Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
Remontuje obecnie silnik do BP. Jako, że silnik ma służyć jako eksperymentalny do różnego rodzaju przeróbek na pierwszy plan poszedł kosz sprzęgła. Oryginalny waży 828g. Po nawierceniu zębatki koszą sprzęgłowego udało się zrzucić 97g co dało masę 735g. Po wykonaniu dodatkowych otworów w blasze która trzyma tarcze sprzęgłowe udało się zrzucić dodatkowe 50g. Całość waży obecnie 686g o 142g mniej jak oryginał (ok.17%). Z kosza można było by jeszcze co nieco urwać powiększając nawiert w miejscu zaznaczonym na zdjęciu. Myślę, że to kolejne 50g i dało by się zejść do jakiś 630g i 24% mniej masy. Rozwiąznaie napewno dobre dla osób które budują wyścigówkę lub chcą by silnik szybciej wchodził na obroty. Co o tym myślicie ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 2010-01-16, 16:30
- GG: 0
- Lokalizacja: Wola
- Kontaktowanie:
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
Fajna sprawa, oby przyniosła jakiś wymierny efekt. Pomysł jak najbardziej na plus.
- glutek21
- Posty: 257
- Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
- GG: 266895
- Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
Pomysł ciekawy, kto wie czy nawet się nie pokuszę o coś podobnego 
Zbicie masy o 1/4 to dość dużo

Zbicie masy o 1/4 to dość dużo

- fazerofz6y
- Posty: 537
- Rejestracja: 2007-11-17, 12:27
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK BAK
S1EX GB
S1EX USA
S1 EX Canada
S2EX USA I inne - Lokalizacja: scotland
- Kontaktowanie:
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
Wyglada jak druszlak do odcedzania
ale ciekawe jakie efekty z pracy silnika beda ?

- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
Lepiej robić to na oryginalnych koszach i zębatkach 

Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- Karlicek
- Posty: 193
- Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
- GG: 7162090
- Moje maszyny: M21 W2
M06 B3 - Lokalizacja: Gniezno
- Kontaktowanie:
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
A łożyskowanie planujesz jakieś inne, czy zostaje tuleja?
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
Tuleja nie jest złym rozwiązaniem w przypadku kosza. Jestem ciekaw czy odelżenie w takim stopniu kosza da zamierzony efekt, lepiej będzie na pewno ale o ile. Na osi wału nie jest.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
powiedz co tam spawałeś bo widać że coś jest nadtopione w otworkach zębatki
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
Na razie zostanie tuleja, trzeba najpierw sprawdzić czy to się nie rozpadnie. Powiercony kosz jest nowy i oryginalny także mam nadzieje, że kawałki karterów nie powbijają mi się w zad. Taki kosz przy obrotach silnika rzędu 6500 ma około 3000 obr/min. Kosz sam nic nie da według mnie. Do tego muszą być wprowadzone inne mody. Ciekawszym rozwiązaniem było by wytoczenie nowego kosza z aluminium, na początek bez zębatki żeby spróbować jak to się sprawuje. Jak wiadomo aluminium jest ok 3 razy lżejsze od stali także można by ostro zejść z masy takiego kosza może i do 500g lub niżej.
ps. Spawałem bo część otworów wypada w dość ch... miejscu i narazie wolałem tego aż w takim stopniu nie osłabiać. Gdybym bawił się w wyścigówkę można by trochę bardziej poszaleć
ps. Spawałem bo część otworów wypada w dość ch... miejscu i narazie wolałem tego aż w takim stopniu nie osłabiać. Gdybym bawił się w wyścigówkę można by trochę bardziej poszaleć

- Kapiii
- Założyciel
- Posty: 601
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
- GG: 2256655
- Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250 - Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
BP z tego co wiem, to nie motocykl na tor raczej w mudy. Po co chcesz go kręcić wyżej kosztem momentu co idzie za zmniejszeniem bezwładności silnika?
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
Kurde, brat brata dissuje na forum... 
Sebuś, gud łork!

Sebuś, gud łork!
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
BP jest robiona na MX.
- Kapiii
- Założyciel
- Posty: 601
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
- GG: 2256655
- Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250 - Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
Skąd wzieliście te słowo diss... HH się znaleźli... Naoglądali się Peji...
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
Mam kosze z Triali które są z ostro katowanych silników i wiele z nich jest krzywych i porozrywanych...a nikt ich jeszcze nie osłabiał. Audiobas widział jakie kosze pomęczone bo wybierał dla siebie znosną sztuke to sie moze wypowie coś.
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
Taki tort urodzinowy odemnie, podpowiadam tylko, że jest baaaardzo lekko i praktycznie nieśmiertelnie:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
1. Zdecydowanie za dużo tych otworów.
2. Bez sensu jest nawiercanie zębów w ten sposób - zyskujesz na jednym 0.2g a osłabiasz ząb w najważniejszym przekroju stopy.
3. Skąd pomysł na akurat taki kształt otworu w blachach bocznych kosza? Czym się kierowałeś? Zdecydowanie lepszym kształtem jest tu koło tj. u Skindera.
4. Nie dość że zrobiłeś sito z kawałka dość przeciętnej stali to jeszcze pospawałeś solidnie, coś się tam na pewno 'ściągnęło' i nie pomoże.
Jeśli już tak bardzo chcesz iść w obroty (co jak słusznie zauważył Kapii jest wątpliwe) to szukaj tych gramów w układzie korbowo-tłokowym. Zwróć uwagę że to on się kręci do tych 7000rmp, prędkosć kątowa sprzęgła po zredukowaniu obrotów na przekładni łańcuchowej jest już ponad 2.2 razy mniejsza. A z tłoka, przeciwwag i korbowodu naprawdę da się dużo zdjąć różnymi metodami. Jak dla mnie to ta przeróbka kosza daje małe zyski i do tego jest wykonana zbyt hardkorowo - jak dla mnie blachy kosza się 'skręcą' i powstanie Ci z tego wiatraczek
2. Bez sensu jest nawiercanie zębów w ten sposób - zyskujesz na jednym 0.2g a osłabiasz ząb w najważniejszym przekroju stopy.
3. Skąd pomysł na akurat taki kształt otworu w blachach bocznych kosza? Czym się kierowałeś? Zdecydowanie lepszym kształtem jest tu koło tj. u Skindera.
4. Nie dość że zrobiłeś sito z kawałka dość przeciętnej stali to jeszcze pospawałeś solidnie, coś się tam na pewno 'ściągnęło' i nie pomoże.
Jeśli już tak bardzo chcesz iść w obroty (co jak słusznie zauważył Kapii jest wątpliwe) to szukaj tych gramów w układzie korbowo-tłokowym. Zwróć uwagę że to on się kręci do tych 7000rmp, prędkosć kątowa sprzęgła po zredukowaniu obrotów na przekładni łańcuchowej jest już ponad 2.2 razy mniejsza. A z tłoka, przeciwwag i korbowodu naprawdę da się dużo zdjąć różnymi metodami. Jak dla mnie to ta przeróbka kosza daje małe zyski i do tego jest wykonana zbyt hardkorowo - jak dla mnie blachy kosza się 'skręcą' i powstanie Ci z tego wiatraczek

- bartek582
- Posty: 278
- Rejestracja: 2012-01-29, 22:35
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 175 m21w2
- Lokalizacja: Barczewo
- Kontaktowanie:
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
Straty mogą być większe niż zyski.Bał bym się jechać z czymś takim w silniku czy zamontowanym przy kole.Na te elementy działają dość spore siły zrywające pół biedy jeśli rozleci się to przy ruszaniu co się stanie przy większej prędkości chyba nie trzeba pisać.
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
Kosz, który pokazał Skinder jest z Alu, hardkorowa konstrukcja.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- Sebastian440
- Administrator
- Posty: 1964
- Rejestracja: 2007-01-02, 00:48
- Moje maszyny: .
www.mr16bp.blogspot.com - Lokalizacja: Thorn Kupie polskie motocykle sportowe seba440t2@wp.pl
- Kontaktowanie:
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
Może za miesiąc silnik będzie w ramie od s2, także sprawdzi się czy to się nie rozleci. Widzewem mocniej powiercone kosze w silnikach cz 513 u zawodników i jakoś to hulało. Możliwe, że rozleci się w mak. Ale kto nie próbuje ten niema 

- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Odciążony kosz sprzęgłowy WSK 175
Generalnie są dwa uda: albo się uda, albo się nie uda 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości