WSK 125 M06-Z2
- jarek
- Posty: 305
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
- GG: 7482920
- Moje maszyny: WSK M06-64
- Lokalizacja: Oława/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06-Z2
Widzę że kolega ostro się zabrał za rozbiórkę, jestem ciekaw czy odwiedziłeś naszą forumową bibliotekę jest tam literatura bardzo pomocna przy renowacji
Co do kulowania to jest proces który ma na celu osiągnięcie innych właściwości obrabianej powierzchni niż wizualny, natomiast co do samego szkiełkowania to ważne jest czy wykonywane jest to mielonym szkłem (matowa powierzchnia), czy też kulkami szklanymi (wybłyszczanie)
Ps. ja i tak bym ratował stary lakier ewentualnie zaprawki i malowanie tylko ramy jak jest mocno skorodowana, reszta do spolerowania i będzie super
Co do kulowania to jest proces który ma na celu osiągnięcie innych właściwości obrabianej powierzchni niż wizualny, natomiast co do samego szkiełkowania to ważne jest czy wykonywane jest to mielonym szkłem (matowa powierzchnia), czy też kulkami szklanymi (wybłyszczanie)
Ps. ja i tak bym ratował stary lakier ewentualnie zaprawki i malowanie tylko ramy jak jest mocno skorodowana, reszta do spolerowania i będzie super
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06-Z2
Jak odkręcisz dolną półkę to powinny wyjść, jak są zapieczone to psiknij WD40 i po paru godzinach wyciągaj kręcąc lagą lewo-prawo i jednocześnie ciągnij do dołu. Za żadne skarby nie uderzaj młotkiem od góry, nie ważne czy metalowym, drewnianym czy gumowym, nie rób tego bo będziesz miał duuuży problem z gwintem.
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- filu
- Posty: 78
- Rejestracja: 2012-04-18, 15:35
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2
Toyota MRS - Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06-Z2
Dzisiaj wszystko przeniosłem już do zamkniętego pomieszczenia - od 3 dni grzebałem w altanie na powietrzu.
Ułożyłem sobie wszystko w kupie i posegregowałem. Wszystkie zdemontowane elementy w foliówki a śrubki trzymam w pokoju
Przymierzyłem sobie zamiennik lampki na tył - pasuje idealnie
Zrobiłem też z bliska zdjęcia piast przed renowacją - nie wyglądają za ślicznie
No i też zbliżenia elementów karoserii. Jest dużo ognisk korozji i odbarwień, więc chyba nici z zostawienia lakieru
Mocno uszkodzony jest tylny błotnik. 2 pęknięcia i dziura
Doszły różne części dzisiaj...
Gaźnik, światło na tył, wszelakie linki, uszczelki wszystkie, łożyska, tłok, wał i cylinder.
A no i też przyszły mi obręcze
Ułożyłem sobie wszystko w kupie i posegregowałem. Wszystkie zdemontowane elementy w foliówki a śrubki trzymam w pokoju
Przymierzyłem sobie zamiennik lampki na tył - pasuje idealnie
Zrobiłem też z bliska zdjęcia piast przed renowacją - nie wyglądają za ślicznie
No i też zbliżenia elementów karoserii. Jest dużo ognisk korozji i odbarwień, więc chyba nici z zostawienia lakieru
Mocno uszkodzony jest tylny błotnik. 2 pęknięcia i dziura
Doszły różne części dzisiaj...
Gaźnik, światło na tył, wszelakie linki, uszczelki wszystkie, łożyska, tłok, wał i cylinder.
A no i też przyszły mi obręcze
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Cztery kółka
http://img809.imageshack.us/img809/1884/tjhh7h4w.jpg
http://img809.imageshack.us/img809/1884/tjhh7h4w.jpg
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06-Z2
Świetny materiał wyjściowy do renowacji Renowacja takiego egzemplarza to przyjemność wszystko na swoim miejscu i nie zdewastowane. Lakier jakby się nad nim troche pospuszczał ładnie by wyszedł moja wyglądała podobnie, ale pasty dały rade
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
- mareckii91
- Posty: 145
- Rejestracja: 2011-05-04, 09:48
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-z2
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06-Z2
Tylne błotniki w zetkach to jedna wielka pomyłka, wszystkie pękają . Twój i tak jest w "dobrym" stanie Pzdr.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 2011-12-11, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 Z2
ZMW MR1 Ryś - Lokalizacja: polska
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06-Z2
Zastanów się nad tymi kołami warto ratować oryginalne felgi jeśli nie są bardzo pokrzywione i korozja ich nie przeżarła na wylot. Nowe chińskie felgi to lipa kupiłem je bo oryginalne miałem bardzo pokrzywione i jestem nimi mocno rozczarowany, Jedyna zaleta tych felg to cena bo jakość chromu pozostawia wiele do życzenia i te przeklęte otwory na szprychy. W jednym z twoich postów przeczytałem że kupiłeś felgi 18 bo nie znalazłeś szprych do 19, na allegro nie dawno były chromowane za 120 zł za komplet. Szkoda twojego czasu i pieniędzy na kombinację z tymi 18, jeśli w przyszłości masz zamiar i tak zmieniać na 19. Rozszprychuj koła wyczyść szprychy papierem ściernym i daj w ocynk zobaczysz jak wyjdą jeśli efekt będzie marny możesz kupić nowy komplet. Obręcze jeśli okażą się dobre to możesz oddać do chromowania, lub ewentualnie w przypadku braku kasy zwyczajnie polakierować, albo ostatecznie kupić chińskie 19.
- filu
- Posty: 78
- Rejestracja: 2012-04-18, 15:35
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2
Toyota MRS - Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06-Z2
Niestety są makabrycznie zardzewiałe a przednia ma kilka mocnych wgniotek.MMM pisze:warto ratować oryginalne felgi jeśli nie są bardzo pokrzywione i korozja ich nie przeżarła na wylot.
Szprychy są raczej nie do uratowania bo też przerdzewiałe i wątpliwa jest ich solidność...
Będę polować na jakieś ładnie zachowane 19" i wtedy będę mieć materiał do chromowania.
Przeplecenie dwóch felg to robota na pół dnia jak dla mnie więc nie ma paniki
Faktycznie z jakością tych 18" szału nie ma... Otwory na szprychy to chyba karabinem robili
Cztery kółka
http://img809.imageshack.us/img809/1884/tjhh7h4w.jpg
http://img809.imageshack.us/img809/1884/tjhh7h4w.jpg
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 2011-12-11, 19:48
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06 Z2
ZMW MR1 Ryś - Lokalizacja: polska
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06-Z2
Ja też szukam oryginalnych felg 19 jedną nawet już znalazłem u sąsiada w wózku, który używał w ogrodzie
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06-Z2
Przeplecenie tak, szprychowanie nie . Poza tym nie wspomnę, że nowo produkowany szprychy nie są takie, że możesz je rozrkręcać co piątek, najlepiej ograniczyć się do niezbędnego minimum w dotykaniu nypli .
Podtrzymuję zdanie, nie spiesz się i od razu rób porządnie.
Podtrzymuję zdanie, nie spiesz się i od razu rób porządnie.
- filu
- Posty: 78
- Rejestracja: 2012-04-18, 15:35
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2
Toyota MRS - Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06-Z2
Właśnie! Przypomniałeś mi!
Dzisiaj się dowiedziałem od ojca że nasz sąsiad (gość koło 80 z miażdżycą) Też miał WSKę (nie wiem który model)
obciętą w połowie i przerobioną na trójkołowca
Może uda mi się coś wymyślić i go jakoś zbajerować żeby kupić za grosze
Dzisiaj się dowiedziałem od ojca że nasz sąsiad (gość koło 80 z miażdżycą) Też miał WSKę (nie wiem który model)
obciętą w połowie i przerobioną na trójkołowca
Może uda mi się coś wymyślić i go jakoś zbajerować żeby kupić za grosze
Cztery kółka
http://img809.imageshack.us/img809/1884/tjhh7h4w.jpg
http://img809.imageshack.us/img809/1884/tjhh7h4w.jpg
- Adam_Ga
- Posty: 1324
- Rejestracja: 2011-10-16, 17:51
- Moje maszyny: 125 & 175 & 350
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06-Z2
życzę powodzenia!filu pisze: Będę polować na jakieś ładnie zachowane 19" i wtedy będę mieć materiał do chromowania.
Ciesz się że masz chociaż piasty, moja miała koła 18" i kół 19" szukam już 4 miesiące i nie ma. A jak są to bez bębna, krzywe itd...
"Jak się dba to się i jedzie, jak się nie dba to się nie będzie jechało"
- mareckii91
- Posty: 145
- Rejestracja: 2011-05-04, 09:48
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-z2
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06-Z2
Mi się udało kupić dwie felgi 19" na alledrogo ale też szukałem długo , udało mi się kupić jakoś w zeszłym roku w grudniu albo na początku stycznia , fajne proste z piastami, dekielkami, ogólnie ładne no ale wiadomo, do chromowania tylko się nadają, co najlepsze cena chyba nie była najgorsza bo dałem około 100zł, teraz dokładnie nie pamiętam już. Ale nie poddawajcie się bo ja też polowałem na felgi dosyć długo
- filu
- Posty: 78
- Rejestracja: 2012-04-18, 15:35
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2
Toyota MRS - Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06-Z2
A jak jest z cenami kulkowania i chromowania?
Piasty chcę tylko wykulkować z pochromować chciałem kierownicę i klamki (jeśli będzie się dało bo są w tej rdzawej kaszy).
Duże są rozbieżności w cenach?? Można jakoś mniej więcej to określić?
Piasty chcę tylko wykulkować z pochromować chciałem kierownicę i klamki (jeśli będzie się dało bo są w tej rdzawej kaszy).
Duże są rozbieżności w cenach?? Można jakoś mniej więcej to określić?
Cztery kółka
http://img809.imageshack.us/img809/1884/tjhh7h4w.jpg
http://img809.imageshack.us/img809/1884/tjhh7h4w.jpg
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06-Z2
Te kulkowanie to trudno określić, cały silnik koło 100zł np.
Chromowanie to najdroższa usługa. Za części do Z2 zapłacisz sporo. Zależy też gdzie chciałbyś to robić. Ja aktualnie sprawdzam Danex w Zgierzu, bo robią w miarę tanio. Jeżeli to pomoże Ci w jakimś stopniu - liczą tak, 1dm^3 = 12zł. W praktyce zależy to od danego elementu i ile muszą się przy nim napracować. Kierownica z klamkami pewnie koło stówki.
Chromowanie to najdroższa usługa. Za części do Z2 zapłacisz sporo. Zależy też gdzie chciałbyś to robić. Ja aktualnie sprawdzam Danex w Zgierzu, bo robią w miarę tanio. Jeżeli to pomoże Ci w jakimś stopniu - liczą tak, 1dm^3 = 12zł. W praktyce zależy to od danego elementu i ile muszą się przy nim napracować. Kierownica z klamkami pewnie koło stówki.
- filu
- Posty: 78
- Rejestracja: 2012-04-18, 15:35
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2
Toyota MRS - Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06-Z2
No do Zgierza mam koło 60km więc bym bryknął sobie nawet.
Moja kierownica i zwłaszcza klamki są bardzo mocno skorodowane tą kaszą
A jak by tak polakierować proszkowo lakierem chromopodobnym?
Bo pokazywał mi coś takiego ten kolega i nawet nawet to wygląda
Moja kierownica i zwłaszcza klamki są bardzo mocno skorodowane tą kaszą
A jak by tak polakierować proszkowo lakierem chromopodobnym?
Bo pokazywał mi coś takiego ten kolega i nawet nawet to wygląda
Cztery kółka
http://img809.imageshack.us/img809/1884/tjhh7h4w.jpg
http://img809.imageshack.us/img809/1884/tjhh7h4w.jpg
- Savier
- Administrator
- Posty: 6351
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
- Polak
- Posty: 128
- Rejestracja: 2012-01-26, 20:54
- GG: 36036273
- Moje maszyny: WSK 175 M21W2 z 1972 roku
- Lokalizacja: Sucha Beskidzka
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06-Z2
Jak tak masz robić to lepiej go kup sobie skuter.
- filu
- Posty: 78
- Rejestracja: 2012-04-18, 15:35
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2
Toyota MRS - Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06-Z2
Przecież pytam tylko
Cztery kółka
http://img809.imageshack.us/img809/1884/tjhh7h4w.jpg
http://img809.imageshack.us/img809/1884/tjhh7h4w.jpg
- Polak
- Posty: 128
- Rejestracja: 2012-01-26, 20:54
- GG: 36036273
- Moje maszyny: WSK 175 M21W2 z 1972 roku
- Lokalizacja: Sucha Beskidzka
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06-Z2
Zrób chromy i nie oszczędzaj na niczym, bo potem będziesz żałował. :>
- filu
- Posty: 78
- Rejestracja: 2012-04-18, 15:35
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06-Z2
Toyota MRS - Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Kontaktowanie:
Re: WSK 125 M06-Z2
No i o to mi właśnie chodzi! Takiej odpowiedzi potrzebuję!
Mówiłem, że jestem totalnym żółtodziobem w temacie jakiejkolwiek renowacji
Nie mam pojęcia co i jak robić by było najlepiej i dlatego będę czasem pytać o rzeczy, które dla Was
mogą wydawać się absurdalne
Pójdę i zrobię zbliżenia powierzchni kierownicy i klamek, to będzie łatwiej ocenić ich stan.
Mówiłem, że jestem totalnym żółtodziobem w temacie jakiejkolwiek renowacji
Nie mam pojęcia co i jak robić by było najlepiej i dlatego będę czasem pytać o rzeczy, które dla Was
mogą wydawać się absurdalne
Pójdę i zrobię zbliżenia powierzchni kierownicy i klamek, to będzie łatwiej ocenić ich stan.
Cztery kółka
http://img809.imageshack.us/img809/1884/tjhh7h4w.jpg
http://img809.imageshack.us/img809/1884/tjhh7h4w.jpg
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości