Nadeszła wiosna i ruszam z bardzo długo planowanym tematem odnawiania motocykla Ś.P. Dziadka
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Jest w rodzinie od nowości i miał tylko jednego właściciela - mojego dziadka :->
Jest to WSK 125 M06-Z2 z 1962 roku (podwójna rama), rozwinięcie wersji M06, w której wprowadzono wiele
zmian konstrukcyjnych w celu polepszenia własności trakcyjnych i zwiększenia wygody jazdy.
Mój egzemplarz od roku około 1979 stoi bez ruchu, więc jest co robić...
Trochę danych technicznych...
Silnik:
· Typ: dwusuwowy, jednocylindrowy S01-Z, chłodzony powietrzem
· Pojemność skokowa 123ccm
· Moc 6,2 KM
· Zasilanie: gaźnik G 20M
· Smarowanie: mieszanką oleju i paliwa w stosunku 1 : 25
· Rozruch: dźwignia nożna
· Prądnica prądu zmiennego: 6V, 18W, prostownik selenowy
· Akumulator: 6V, 10Ah
· Zapłon: iskrownikowy,
Przeniesienie napędu:
· Silnik - sprzęgło: łańcuch rolkowy 3/8" x 7,5 mm, 2,30
· Sprzęgło: 3- tarczowe, korkowe w kąpieli olejowej
· Skrzynia biegów: 3- biegowa
A teraz kilka zdjęć:
Zdjęcie z lat '60 z moim dziadkiem
![Obrazek](http://img84.imageshack.us/img84/9387/ws12.jpg)
A to mój tata z ciocią - zdjęcie z tych samych lat mniej więcej
![Obrazek](http://img560.imageshack.us/img560/1682/ws13.jpg)
Obecnie motocykl wygląda tak:
![Obrazek](http://img338.imageshack.us/img338/3411/ws1wl.jpg)
Z daleka wygląda niby ok, schody zaczynają się z bliska..
Wszelkie powierzchnie chromowane są pokryte żwiropodobnymi wżerami
![:(](./images/smilies/sad.gif)
Ponadto silnik (tłok i cylinder) okazały się rdzawą jednością
![:(](./images/smilies/sad.gif)
Zawieszenie jako tako działa, lecz j.w. od zewnątrz zjedzone wżerami.
![:-?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Dotychczas wykonane czynności:
-Zdjęty i rozebrany silnik
-Zdjęte i rozebrane siedzisko
![Obrazek](http://img109.imageshack.us/img109/7590/ws3p.jpg)
![Obrazek](http://img190.imageshack.us/img190/8185/ws4dv.jpg)
![Obrazek](http://img207.imageshack.us/img207/2362/ws1dc.jpg)
Dzisiaj zamówione rzeczy:
1. Nowy silnik - cylinder, tłok, pierścienie, komplet łożysk, uszczelki
2. Wał wyważony i sprawdzony
3. Komplet przewodów od elektryki
4. Obręcze 19 cali + szprychy
5. Tylna lampa
6. Linki z pancerzami (przedni hamulec, gaz, sprzęgło)
7. Nowy gaźnik
Póki co to by było na tyle.
Jutro jadę z siedziskiem do tapicera sprawdzić, która opcja bardziej się opłaca - gotowe obicie czy ręczna robótka.
Rzeczą pierwszorzędną będzie dla mnie mechaniczne ożywienie motocykla, później kosmetyka.
Wciąż zastanawiam się co z lakierem... Czy zostawiać oryginał w kiepskim stanie czy piaskować i malować
![:roll:](./images/smilies/rolleyes.gif)
Nie wiem jak będzie też z kosztami... Jutro również odwiedzam znajomego w lakierni.
Jeszcze kilka smutnych zdjęć z detalami:
![Obrazek](http://img3.imageshack.us/img3/4487/ws14.th.jpg)
![Obrazek](http://img337.imageshack.us/img337/1682/ws13.th.jpg)
![Obrazek](http://img403.imageshack.us/img403/9387/ws12.th.jpg)
![Obrazek](http://img813.imageshack.us/img813/1281/ws11.th.jpg)
![Obrazek](http://img836.imageshack.us/img836/6748/ws9o.th.jpg)
![Obrazek](http://img837.imageshack.us/img837/7026/ws8q.th.jpg)
![Obrazek](http://img804.imageshack.us/img804/9543/ws7.th.jpg)
![Obrazek](http://img684.imageshack.us/img684/3117/ws6o.th.jpg)
![Obrazek](http://img337.imageshack.us/img337/3292/ws5z.th.jpg)
![Obrazek](http://img571.imageshack.us/img571/5917/ws4b.th.jpg)
![Obrazek](http://img860.imageshack.us/img860/9729/ws3ev.th.jpg)
![Obrazek](http://img99.imageshack.us/img99/4144/ws2b.th.jpg)
Pozdrawiam serdecznie
![:-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)