Łożysko stożkowe w główce ramy
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Łożysko stożkowe w główce ramy
Dzięki koledze z forum Irkowi udało mi się znaleźć praktycznie idealnie pasujące łożysko stożkowe na miejsce starego rozwiązania: misek i kulek do główki ramy.
Łożysko to ma oznaczenie 32005 i wymiary: 47x25x15 Niestety jeden minus jest taki że sztyca wueskowa ma zgrubienie pod szalki o średnicy 24,3 więc albo trzeba dorobić nową sztycę albo starą napawać i obrobić pod wymiar fi 25mm.
Ja akurat mam starą sztycę od WSK KOS która obecnie nadaje się na złom więc testowo będę ją regenerował -napawam i przetoczę pod wymiar nowego łożyska.
Gdyby nie ten wymiar na sztycy (24,3 a pełne 25) łożysko pasowało by bez żadnego problemu bo wysokość jest również zbliżona do wueskowego.
Łożysko to ma oznaczenie 32005 i wymiary: 47x25x15 Niestety jeden minus jest taki że sztyca wueskowa ma zgrubienie pod szalki o średnicy 24,3 więc albo trzeba dorobić nową sztycę albo starą napawać i obrobić pod wymiar fi 25mm.
Ja akurat mam starą sztycę od WSK KOS która obecnie nadaje się na złom więc testowo będę ją regenerował -napawam i przetoczę pod wymiar nowego łożyska.
Gdyby nie ten wymiar na sztycy (24,3 a pełne 25) łożysko pasowało by bez żadnego problemu bo wysokość jest również zbliżona do wueskowego.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Łożysko stożkowe w główce ramy
Czekamy na fotorelacje i opis prac!
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Łożysko stożkowe w główce ramy
Widzę na podobny trop wpadliśmy, ja kombinowałem z którymś łożyskiem koła od fiata 126p, nawet chyba takie same oznaczenie jak te miało. Nie mogę go teraz znaleźć... Rozmawialiśmy na ten temat, jedynym problemem może pozostać demontaż zewnętrznego pierścienia łożyska w przypadku wymiany, ale szlifierką by to ogarnął. Rozwiązanie przednie, skończą się problemy z wytartą bieżnią, rozsypującymi się kulkami, ciągłym skręcaniem luzów.
- mIcHaL_027
- Posty: 188
- Rejestracja: 2009-09-25, 15:58
- GG: 5187115
- Moje maszyny: WSK m21w2 175, new edition, 74r.
- Lokalizacja: Kamienowola
- Kontaktowanie:
Re: Łożysko stożkowe w główce ramy
Też jestem bardzo ciekawy tego patentu, może sam bym u siebie to wykorzystał jakby Tobie to wyszło. Czekam z niecierpliwością. 

Zapraszam moja WSK: viewtopic.php?f=72&t=6776
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Łożysko stożkowe w główce ramy
Sztyca po wstępnym spawaniu:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- glutek21
- Posty: 257
- Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
- GG: 266895
- Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Łożysko stożkowe w główce ramy
Ładnie, ładnie, zupełnie jakbym widział swój lewy karter parę tygodni temu ;P Ale trzeba iść z technologia do przodu.
Jaki jest orientacyjny koszt tego łożyska?
Jaki jest orientacyjny koszt tego łożyska?

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Łożysko stożkowe w główce ramy
moje łożyska SNR kosztowały 30 zł za sztukę.
Na pewno coś tańszego też można znaleźć
Na pewno coś tańszego też można znaleźć

- glutek21
- Posty: 257
- Rejestracja: 2010-12-13, 16:04
- GG: 266895
- Moje maszyny: WSK M21W2S Dudek
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Łożysko stożkowe w główce ramy
Nawet w 20zł za dwa łożyska z wysyłką da się zamknąć 
http://allegro.pl/listing.php/search?ch ... 5+25x47x15

http://allegro.pl/listing.php/search?ch ... 5+25x47x15
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Łożysko stożkowe w główce ramy
Dokładnie zawsze można znaleźć coś tańszego 
Myślę że warto zainwestować w napawanie sztycy i przetoczenie dla tych łożysk

Myślę że warto zainwestować w napawanie sztycy i przetoczenie dla tych łożysk

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Łożysko stożkowe w główce ramy
Spostrzeżenia do mojego patentu w porównaniu ze starym rozwiązaniem:
Po zdjęciu półek górnych ze starego zawieszenia stare łożysko miało tendencję do przeskakiwania na kulkach również ciężko jest trafić z siła docisku - albo właśnie przeskakuje albo jest luz.
Tutaj na stożkowych łożyskach problem nie występuje: nakrętkę od sztycy dokręciłem na chama do oporu a i tak w efekcie sztyca kręci się leciutko rękami.
Kolejny minus org miseczek jest to że ta szalka któa od góry dociska kulki jest bardzo cienka i pod wpływem sił działających podczas jazdy wygniata rowek w sztycy -> niby nie ma luzu na łożyskach a luz jest między sztycą a łożyskiem.
W łożyskach stożkowych problem nie powinien występować bo górna szalka jest bardzo wysoka więc mamy duży styk ze sztycą.
Sztyca została zrobiona tak że dolne łożysko jest a wbicie więc siedzi ciasno a górne od strony nakrętki jest na parę setek luzu co daje efekt możliwego przesunięcia i dociśnięcia nakrętką.
Foty poniżej pokazują efekty:
Po zdjęciu półek górnych ze starego zawieszenia stare łożysko miało tendencję do przeskakiwania na kulkach również ciężko jest trafić z siła docisku - albo właśnie przeskakuje albo jest luz.
Tutaj na stożkowych łożyskach problem nie występuje: nakrętkę od sztycy dokręciłem na chama do oporu a i tak w efekcie sztyca kręci się leciutko rękami.
Kolejny minus org miseczek jest to że ta szalka któa od góry dociska kulki jest bardzo cienka i pod wpływem sił działających podczas jazdy wygniata rowek w sztycy -> niby nie ma luzu na łożyskach a luz jest między sztycą a łożyskiem.
W łożyskach stożkowych problem nie powinien występować bo górna szalka jest bardzo wysoka więc mamy duży styk ze sztycą.
Sztyca została zrobiona tak że dolne łożysko jest a wbicie więc siedzi ciasno a górne od strony nakrętki jest na parę setek luzu co daje efekt możliwego przesunięcia i dociśnięcia nakrętką.
Foty poniżej pokazują efekty:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 2012-03-29, 02:42
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 B3, WSK M21W2, Junak M10, Romety
- Lokalizacja: Pińczów, Busko Zdrój, okolice
- Kontaktowanie:
Re: Łożysko stożkowe w główce ramy
A jak jest z przeróbką b3 na takie łożysko ? Wymiary te same ? Trzeba kombinować ze sztycą ?
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Łożysko stożkowe w główce ramy
No właśnie jak to jest ze zwykłym zawieszeniem??JimmyPage pisze:A jak jest z przeróbką b3 na takie łożysko ? Wymiary te same ? Trzeba kombinować ze sztycą ?
- zmyngut
- Posty: 687
- Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
- GG: 0
- Moje maszyny: wsk 125
- Lokalizacja: Poniatowa
- Kontaktowanie:
Re: Łożysko stożkowe w główce ramy
Średnica sztycy to 24,3 mm (wujcio napisał parę postów wyżej) a łożysko jakie zastosował wujcio ma 25mm także albo napawanie albo szukanie innej sztycy- z jawy ma chyba 25mm (mam taką ze złomu) ale pewnie ma inną długość. W B3 sztyca jest taka sama czyli 24,3mm
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Łożysko stożkowe w główce ramy
Ale jest na stałe z dolną półką. Ciekawe czy nie będzie problemów z toczeniem itd.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Łożysko stożkowe w główce ramy
Demontaż sztycy jest bardzo prosty wystarczy odciąć spawy które są od spodu i rurka bez problemu da się wybić.Savier pisze:Ale jest na stałe z dolną półką. Ciekawe czy nie będzie problemów z toczeniem itd.
Najlepszym rozwiązaniem jest napawanie samej rurki i obtoczenie tak jak ja zrobiłem tylko trzeba było by zmierzyć czy ta sztyca nie jest za krótka.
Dziś wieczorem postaram się podać długość jaka wyszła u mnie
Kupiłem ostatnio łożyska do testów i za czeskie zapłaciłem 14 zł za 1 sztukę więc cena bardzo przystępna - około 30 zł za 2 sztuki

- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Łożysko stożkowe w główce ramy
Wkur.... mnie luz w 125 (aktualnie hamując czuję jak mi lata sztyca heh).
Pytania:
1. Czy zwykła zawiecha podpasuje też?:


2. Rozumiem, że przy zastosowaniu Twoich łożysk zostaje GOŁA główka ramy bez misek i na nią bezpośrednio wchodzi bieżnia łożyska stożkowego?
3. Czy spawając sztycę nie pokrzywi mi jej od temperatury?
4. Jak przetoczyć całość (ciężko będzie chwycić to w uchwyt)...
Pytania:
1. Czy zwykła zawiecha podpasuje też?:


2. Rozumiem, że przy zastosowaniu Twoich łożysk zostaje GOŁA główka ramy bez misek i na nią bezpośrednio wchodzi bieżnia łożyska stożkowego?
3. Czy spawając sztycę nie pokrzywi mi jej od temperatury?
4. Jak przetoczyć całość (ciężko będzie chwycić to w uchwyt)...
- Łukasz S.
- Posty: 892
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:31
- GG: 0
- Moje maszyny: wełeski
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Łożysko stożkowe w główce ramy
AudioBas pisze:4. Jak przetoczyć całość (ciężko będzie chwycić to w uchwyt)...
Audio, ja też się przymierzam do takiej przeróbki, zobaczymy co z tego wyjdzie.wujcio pisze:Demontaż sztycy jest bardzo prosty wystarczy odciąć spawy które są od spodu i rurka bez problemu da się wybić.
- chomik
- Posty: 343
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750 - Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Kontaktowanie:
Re: Łożysko stożkowe w główce ramy
Też bym pokombinował, ale kurde nigdzie nie trafiam dolnej półki za niedużą kasę, a Btrójkowej psuł nie będę
Patrzałem, jak wydobyć sztycę i wydaje się to bardzo proste. Zeszlifować spawy od spodu i wybić rurkę i tyle. póżniej po napawaniu i przetoczeniu spowrotem wbić i ospawać od dołu. Tylko nie wiem, czy sztyce od B3 nie będzie za krótka do takich kombinacji.
Wujcio miał podać wymiary po przeróbce i jakoś nic z tego...

Patrzałem, jak wydobyć sztycę i wydaje się to bardzo proste. Zeszlifować spawy od spodu i wybić rurkę i tyle. póżniej po napawaniu i przetoczeniu spowrotem wbić i ospawać od dołu. Tylko nie wiem, czy sztyce od B3 nie będzie za krótka do takich kombinacji.
Wujcio miał podać wymiary po przeróbce i jakoś nic z tego...
- irek
- Posty: 569
- Rejestracja: 2007-01-03, 17:20
- GG: 7348413
- Moje maszyny: Komar, WSK 175
- Lokalizacja: Paszczyna
- Kontaktowanie:
Re: Łożysko stożkowe w główce ramy
A nie lepiej poszukać całego przodu od innego motocykla? Ja tak zrobiłem. Mam tylko dwa problemy. Posiadam sportową kierownicę i dorbiam nową górną półkę, żeby zamontować kierownicę od WSK, dla klasycznego wyglądu.
Mocowanie błotnika trzeba przerobić, lub kupić błotnik od motocykla z mocowanie u góry.
Możliwe, że suzuki GN 250 ma zawiechę wraz z błotnikiem chrom które możliwe, że pasują do WSK.
Oczywiście moje rozwiązanie jest złe jeśli komuś zależy na zachowaniu oryginalnego wyglądu.
Mocowanie błotnika trzeba przerobić, lub kupić błotnik od motocykla z mocowanie u góry.
Możliwe, że suzuki GN 250 ma zawiechę wraz z błotnikiem chrom które możliwe, że pasują do WSK.
Oczywiście moje rozwiązanie jest złe jeśli komuś zależy na zachowaniu oryginalnego wyglądu.
Spawanie TIG Stal zwykła, nierdzewna i aluminium
Re: Łożysko stożkowe w główce ramy
A nie lepiej dorobic tuleje i ja przyspawac i dopiero na tuleje wladowac lozysko?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość