Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
hartman

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: hartman » 2011-10-30, 22:29

Nie mam jest w silniku. Cyl możliwe ,że trafi w jakimś tam czasie na aukcje to jak ktoś chce coś wiedzieć to pisać i zrobie zdjęcia czy coś zmierze.

Awatar użytkownika
Muciek
Moderator
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: Muciek » 2011-10-30, 22:31

Skoro nie jeździ to weź może pomierz OWK potem daj serie i tez zmierz i podaj zmiany. Zrób mapkę kanałów.

hartman

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: hartman » 2011-10-31, 08:36

Jeździć to jeździ ,tyle ze co najwyżej na poziomie fabryki. OWK ci nie zmierze ,bo nie mam kątomierza itp. i nigdy tego nawet nie robiłem.

Tomoyo

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: Tomoyo » 2011-10-31, 11:46

Zapraszam do poczytania lektury Sałka nt. jak zrobić kątomierz. Potrzebny jest tylko mały kawałek blachy aluminiowej i chwila chęci.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: wujcio » 2011-10-31, 15:13

Tomoyo pisze:Zapraszam do poczytania lektury Sałka nt. jak zrobić kątomierz. Potrzebny jest tylko mały kawałek blachy aluminiowej i chwila chęci.
nie potrzeba żadnej blachy wystarczy wydrukować kątomierz + nakleić go na tekturkę i zamocować na wale i to tyle z pracy

ZenonK

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: ZenonK » 2011-10-31, 19:46

Ja tu widze jasny problem braku mocy....

Po pierwsze primo... Hartmann, Tłoki z zestawu na pewno są podcięte od strony dolotu, w ten sposób zwiększając czas napełniania cylindra. Z tego co rozumiem wstawiłeś tam org. ZMD ,nie PODCIĘTY tłok od strony dolotu.. A więc jednocześnie pozbawieś ten cylinder jakichkolwiek szans na poprawne jego napełnianie odpowiednia ilością mieszanki...

Dlatego tez nie musiałeś zmieniać dyszy na większą, bo po prostu czas otwarcia okna dolotowego w tej chwili jest taki sam jak w serii...

Moja rada, to podciąć tłok od strony dolotu o wartość taką jak na tłoku dołączonym do zestawu, wtedy ten cylinder na pewno ożyje...


Po 2-gie..

Zwiększanie mocy w silnikach dwusuwowych poleca na tym, iż zwiększamy ich obroty maksymalne, do pewnej granicy... Aby osiągnąć odpowiednią prędkość obrotową silnika, potrzeba zmniejszyć przełożenie główne na zębatkach, po to aby silnik mógł wykręcić odpowiednio wyższe obroty...



Zapytacie gdzie logika..

Otóż...
dajmy na przykład:

seria silnik kręci 5 tys rpm i przy tej prędkości rozprżedza sie na zebatce 13z do 80km/h

ten cylinder niech kręci 7tys rpm, wtedy, dajesz sobie zębatke 11z, i opócz lepszego przyśpieszenia i ogólnej "mocy" ,silnik większą prędkością obrotową nadrabia braki w przełożeniu i dalej jest w stanie wycisnąć te 80km/h..

Ad3.. Z tego co wiem to łatwo można zastosować gaźnik z MZ 150.. Dorabiając jedynie tulejkę redukującą średnicę montażową gaźnika... W ten sposób zwiększamy moc moto, dodatkowo bez tej zbędnej "przedłużki" polepszamy reakcję silnika na "gaz"

Tuning to nie tylko wstawienie cylindra... Ale i sztuka dobrania odpowiedniego osprzętu, tak aby wykorzystać jego pełne możliwości......

hartman

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: hartman » 2011-10-31, 20:03

Jak gdzieś pisałem motor na podciętym tłoku nie ma mocy kompletnie jechac. nie ma mozliwosci przyspieszenia od 40 na 3cim biegu na prostej bo nie ma sily. Dysza nie byla zmieniana bo mieszanka byla juz duzo za bogata na 3ciem zapince o dalszej nie mówiąc. Wg mnie podcięcie tutaj nic nie da. Pisalem tez o tym ,ze wzrost obrotow nie wykazuje zadnej poprawy mocy na wyzszej partii obrotów. Rozumiem ,że mam dążyć do uzyskania tych samych parametrów co oryginalny cylinder przez zmiane przelozenia ,zeby silnik wyzej krecil i dal rade sobie obrotami nadgonic predkosc i palic tym samym duzo wiecej paliwa ? Chyba nie tędy droga.

ZenonK

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: ZenonK » 2011-10-31, 20:05

Założyć podcięty tłok + na nowo wyregulować pożądnie gaźnik na odpowiedniej dyszy... I musi grać...

EW. próbowałbym regulacji bez filtra powietrza... Może być tak, ze po prostu seryjny filtr nie jest w stanie nadążyc z dostarczaniem większej ilości powietrza, dlatego też go zalewa....

hartman

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: hartman » 2011-10-31, 20:07

Ale wytłumacz mi po co dawać większą dysze jak obecnie nie moze dać sobie rady z przepaleniem tego paliwa co dostarcza ta obecna ?

ZenonK

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: ZenonK » 2011-10-31, 20:10

Pomyśl.. Czyli seryjnego cylindra nie zalewa na tej dyszy, a nagle cylinder z większą ilością kanałów które są w stanie dostarczyć więcej paliwa zalewa? bzdura

Próbuj regulacji bez filtra..



Ps . jestes pewny ze to zalewanie? w jakim stanie i jaki kolor ma świeca?... Może akurat odwrotnie, może mu brakuje paliwa?
Ostatnio zmieniony 2011-10-31, 20:13 przez ZenonK, łącznie zmieniany 1 raz.

hartman

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: hartman » 2011-10-31, 20:11

Nie pisałem nigdzie ,że zalewa tylko na 3ciej zapince już ma za bogato o 4tej nie wspominając.Optymalny skład jest więc na 2giej. Seryjny cylinder lepszą moc dawał na 3ciej zapince. Wnioski wyciągnij sam.

ZenonK

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: ZenonK » 2011-10-31, 20:15

hmmm... Czyli ty tylko bawiłeś się zapinką? A śruba składu mieszanki?

Po raz kolejny mówię abyś spróbował na nowo bez filtra powietrza..

hartman

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: hartman » 2011-10-31, 20:17

hmm nie tylko zapinką ? W weekend jak będzie czas to podetne ten tłok tak jak tamten i zrobie próbę bez filtra ,ale wątpię ,aby coś miało się zmienić. Raczej tylko na gorsze.

ZenonK

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: ZenonK » 2011-10-31, 20:41

hartman pisze: Rozumiem ,że mam dążyć do uzyskania tych samych parametrów co oryginalny cylinder przez zmiane przelozenia ,zeby silnik wyzej krecil i dal rade sobie obrotami nadgonic predkosc i palic tym samym duzo wiecej paliwa ? Chyba nie tędy droga.

Co do tego zdania..


Zmniejszajac przełożenie jednoczesnie zwiększasz przyśpieszenie i "moc" odczuwalną... A wcale nie jest powiedziane ze musisz zachować tą samą prędkość max.. Możesz dać np. zębatke tylk oo 1 ząbek mniejszą, wtedy , zyskujesz zarówno na przyśpieszeniu jak i na prędkości maxymalnej...


Co do spalania..

To chyba oczywiscie ze tuning to zwiększanie osiągów kosztem większego spalania...

Zawsze coś jest kosztem czegoś innego...

Np. samochód mający 100km z 1.6 l pojemności pali 6-8l, a ten sam silnik, podkręcony na 200 spali 10-15... Z powietrza się to nie bierze..
Ostatnio zmieniony 2011-10-31, 20:44 przez ZenonK, łącznie zmieniany 1 raz.

hartman

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: hartman » 2011-10-31, 20:42

Zwiększenie spalania ma sens wraz ,ze wzrostem z osiągów. Zwiększenie spalania z zachowaniem osiągów fabrycznych to głupota. Co do zwiększenia przyśpieszenia żębatką to równie dobrze mogę wrzucić do zmd i będzie to samo. Trochę masz bezsensowne argumenty nie uważasz ?

ZenonK

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: ZenonK » 2011-10-31, 20:46

OK. Jak wiesz wszystko najlepiej to się nie wtrącam.. Ale póki co to widzę ze ni jak sobie z nim nie możesz poradzić.. I zamiast wzrostu osiagów masz kichę...



Cały czas póbuję ci wytłumaczyć ze ten cylinder powinien kręcić wyższe obroty niż seria.. Skoro ma wyżej okna to i powinien wyżej kręcić... Ale do Ciebie to nie dociera..
Ostatnio zmieniony 2011-10-31, 20:48 przez ZenonK, łącznie zmieniany 1 raz.

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: Johnny » 2011-10-31, 20:48

Hartman mam wrażenie, że Ty nie rozumiesz co piszesz. Już Stary wałkował temat przełożeń podczas tuningu i pisał to samo. Ja to również pisałem. Jest coś takiego jak krzywa mocy i momentu. Czasami trzeba zmniejszyć przełożenie żeby uzyskać większą prędkość i dać szansę na "rozkręcenie" się silnikowi do wyższych obrotów ....... Ponadto lepsze osiągi to nie tylko większa prędkość ale np. większa dynamika jazdy a tutaj już zmiana przełożeń może być kluczowa :)

hartman

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: hartman » 2011-10-31, 20:49

Rozumiem co piszę i to co wy piszecie. Tylko dążycie do tego ,żeby osiągnąć moc i przyśpieszenie jak w fabrycznym cylindrze wraz ze wzrostem spalania itp to ja się pytam jaki sens w takim tuningu wg, was ?

hartman

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: hartman » 2011-10-31, 20:58

Po co się tak spinasz ?
Ogarniam tylko o co mi chodzi.

Zmd daje lepsze osiągi w werji fabrycznej jak ten cylinder na chwilę obecną.
Dam mniejsze przełożenie na nim to się zwiększy przyśpieszenie ok.. Równie dobrze mogę wstawić do cylindra zmd i osiągnę ten efekt. Zębatka 10-11 zębów z 10zł kosztuję to jak już mówiłem postaram się sprawdzić w weekend ,ALE

Jeśli przełoży się to tylko na zrównanie osiągów zestawem zmd ,a utrzymaniem tej samej prędkości maksymalnej lub nawet jej spadkiem to chyba nie tędy droga.

edit: posta juz 2 razy zdazyles zedytowac i wkoncu usnac to co napisales..

ZenonK

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: ZenonK » 2011-10-31, 21:02

Cały czas chce wytłumaczyć ci to że:

Cylinder ZMD, wykreca 5tys rpm i KONIEC! ani grama wiecej..


Te nzestaw z allegro jest strojony wyżej = wykręca większe oboroty, tylko musisz dać mu szanse je wykręcić..

Czyli ten z allegro powiedzmy ze może wykręcic ponad 7 tys rpm przy mniejszym przełożeniu..

Widzisz róznicę..

przy 5 tys rpm i zębatce 11 z osiagniesz zestawem ZMD - 60km/h

przy 7tys rpm i zebatce 11 z zestawem tuningowym osiągniesz 80-km/h.. PRZY LEPSZYM PRZYŚPIESZENIU NIŻ ZMD. jeśli teraz nie widzisz róznicy.. to inaczego tego nie potrafię wytłumaczyć,

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości