Iskra jest, a nie powinna
- pawel198804
- Posty: 6
- Rejestracja: 2011-09-04, 22:57
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B1
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Iskra jest, a nie powinna
Witam.
Problem mój może wydać się troszkę dziwny, ale chodzi o to, że jest iskra w silniku, a nie powinno jej być.
Kupiłem silnik i po przeglądzie złożyłem go, zalałem paliwem i nie pomyślałem o tym, że trzeba zewrzeć cokolwiek, aby była iskra.
Szarpnąłem i... silnik odpalił. Niby fajnie, ale jednak chciałbym żeby po wyjęciu kluczyka nie było możliwości odpalenia.
Możecie mnie naprowadzić, gdzie dokładnie szukać przyczyny takiego stanu?
Problem mój może wydać się troszkę dziwny, ale chodzi o to, że jest iskra w silniku, a nie powinno jej być.
Kupiłem silnik i po przeglądzie złożyłem go, zalałem paliwem i nie pomyślałem o tym, że trzeba zewrzeć cokolwiek, aby była iskra.
Szarpnąłem i... silnik odpalił. Niby fajnie, ale jednak chciałbym żeby po wyjęciu kluczyka nie było możliwości odpalenia.
Możecie mnie naprowadzić, gdzie dokładnie szukać przyczyny takiego stanu?
Wszystko co polskie: Fiat 126p FL, a teraz jeszcze WSK 125 M06B1.
- Karlicek
- Posty: 193
- Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
- GG: 7162090
- Moje maszyny: M21 W2
M06 B3 - Lokalizacja: Gniezno
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest, a nie powinna
Za gaszenie jest odpowiedzialny przewód wychodzący z silnika, który należy zewrzeć z masą aby iskra zniknęła. Przewód ten połączony jest z platynami i należy podłączyć go do styku w stacyjce, który po wyjściu kluczyka połączy go właśnie z masą motocykla. Zerknij na schemat a na pewno wiele się wyjaśni.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.
- pawel198804
- Posty: 6
- Rejestracja: 2011-09-04, 22:57
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B1
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest, a nie powinna
Acha, czyli wszystko jest ok, a kluczyk ma za zadanie nie dostarczać masę tylko ją odcinać?
Wszystko co polskie: Fiat 126p FL, a teraz jeszcze WSK 125 M06B1.
- Karlicek
- Posty: 193
- Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
- GG: 7162090
- Moje maszyny: M21 W2
M06 B3 - Lokalizacja: Gniezno
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest, a nie powinna
Tak, po włożeniu kluczyka styk masy zostaje rozwarty (odcięty) i wówczas silniczek może normalnie pracować.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 2011-07-29, 22:15
- GG: 0
- Moje maszyny: M06 B3 Garbuska
Romet Ogar - Lokalizacja: Żagań
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest, a nie powinna
który to styk w karterze????
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
- Karlicek
- Posty: 193
- Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
- GG: 7162090
- Moje maszyny: M21 W2
M06 B3 - Lokalizacja: Gniezno
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest, a nie powinna
Można też ustalić metodą prób i błędów łącząc na chwilkę po kolei każdy kołek z masą. Przy tym właściwym motor zgaśnie (najlepiej zrobić to poprzez jakąś mocniejszą żarówkę, coby ewentualnie cewek przy zwarciu nie uszkodzić).
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2012-06-21, 07:21
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Radom
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest, a nie powinna
Mam podobny problem, nie mam stacyjki tylko na krótko. Z silnika wychodzą trzy kable, jak należy je podłączyć i gdzie żeby była iskra a co zrobić żeby zgasić. (bez użycia stacyjki). Czy może być tak że prawy dolny jak sie dotyka do masy to gaśnie, a pozostałe dwa ciągle podłączone do masy?
- Karlicek
- Posty: 193
- Rejestracja: 2010-07-08, 12:53
- GG: 7162090
- Moje maszyny: M21 W2
M06 B3 - Lokalizacja: Gniezno
- Kontaktowanie:
Re: Iskra jest, a nie powinna
W żadnym wypadku tak nie rób. Połączenie cewek ładowania i świetlnym od masy może poskutkować w najlepszym wypadku uszkodzeniem cewek. Jak ustalić który z przewodów jest od gaszenia napisałem wyżej.
Ja się z panem zgadzam. Oczywiście, że jest to ukartowana robota określonych kół.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości