Modyfikacje oraz poprawa sprawności motocykla. Forum NIE popiera modyfikacji motocykli na crossy itp. Tematy będą usuwane bez uprzedzeń.
-
Johnny
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
- Lokalizacja: Gliwice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Johnny » 2012-04-04, 22:12
Tylko max wejściowe napięcie pracy 78(L)05 wynosi 35V
![:!:](./images/smilies/excl.gif)
Po jego przekroczeniu szlag trafi scalony stabilizator.... Osobiście polecam ogranicznik na diodzie Zenera
![;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
-
kamil_Ziomek
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kamil_Ziomek » 2012-04-05, 19:15
35V to raczej się nie przekroczy z włączonymi światłami. Sama dioda jednak chyba nie wystarczy na większą ilość diod. Do tergo jakiś mały sprytny tranzystorek o wydajności zależnej od diod led. Np dla 10-20 diod BC337
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem
![:)](./images/smilies/smile.gif)
-
Johnny
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
- Lokalizacja: Gliwice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Johnny » 2012-04-05, 23:03
Przepięcia w instalacji mogą dochodzić do 200V i od takich niespodzianek trzeba zabezpieczyć diody LED oraz całą zastosowaną elektronikę. Sama dioda Zenera spokojnie wystarczy do stabilizacji napięcia, a właściwie jego ograniczenia. Kiedyś napisałem na temat LED i ich podłączania w motocyklu całkiem spory artykuł na forum JAWY (niektórzy go nawet całkiem niedawno podczas rozmowy ze mną wspominali nie wiedząc, że to ja byłem autorem). Głosy były takie same - dioda nie wystarczy, lepszy 7805 etc...
-
Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Muciek » 2012-04-05, 23:20
Tutaj jeszcze dopiszę że 78l05 ma max prąd 0,5A lepiej już dać te normalną wersje 7805. A co do przepięć , jest przecież mostek a potem aku który powinien wyłapywać takie szpilki napięcia.
-
kamil_Ziomek
- Posty: 140
- Rejestracja: 2008-07-21, 19:48
- Lokalizacja: Żyraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kamil_Ziomek » 2012-04-06, 16:26
I ja nie rozważałem samego scalonego regulatora. Można dać diodę na wejściu do tego kondensator na wejściu i wyjściu. Dławików raczej nikt nie będzie stosował a dioda zenera przy większej ilości ledów też polegnie w końcu najczęściej stosowane mają tylko 0,5W- 10 ledów nie wytrzyma bo się ugotuje ( zakładając 10 mA na diodę i spadek napięcia 7V ( czyli z 12 na 5))
Dzięki za opere z automatycznym słownikiem
![:)](./images/smilies/smile.gif)
-
Johnny
- Posty: 634
- Rejestracja: 2011-05-26, 17:46
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 B1
WSK 125 B3
WSK 125 B3 Bąk
JAWA TS 350
- Lokalizacja: Gliwice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Johnny » 2012-04-06, 21:41
kamil_Ziomek pisze:I ja nie rozważałem samego scalonego regulatora. Można dać diodę na wejściu do tego kondensator na wejściu i wyjściu. Dławików raczej nikt nie będzie stosował a dioda zenera przy większej ilości ledów też polegnie w końcu najczęściej stosowane mają tylko 0,5W- 10 ledów nie wytrzyma bo się ugotuje ( zakładając 10 mA na diodę i spadek napięcia 7V ( czyli z 12 na 5))
Chyba do końca nie rozumiesz zasady działania diody Zenera i jest stosowania jako ogranicznika napięcia (bo stabilizator z takiego układu jest co najmniej marny). Diodę włączamy równolegle do obciążenia (konkretnie między szeregowy opornik i obciążenie) oczywiście zaporowo. Przez diodę płynie jedynie "nadwyżka" i napięcie na obciążeniu pozostaje stałe i równe napięciu przebicia wykorzystywanej diody ... Mostek Greatz'a nie "wyłapie" przepięć z instalacji
![:!:](./images/smilies/excl.gif)
Przepięcia trzeba albo że tak powiem wchłonąć np. filtrem na kondensatorze albo ograniczyć i "nadmiar" zamienić w ciepło - diody przeciwprzepięciowe tzw. transile ....
-
Muciek
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Muciek » 2012-04-07, 12:26
Nie chodziło mi o to że mostek wyłapie , ale akumulator raczej zachowa się jak kondensator i "złapie" to przepięcie. Najlepiej to diody na jedno napięcie i jakąś przetwornicę step down dać i problem z głowy.
-
AudioBas
- Administrator
- Posty: 4117
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: AudioBas » 2012-05-02, 23:40
Jak tam Wasze CDI?
U mnie w regionie śmigają już 4 WSKi 175 na tym zapłonie
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Rewelacja szczerze, to nawet tam nie zaglądam.
Raz ustawiony dobrze skręcony śmiga cały czas....
Polecam 3.80 GMP
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ
-
Szczepan
- Posty: 1776
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Szczepan » 2012-05-03, 00:18
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
-
AudioBas
- Administrator
- Posty: 4117
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: AudioBas » 2012-05-03, 13:48
Z dedykacją dla usera: grzes997
![Obrazek](http://pliczek.eu/images/427cdi_wsk_175_AudioBas.jpg)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ
-
grzes997
- Posty: 45
- Rejestracja: 2008-06-13, 06:53
- Moje maszyny: WSK 175
- Lokalizacja: Ruda Śląska
-
Kontaktowanie:
Post
autor: grzes997 » 2012-05-04, 20:16
Z dedykacją dla usera: grzes997
Poczułem ironie ale dzięki
![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
AudioBas
- Administrator
- Posty: 4117
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: AudioBas » 2012-05-04, 21:07
grzes997 pisze:
Poczułem ironie ale dzięki
![;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Oj źle to odebrałeś...
Zero ironii, specjalnie na Twoją prośbę schemat zmajstrowałem.
Mam nadzieję, że czytelny.
Jak coś pytaj
![:)](./images/smilies/smile.gif)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ
-
AudioBas
- Administrator
- Posty: 4117
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: AudioBas » 2012-05-06, 19:57
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ
-
Shoei
- Posty: 195
- Rejestracja: 2007-06-06, 03:19
- GG: 1233445
- Moje maszyny: www.wsk-perkoz.blogspot.com
- Lokalizacja: Lubartów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Shoei » 2012-05-06, 20:42
Świetnie się wkręca na obroty.
-
rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
- Lokalizacja: 64-980 trzcianka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rafalgb » 2012-05-06, 21:00
super. dobra robota spotkanie tez wam sie udało
![;)](./images/smilies/msn-wink.gif)
to kolo 10 sztuk ma chyba CDI ??
jaki właściciel zadowolony;) taka mala rzecz a cieszy:)
-
AudioBas
- Administrator
- Posty: 4117
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: AudioBas » 2012-05-06, 21:13
Ale zobaczcie jakie Alien musiał mieć zaufanie do mnie.
Chłop 160 km od domu a tu mu takie coś robię:
![Obrazek](http://pliczek.eu/images/91070.jpg)
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ
-
Patyk
- Posty: 180
- Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
- Lokalizacja: Lubartów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Patyk » 2012-05-06, 21:47
Skoro jest już około 10 wuesek 175 na cdi to ktoś z was może by napisał poradnik na ten temat co do takiej przeróbki jest potrzebne itd. Krótko zwięźle i na temat, wszystko poparte konkretnymi danymi, jasnymi i czytelnymi schematami, zdjęciami. Czytałem ten temat kilka razy i nie zorumiem wszystkiego do końca, co i jak po koleji zrobić.
-
AudioBas
- Administrator
- Posty: 4117
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: AudioBas » 2012-05-06, 21:54
Wszystko widać na fotkach...
Jest schemat, są fotki, są filmiki...
Czego nie wiesz? Pytaj...
Będę siedział nad poradnikiem parę godzin, a później zobaczę go na Allegro za 50 zł....
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ
-
rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750
- Lokalizacja: 64-980 trzcianka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rafalgb » 2012-05-06, 21:57
Patyk pisze:Skoro jest już około 10 wuesek 175 na cdi to ktoś z was może by napisał poradnik na ten temat co do takiej przeróbki jest potrzebne itd. Krótko zwięźle i na temat, wszystko poparte konkretnymi danymi, jasnymi i czytelnymi schematami, zdjęciami. Czytałem ten temat kilka razy i nie zorumiem wszystkiego do końca, co i jak po koleji zrobić.
mam juz wszystko przygotowane opisowo i foto tylko czekam az admin ogarnie temat dodawania zdjec. bedzie wszystko ale wydaje mi sie ze tu wszystko jest napisane i kto chce to musi zacząć działać. zobacz jeszcze tu:
viewtopic.php?f=72&t=8972&start=100
Ostatnio zmieniony 2012-05-06, 22:01 przez
rafalgb, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Adrian.
- Posty: 247
- Rejestracja: 2012-04-26, 14:42
- GG: 11487935
- Moje maszyny: Jawa 350
WSK 2xM06B3
- Lokalizacja: Okolice Szczytna
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Adrian. » 2012-05-06, 21:57
Filtr identyczny jak u mnie b3
![:P](./images/smilies/tongue.gif)
z chęcią był założył sobie cdi w mojej B3
![;D ;D](./images/smilies/lol.png)
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości