
Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrobić?
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Dobra faza to podstawa 

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Ee...?
Mam coś sfazować? Czy to tam jest sfazowane?
Aaa, pewnie ja mam fazę! No rzeczywiście...

Aaa, pewnie ja mam fazę! No rzeczywiście...
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Ta zewnętrzna kreska to w rysunku technicznym oznaczenie fazy, jak popatrzysz frontalnie to dokładnie tak w rzeczywistości wygląda okno. Nie ma sensu jej tu wymiarować bo jej wielkość w oknie akurat jest uznaniowa, wymiarujemy rozmiar okna. Teraz jaśniej?
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Strzałki czerwone to promienie , nie robisz kwadratu ale łuk o mierze np3mm. Co do okien wkładasz kartkę papieru do cylindra tam gdzie nie ma okien dajesz miejsce sklejone taśmą i miękkim ołówkiem po oknie "malujesz".
Edit:
DObra powaliło mi się , z tymi strzałkami
Weź tylko krawędź okna z fazuj pod kątem 45*.
Edit:
DObra powaliło mi się , z tymi strzałkami

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Szczerze mówiąc pojęcie fazy jest mi trochę obce
. Kojarzę tylko "fazowanie pierścieni, aby nie uderzały o próg cylindra".
Tutaj jest faza, tak? http://www.zspzlockie.muszyna.pl/rysune ... k/fazy.jpg
Dobra, żeby było dla mnie jaśniejsze niż słońce - która linia na rysunku jest tą bliższą tulei? Zewnętrzna, tak? A wewnętrzna = zwężenie kanału? Czyli mam tam pracować?

Tutaj jest faza, tak? http://www.zspzlockie.muszyna.pl/rysune ... k/fazy.jpg
Dobra, żeby było dla mnie jaśniejsze niż słońce - która linia na rysunku jest tą bliższą tulei? Zewnętrzna, tak? A wewnętrzna = zwężenie kanału? Czyli mam tam pracować?
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Faza to na najprościej mówiąc stępienie krawędzi okna. Dzięki temu pierścień wchodzący na to największe w naszej tulei okno nie dostaje tak po dupie. Prawda jest taka że po każdym szlifie cylindra koniecznie trzeba sobie sfazować delikatnie wszystkie okna bo niewiele zakładów traci na coś takiego swój cenny czas.
Wewnętrzna linia to kształt właściwy naszego okna, zewnętrzna to krawędź fazy.
EDIT:
Akuratnie załączyłeś zdjęcia fazy na wałku, nam chodzi o otwór jak tutaj http://www.google.com/imgres?q=hole+cha ... -Bg&zoom=1
Wewnętrzna linia to kształt właściwy naszego okna, zewnętrzna to krawędź fazy.
EDIT:
Akuratnie załączyłeś zdjęcia fazy na wałku, nam chodzi o otwór jak tutaj http://www.google.com/imgres?q=hole+cha ... -Bg&zoom=1
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Tzn mówisz alien ,żęby okna ciut podpiłować do środka ,żeby takie ostre nie były ?
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Koniecznie, to naprawdę duża różnica dla górnego pierścienia - po szlifie i honowaniu krawędzie są naprawdę ostre. Ja to delikatnie robię wygiętym iglakiem a później papierem ściernym na palcu.hartman pisze:Tzn mówisz alien ,żęby okna ciut podpiłować do środka ,żeby takie ostre nie były ?
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Nie pomyślałem o tym ,a nikt też nie pisał wcześniej.W wfm się tym zajmę.
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Pierścienie też mniej dzwonią po takim zabiegu , przynajmniej u mnie tak było.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Siedziałem ostatnio trochę z cylindrem 175. Wynalazek ten jest arcy jebitnie odporny na jakiekolwiek opcje rasowania. Odchodzi całkowicie opcja zrobienia nowych kanałów wydechowych z powodu blisko rozstawionych szpilek cylindra, w grę wchodzi jedynie poszerzenie i podniesienie okna. Dorobienie nowych płuków w miarę cywilizowany sposób jest wręcz niemożliwe. Kanał jest poprowadzony pod takim kątem, że niema miejsca na nic nowego. W grę wchodzi jedynie podniesienie i lekkie poszerzenie. Na cylindrze jest tak mało mięsa, że w grę wchodzą jedynie małe korekty kanałów i okien. Jedyną opcją jest wytoczenie tulei, przesuniecie szpilek, napawanie starego płuku i jednoczesne poszerzenie go, poprowadzenie kanału w bardziej cywilizowany sposób przykładem niech będzie Cz Cross 125, napawanie karterów w miejscu płuków z jednoczesnym szerszym rozwarstwieniem szpilek, itp. Potem dopiero wprasowanie wyrzeźbionej na nowo tulei. Także albo przeróbka na maxa albo mała korekta 

- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Bingo!sebastian440 pisze:Także albo przeróbka na maxa albo mała korekta

- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Nie zawsze większa liczba okien przy cylindrze oznacza większe osiągi 

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Spoko, spoko, mam jeszcze aluminiowy cylinder do S01 i z tego co patrzyłem, to można wybić tuleję jak w simsonieAlien pisze:Bingo!sebastian440 pisze:Także albo przeróbka na maxa albo mała korekta


Wielkie dzięki Alien, w końcu rozumiem o co w tym chodzi. Także kanał wydechowy robię na wymiary podane do linii wewnętrznej, daję cały cylinder do szlifu, potem lekko małym pilnikiem rypię pod kątem okna, następnie papier pinćseta i wszystko będzie jak należy albo jeszcze lepiej?
Tylko zagwozdka jeszcze - jak dużo zebrać materiału ponad granicę okna? Czy taka faza w drastyczny sposób nie zwiększy czas otwarcia wydechu?
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
0,3mm w przypadku S01 wystarczy.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Jak zrobiesz drastyczna faze to tak. W naszym przypadku zrobilbym ponizej 0.5mm, lekko z wyczuciem. To nie chodzi o to zeby robic faze na mikrometry, wazne zeby nie przesadzic. Czesem robi sie wieksze fazy, ale to w przypadkach radykalnego powiekszenia okien, czyli nas to tutaj nie dotyczy.Czy taka faza w drastyczny sposób nie zwiększy czas otwarcia wydechu?
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Ale będę miał fazę
.
Dzisiaj przyjedzie do mnie znajomy-inżynier, postaram się od niego wszystko dowiedzieć
. Mam nadzieję, że uda mi się zmierzyć wymiary okien. Pytanie tylko, w jaki sposób zmierzyć rozmiar płuków? Chyba posmaruję okolicę tulei jakimś olejem i przyłożę do tego jakąś kartę.

Dzisiaj przyjedzie do mnie znajomy-inżynier, postaram się od niego wszystko dowiedzieć

-
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350 - Lokalizacja: Gliwice
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Sałek radził plasteliną lub silikonem. Pierwsza metoda szybka ale przy wyciąganiu można uszkodzić odcisk. Druga powolna ale odcisk niezniszczalny 

- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Korygowanie kanałów wg książki "Jeżdżę..." - jak to zrob
Nad plasteliną myślałem, ale właśnie odcisk może mi się wziąć i odkształić, i lipa. Muciek, tutaj chodzi o metodę jak z malowanie orzełka z monety na kartce? 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości