WSK 175
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175
Na fotach widać jak masz masę zamocować.
NelMoto wytłumacz mu dokładnie jak to ma przygotować i zrobić krok po kroku - bo ja nie mam czasu!
NelMoto wytłumacz mu dokładnie jak to ma przygotować i zrobić krok po kroku - bo ja nie mam czasu!
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2012-05-10, 13:46
- GG: 9603320
- Moje maszyny: WSK175
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175
Ważne jest aby drobnym papierem ścienym usunąć zewnętrzną warstwę z miesca gdzie będzie przylutowana masa.
Przy lutowaniu należy zastosować kalafonię i należy nie żałować cyny
.
Podczas naszego zaboegu
trzeba mocno dociska grot ponieważ ciężko się lutuje oraz rozprowadza cynę na elemencie pod masę .
I UWAGA podczas lutowania trzeba uważąć na nasz koniec od cewki CDI, jest on jak wiadomo z miedzi i bardzo łatwo można go przepalić !!!
Posłóż się też jako wzorcem zdjęciami, które wrzuciłem wcześniej w tym temacie.
Przy lutowaniu należy zastosować kalafonię i należy nie żałować cyny

Podczas naszego zaboegu

I UWAGA podczas lutowania trzeba uważąć na nasz koniec od cewki CDI, jest on jak wiadomo z miedzi i bardzo łatwo można go przepalić !!!
Posłóż się też jako wzorcem zdjęciami, które wrzuciłem wcześniej w tym temacie.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175
Może ja napiszę to bardziej dokładnie... Bo kolega wyżej poleciał na łatwiznę 
1. Ściągasz starą cewkę (4 wygięte blaszki prostujesz i ją wypychasz): 2. Bierzesz w rękę papier ścierny (nie drobny) jakiś grubszy i zdrapujesz miejsce lutowania.
Mocno trzesz tym papierem do gołej blachy, później możesz to wyrównać drobniejszym:
3. Bierzesz lutownicę w rękę rozpuszczasz kalafonię i dodajesz cyny na grot i przykładasz do oszlifowanej powierzchni.
Nie będzie Ci się chciała cyna trzymać więc mocno przyciskasz grot wręcz nim szorujesz dociskając znacznie.
(tak jakbyś chciał płytę CD porysować gwoździem)
Jak Ci się pokryje zeszlifowana powierzchnia cieniutką warstwą cyny przestajesz podawać cynę!
3. Zakładasz cewkę WAŻNE!!
Zakladasz ją tak, aby ten drucik był z tyłu: 4. Zaginasz te 4 blaszki, aby zblokować cewkę!
5. Przykładasz drucik i zalewasz go GRUBĄ warstwą cyny!
Ile wlezie, aby był cały zatopiony
Tak jak na zdjęciu wyżej.
6. Drugi koniec uzwojenia (ten na kabelku) możesz sobie przepleść miedzy pozostałe cewki.
7. Podczas montażu stojana, uważaj, abyś nie przycisnął kabelka od cewki CDI bo będzie zwarcie i spalisz wszystko...
Nie ma za co...

1. Ściągasz starą cewkę (4 wygięte blaszki prostujesz i ją wypychasz): 2. Bierzesz w rękę papier ścierny (nie drobny) jakiś grubszy i zdrapujesz miejsce lutowania.
Mocno trzesz tym papierem do gołej blachy, później możesz to wyrównać drobniejszym:
3. Bierzesz lutownicę w rękę rozpuszczasz kalafonię i dodajesz cyny na grot i przykładasz do oszlifowanej powierzchni.
Nie będzie Ci się chciała cyna trzymać więc mocno przyciskasz grot wręcz nim szorujesz dociskając znacznie.
(tak jakbyś chciał płytę CD porysować gwoździem)
Jak Ci się pokryje zeszlifowana powierzchnia cieniutką warstwą cyny przestajesz podawać cynę!
3. Zakładasz cewkę WAŻNE!!
Zakladasz ją tak, aby ten drucik był z tyłu: 4. Zaginasz te 4 blaszki, aby zblokować cewkę!
5. Przykładasz drucik i zalewasz go GRUBĄ warstwą cyny!
Ile wlezie, aby był cały zatopiony

Tak jak na zdjęciu wyżej.
6. Drugi koniec uzwojenia (ten na kabelku) możesz sobie przepleść miedzy pozostałe cewki.
7. Podczas montażu stojana, uważaj, abyś nie przycisnął kabelka od cewki CDI bo będzie zwarcie i spalisz wszystko...
Nie ma za co...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 180
- Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175
Dzięki AudioBas masz u mnie browar
Zrobiłem wszystko tak jak u ciebie tylko cewka ma kabelki od środka bo z jednej strony ma ona garba, jest poprostu grubsza i nie mieści się. Musi być założona wyjściami do środka ale too chyba nie gra roli prawda. Białe kable na zdjęciu to wyjścia z cewki cdi.
Wytłumacz mi jeszcze jak ustawia się zapłon przy pomocy lampy stroboskopowej. Trzeba mieć znaki na obudowie silnika a w WSK ich nie ma. Jak to ogarnąć?

Wytłumacz mi jeszcze jak ustawia się zapłon przy pomocy lampy stroboskopowej. Trzeba mieć znaki na obudowie silnika a w WSK ich nie ma. Jak to ogarnąć?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175
Patyku - tak jest niebezpiecznie.
Ten drucik jest mega cieniutki i może się przerwać.
Weź ją delikatnie opalarką podgrzej i na pewno się wciśnie...
I powiem Ci, że też nie dobrze, że przewody od cewki ładowania CDI puszczasz drutem obok masy, może zrobić się zwarcie.
Proponuję zrób tak:
1. Obróć tą cewkę od CDI i dolutuj jeden koniec jak pokazałem wyżej. Garba podgrzej i cewka się ułoży.
2. Biały przewód (drugi koniec cewki CDI) widzę, że uciąłeś - dolutuj do niego dłuższy przewód (miejsce lutowania zaizoluj opaską termokurczliwą) nawet taki metrowy, żeby doprowadzić go bezpośrednio do modułu.
Chodzi o to, aby ten biały przewód nigdzie nie był odizolowany i szedł bezpośrednio do modułu!
Co do ustawiania to jest dopiero ciekawe. Już opisuję!
1. Wrzucasz czujnik zegarowy lub suwmiarkę.
Zaznaczasz na wirniku kreskę oraz na podstawie. Musisz to zaznaczyć tak, aby kreski się pokrywały kiedy tłok będzie 3.8mm przed GMP.
Czyli ustawiasz sobie górny martwy punkt i cofasz tłok, aby był 3.8mm przed
I na magnecie zaznaczasz dwie kreski:

2. Teraz kręcisz tą blaszką dorobioną (znacznikiem). Na początku ustaw ją, aby była na środku tego "cycka" co wystaje z impulsatora (zaznaczone na biało):

Jak masz tak to dokręcasz śrubę (WAŻNE!! Przy dokręcaniu śruby często ucieka ta blaszka, po prostu się przestawia jak dokręcisz sprawdź czy się nie przestawiła!)
3. Bierzesz teraz WYKRĘCASZ świecę zapłonową i montujesz ją tak jakbyś chciał sprawdzić iskrę.
Czyli świeca w fajkę i przykładasz do masy. Lampa stroboskopowa w łapę plus i minus do AKU i na przewód od świecy zakładasz ten adapter (na zdjęciu na czerwono)

W lewą rękę bierzesz lampę i wciskasz w niej guzik (jakbyś strzelał z pistoletu), a w prawą bierzesz wiertarkę i na nią nasadkę na klucz 10 i kręcisz wałem tak jak tutaj i dodatkowo lampę kierujesz na kreski.
Lampa powinna mrugać:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4-LbcPypkGg[/youtube]
Tutaj masz filmik jak się kręci wiertarką (ALE TY MASZ BEZ ŚWIECY TAK KRĘCIĆ)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=P35JNGp90dI[/youtube]
No i kreski mają się pokrywać oczywiście. Jak się pokrywają wkręcasz świecę i odpalasz motocykl i również możesz lampą świecić
Tutaj masz filmik jak to wygląda w 175tce:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=atIqI9H7TN8[/youtube]
Jak się okaże, że kreski się nie pokrywają, to przesuwasz ten znacznik (blaszkę) do skutku!)
Ten drucik jest mega cieniutki i może się przerwać.
Weź ją delikatnie opalarką podgrzej i na pewno się wciśnie...
I powiem Ci, że też nie dobrze, że przewody od cewki ładowania CDI puszczasz drutem obok masy, może zrobić się zwarcie.
Proponuję zrób tak:
1. Obróć tą cewkę od CDI i dolutuj jeden koniec jak pokazałem wyżej. Garba podgrzej i cewka się ułoży.
2. Biały przewód (drugi koniec cewki CDI) widzę, że uciąłeś - dolutuj do niego dłuższy przewód (miejsce lutowania zaizoluj opaską termokurczliwą) nawet taki metrowy, żeby doprowadzić go bezpośrednio do modułu.
Chodzi o to, aby ten biały przewód nigdzie nie był odizolowany i szedł bezpośrednio do modułu!
Co do ustawiania to jest dopiero ciekawe. Już opisuję!
1. Wrzucasz czujnik zegarowy lub suwmiarkę.
Zaznaczasz na wirniku kreskę oraz na podstawie. Musisz to zaznaczyć tak, aby kreski się pokrywały kiedy tłok będzie 3.8mm przed GMP.
Czyli ustawiasz sobie górny martwy punkt i cofasz tłok, aby był 3.8mm przed

I na magnecie zaznaczasz dwie kreski:

2. Teraz kręcisz tą blaszką dorobioną (znacznikiem). Na początku ustaw ją, aby była na środku tego "cycka" co wystaje z impulsatora (zaznaczone na biało):

Jak masz tak to dokręcasz śrubę (WAŻNE!! Przy dokręcaniu śruby często ucieka ta blaszka, po prostu się przestawia jak dokręcisz sprawdź czy się nie przestawiła!)
3. Bierzesz teraz WYKRĘCASZ świecę zapłonową i montujesz ją tak jakbyś chciał sprawdzić iskrę.
Czyli świeca w fajkę i przykładasz do masy. Lampa stroboskopowa w łapę plus i minus do AKU i na przewód od świecy zakładasz ten adapter (na zdjęciu na czerwono)

W lewą rękę bierzesz lampę i wciskasz w niej guzik (jakbyś strzelał z pistoletu), a w prawą bierzesz wiertarkę i na nią nasadkę na klucz 10 i kręcisz wałem tak jak tutaj i dodatkowo lampę kierujesz na kreski.
Lampa powinna mrugać:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4-LbcPypkGg[/youtube]
Tutaj masz filmik jak się kręci wiertarką (ALE TY MASZ BEZ ŚWIECY TAK KRĘCIĆ)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=P35JNGp90dI[/youtube]
No i kreski mają się pokrywać oczywiście. Jak się pokrywają wkręcasz świecę i odpalasz motocykl i również możesz lampą świecić
Tutaj masz filmik jak to wygląda w 175tce:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=atIqI9H7TN8[/youtube]
Jak się okaże, że kreski się nie pokrywają, to przesuwasz ten znacznik (blaszkę) do skutku!)
-
- Posty: 180
- Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175
Dobra jutro przelutuję cewki jeszcze raz bo dziś do pracy zaraz lecę. Przypomnij mi jeszcze jaka powinna być szczelina pomiędzy blaszką a impulsatorem?
Jak tak dalej pójdzie to będę musiał całą zgrzewkę browarów postawić
ale to nic grunt to że są ludzie czający temat i mający cierpliwość tłumaczyć mi co i jak, jak chłop krowie na miedzy 
Jak tak dalej pójdzie to będę musiał całą zgrzewkę browarów postawić


- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175
Szczelina hmmmm taka na oko, grubość kartki, ważne, aby nie była taka, aby walił w nią znacznik.
Ma być to w miarę blisko.
Tak samo znacznik nie rób za grubego tylko taki cieniutki

Ważne, ze łączy Nas ta sama pasja i tyle wystarczy
Ewentualnie taka ładna opcja dziękuję jest na forum
Ma być to w miarę blisko.
Tak samo znacznik nie rób za grubego tylko taki cieniutki

Jakby każdy wywiązywał się z deklaracji to ja bym dzień w dzień nawalony chodziłPatyk pisze:Jak tak dalej pójdzie to będę musiał całą zgrzewkę browarów postawićale to nic grunt to że są ludzie czający temat i mający cierpliwość tłumaczyć mi co i jak, jak chłop krowie na miedzy

Ważne, ze łączy Nas ta sama pasja i tyle wystarczy

Ewentualnie taka ładna opcja dziękuję jest na forum

-
- Posty: 180
- Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175
Panowie gdzie upchaliście moduł i regel w swoich maszynach? Pod bakiem czy w miejscu skrzynki narzędziowej? Troche szkoda mi wywalać skrzynkę bo co później klucz do świecy będę w kieszeni nosił. 
A może bytak oryginalny filtr powietrza wywalić (wstawić jakiś mniejszy) i tam zrobić jakąś puszeczkę na te rzeczy

A może bytak oryginalny filtr powietrza wywalić (wstawić jakiś mniejszy) i tam zrobić jakąś puszeczkę na te rzeczy
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175
W miejsce narzędziPatyk pisze:klucz do świecy będę w kieszeni nosił.

A po co Ci klucz do świecy przy CDI?
Ja mojej w ogóle nie wykręcam

-
- Posty: 180
- Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175
Z tego cdi wyszła mi niezła pajęczyna kabli
ciekawe czy wszystko dobrze połączyłem?!
Mam jak zwykle kilka pytań.
1. Co zrobić z tymi kablami po starej cewce?
2. Czarny kabel od regulatora podpinam do białego który idzie do klaksonu a potem te kable do którego styku w klaksonie? Obojętnie czy jak bo nie ma na nim oznaczeń

Mam jak zwykle kilka pytań.
1. Co zrobić z tymi kablami po starej cewce?
2. Czarny kabel od regulatora podpinam do białego który idzie do klaksonu a potem te kable do którego styku w klaksonie? Obojętnie czy jak bo nie ma na nim oznaczeń
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 180
- Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175
Ogólnie to WSK na cdi już pyrka
Co do kabli po cewce (dla tych mało kumatych elektrykę jak ja) to nigdzie ich nie podłączamy, trzeba je oczywiście tylko zaizolować.
Podsumowując potwierdzam WSK na cdi dużo lepiej pali, jeździ itd. Wielkie dzięki dla wszystkich którzy mi pomogli wyremontować ten motór, założyć cdi. Wielki szacun dla was panowie!

Podsumowując potwierdzam WSK na cdi dużo lepiej pali, jeździ itd. Wielkie dzięki dla wszystkich którzy mi pomogli wyremontować ten motór, założyć cdi. Wielki szacun dla was panowie!
- jarek
- Posty: 305
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:05
- GG: 7482920
- Moje maszyny: WSK M06-64
- Lokalizacja: Oława/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175
Dokładnie tak, Alien ma tak samo zrobione, sam mu to osobiście izolowałemPatyk pisze:Co do kabli po cewce (dla tych mało kumatych elektrykę jak ja) to nigdzie ich nie podłączamy, trzeba je oczywiście tylko zaizolować.

- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175
Patyk proszę wiecej info, fotki jakieś, filmy no chyba mi się należy hehe 

- rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750 - Lokalizacja: 64-980 trzcianka
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 180
- Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175
Narazie dwie foty. Mam plątanine kabli bo np. wszystkie masy pociągnołem i zpiołem w jednym miejscu. Trzeba będzie to jeszcze dopracować. Można by jeszcze pozmieniać kable kolorystycznie dobrać żeby to miało ręce i nogi. Aku mam dwie szóstki zpięte szeregowo póki co i przymocowane do ramy starą dentką
Dziś dopiero odbieram plastik więc więcej wrażeń z jazdy na CDI opiszę jak ruszę poważnie w trasę. Pewnie gaźnik będzie robił jakieś problemy jeszcze, bo na platynkach miałem w zakresie średnich obrotów "turbo dziurę" czyli tak jakby się troche muliła. Działo się tak tylko przy płynnym spokojnym przyśpieszaniu. Jak się ostrzej przyśpieszało to tego efektu nie było czuć. Zobaczymy jak będzie teraz. Może iglicę trzeba by przestawić?

Dziś dopiero odbieram plastik więc więcej wrażeń z jazdy na CDI opiszę jak ruszę poważnie w trasę. Pewnie gaźnik będzie robił jakieś problemy jeszcze, bo na platynkach miałem w zakresie średnich obrotów "turbo dziurę" czyli tak jakby się troche muliła. Działo się tak tylko przy płynnym spokojnym przyśpieszaniu. Jak się ostrzej przyśpieszało to tego efektu nie było czuć. Zobaczymy jak będzie teraz. Może iglicę trzeba by przestawić?

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175
Aku polecam kupić zwykłego kwasiaka, bo te żele zaraz Ci padną 
Czarny kabelek z regulatora podpiąłeś pod +12, ale po stacyjce?
Bo jak zmostkowałeś czarny z czerwonym to regulator cały czas jest w trybie pracy i jak masz moto wyłączone, może Ci rozładowywać aku.
Najlepiej podepnij go pod przewód ten +12V co masz doprowadzony do przekaźnika

Czarny kabelek z regulatora podpiąłeś pod +12, ale po stacyjce?
Bo jak zmostkowałeś czarny z czerwonym to regulator cały czas jest w trybie pracy i jak masz moto wyłączone, może Ci rozładowywać aku.
Najlepiej podepnij go pod przewód ten +12V co masz doprowadzony do przekaźnika

-
- Posty: 180
- Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175
Tak czarny podpiołem pod klakson i ten od przekaźnika też. Kurde a ja myśle sobie kupie żelowe aku to mi nie będzie rdzewieć nic przy aku od kwasu a tu zonk, mówisz że będą padać
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175
Żelowe stosować możesz w UPSach, rowerkach elektrycznych i zabawkach.
W motocyklu i takiej prądnicy kupuje się kwasowy:

W motocyklu i takiej prądnicy kupuje się kwasowy:

-
- Posty: 180
- Rejestracja: 2011-07-28, 20:38
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125 M06 b3
- Lokalizacja: Lubartów
- Kontaktowanie:
Re: WSK 175
Wczoraj pierwsza legalna jazda na mojej WSK i co zepsuła się i pchanie do domu. Sprawdzam wszystko po koleji i tak: iskra jest zapłon też OK na 3,8 przed GMP, paliwo leci z kranika. Co jest gaźnik się zapchał czy co? Ale bak był wymyty. Oj wkurzyłem się wczoraj. Ma ktoś jakieś pomysły co może być nie tak z moim sprzętem? Mi już ręce opadają.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość