 2010-06-30, 12:31
- GG: 0
- Moje maszyny: M06Z2 60r.
Wartburg 353
VW T3
2x Komar 69+76,
Yamaha TDM850 - Lokalizacja: Piastów / Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Skok i wymiar gwintu osi tylniego koła M06 Z2 1960
Nadal nie mam pojęcia jaki jest wymiar gwintu na ośce. Niby ok12mm ale ani 25 ani na 50 to to nie jest.
Dorobiłem fazkę tokarką i wszystko się elegancko poskręcało.
Dorobiłem fazkę tokarką i wszystko się elegancko poskręcało.
http://www.szybkieczesci.pl - Najlepsze części w najniższych cenach. Zapraszam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość