-
pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: pawel15 » 2011-10-29, 17:03
Rewelacyjny egzemplarz

. Pięknie się zachował.
termin21 pisze:Najpiękniejsza M21W2 na forum , idealne po renowacji mogą sie schować....
Dobrze gada

- polać mu !!!
-
krzysiek127
- Posty: 136
- Rejestracja: 2011-07-15, 22:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: krzysiek127 » 2011-11-01, 21:00
Panowie, przyznam się ze temat elektryki jest mi mocno obcy, prosze o wyjaśnienie tematu.
Maszyna z rocznika 73 winna mieć instalacje 12V. Na takie napięcie są żarówki, prądnica ma wybite 12V 50W, cewka 12V, klakson chyba też
A akumulator 6V 11Ah.... I ten motor zapalał! Dziś, po 2 tygodniowym postoju już nie zagadał.
Na moją logikę, w pełni naładowany akumulator sprawił że motor cudem zagadał, teraz miernik pokazał 6,3V, iskra raczej licha była, motor zalewało i nie udało się...
Rozumiem, że mam pomylony akumulator?
-
Karlicek
- Posty: 193
- Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
- GG: 7162090
- Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
- Lokalizacja: Gniezno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Karlicek » 2011-11-01, 21:20
Sprawdź jeszcze ile przewodów wychodzi z silnika - jeśli 4 to z pewnością instalacja 12V.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.
-
korba222
- Posty: 106
- Rejestracja: 2007-10-14, 20:48
- GG: 0
- Lokalizacja: Świdnik Duży
-
Kontaktowanie:
Post
autor: korba222 » 2011-11-04, 23:05
Akumulator pomylony. 12V powinien być. Klakson nie chrom jak ktoś pisał tylko czarny . Chromowana blacha na silniku, ośki kół i obręcze. Pokrowiec kupiłem od tego gościa co wkleili nick z allegro. Na wygląd identyczny jak fabryczny, jak z trwałością nie wiem bo nie założony. Tylko musisz zwrócić uwagę jakie masz siedzenie ( ja w 2 sztukach mam wąskie) bo gość robi bardzo dużo pokrowców i przeszywane robi szerokie i wąskie. Tylna lampa( kolor) i boczki(paski)nie oryginał. Mam 2 sztuki tego modelu. Dla mnie prosta kierownica na wysokich podstawkach całkowicie zmienia charakter tego motocykla. Niby taki sam a wygląda całkiem inaczej niż inne czwórki. Instalacja 12V też moim zdanie lepiej się sprawuje. Mam czwórkę(kobuza z 79 roku). To juz całkiem inny motocykl. Moim zdanie gorszy. Stara czwórka całkiem inaczej pracuje i inaczej się nią jedzie szczególnie przy niskich obrotach czy zmianie biegu. Naprawdę super moto. Zapomniałem dodać że chyba w jednej tabliczka znamionowa jest jakby lekko tłoczona. Miałem ja pomalować, ale stwierdziłem że będę remontował jedynie przez wymianę części na oryginalne nowe, które mam nadzieje z czasem uda mi się pozyskać. Do czego tez Cię namawiam. Coraz mniej takich motocykli zachowanych w ładnym stanie. i oczywiście coraz bardziej są cenione. Jedyne co mnie kusi to kupić naklejk na zbiornik i nakleić w miejsce wytartych. Na allegro gośc sprzedaje wodne. Jeśli ktoś zamawiał to proszę o wypowiedź czy nadaje to się do naklejenia bez konieczności przykryania lakierem bezbarwnym.
Chodzi mi o to:
http://allegro.pl/wsk-logo-na-bak-kalko ... 84715.html
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2011-11-04, 23:32 przez
korba222, łącznie zmieniany 2 razy.
-
korba222
- Posty: 106
- Rejestracja: 2007-10-14, 20:48
- GG: 0
- Lokalizacja: Świdnik Duży
-
Kontaktowanie:
Post
autor: korba222 » 2011-11-04, 23:23
Wklej zdjęcie tabliczki znamionoej. Ja wkleję swoich dla porównania.
-
krzysiek127
- Posty: 136
- Rejestracja: 2011-07-15, 22:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: krzysiek127 » 2011-11-05, 18:42
Udało mi się usunąć paski z boczków. Zeszły bezinwazyjnie dla lakieru. Powłokę potraktowałem mleczkiem do pielegnacji lakieru, miałem pastą tempo jednak uznałem że bedzie to zbyt ostra politura.
Zauważyłem małe zaprawki poprzedniego właściciela, co mnie nie przeszkadza, uwydatnia tylko patyne i znak czasu. Dlatego wolę wytarty znaczek WSK niz współczesną naklejkę. W kwestii używania tylko nowych oryginalnych czesci jestem z Tobą zgodny.
W najbliższy piątek bede na wsi, to zrobie zdjęcie tabliczki znamionowej. Zdemontuje tylną lampe i spróbuje ją zreanimować, jesli sie nie uda bede musiał kupic drugą.
Szukam klaksonu belmy, i ładnego tłumika.
-
krzysiek127
- Posty: 136
- Rejestracja: 2011-07-15, 22:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: krzysiek127 » 2011-11-11, 21:03
Dzisiejszy dzień patriotycznie spędziłem z polskim motocyklem. Było tak jak z narodową historią, burzliwie.
Biorę poprawkę że jeszcze jestem mocno początkujący w obsłudze motocykla, nie znam go. Mam do Was sporo pytań, gdyż wydaję mi się, że wiele elementów wymaga przeglądu bądź wymiany z uwagi na wiek i wyeksploatowanie. Dziś wsadziłem akumulator 12V, maszyna odpaliła z pychu i zrobiłem dystans 3km, po czym zdechła świeca. To była trzecia sztuka, poprzednie dwie też padły. Co może być przyczyną i jaką swiece polecacie (ostatniego jeszcze bede szukał po forum).
Generalnie - proszę o wskazówki jak przeprowadzić duży serwis, co wymienić na wpółczesne, co usprawnić.
-
hartman
Post
autor: hartman » 2011-11-11, 21:16
Wydaje mi się ,że zapłon ci zjada świece i najpierw to jego bym idealnie ustawił. Później największy wpływ na niszczenie świecy ma mieszanka ,ale to tak szybko by aż nie zdechła. Dla świętego spokoju wymiana kondensatora. To ,że odpaliła z pychu to objaw typowy dla złe ustawionej mieszanki i zapłonu.
-
Łukasz
- Posty: 182
- Rejestracja: 2011-07-04, 23:45
- GG: 0
- Moje maszyny: Simson SR50 1991
- Lokalizacja: Odolanów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Łukasz » 2011-11-11, 22:24
IMHO NGK są dobre. I tak jak kolega wyżej napisał, ustaw zapłon(w Pegazie po 20 minutach jazdy "zjadało" mi świecę i to właśnie zapłon był rozregulowany). Sprawdź też gaźnik.
-
krzysiek127
- Posty: 136
- Rejestracja: 2011-07-15, 22:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: krzysiek127 » 2011-11-12, 15:51
Ustawianie zapłonu, oho już sie ciesze

No ale dobra bede próbował..
Jednakże docelowo mysle o kupnie modułu zapłonowego Digitech.
Kolego Korba, poniżej zdjęcie mojej tabliczki znamionowej:
PB119127.jpg
I całościowe zdjęcie motocykla. Boczki bez szpecących pasków.
PB119126.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
Łukasz
- Posty: 182
- Rejestracja: 2011-07-04, 23:45
- GG: 0
- Moje maszyny: Simson SR50 1991
- Lokalizacja: Odolanów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Łukasz » 2011-11-12, 21:40
A co w tym trudnego. Chłopie masz 29 lat to se dasz radę...ja mam 15 i bez problemu idzie

-
korba222
- Posty: 106
- Rejestracja: 2007-10-14, 20:48
- GG: 0
- Lokalizacja: Świdnik Duży
-
Kontaktowanie:
Post
autor: korba222 » 2011-11-14, 15:25
Zdjęcia tabliczki tej wski co wrzuciłem zdjęcia nie zrobiłem. Jest taka jak twoja, tylko wszystko jest tak wytarte że znać tylko wybite numery.
Tabliczka którą wkleiłem pochodzi z drugiego motocykla rok młodszego. Jest ciekawa ponieważ jest tłoczona a nie tylko malowana.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
krzysiek127
- Posty: 136
- Rejestracja: 2011-07-15, 22:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: krzysiek127 » 2011-11-17, 20:01
Panowie, czy to jest właściwy dla M21W2 kranik?
Garbuska posiada na wysokości kranika otwór w osłonie bocznej. Czy przez nią powinno przechodzić pokrętło kranika,
czy otwór słuzy jedynie do podglądania ustawienia a przełączamy przekładajac reke za osłone?
1921839508.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
Karlicek
- Posty: 193
- Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
- GG: 7162090
- Moje maszyny: M21 W2
M06 B3
- Lokalizacja: Gniezno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Karlicek » 2011-11-17, 20:54
Tak, przez otwór w osłonie powinno przechodzić pokrętło kranika. Z tego co mi wiadomo to oryginalny kranik powinien wyglądać następująco:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.
-
krzysiek127
- Posty: 136
- Rejestracja: 2011-07-15, 22:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: krzysiek127 » 2011-11-18, 13:05
chciałem poruszyć sprawe jakości tych wspóczesnych wyrobów, czesto chińskich.
W tym przypadku nowych kraników. Użytkuje ktoś takowy? Obawiam się ze mogą to być straszne bobexy.. Czy wiekowy, ale oryginalny kranik można zregenerować?
-
Johnny
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
- Lokalizacja: Gliwice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Johnny » 2011-11-18, 14:04
Jeżeli nie jest uszkodzony mechanicznie to wystarczy powymieniać uszczelki (dostępne na allegro i giełdach motocyklowych), ewentualnie zrezygnować z sitka w odstojniku (z tym elementem zwykle jest problem) i kranik jest jak nowy

-
lachu1994
- Posty: 163
- Rejestracja: 2011-09-07, 17:24
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 KOBUZ
WSK M06L
WSK M06B3
WSK M06B3 GIL
- Lokalizacja: Sucha Beskidzka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: lachu1994 » 2011-11-19, 17:17
Nie polecam nowych kraników;p Miałem taki to tydzien i zaczął przeciekać;/
-
krzysiek127
- Posty: 136
- Rejestracja: 2011-07-15, 22:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: krzysiek127 » 2011-11-19, 21:37
Czy to jest narzędziówka do tego modelu?
2446173.jpg
Sprawiłem sobie wiekowy zestaw narzędzi
1930529573.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
WSK
- Posty: 423
- Rejestracja: 2009-02-21, 12:47
- GG: 9912702
- Moje maszyny: Kilka..
- Lokalizacja: Łąki
-
Kontaktowanie:
Post
autor: WSK » 2011-11-19, 21:52
krzysiek127 pisze:Czy to jest narzędziówka do tego modelu?
2446173.jpg
Nie, narzędziówka w tym roczniku powinna być metalowa.
MoTór nie umiera nigdy!- MoTór jest wieczny!
"make love, not war"
-
krzysiek127
- Posty: 136
- Rejestracja: 2011-07-15, 22:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: krzysiek127 » 2011-11-19, 21:56
Pokaz mi poglądowe foto.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości