Mocowania lamp

czyli rozmowy o wszystkim
Odpowiedz
ronin
Posty: 26
Rejestracja: 2012-02-07, 11:00
GG: 0
Moje maszyny: K 750
WSK 125 M06 B3
Lokalizacja: Tychowo
Kontaktowanie:

Mocowania lamp

Post autor: ronin » 2012-06-15, 12:02

Witam!
Zastanawiam się od jakiegoś czasu jaki wpływ ma wysokość mocowania lampy (miejsce umieszczenie uchwytów na lampę) na to jak lampa był w WSK Garbusce. Wiemy wszyscy, że w garbuskach pojawiały się lampy z plastykowa tzw. kominem, metalowa z licznikiem do 120km/h oraz metalowa z małym kominkiem.
Oto kilka zdjęć:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wychodzi mi na to, że przy lampach metalowych bez komina uchwyty były umieszczane wyżej niż przy lampach z kominem.
Co o tym sądzicie?

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 687
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: Mocowania lamp

Post autor: zmyngut » 2012-06-15, 12:15

A czy na drugim zdjęciu (środkowe) osłony nie są przeszczepione ze starszego rocznika- np. B1? Pytam dlatego, że mam osłony z rocznika 74 (metalowa lampa bez komina, licznik do 120-aktualnie założone) i 78r- plastikowa lampa z kominem licznik do 140km/h i te osłony mają uchwyt lampy niemal w tym samym miejscu- jak na zdjęciu 1 i 3.

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 424
Rejestracja: 2007-01-02, 22:05
GG: 0
Moje maszyny: WSK M21W2S1
BARRON 125
WFM M06
M-72
Lokalizacja: Adelnau
Kontaktowanie:

Re: Mocowania lamp

Post autor: Marcin » 2012-06-15, 12:18

1 rzecz - lampy mocowane "wysoko" były w 2ramówkach i w pierwszych B3 jak dobrze pamiętam do 73 lub 74r. później wszystkie lampy były niżej
2 rzecz - montowano nisko chyba tylko dlatego żeby dobrze było widać licznik, tak mnie się wydaje - jakby zamocować lampę z kominem do zawieszenia z uchwytami na górze to pewnie cały czas byśmy z pozycji kierowcy ustawiali tak by licznik patrzył w naszą str. lecz tym samym lampa nie oświetlałaby drogi :roll:

ronin
Posty: 26
Rejestracja: 2012-02-07, 11:00
GG: 0
Moje maszyny: K 750
WSK 125 M06 B3
Lokalizacja: Tychowo
Kontaktowanie:

Re: Mocowania lamp

Post autor: ronin » 2012-06-15, 12:26

Marcin pisze:1 rzecz - lampy mocowane "wysoko" były w 2ramówkach i w pierwszych B3:roll:
To jest jednoramówka:
Obrazek
Tutaj mocowanie jest jeszcze w innym miejscu - tak mi się wydaje.
No chyba że to "przeszczep"?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Mocowania lamp

Post autor: Savier » 2012-06-15, 13:13

Sprawa ma się tak:

lampa metalowa 120km/h - 1971-1975
lampa metalowa 140km/h - 1976
lampa plastikowa 140 km/h - 1977-1978 1/3

Z kolei mocowania lampy to sprawa prosta, ale dokładnie przeze mnie niezbadana - musiałbym spojrzeć do spisu. Wysokie wsporniki to prwd. 1971 - 1973, mniej więcej zostały wycofany razem z mieszanym przednim mocowaniem silnika.

Z tego wynika, że +/- połowa garbusek miała metalową lampę na
- niskim wsporniku
- druga połowa na wysokim :)

termin21

Re: Mocowania lamp

Post autor: termin21 » 2012-06-15, 21:42

Jak jako potwierdzenie moge dodać . Mam M06 B3 rocznik 71,lampa metal ,licznik 120km/h,wieszaki lampy wysoko,łapy silnika naprzemian.moto oryginał

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości