Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
hartman

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: hartman » 2011-10-31, 21:05

Napisałem już wyżej ,że dla twojej uciechy ,a może i mojej zmienię tą zębatkę. Tylko.. nieważne :)

ZenonK

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: ZenonK » 2011-10-31, 21:31

OK TYlko nie zapomnij zająć się jeszcze tłokiem i regulacją całego zestawu bez filtra...

hartman

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: hartman » 2011-10-31, 21:37

Po kolei wszytko pójdzie etapami ,żeby nie było strzelania ,która rzecz pomogła lub pogorszyła sprawę.

Awatar użytkownika
ShFil
Posty: 48
Rejestracja: 2011-06-20, 20:40
GG: 0
Moje maszyny: dt 50, wsk m06 b3, wfm m06
Lokalizacja: Człuchów
Kontaktowanie:

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: ShFil » 2011-10-31, 21:53

ZenonK, przesadzasz, jeśli cylinder naprawdę jest mocniejszy to hartman powinien zobaczyć różnicę przy wkręcaniu się obrotów na luzie. Przełożenia mogą blokować "moc" ale przy jeździe. Niekoniecznie sześć kanałów to gwarancja mocy. Może zostały źle wykonane i na przykład dodatkowe kanały mają beznadziejne zasilanie lub moc została przeniesiona na obroty, których wsk konstrukcyjnie nie wykręci, a nie zostały zablokowane.

Awatar użytkownika
Muciek
Moderator
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: Muciek » 2011-10-31, 22:34

O zębatce pisałem 2 strony temu i zostałem wyśmiany bo po co zmieniać wszystko. Zenon ogólnie przepisałeś to o było wcześniej ;)

Awatar użytkownika
rybak117
Posty: 54
Rejestracja: 2011-06-30, 22:28
GG: 9783467
Moje maszyny: CZ 125/516 Cross, WSK 175
Lokalizacja: k/Częstochowy
Kontaktowanie:

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: rybak117 » 2011-10-31, 23:14

ShFil pisze:ZenonK, przesadzasz, jeśli cylinder naprawdę jest mocniejszy to hartman powinien zobaczyć różnicę przy wkręcaniu się obrotów na luzie. Przełożenia mogą blokować "moc" ale przy jeździe. Niekoniecznie sześć kanałów to gwarancja mocy. Może zostały źle wykonane i na przykład dodatkowe kanały mają beznadziejne zasilanie lub moc została przeniesiona na obroty, których wsk konstrukcyjnie nie wykręci, a nie zostały zablokowane.
ShFil świetnie to ujął .A swoją drogą to ten cylek trochę tandetny jest bo hartman na gg mówił mi ,że kanały płuczące są o ok 5mm węższe niż te zmd czyli może są 2 zamiast jednego a wychodzi na to samo. A moto przyspiesza lepiej w górnych partiach obrotów bo jest wydechowy podniesiony o 2-3 mm o ile pamiętam.
Zenonk nie wiem dlaczego tak wierzysz w ten cylinder i mówisz ze osiągnie bez niczego 7000rpm a może od razu będzie odcięcie zapłonu na pełnym :lol: .
Żeby otrzymać to 7000rpm i ok 10 KM to musisz przede wszystkim :zmienić zapłon na mniejszy , dać inny gaźnik ,dobrze widziana membrana ,dyfuzor- co jest bardzo ważny. To nie jest takie hop siup ze zmienisz cylinder i będzie nie wiadomo jaki przyrost mocy. :mad:
Przełożenia tu nic nie dadzą gdy silnik nie kręci więcej niż zmd ;-)
wsk niezawodna !! remont na rowie i do przodu ;)

Tomoyo

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: Tomoyo » 2011-11-01, 01:30

Jak rozpędzisz wał o wadze 4,5 kg + koło zamachowe do 7000 rpm to mi to pokaż.

Widziałem zdjecia tego cylindra i nawet napisałem to na początku, że kanały "za wysokie" są i nie da to efektu. Wystarczy przeczytać lekturę, nawet uproszczoną... Aby zwiększyć moc na "wiesiowych" obrotach kanały powinniśmy powiększyć na szerokość. Okno wydechowe można podnieść max o 1 mm. Wszelkie nierówności dokładnie wypolerować w kanale wydechowym.

Oby odczuć naprawdę spory przyrost mocy to trzeba by zmienić gaźnik na min. 24 mm. W Wieśkach jest G20, 20 mm to za mało. Nie powinniśmy także przekraczać 125 st. owk.

Naprawdę w S01 można sporo zrobić, ale raczej spory przyrost mocy nie przyniesie korzyści, a jedynie obniży trwałość całego silnika. Inni ciągle mówią zapłon, zmieniajcie go sobie i tak iskrownikowy dobrze przepali. Więcej dałby gaźnik.

Irek.S.

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: Irek.S. » 2011-11-01, 10:32

Dasz mniejsze koło magnesowe - zmniejszy sie kultura pracy i moment obrotowy.
Gaźnik 24mm w tym zestawie nie ma opcji; bedzie zalewać i po jeździe.
Krótsze przełożenie może coś dać w sumie coś dać. Seria to 14Z można dać 12Z i zobaczyć.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: Savier » 2011-11-01, 10:37

Tomoyo, skąd tyle wiesz? :D
Wystarczy przeczytać lekturę, nawet uproszczoną
O jaką literaturę chodzi? Z chęcią bym się doeedukował ;-).
Aby zwiększyć moc na "wiesiowych" obrotach kanały powinniśmy powiększyć na szerokość.
Zmienimy czasoprzekrów. Nie wiem co to dokładnie daje, ale powiadasz, że nie zmieniając wysokości okna tylko szerokość zwiększymy moc w niższych obrotach?
Wszelkie nierówności dokładnie wypolerować w kanale wydechowym.
Raczej zbędny zabieg. Bo co taka polerka da?
Oby odczuć naprawdę spory przyrost mocy to trzeba by zmienić gaźnik na min. 24 mm. W Wieśkach jest G20, 20 mm to za mało.
Ej, no ale jak to, wkładam sobie do lelka gaźnik z MZ 150 i mam 10 KM? :D Czyli, logicznie rzecz biorąc, G20 nie daje rady?
Nie powinniśmy także przekraczać 125 st. owk.
E tam, membrana i masz 360* :D.
Naprawdę w S01 można sporo zrobić, ale raczej spory przyrost mocy nie przyniesie korzyści, a jedynie obniży trwałość całego silnika.
No to co, montuję membranę wprost do komory korbowej, kieruję mieszankę na łożysko główne w stopie korbowodu, dostaję więcej momentu z dołu, mam lepsze przyspieszenie z dołu i to obniży trwałość silnika? No dajmy spokój :P.
Inni ciągle mówią zapłon, zmieniajcie go sobie i tak iskrownikowy dobrze przepali. Więcej dałby gaźnik.
31-06 jest awaryjny a niektórzy potrzebują czegoś mniej awaryjnego. Że przy okazji jest mniejsze koło zamachowe... Trudno.
Więcej dałby gaźnik.
No, ale dlaczegooooooo? :D


EDIT: Stary już pisał, co daje mniejsze przełożenie. Silnik zamiast ładnie mruczyć przy przelotówce wyje jak stara ku...

hartman

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: hartman » 2011-11-01, 10:48

No ja też nie wiem co się wszyscy tak uparli na to zasilanie. Żeby dać gaźnik z mz to trzeb obcinać króciec i spawać nowy ,żeby szerokość na pełnej długości się zgadzała. Co do przełożenia i wycia to się zgodzę bo zapewne tak będzie.

Awatar użytkownika
wujcio
Posty: 1764
Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
GG: 0
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontaktowanie:

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: wujcio » 2011-11-01, 11:56

większy gaźnik -> większa średnica wewnętrzna -> więcej powietrza -> więcej paliwa -> lepsze zasilania silnika w mieszankę;]
więcej kanałów (większe kanały) -> większe zapotrzebowanie na mieszankę
hartman pisze: (..)Żeby dać gaźnik z mz to trzeb obcinać króciec i spawać nowy ,żeby szerokość na pełnej długości się zgadzała. (...)
Jeśli dla Ciebie problem to dorobić króciec do gaźnika i go zakupić to po co Ty się pchasz w takie rzeczy?
Akurat króciec do gaźnika to najmniejszy problem...

hartman

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: hartman » 2011-11-01, 12:00

Pokaż mi choć jeden przypadek jak ktoś w cylindrze żeliwnym czy alu w wsce 125 obcinal krociec i dorabial calkiem nowy na pelnej dlugosci dolotu to ci pogratuluje :)

Po co ? żebyście mogli głupie pytania zadawać
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Tomoyo

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: Tomoyo » 2011-11-01, 12:57

Żeby napisać prościej, usprawniamy system płukania czyli jak ktoś wczesniej napisał lepsze zalewanie. A po co nowy gaźnik? Jak wiemy do klasy 125 ccm gaźnik min powinien być 24mm do 28mm co oznacza, że z G20 nasz motór jest potulnym osiołkiem. Wstawiamy większy gaźnik to zwiększa się reakcja na gaz = więcej mocy. Ja pokombinuję z dyszami, za czasów kiedy ścigano się shl to dyszę roztaczano na lejek. W G20 chyba jest dysza 160, dla janka to za duża jest :) Trzeba kombinować i ja to zacznę na pewno od zwiększenia wielkości okna dolotowego. Być może dysza i regulacja przyniesie jakiś efekt. Nie wiem, na desperata można zamontować gaźnik o średnicy gardzieli 21mm jak to zrobił Audio.

I zaraz wyjaśnię czemu kierujemy się takim a nie innym założeniem przy oknach. Oczywiście zazwyczaj to się wylicza i jest to trudne zagadnienie, ale do usprawnienia silnika, a nie całkowitej przemiany w potwora nie potrzebujemy obliczeń. Zresztą mając motocykl nie wiemy co dokładnie zamierzył konstruktor, oraz z czego wziął wymiary kanałów. Same kanały na pewno coś dadzą, ale na pewno nie w przypadku modyfikacji samego cylindra. By podnieść osiągi trzeba przeprowadzić szereg zabiegów.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: Savier » 2011-11-01, 13:02

No dobra, to czemu w fabryce nie montowali pegaza fi 24? Przecież to byłaby unifkacja produkcji jak Cię mogę no i moc większa. Ale tak nie zrobili. Czemu? Coś w tym musi być.

Tomoyo

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: Tomoyo » 2011-11-01, 13:12

Nasza wiesia lubi dolne partie obrotów i nie bez powodu przełożenie jest "długie". Jak napisałem post wcześniej, zmiana dyszy być może przyniesie efekty, ale negatywnie odbije się na spalaniu.

Powiększenie kanałów tylko na szerokość spowoduje podniesienie mocy tylko w w tej partii obrotów, do której kanał został zrobiony na wysokość. ZMD są robione pod 4600 obr/min, powyżej tego już czuć w normalnej jeździe, że moc spada. Zresztą konstukcja silnika nie pozwala na wysokie obroty i być może z tego powodu zastosowano G20. Zauważ, że np. w janku dawano do gaźnika dyszę 135, bo powyżej go zalewało. A w wieśkach jest 160 i ich nie zalewa. Oryginalnie było 13z z przodu i 43z z tyłu. Obecnie mam w domu 15z, wał który waży 5 kg(chinol). Ja myślałem, by pokombinować u siebie ze zwiększeniem mocy w średniej partii obrotów. A wał dopełni reszty jak już się rozmacha. Jak dostanę większą dyszę to nie omieszkam spróbować jak motór będzie pracował.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: Savier » 2011-11-01, 13:17

Aha, czyli rozwiercam sobie kanały na szerokość i mam po prostu więcej mocy? A gdzie jakiś minus? Musi być haczyk.
Nie można porównywać rozmiarów dysz. W każdym gaźniku mogą być inne.

Tomoyo

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: Tomoyo » 2011-11-01, 13:37

Samo zwiększenie kanałów na szerokość nie doda Ci 1000KM.

Napisałem wcześniej, pojedyńcze rzeczy nie przyniosą efektu, a przynajmniej tego zamierzonego.

Awatar użytkownika
rybak117
Posty: 54
Rejestracja: 2011-06-30, 22:28
GG: 9783467
Moje maszyny: CZ 125/516 Cross, WSK 175
Lokalizacja: k/Częstochowy
Kontaktowanie:

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: rybak117 » 2011-11-01, 14:16

Tomoyo co to w ogóle za porównanie z junakiem - 4t do 2t :lol: kanały do zaworów porównujesz :shock:. Mówisz o gaźniku że musi mieć przelot 24 przynajmniej ale co to da :?: silnik jednynie będzie zalewało i tyle !!-będzie trzeba męczyć się z dyszami. Kiedyś też kombinowałem z silnikiem wsk 125 i miałem naprawdę niezły osprzęt a jednak moc praktycznie się nie poprawiła , założyłem ten wasz upragniony gaźnik mz cylek miałem Almota po przeróbkach , głowice splanowaną i wytoczony rowki na oring , podkowę z żelaza i jeszcze jakieś bajery (już nie pamiętam bo to jakieś 3 lata temu było) Macie foto tego.
Ja sądzę że z wsk 125 nigdy nic nie osiągniesz bo nie ma tych obrotów - główna wina to wał., nie tyle że jest ciężki to ma bardzo duży skok tłoka przez co osiąga takie niskie obroty ;-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
wsk niezawodna !! remont na rowie i do przodu ;)

Tomoyo

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: Tomoyo » 2011-11-01, 15:29

No jak pisałem te posty co do janka to jeszcze "spałem".

hartman

Re: Cylinder 6 kanałowy dla WSK 125, 125/4

Post autor: hartman » 2011-11-05, 20:28

Cylinder w tygodniu przerobiłem po "swojemu" . Kanały płuczące na łączeniu z karterami zostały mocno przeorane frezami. Dzisiaj pierwsze jazdy poczynione z i bez filtra z różnymi ustawieniami gaźnika. Osiągnięte prędkości to odpowiednio 83-83.5 w pozycji prostej i 88 względnie wyłożony na zbiorniku. Jak widać róźnica ogromna w stosunku do tego co wcześniej. Pogoda sprzyjająca ,bezwietrzna. Przypominam ,że całość na starym tłoku z bardzo luźnym pasowaniem.

Przełożenie nadal oryginalne. Zaobserwowano mocne dymienie na niebieski odcień przy prędkości maksymalnej na pełnym otwarciu przepustnicy. Za dużo paliwa/za mało powietrza ? Gaźnik nie wyrabia ?

Teraz szczerze czy próbować coś kombinować z podcinaniem tłoka czy dać sobie spokój? Na chwilę obecną strzelam ,że dobry wydech mógłby pomóc, ewentualnie gaźnik (mam amala 21 na stanie) aczkolwiek dobre ustawienie i dobranie dysz to bardzo ciężka sprawa.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość