Modyfikacja kryje się w pokrywie jako że wiecznie kapał olej z pod kopnika i nie pomagały grubsze oringi postanowiłem wstawić simering. Od środka gniazdo wałka startera zostało roztoczone aż do miejsca gdzie był oryginalnie oring (tam teraz będzie simering) a w miejsce wybranego materiału dorobiona jest tulejka. Simering ma wymiary 20X26X4 resztę przedstawiają zdjęcia
Bardzo dobry pomysł... U mnie też leci chociaż nowy oring myślałem ze oring do dupy ale widzę ze przy wsk to codzienność. Będę musiał nad takim czymś pomyśleć.
o ile nie odpadnie kawałek kartery jednak kopniak ma spore obciążenie.
Mogę powiedzieć że te nowe wałki startera do wsk 175 są źle zrobione:
- po pierwsze frezy są inne pod starter (trzeba to przed montażem dopasowac
- po drugie otwór w który wchodzi wałek zmiany biegów ma za duży luz (około 0,5 mm) przez co nawet jeśli damy oring na wałek zmieniacza to i tak będzie sikało bo chodzi góra dół.
Modyfikacja trzymała tylko że poszedł simering alb wytarł się wałek kopnika... W Wolnej chwili zmienię simer (ale to już chyba po sezonie).
W sumie modyfikacja nie droga a trzymać trzymało tylko jakość tego simeringu mnie rozwaliła
A może wałek w nowej tulejce pasowany był zbyt luźno A może wałek trzeba podeprzeć z obu stron w nowych tulejkach:?: Wałek przenosi znaczne obciążenia i jak będzie miał minimalny luz to przy kopaniu rozwali simmering. Snuję tylko domysły bo nie widziałem jakie są luzy, ale objawy które opisałeś na to wskazują
Pamiętam, że na forum było coś o deklach i wałkach kopniaka. Wychodziły dekle, w których był wyfrezowany rowek na oring. Były też taki, w których tego rowka nie było. Łopatologicznie można wywnioskować, że do dekli z rowkiem na oring dawali wałek kopniaka bez rowka na oring, a do dekli bez rowka dawali wałki z naciętym rowkiem Nie chce mi się szukać ale na forum gdzieś jest o tym mowa.
Witam.
Planuję też taką modyfikację, tylko nie wiem dokąd frezować dekiel. Czy tak jak na fotce jest najlepiej(czyli na miejscu rowka na oring i od wewnątrz dorobić tulejkę) , czy tulejki dać od wewnątrz i od zewnątrz dekla a w środku simering, a może frezować tylko kawałek od wewnątrz dekla tylko na simering????
Od zewnątrz odpada bo przez piach itd zaraz się zniszczy. Możesz wyfrezować tak jak na zdjęciach tylko tulejkę dorób z jakiegoś dobrego materiału. Moja była z aluminium i bardzo szybko się wytarła. Można też zamiast tulejki dać łożysko ale to już wyższe koszty. Ktoś z forum jeszcze z tym działał