CDI W WSK 125

Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
Odpowiedz
Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2011-12-07, 15:06

Ten większy jest od crossów i atv daje ponad 2v te mniejsze ok 600mV
Do tej pory miałem ten co daje rezystancje 438 - jak od strony technicznej wyglądałoby zastosowanie tego mniejszego?
Iskra będzie słabsza? Czy jakie będą różnice?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Muciek
Moderator
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Muciek » 2011-12-07, 15:18

To jest tylko amplituda sygnału do wyzwalania. Teoretycznie ;D nic nie powinno się zmienić. (moduł od 2t)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2011-12-07, 15:37

No to super ;-)

A powiedz mi jeszcze jedną sprawę regulator ma wyjście +12V oraz masa (-).
Tą mase mogę podłączyć bezpośrednio przy regulatorze do masy ramy (wsadzając konektor oczkowy między odrapaną do gołej blachy a obudowę radiatora) czy lepiej poprowadzić przewód na zacisk minusowy akumulatora?

Dodatkowo regulator, który będę stosował posiada przewód, który mam podłączyć do +12V ale po stacyjce (jakby taki włączanie regulatora).
Co się stanie jak ten przewód podłącze pod stałe +12V? Będzie mi rozładowywało akumulator?
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2012-01-06, 14:33

Co tutaj taka cisza?? :)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Łukasz S.
Posty: 892
Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
GG: 0
Moje maszyny: wełeski
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Łukasz S. » 2012-01-06, 14:37

Nikt nie chce zakładać tych cyngwajsów :P
Spis WSeK dwuramowych 1955-1971.

---------->OCYNK<----------

M06-64

Nagłośnienie

BAFOMET

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1778
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Szczepan » 2012-01-06, 14:38

Będziemy montować 3 CDI, ale to gdzieś dopiero za 2 mieś ;) Aktualnie mam już zakupione zapłony.
http://p1.bikepics.com/2011/12/28/bikep ... 0-full.jpg
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Muciek
Moderator
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Muciek » 2012-01-06, 14:40

Do huty z tym ;D Przerywacz Rlz nawet władza tak uważa ;D http://pl.memgenerator.pl/mem/precz-z-c ... -pl-ffffff

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2012-01-06, 14:45

Muciek jak połączyć te cewki, aby były spięte w jedną?

Kolorami zaznaczyłem końcówki, które są początkiem i końcem.
Czyli żółta kropka to początek i koniec ma na drugiej żółtej kropce.
Z pomarańczowymi tak samo :)

Obrazek
odam jeszcze, że między:
Żółtymi kropkami - 1,7 Ω
Pomarańczowymi - 1,4 Ω


Czyli jak to mam złączyć poprawnie? Rozumiem, że zółtą kropkę z pomarańczową trzeba połączyć?
Tylko w jaki sposób?

A) Czyli tak miałem fabrycznie połączone
Obrazek
Obrazek

B) A może tak??
Obrazek
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2012-01-08, 23:53

Panowie....

Czy ktoś przewijał cewkę CDI?
Masakra jakie tam są cieniutkie druciki przy samym odwijaniu już można je uszkodzić ;/
Byłem ciekaw jak to wygląda w środku i przy zrywaniu "osłony" uszkodziłem ;/

Zna ktoś średnicę tego?
Ile tam zwojów mam nakręcić na maxa?
Czy jak?

Proszę o porady :(

Obrazek
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Kermit

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Kermit » 2012-01-08, 23:59

;D klątwa działa! :hah:

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2012-01-09, 00:00

Spokojnie mam jeszcze dwa zestawy :P

Ale tego mi szkoda wywalić :P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2012-01-09, 02:40

Dobra tak sobie siedzę i kminię właśnie.

Doszedłem do wnioski, że 125 kiepsko będzie wyglądała z przewodem od świecy idącym z pod baku...
Dlatego narodziła się wizja...

A wygląda ona tak:
Obrazek
Obrazek

I nasuwa się kilka pytań ważnych:

1. Czy nie będzie tam za ciepło cewce oraz modułowi?
2. Czy nie będzie wariowała całość ze względu na bliski montaż ze sobą?
3. Czy pole wytwarzane przez magneto nie będzie działało niekorzystnie na mój zapłon?
4. Czy przewód WN poprowadzony tak nie będzie będzie wariował?
Obrazek

Co do montażu od strony technicznej nie ma problemu spokojnie dam sobie radę - ciekaw jestem czy to się tam grzać nie będzie za baaardzo :P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Johnny » 2012-01-09, 02:54

Pewnie Cię moja odpowiedź nie usatysfakcjonuje ale trzeba zobaczyć w dokumentacji modułu i cewki jaka jest ich dopuszczalna temperatura pracy. Następnie przeprowadzić pomiary (bo takich danych pewnie nie ma) jak bardzo taka cewka nagrzewa w trakcie pracy i na podstawie tych danych wyciągnąć wnioski co do możliwości montażu w tym miejscu. Odpowiedzi udzielane bez takich danych są raczej wróżeniem z fusów :)

Co do zakłócania pracy całości to samo CDI oraz pole magnetyczne wirujące nie powinno negatywnie wpływać na pracę cewki i modułu. Boję się jednak niekorzystnego wpływu zaburzeń emitowanych przez cewkę i moduł na pracę impulsatora.

Niestety dopóki nie założysz to również jest to wróżenie z fusów :)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2012-01-09, 02:58

Tak, ale jeżeli okaże się, że zaraz Muciek napisze, że impulsator będzie wariował i nie ma to większego sensu to szkoda mojego czasu na zabawy w to :)
Taa ciekaw gdzie ja zobaczę dokumentację modułu i cewki chyba do chińczyka przedzwonię :P
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Johnny
Posty: 634
Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Johnny » 2012-01-09, 03:02

Możliwości masz trzy:

1. Bazować na dokumentacji
2. Bazować na doświadczeniu innych
3. Bazować na fusach z kawy

Moja propozycja dotyczyła wnioskowania w oparciu o punkt 1. Teraz poczekajmy na 2 i 3 :)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2012-01-09, 03:10

No i jeszcze:

4. Bazować na własnych doświadczeniach i przemyśleniach - robić, wyciągać wnioski, poprawiać, robić wyciągać wnioski.
Podsumować obalić mity lub je potwierdzić - ale na to czasu mam mało no i silnik nie złożony jeszcze.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Muciek
Moderator
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: Muciek » 2012-01-09, 07:02

To teraz trochę praktyki ;D. Opalasz ten drut mierzysz mikrometrem (już wiesz jaki użyć). Bierzesz w 2gim zapłonie mierzysz rezystancje cewki i nawijasz aż będzie tyle samo :P To chyba nie było takie trudne ;)

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2012-01-09, 10:45

Nie mam mikrometra więc odpuszczę chyba temat.
Z tego co mierzyłem suwmiarką (wiem, taki pomiar można sobie..) to wychodzi około 0.12-0.13 mm.
Teraz nawijać to to masakra... Pewnie jest z 3-4 tys zwojów ;-)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: CDI W WSK 125

Post autor: AudioBas » 2012-01-17, 17:28

Kolejne CDI śmigać będzie po Wrocławiu ;)

OSA ;-)
Zapłon CDI w Osie. Gaźnik pegaz wyjechany oraz niewyregulowany, paliwo z kropelkami wody :P


Szybki filmik: http://youtu.be/CD7qV7CDNmk
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

termin21

Re: CDI W WSK 125

Post autor: termin21 » 2012-01-17, 17:37

dopiero ok 54 sekundy widac jak pięknie reaguje na gaz, bo wcześniej jest lekka zwłoka na filmie i nie widac tego jak równocześnie z odkręcaniem gazu motor łapie obroty;)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości