Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.
Witam.
Jestem w trakcie remontu silnika od wfm 125. Ze stanu elementu wnioskuję że miał już niejedną naprawę i po ostatniej ktoś wykonał 4 szlif i źle dotarł motor...
Z tego wynika że mam cały dół przerobiony już pod cdi z nowym wałem, super gaźnikiem i cylek którego pomimo pięknego stanu z zewnątrz nie da się już przeszlifować:(.
Logiczną drogą naprawy było by tulejowanie jednak koszt jest spory i tu nasunęła mi się droga żeby biedny cylinderek wykorzystać więcej niż przewidziała fabryka. Po analizie dostępnych tanio tłoków natrafiłem na podobny i łatwo dostępny, od MZ ts 150. Największa różnica to fakt, że mz ma sworzeń 15 mm, odległość od osi do denka jest taka sama i wynosi 31,5mm.
Rozmawiałem już z tokarzem i doradził mi dorobienie tulejek redukujących z rowkami na zabezpieczenia i wciśnięcie ich w tłok także z zabezpieczeniem. Oczywiście oryginalna skośna głowica poszła by na półkę a na jej miejsce dam roztoczoną i dopasowaną wizualnie głowice z wsk. Żeby zrekompensować większe sprężanie a co za tym idzie przeniesienie się mocy w wyższy zakres obrotów dam także tłumik z mz ew. roztoczył czaszę celem zwiększenia pojemności a wymiary płaszcza tłoka dopasował z oknami ssącym i pluczącymi.
Czekam na opinie i poprawki a potem zabieram się za zbieranie części:d
Jestem w trakcie remontu silnika od wfm 125. Ze stanu elementu wnioskuję że miał już niejedną naprawę i po ostatniej ktoś wykonał 4 szlif i źle dotarł motor...
Z tego wynika że mam cały dół przerobiony już pod cdi z nowym wałem, super gaźnikiem i cylek którego pomimo pięknego stanu z zewnątrz nie da się już przeszlifować:(.
Logiczną drogą naprawy było by tulejowanie jednak koszt jest spory i tu nasunęła mi się droga żeby biedny cylinderek wykorzystać więcej niż przewidziała fabryka. Po analizie dostępnych tanio tłoków natrafiłem na podobny i łatwo dostępny, od MZ ts 150. Największa różnica to fakt, że mz ma sworzeń 15 mm, odległość od osi do denka jest taka sama i wynosi 31,5mm.
Rozmawiałem już z tokarzem i doradził mi dorobienie tulejek redukujących z rowkami na zabezpieczenia i wciśnięcie ich w tłok także z zabezpieczeniem. Oczywiście oryginalna skośna głowica poszła by na półkę a na jej miejsce dam roztoczoną i dopasowaną wizualnie głowice z wsk. Żeby zrekompensować większe sprężanie a co za tym idzie przeniesienie się mocy w wyższy zakres obrotów dam także tłumik z mz ew. roztoczył czaszę celem zwiększenia pojemności a wymiary płaszcza tłoka dopasował z oknami ssącym i pluczącymi.
Czekam na opinie i poprawki a potem zabieram się za zbieranie części:d
- Kapiii
- Założyciel
- Posty: 601
- Rejestracja: 2007-01-01, 23:11
- GG: 2256655
- Moje maszyny: .
WSK MR16T
WSK 2.66
Promot NC125
MTX 3-03
SKM 250 - Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.
Problemem jest wymiana cylindra? Wydaje mi się, że bardziej skomplikowane jest dopasowanie tłoka, wydechu tak jak piszesz.
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.
Nie jest problemem ale tych cylindrów będzie coraz mniej i będzie coraz większy problem z kupieniem nowego.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.
Kombinace z WFM? Niee.... chłopie, zdecyduj sie tylko, czy chcesz ori czy jakieś tuningi.
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.
Z zewnątrz ori może oprócz tłumika
. Sprawa prosta bo chcę trochę bardziej dojechać cylinder zanim pójdzie do tulejowania, które kiedyś będzie opłacalne. Mierząc grubość tulei dałoby to jeszcze dwa wymiary ponad fabrykę.

- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.
Korbowód od S32 jest jeszcze rozwiązaniem bodajże.
-
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
- Kontaktowanie:
Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.
Nie nie jest.
cross impex czy moto impex (już nie pamiętam) robią tłoki do 6 (w teorii do 8 szlifu nawet. Piszę w teorii ,bo ogólnie tych ponadwymiarowych tłoków prawie nigdy nie mają ,ale jeśli już to góra do 6) ,ale musiałbyś pisać do nich ,żeby dali ci namiar na jakiś najbliższy sklep ,bo przez internet nie kupisz.
cross impex czy moto impex (już nie pamiętam) robią tłoki do 6 (w teorii do 8 szlifu nawet. Piszę w teorii ,bo ogólnie tych ponadwymiarowych tłoków prawie nigdy nie mają ,ale jeśli już to góra do 6) ,ale musiałbyś pisać do nich ,żeby dali ci namiar na jakiś najbliższy sklep ,bo przez internet nie kupisz.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.
Auriol, masz na myśli S32 czy S01?
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.
Przypadkiem 8 szlif nie ma takiego samego wymiaru jak 4 szlif typowej klasyfikacji? Już gdzieś była mowa o tym na forum jak dobrze pamiętam...
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.
WFM z jakim masz cylindrem wcześniejszym (shlkowym) GM16 czy późniejszym pod GM 20?
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.
Pod g20 z prostym wydechem. A te tłoki są takiej jakości że da się jeździć?
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.
No to przecież taki cylek kupić o nie problem.
Wiem że kilka firm regeneruje takie cylindry roztaczając i wstawiając tuleje żeliwną ale koszta na pewno przekroczą kupno nowego cylindra nadającego się do szlifu + sam szlif.
Wiem że kilka firm regeneruje takie cylindry roztaczając i wstawiając tuleje żeliwną ale koszta na pewno przekroczą kupno nowego cylindra nadającego się do szlifu + sam szlif.
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.
http://www.motorpol.opole.pl/index.php? ... from=dzial.
Nominał MZ-tki ma 55.97, R4 dla S01 ma 53mm. Rachunek jest prosty potrzebujesz rozwiercić prawie 3mm... zostanie coś mięsa ? Podejrzewam, że niewiele. Rozważ to co wysłałem ci u góry
Nominał MZ-tki ma 55.97, R4 dla S01 ma 53mm. Rachunek jest prosty potrzebujesz rozwiercić prawie 3mm... zostanie coś mięsa ? Podejrzewam, że niewiele. Rozważ to co wysłałem ci u góry

Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.
Mieszkałem tam i dobrze znam ten sklep. On te cylindry ma tylko na papierze w praktyce nie.
Chce ino wykorzystać ten co mam, w sumie mogę jeszcze dolatać go do końca sezonu. Tłok od mz ts 150 wydaje się najtańszą opcją na to.
Chce ino wykorzystać ten co mam, w sumie mogę jeszcze dolatać go do końca sezonu. Tłok od mz ts 150 wydaje się najtańszą opcją na to.
- Szczepan
- Posty: 1778
- Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
- Moje maszyny: B3 Promot
- Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
- Kontaktowanie:
Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.
No to jak wiele innych części w tym sklepie. To muszisz działać z tym, jak dla mnie prościej jest jednak kupić jakiś garnek do szlifu.jannex pisze:Mieszkałem tam i dobrze znam ten sklep. On te cylindry ma tylko na papierze w praktyce nie.
Chce ino wykorzystać ten co mam, w sumie mogę jeszcze dolatać go do końca sezonu. Tłok od mz ts 150 wydaje się najtańszą opcją na to.
Ale z drugiej strony jestem ciekaw jak by to latało

Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.
Dawniej Borewicz.
-
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
- Kontaktowanie:
Re: Ratunek dla cylindra po 4 szlifie.
S01. Zapraszam na stronę jednego i drugiego producenta ,a następnie katalog części. Można pisać też bezpośrednio na dział handlowy i facet to potwierdzi. Jakbym znalazł gdzieś maile na skrzynce to mógłbym wstawić. Producent był nawet skłonny zrobić wyjątek i sprzedać mi tłoki powyżej 4 szlifu ,ale musiałbym ich kupić kilkanaście czy więcej.Savier pisze:Auriol, masz na myśli S32 czy S01?
edit:
znalazłem starego maila.
Jako ciekawostka poza tematem. Sporo osób nie wierzy w istnienie prywaciarskich cylindrów do wsk 175 ,a były takie. Nawet był taki cylinder nowy z rok temu na allegro z dzielonym oknem dolotowym i Pan Robert potwierdził istnienie takich.
"Robert Kosmala - Moto Impex robert@moto-impex.pl"
Jeżeli chodzi o tłoki na 5, 6, 7, 8 remont do WFM czy WSK 125 to oczywiście mieliśmy w ofercie ale w tej chwili nie mamy, produkujemy te tłoki bardzo sporadycznie i głównie pod zamówienie. Cylindrów da WSK 175 nie widziałem u nas w hurtownii około 11-12 lat więc raczej temat nie osiągalny.
Raczej nie obsługujemy detalu ale przy jakimś większym zamówieniu możemy to przeanalizować.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości