Anodowanie tłoków WSK
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-07-14, 17:22
- GG: 6629253
- Moje maszyny: WSK 175 '83
Jawa 175 '56
Komary - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Anodowanie tłoków WSK
Witam.
Jestem w trakcie remontu swoich WSK, jedna 125 druga 175.
Lubię czasami "poprawić fabrykę" nie ingerując na wygląd sprzętu, pozostawiając z pozorów oryginał. Zainteresowało mnie to anodowanie tłoków, podobno dzięki tej obróbce galwanicznej tłok ma mniejsze szanse na puchnięcie, dzięki temu silnik jest bardziej wytrzymały, i nie chodzi tu tylko o wypady w las, ale dla mnie przede wszystkim chodzi o dłuższe trasy. Ale jak to w końcu jest w praktyce, czy ktoś tego wypróbowywał w swoich WSK-ach, czy jest warta skórka wyprawki?
Jestem w trakcie remontu swoich WSK, jedna 125 druga 175.
Lubię czasami "poprawić fabrykę" nie ingerując na wygląd sprzętu, pozostawiając z pozorów oryginał. Zainteresowało mnie to anodowanie tłoków, podobno dzięki tej obróbce galwanicznej tłok ma mniejsze szanse na puchnięcie, dzięki temu silnik jest bardziej wytrzymały, i nie chodzi tu tylko o wypady w las, ale dla mnie przede wszystkim chodzi o dłuższe trasy. Ale jak to w końcu jest w praktyce, czy ktoś tego wypróbowywał w swoich WSK-ach, czy jest warta skórka wyprawki?
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Anodowanie tłoków WSK
Od siebie dodam jedynie, że najważniejsze w przypadku układu tłok-cylinder:
- porządny, osiowy szlif,
- dobry tłok (almoty, cx wszystko to gówno, taka jest prawda - mówię z własnego doświadczenia)
Samo anodowanie to raczej taka wisienka na torcie.
- porządny, osiowy szlif,
- dobry tłok (almoty, cx wszystko to gówno, taka jest prawda - mówię z własnego doświadczenia)
Samo anodowanie to raczej taka wisienka na torcie.

-
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-07-14, 17:22
- GG: 6629253
- Moje maszyny: WSK 175 '83
Jawa 175 '56
Komary - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Anodowanie tłoków WSK
Jaki jest więc dobry tłok? Każdy niby chwali te Almotowskie tłoki..
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Anodowanie tłoków WSK
Ja też chwaliłem dopóki nie wsadziłem do silnika
.
Nie no, almoty sa owalizowane, ale co z tego, że puchną jak CX. Na moje to trzeba je wygrzać w oleju porządnie, obrobić na owal i wtedy powinno to chodzić dobrze. Ale czy rypanie tłoka papierem ściernym jest dobrym wyjściem? Pewnie lepiej kupić Gorzyca.

Nie no, almoty sa owalizowane, ale co z tego, że puchną jak CX. Na moje to trzeba je wygrzać w oleju porządnie, obrobić na owal i wtedy powinno to chodzić dobrze. Ale czy rypanie tłoka papierem ściernym jest dobrym wyjściem? Pewnie lepiej kupić Gorzyca.
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-07-14, 17:22
- GG: 6629253
- Moje maszyny: WSK 175 '83
Jawa 175 '56
Komary - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Anodowanie tłoków WSK
No to już nie wiem co mam robić
.
Sądziłem aby kupić tłok Almotowski, poddać anodowaniu, lub w zakładzie hipeco żeby położyli powłokę metalowo-ceramiczną i problem z łatwym puchnięciem z głowy, ale chyba tak łatwo nie będzie

Sądziłem aby kupić tłok Almotowski, poddać anodowaniu, lub w zakładzie hipeco żeby położyli powłokę metalowo-ceramiczną i problem z łatwym puchnięciem z głowy, ale chyba tak łatwo nie będzie

-
- Posty: 640
- Rejestracja: 2012-04-17, 19:45
- GG: 0
- Moje maszyny: swidnik
- Kontaktowanie:
Re: Anodowanie tłoków WSK
Prawda jest taka ,ze oryginalnych tłoków zostało 0.5% w skali reszty chinskich/wegierkich czy polskich tłoków i niestety ,ale trzeba będzie przejsc na te zamienniki ,bo oryginałów po prostu nie będzie. Niestety ,ale "kup dobry tłok" traci na aktualności i trzeba się z tym pogodzić. Ludzie sami sobie też są winni. Robią szlify na 3-4 setki a później płacz. Pomijam kwestie ,ze zakłady najczęściej zrobią kiche i dodatkowo całość się komplikuje.
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-07-14, 17:22
- GG: 6629253
- Moje maszyny: WSK 175 '83
Jawa 175 '56
Komary - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Anodowanie tłoków WSK
Rzeczywiście ciężko o oryginalne tłoki, co więc tu zrobić? Kupić Almotowski tłok czy jakiś i jakoś z tym " żyć " czy zainwestować w tę obróbkę galwaniczną tloka? Do simsonów słyszałem że ludzie to robili, i niby dużo daje.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Anodowanie tłoków WSK
Zacznijmy od tego, że anoda nie jest powłoką galwaniczną. Co do tłoków MZA to niektóre są już fabrycznie anodowane.
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-07-14, 17:22
- GG: 6629253
- Moje maszyny: WSK 175 '83
Jawa 175 '56
Komary - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Anodowanie tłoków WSK
Tak w sieci wyczytałem że to powłoka galwaniczna.. No ale to internet, często można głupot się naczytać.
- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Anodowanie tłoków WSK
Galwaniczna to metal na innym metalu, anoda to tlenek materiału bazowego. W każdym razie założyłeś nowy temat, a w zasadzie na wszystko masz odpowiedź w dziale "usługi" w moich postach.
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-07-14, 17:22
- GG: 6629253
- Moje maszyny: WSK 175 '83
Jawa 175 '56
Komary - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Anodowanie tłoków WSK
Założyłem ten temat, by też poznać jakieś opinie osób które to anodowanie wypróbowali w swoich motorach. Usługa nie jest tak tania, jak była u Ciebie, Alien. A ja chciałbym to zrobić dla dwóch silników, 125 i 175.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 2011-02-13, 16:08
- GG: 8690957
- Moje maszyny: etz 251
wsk 175
WFM m06
KMZ K-750
jawa i cz 350 - Lokalizacja: Uniemyśl
- Kontaktowanie:
Re: Anodowanie tłoków WSK
To może powiem kilka słów od siebie. Kiedyś motocykle nie miały anodowanych tłoków. Tłoki nie były aż takiej super jakości. i Wszystko ładnie chodziło.
Tak jak napisał kolega Savier Aby silnik ładnie śmigał musi być dobrze zrobiony szlif cylindra. i dobre pierścienie. Jeśli cylinder źle zrobiony to i nawet tłok tytanowy z powłoką diamentową ulegnie uszkodzeniu.
Jak dawałem do zakładu cylinder to zaznaczyłem z góry że przy odbiorze po mierze średnicówką. I jeśli będzie źle to nie płace.
Odebrałem cylinder bez średnicówki. Założyłem tłok ALMOTowski z pasowaniem setka na cm szerokości tłoka. Olej sthila. Silnik tak zagrzałem że samozapłonu dostał i mimo zgaszonego silnika silnik pracował na max obrotach.
Zdemontowałem głowice i cylinder, tylko delikatne ryski na tłoku. Założyłem nowe pierścienie i silnik dalej śmigał. A kompresja jak w ETZ. Tak wiec ja bym nie bawił się w anodowanie tylko zrobił naprawdę dobry szlif. Lał odpowiedni olej. pierścienie dobrej jakości i będzie długo nam służył silnik.
Tak jak napisał kolega Savier Aby silnik ładnie śmigał musi być dobrze zrobiony szlif cylindra. i dobre pierścienie. Jeśli cylinder źle zrobiony to i nawet tłok tytanowy z powłoką diamentową ulegnie uszkodzeniu.
Jak dawałem do zakładu cylinder to zaznaczyłem z góry że przy odbiorze po mierze średnicówką. I jeśli będzie źle to nie płace.
Odebrałem cylinder bez średnicówki. Założyłem tłok ALMOTowski z pasowaniem setka na cm szerokości tłoka. Olej sthila. Silnik tak zagrzałem że samozapłonu dostał i mimo zgaszonego silnika silnik pracował na max obrotach.
Zdemontowałem głowice i cylinder, tylko delikatne ryski na tłoku. Założyłem nowe pierścienie i silnik dalej śmigał. A kompresja jak w ETZ. Tak wiec ja bym nie bawił się w anodowanie tylko zrobił naprawdę dobry szlif. Lał odpowiedni olej. pierścienie dobrej jakości i będzie długo nam służył silnik.
-
- Posty: 665
- Rejestracja: 2008-09-28, 10:33
- GG: 0
- Kontaktowanie:
Re: Anodowanie tłoków WSK
Alien, tylko że tłoki pod marką MZA do simsona i mz to najczęściej nasze tłoki rodzime z almotu.
A almot w wsk mnie zawiódł zwyczajnie bo mam go w mz i jest bardzo dobrze a w wsk? Ten motor nie jedzie
A almot w wsk mnie zawiódł zwyczajnie bo mam go w mz i jest bardzo dobrze a w wsk? Ten motor nie jedzie

- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Anodowanie tłoków WSK
Marku, sekret polega na tym żeby umieć jednocześnie zrobić dobry szlif, mieć dostęp do dobrych pierścieni, umieć zrobić wszystkie pasowania i dołożyć do tego wszystkiego obrobiony anodowany tłok z Gorzyc - to wtedy coś z tego będzieTak wiec ja bym nie bawił się w anodowanie tylko zrobił naprawdę dobry szlif. Lał odpowiedni olej. pierścienie dobrej jakości i będzie długo nam służył silnik.

-
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-07-14, 17:22
- GG: 6629253
- Moje maszyny: WSK 175 '83
Jawa 175 '56
Komary - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Anodowanie tłoków WSK
A gdzie taki tłok w ogóle kupić można, jest jakiś sklep internetowy z tym czy coś?
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-07-14, 17:22
- GG: 6629253
- Moje maszyny: WSK 175 '83
Jawa 175 '56
Komary - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Anodowanie tłoków WSK
Temat znam, kolega Alien już się niestety anodowaniem nie zajmuje, a szkoda.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Anodowanie tłoków WSK
Może, aby nie było znowu gadania w chwili obecnej nie zajmuje się tym bo nie przebywa w Polsce 

- Alien
- Posty: 1981
- Rejestracja: 2007-03-13, 00:06
- GG: 0
- Moje maszyny: M21W2 '72, Romet Komar typ 100, Kobuz '82
- Lokalizacja: Słomniki/Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Anodowanie tłoków WSK
Jeśli kiedyś wznowie działalność to na pewno nie za ta taką cenę, bo za dużo z tym je^%*a 
Aktualnie to Audio może Wam sprzedać tłoczki do 175 po 200zł/szt :p

Aktualnie to Audio może Wam sprzedać tłoczki do 175 po 200zł/szt :p
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 2012-07-14, 17:22
- GG: 6629253
- Moje maszyny: WSK 175 '83
Jawa 175 '56
Komary - Lokalizacja: Hajnówka
- Kontaktowanie:
Re: Anodowanie tłoków WSK
Heh trochę drogie te tłoki, raczej nie byłbym zainteresowany 
A jeśli cena usług za to anodowanie nie będzie większa niż 80zł - to będę na pewno jednym z pierwszych klientów.

A jeśli cena usług za to anodowanie nie będzie większa niż 80zł - to będę na pewno jednym z pierwszych klientów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości