
Wsk m06b3 Garbuska bez garbu
- ShFil
- Posty: 48
- Rejestracja: 2011-06-20, 20:40
- GG: 0
- Moje maszyny: dt 50, wsk m06 b3, wfm m06
- Lokalizacja: Człuchów
- Kontaktowanie:
Wsk m06b3 Garbuska bez garbu
Witam przedstawiam wam moją wiesie. Rocznik 75. Niestety nie posiadam dokumentów, była wyrejestrowana przez jednego z poprzednich właścicieli, nie wiem którego.
Ktoś całość pomalował pędzlem, ale lepsze to niż rdza.Bak jak widać na zdjęciu nieoryginalny. Najgorsza rzecz z przeróbek poprzedniego właściciela,to gdy zgubił szpilkę, nie kupił nowej, lecz przegwintował głowicę, cylinder i mam nadzieje ,że nie karter i wstawił zwykłą śrubę. Motor pali. ...co dokumentów to mam pomysł aby przejechać papierem ściernym przedni błotnik aby znaleźć numer rejestracji, tylko czy w tych okresie umieszczali go tam?

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Wsk m06b3 Garbuska bez garbu
Co najmniej jeden karter też masz nieoryginalny. Trudna sprawa z tą wueską. Jest kompletna tak jak na zdjęciach? Jeżeli tak, to nie wiem czy warto cokolwiek kombinować.
- Jędrek
- Posty: 127
- Rejestracja: 2011-07-29, 09:38
- GG: 39451236
- Moje maszyny: Narcyz 81r
- Lokalizacja: K.Mławy
- Kontaktowanie:
Re: Wsk m06b3 Garbuska bez garbu
To jedyna twoja wsk ? Jeżeli nie to na części. Jeżeli kwita nie dorwiesz to nie opłaca się nią pieniędzy wydawać.
Czwóra Me Gusta ![:]](./images/smilies/splash.gif)
![:]](./images/smilies/splash.gif)
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Wsk m06b3 Garbuska bez garbu
Gorsze rzeczy się do życia przywracało... powodzenia życzę !
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
Re: Wsk m06b3 Garbuska bez garbu
Widąc ,ze mocno wymęcozna,polecam dopaśc inny egzemplarz. Jako kundloza na wiejskie pobocza jest dobra
- ShFil
- Posty: 48
- Rejestracja: 2011-06-20, 20:40
- GG: 0
- Moje maszyny: dt 50, wsk m06 b3, wfm m06
- Lokalizacja: Człuchów
- Kontaktowanie:
Re: Wsk m06b3 Garbuska bez garbu
Z dokumentami będzie ciężko.
Ostatnio zmieniony 2011-12-27, 17:01 przez ShFil, łącznie zmieniany 1 raz.
- Adi_CK
- Posty: 77
- Rejestracja: 2009-06-15, 22:59
- GG: 8179492
- Moje maszyny: Wueska
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Re: Wsk m06b3 Garbuska bez garbu
1975 to fajny rocznik.
Skoro była machnięta pędzlem to i tak pewnie będziesz malował ją od początku, czyli rozbierzesz na części. Wtedy możesz pomyśleć o innej ramie z dokumentami.
Nawet jeśli uda Ci się odczytać nr rejestracyjny z błotnika (niewiadomo czy jest, w latach 70-tych już nie było obowiązku malowania nr rej. na błotniku), to nic Ci nie da, bo musisz wiedzieć w którym Wydziale Komunikacji (wtedy w Urzędzie Gminy) był rejestrowany. Po numerze ramy też można dotrzeć, kto był ostatnim właścicielem i czy moto jest dalej zarejestrowane, ale to już trzeba mieć "wejścia".
Pozostaje Ci jeszcze udać się do poprzedniego właściciela po informację, od kogo on nabył tą WSK i jechać do tego gościa. Pytasz go, czy on miał dokumenty jakieś na motor czy nie miał, od kogo kupił itp. Jest to czasochłonna i męcząca droga, ale dochodząc tak do poprzednich właścicieli czasami można coś zdziałać (chociaż mogą już nie żyć
), ale spróbować nie zaszkodzi.
A jak to Ci się nie uda, to kombinuj z tymi Wueskami wujka/dziadka/ojca.
Powodzenia!

Nawet jeśli uda Ci się odczytać nr rejestracyjny z błotnika (niewiadomo czy jest, w latach 70-tych już nie było obowiązku malowania nr rej. na błotniku), to nic Ci nie da, bo musisz wiedzieć w którym Wydziale Komunikacji (wtedy w Urzędzie Gminy) był rejestrowany. Po numerze ramy też można dotrzeć, kto był ostatnim właścicielem i czy moto jest dalej zarejestrowane, ale to już trzeba mieć "wejścia".
Pozostaje Ci jeszcze udać się do poprzedniego właściciela po informację, od kogo on nabył tą WSK i jechać do tego gościa. Pytasz go, czy on miał dokumenty jakieś na motor czy nie miał, od kogo kupił itp. Jest to czasochłonna i męcząca droga, ale dochodząc tak do poprzednich właścicieli czasami można coś zdziałać (chociaż mogą już nie żyć

A jak to Ci się nie uda, to kombinuj z tymi Wueskami wujka/dziadka/ojca.

Powodzenia!
- ShFil
- Posty: 48
- Rejestracja: 2011-06-20, 20:40
- GG: 0
- Moje maszyny: dt 50, wsk m06 b3, wfm m06
- Lokalizacja: Człuchów
- Kontaktowanie:
Re: Wsk m06b3 Garbuska bez garbu
U wiesi nic ostatnio nie robiłem, poza zmianą dętki. Ogólnie ciągnie problem z odpaleniem, iskra jest, gaźnik czyściłem(chodziła przez pewien czas trochę lepiej),chodzi tylko na ciągłym przelewaniu,świeca zmieniona. Prosiłbym o pomoc co to może być. Ps. Ten bak to garbaty ze zdjęcia nie widać dokładnie: http://moto.allegro.pl/bak-wsk-125-i1779990133.html
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
- ShFil
- Posty: 48
- Rejestracja: 2011-06-20, 20:40
- GG: 0
- Moje maszyny: dt 50, wsk m06 b3, wfm m06
- Lokalizacja: Człuchów
- Kontaktowanie:
Re: Wsk m06b3 Garbuska bez garbu
Mały up!


Zostało zdystansowane przednie koło,kilkakrotnie czyszczony gaźnik(pali jako tako),zapłon zrobiony(instalacja zostawiam do czasu kiedy zmienię przednią lampę),stopki zamontowane i kilka mniejszych spraw zrobione.



Na pewno muszę:

-poprawić blokadę skrętu(jest źle przyspawana)
-zmienić manetki myślałem o takich z charta
Tutaj filmik z odpalanie:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/T ... directlink
Dziwne jest to, że odpala bez dodania gazu(tylko). Poza tym półksiężyc coś się zacina.


Zostało zdystansowane przednie koło,kilkakrotnie czyszczony gaźnik(pali jako tako),zapłon zrobiony(instalacja zostawiam do czasu kiedy zmienię przednią lampę),stopki zamontowane i kilka mniejszych spraw zrobione.



Na pewno muszę:

-poprawić blokadę skrętu(jest źle przyspawana)
-zmienić manetki myślałem o takich z charta
Tutaj filmik z odpalanie:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/T ... directlink
Dziwne jest to, że odpala bez dodania gazu(tylko). Poza tym półksiężyc coś się zacina.
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 2011-05-19, 21:20
- Moje maszyny: WSK M06B3 1985
- Lokalizacja: Wola Wielka
- Kontaktowanie:
Re: Wsk m06b3 Garbuska bez garbu
Sprawdź kompresję i przeczyść dokładnie cały układ paliwowy. Coś słabo nabiera paliwo do komory pływakowej i to może być problemem z odpalaniem.
- 35C2S1P
- Posty: 110
- Rejestracja: 2011-12-12, 13:27
- GG: 0
- Moje maszyny: B3'84
CZ 472.6 - Lokalizacja: Wrocław
Re: Wsk m06b3 Garbuska bez garbu
Aleś się nakopał... To się robiło tak: Jak nie paliła z kopki to wrzucało się dwójkę i pchało.
Inaczej się nie sprawdzi co nie tak... Jak nie pali na pych to trzeba szukać problemu.
Powodzenia.
Inaczej się nie sprawdzi co nie tak... Jak nie pali na pych to trzeba szukać problemu.
Powodzenia.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Wsk m06b3 Garbuska bez garbu
Dokładnie tak, sprawdź głowice - każda nieszczelność to spadek podciśnienia. Możesz sobie wtedy kopać, a cylindrze będzie sucho Wydech też popraw, bo dymi z mocowania w cylindrze jak diabli.Kamko94 pisze:Sprawdź kompresję i przeczyść dokładnie cały układ paliwowy. Coś słabo nabiera paliwo do komory pływakowej i to może być problemem z odpalaniem.
Kopiąc tyle razy przylałeś ją w końcu, objawia się to tym że później łapie z byle kopa, ale nie pochodzi dłużej niż 2s. Dobrze wtedy przyspieszyć zapłon i przepalić te nagromadzoną mieszankę, łatwiej pójdzie.
Pchanie motoru to żadna metoda, ani diagnostyka. Później trzeba pchać ją zawsze.
Jak to mówi pewien wueskowy spec: "Motor ma palić z kopa".
Re: Wsk m06b3 Garbuska bez garbu
U mnie każda z 3 Wuesek pali/paliła z kopa, nie zależnie jaki cylinder wsadzałem i jak ustawiałem . No chyba że ją zalewało albo przerwa była za mała to wtedy nie odpalała lekko a tak to bez kłopotów.
Przeczyść porządnie kranik i sprawdź czy lewego powietrza nie łapie, zmień świece ustaw przerwy i musi gadać
Przeczyść porządnie kranik i sprawdź czy lewego powietrza nie łapie, zmień świece ustaw przerwy i musi gadać

- ShFil
- Posty: 48
- Rejestracja: 2011-06-20, 20:40
- GG: 0
- Moje maszyny: dt 50, wsk m06 b3, wfm m06
- Lokalizacja: Człuchów
- Kontaktowanie:
Re: Wsk m06b3 Garbuska bez garbu
Podregulowałem trochę zapłon i gaźnik teraz pali z trzeciego,czwartego(jak jest zimna), ale dalej nie chce na pych i dodawanie gazu przy kopaniu ją dusi. Nie długo nagram filmik.
Potencjalnymi winowajcami są: wgnieciony pływak i stara uszczelka pod głowicą, przy okazji je wymienię.
Potencjalnymi winowajcami są: wgnieciony pływak i stara uszczelka pod głowicą, przy okazji je wymienię.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości