WSK 125 M06B3 [1985]

Awatar użytkownika
Skinder
Posty: 2223
Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
Moje maszyny: Perkoz 0001
Lokalizacja: Lubicz
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: Skinder » 2012-04-17, 16:16

Zadzwoń, bo gorzyckich tłoków już od dawna nie ma z tego co mi wiadomo :roll: Przynajmniej nie było kiedy ja szukałem.

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 232
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: Daniel22 » 2012-04-17, 16:46

Dzwoniłem i faktycznie nie mają, "oryginalne ale z FSO", więc chyba wezmę almota :-/.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: Savier » 2012-04-18, 14:25

Nie bierz chińskiego łańcucha napędowego, są wybitnie słabej jakości :-/. Jeżeli naprawdę chcesz długo jeździć bezproblemowo to warto zainwestować w DIDa. Kosztuje coś koło 60zł, a oszczędzi Ci czasu, nerwów i ciągłego zmieniania naciągu. :)

Kup komplet almota a pod to zabezpieczenia typu "seger". Potem spasować pod to tulejkę w korbowodzie i powinno być OK :).

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 232
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: Daniel22 » 2012-04-18, 14:33

Savier pisze:Nie bierz chińskiego łańcucha napędowego, są wybitnie słabej jakości :-/. Jeżeli naprawdę chcesz długo jeździć bezproblemowo to warto zainwestować w DIDa. Kosztuje coś koło 60zł, a oszczędzi Ci czasu, nerwów i ciągłego zmieniania naciągu. :)

Kup komplet almota a pod to zabezpieczenia typu "seger". Potem spasować pod to tulejkę w korbowodzie i powinno być OK :).
Mówisz o takim segerze?

http://www.agmot.pl/photos/0/3/057f551655.jpg

Łańcuch w takim razie wezmę inny, a sprzęgłowy jest dobrej firmy? W tym przypadku zębatek nie będę zmieniał, są w dobrym stanie, szkoda mi wymieniać kosz sprzęgłowy na współczesną produkcję, mam nadzieję, że nie będzie problemów.

Mówisz o komplecie almota, czyli pierścienie + sworzeń + tłok, gdzie można to kupić? Almot nie sprzedaje w detalu. Kupno na skuterze pierścieni z primy, sworznia i tłoka almot nie będzie dobrym wyjściem?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: Savier » 2012-04-18, 15:07

poczytaj moje posty tutaj, mi się spieszy :P do wieczorka viewtopic.php?f=39&t=11629

Awatar użytkownika
man on the WSK
Posty: 295
Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983
Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: man on the WSK » 2012-04-18, 17:25

Inny dobry lańcuch napędowy to czeski Favorit.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: AudioBas » 2012-04-18, 21:22

W oryginalnym tłoku ma być seger nie taka zapinka.
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 232
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: Daniel22 » 2012-04-21, 18:24

Okazało się, że cylinder wymaga 4 szlifu, więc biorę od audiobasa tłok poznański, który po anodowaniu u aliena wsadzę do motoru :-) Szlif będzie zrobiony w Zwoleniu, w tamtejszym sklepie upolowałem nową zębatkę zdawczą. A oto dzisiejsza zdobycz upolowana na sentyment do dużych fiatów :evil:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 232
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: Daniel22 » 2012-05-04, 17:42

Ciągle czekam na łożyska i tłok, więc wziąłem się za regenerację wału. Pojechałem do warsztatu na Młynkach, który ma złą opinię o szlifowanych cylindrach, jednak nie słyszałem narzekania, żeby wały źle robili, no to jazda, tym bardziej, że dużo bliżej niż do Lublina. Dałem wał do rozbiórki... facet wsadził na prasę, zrobił dziurę w blasze, żeby rozpołowić wał i powiedział, że trzeba kupić zestaw naprawczy wału z allegro ( ;D ). No więc szukam korbowodu z epoki. Zastanawia mnie tylko: normalne jest, że facet robi dziury w wale? Zdziwiło go moje pytanie, "a jak pan chce inaczej to rozebrać?". Nie wpłynie to niekorzystnie na wał, da się go z taką dziurą wyważyć odpowiednio?

Obrazek

Awatar użytkownika
Muciek
Moderator
Posty: 1466
Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
Lokalizacja: Radziechowy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: Muciek » 2012-05-04, 18:08

Na chooj te dziurę w tym wale zrobił , ciekawe skąd teraz blachy nowe weźmiesz ;D. Wał jak był uwalony tak jest nic nie wyczyszczone naprawdę profesjonalna robota, troszkę tego dziadostwa zeskrobie przy okazji i nasypie na sworzeń jeszcze :roll: Jak masz dziurę w blasze to tak jak byś nie miał blachy bo mieszanka i tak tam wleci :P

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1778
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: Szczepan » 2012-05-04, 19:01

Czyli opinia o wałach chyba będzie taka sama jak o cylindrach, fuszera...
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
AudioBas
Administrator
Posty: 4120
Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
GG: 3615115
Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: AudioBas » 2012-05-04, 21:12

U mnie też dziurę zrobili:
Obrazek
Obrazek

I jakoś spadku mocy nie odczułem....
Profesjonalne zapłony CDI WSK i nie tylko... KLIKNIJ :super:
Uważaj na podróby! ---> ZOBACZ

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 232
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: Daniel22 » 2012-05-05, 16:54

On poradził, żeby po złożeniu nową blachę naspawać migomatem...

Trochę dzisiejszych zdobyczy na zasadzie handlu wymiennego... :-) Gaźników i wałków zdawczych w idealnym stanie jest tyle, że chyba mi do końca życia wystarczy :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 232
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: Daniel22 » 2012-07-24, 16:17

Mała aktualizacja: sprzęt dostał nową oponę (chińską niestety), ale stomil był już tak "wybulwiony", że przy 60-ciu nieźle bujało. Do tego wycentrowana i wyprostowana felga, nowa dętka... i mam pierwszy motor, w którym kierownicę mogę trzymać jedną ręką :lol: Kupiłem nowy bak z mocowaniem i po powrocie z woodstocku rozejrzę się za malowaniem. Po zdaniu prawka motor powinien być już zrobiony :-D Póki co nie znalazłem korby ZMD i tłukę się na silniku ze zdjęcia powyżej.

syreniarz
Posty: 29
Rejestracja: 2009-03-22, 16:42
GG: 0
Moje maszyny: wfm, wsk b1, łobuz, schwalbe
Lokalizacja: Nowa Huta
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: syreniarz » 2013-03-21, 01:24

czy motocykl został zezłomowany, czy używasz go zgodnie z przeznaczeniem
?? ;-)

Awatar użytkownika
Daniel22
Posty: 232
Rejestracja: 2010-09-21, 17:43
GG: 6183789
Moje maszyny: WSK 125/1983
Lokalizacja: Puławy
Kontaktowanie:

Re: WSK 125 M06B3 [1985]

Post autor: Daniel22 » 2013-04-02, 02:09

Zamontowałem podwójny wydech leję lux 10 do baku [cool].

Robi się.

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości