Komar a przegląd
- Burbon
- Posty: 110
- Rejestracja: 2011-11-13, 13:10
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Komar
WSK 125 M06B3 81' (sprzedana) - Lokalizacja: Krasnystaw
- Kontaktowanie:
Komar a przegląd
Witajcie! Nurtuje mnie i tatę pewna sprawa. Otóż w dowodzie jest napisane przegląd bezterminowy czy jakoś tak. Czyli że nie ma terminu do przeglądu. Ale coś tata wspomniał bym po szperał po internecie czy przypadkiem coś się nie zmieniło, bo niby miały być zmiany w przepisach. Tylko jeśli te weszły. Obejmują wszystkie pojazdy, czy tylko te już w czasie wejścia przepisu?
P.S.
Jeszcze jedna sprawa. Zastanawiamy się z rodzicami co z Wueską zrobić. Proponują mi bym zbierał na zabytek i jak przyjdzie pora to zrobię prawko A1 i od razu Wieśkę się w zabytek zarejestruje. Druga możliwość to kupno szpeju już z papierem. Jak lepiej zrobić? Warto zaznaczyć, że z tą się już zżyliśmy. Sentyment jest.
P.S.
Jeszcze jedna sprawa. Zastanawiamy się z rodzicami co z Wueską zrobić. Proponują mi bym zbierał na zabytek i jak przyjdzie pora to zrobię prawko A1 i od razu Wieśkę się w zabytek zarejestruje. Druga możliwość to kupno szpeju już z papierem. Jak lepiej zrobić? Warto zaznaczyć, że z tą się już zżyliśmy. Sentyment jest.
- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Komar a przegląd
Jesteś pewien, że chcesz robić A1? To tylko 125ccm
.
Koszty rejestracji na zabytek mogą przebić koszty kupna motocykla z papierami. Rejestracja na zabytek ponadto ma swoje plusy i minusy.

Koszty rejestracji na zabytek mogą przebić koszty kupna motocykla z papierami. Rejestracja na zabytek ponadto ma swoje plusy i minusy.
- Burbon
- Posty: 110
- Rejestracja: 2011-11-13, 13:10
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Komar
WSK 125 M06B3 81' (sprzedana) - Lokalizacja: Krasnystaw
- Kontaktowanie:
Re: Komar a przegląd
TO co, że tylko 125. Ja nie potrzebuję nic ponad Wueskę to jazdy dziennej. Zrobię ze 20 km na dzień i tyle. Nie spieszę się nigdzie, powoli jadę. Wprost to idealne by było. CO do kosztów to wiem. Z tego co pamiętam to wachają się przy 1k? O plusach i minusach czytałem, ale czy są jakieś szczególnie mocno trapiące minusy? Bo to, że by były problemy z przewozem za granicę to coś słyszałem.
No chyba żebym sobie zrobił A i kupił Jawę Twin Sport albo MZ.
Czytałem akurat to. Zaczerpnięte ze strony Oldtimery.com Szczególnie interesujące są zniżki.
Plusy:
+Brak konieczności dostosowywania pojazdu do polskich wymogów technicznych, które spełniać muszą pojazdy dopuszczone do ruchu drogowego – jest to istotne zwłaszcza w przypadku samochodów z USA, posiadających inne światła i lusterka oraz samochodów z kierownicą po prawej stronie. Możemy nimi normalnie jeździć bez konieczności dokonywania przeróbek.
+Możliwość jazdy po drogach publicznych z sygnałami świetlnymi i dźwiękowymi, używanymi przez policję, pogotowie czy straż pożarną. Oczywiście o ile są oryginalne i wyłączone.
+Przegląd bezterminowy – raz zrobiony przegląd obowiązuje już zawsze. Oszczędzamy rocznie ok. 100 zł (nie dotyczy samochodów zarabiających na przewozach osób).
+Zniżki na OC u niektórych ubezpieczycieli.
+Możliwość terminowego ubezpieczenia pojazdu np. na miesiąc czy pół roku.
+Nieco większa szansa na zwrot realnej wartości pojazdu przez ubezpieczyciela w przypadku kolizji lub kradzieży.
+Możliwość komercyjnego, okazjonalnego przewozu osób samochodem, mieszczącym mniej niż siedem osób. Wyjaśnić należy, ze z dniem 7 kwietnia 2011 r. w życie wchodzi ustawa, zakazująca okazjonalnego przewozu osób pojazdami, przewożącymi mniej niż 7 osób wraz z kierowcą z wyłączeniem pojazdów zabytkowych.
+Zwolnienie z obowiązku ciągłości OC pojazdów młodszych niż 40 lat – starsze otrzymują takie zwolnienie z urzędu.
+Zwolnienie z opłaty recyklingowej, w wysokości 500 zł, w przypadku pojazdu rejestrowanego w kraju po raz pierwszy.
+Wygląd tablic – powód wydaje się być wręcz prozaiczny, często jednak to on przechyla szale na korzyść tego rozwiązania. Wiele osób twierdzi, że „żółte tablice” podnoszą prestiż.
Minusy:
-Wydłużony proces rejestracji. Jest on koniecznością uzyskania: opinii rzeczoznawcy, białej kart i wpisu do ewidencji.
-Wyższe koszty rejestracji.
-Brak możliwości rejestracji na „białe tablice” – raz zarejestrowany pojazd jako zabytkowy zostanie zabytkiem na zawsze. Chyba, że utraci cechy pojazdu zabytkowego - w takim wypadku mozna wypisać go z ewidencji i zarejestrować "normalnie".
No chyba żebym sobie zrobił A i kupił Jawę Twin Sport albo MZ.
Czytałem akurat to. Zaczerpnięte ze strony Oldtimery.com Szczególnie interesujące są zniżki.
Plusy:
+Brak konieczności dostosowywania pojazdu do polskich wymogów technicznych, które spełniać muszą pojazdy dopuszczone do ruchu drogowego – jest to istotne zwłaszcza w przypadku samochodów z USA, posiadających inne światła i lusterka oraz samochodów z kierownicą po prawej stronie. Możemy nimi normalnie jeździć bez konieczności dokonywania przeróbek.
+Możliwość jazdy po drogach publicznych z sygnałami świetlnymi i dźwiękowymi, używanymi przez policję, pogotowie czy straż pożarną. Oczywiście o ile są oryginalne i wyłączone.
+Przegląd bezterminowy – raz zrobiony przegląd obowiązuje już zawsze. Oszczędzamy rocznie ok. 100 zł (nie dotyczy samochodów zarabiających na przewozach osób).
+Zniżki na OC u niektórych ubezpieczycieli.
+Możliwość terminowego ubezpieczenia pojazdu np. na miesiąc czy pół roku.
+Nieco większa szansa na zwrot realnej wartości pojazdu przez ubezpieczyciela w przypadku kolizji lub kradzieży.
+Możliwość komercyjnego, okazjonalnego przewozu osób samochodem, mieszczącym mniej niż siedem osób. Wyjaśnić należy, ze z dniem 7 kwietnia 2011 r. w życie wchodzi ustawa, zakazująca okazjonalnego przewozu osób pojazdami, przewożącymi mniej niż 7 osób wraz z kierowcą z wyłączeniem pojazdów zabytkowych.
+Zwolnienie z obowiązku ciągłości OC pojazdów młodszych niż 40 lat – starsze otrzymują takie zwolnienie z urzędu.
+Zwolnienie z opłaty recyklingowej, w wysokości 500 zł, w przypadku pojazdu rejestrowanego w kraju po raz pierwszy.
+Wygląd tablic – powód wydaje się być wręcz prozaiczny, często jednak to on przechyla szale na korzyść tego rozwiązania. Wiele osób twierdzi, że „żółte tablice” podnoszą prestiż.
Minusy:
-Wydłużony proces rejestracji. Jest on koniecznością uzyskania: opinii rzeczoznawcy, białej kart i wpisu do ewidencji.
-Wyższe koszty rejestracji.
-Brak możliwości rejestracji na „białe tablice” – raz zarejestrowany pojazd jako zabytkowy zostanie zabytkiem na zawsze. Chyba, że utraci cechy pojazdu zabytkowego - w takim wypadku mozna wypisać go z ewidencji i zarejestrować "normalnie".
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 2012-06-27, 18:01
- GG: 0
- Moje maszyny: Komar 3
WSK 3 Milicyjna - Lokalizacja: Surhów
Re: Komar a przegląd
Chłopie, teraz tak mówisz. jeżeli naprawde masz to coś do motorów to z czasem ta średnia predkość 65km/h zacznie Ci nie wystarczać. Skoro już się z nią zżyłeś to kup sobie papiery i zarejestruj normalnie a nie kombinujesz z zabytkami... Przeglad na komara jest nadal bezterminowy.
- Jarek31
- Posty: 79
- Rejestracja: 2011-08-01, 15:18
- GG: 8098934
- Moje maszyny: Honda Hornet
Romet Chart 210
Minsk 125
WSK B3
WSK Z2
Żak - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Komar a przegląd
Po co piszesz jak nie wiesz? Przeglad na motorowery jest teraz ważny 2 lata.Luxter pisze:Przeglad na komara jest nadal bezterminowy.
Co do wski to kup sobie ramę z papierem.Wydasz na to 150-300zł i bd git ;d A na zabytek nie jest taka łatwa sprawa.Oprócz tego że wydasz 2 a może nawet 3 razy tyle co za ramę z papierem

A co do prawka A to widzę że masz 15l a z tego co bębnią to w 2013r mają wejść nowe zasady więc co najwyżej złapiesz się na A2 przy 18latach. Jeśli mówisz ze ci "wueska" wystarczy to rób A1 i kupuj te papiery.
Ostatnio zmieniony 2012-07-23, 22:45 przez Jarek31, łącznie zmieniany 1 raz.
- Adrian.
- Posty: 247
- Rejestracja: 2012-04-26, 14:42
- GG: 11487935
- Moje maszyny: Jawa 350
WSK 2xM06B3 - Lokalizacja: Okolice Szczytna
- Kontaktowanie:
Re: Komar a przegląd
Co do prawka A1 , to możesz sobie zrobić , ponieważ Kat A na większe moto już w tym roku nie zrobisz , bo nie masz 18 lat. W styczniu wejdą nowe przepisy , i najpierw robisz A1 od 16 lat , później bodajże A2 od 18 lat , i A3 (czy zwykłe A? bo nie jestem pewien ) od 24 lat! Chyba że posiadać bedziesz kat A2 więcej jak dwa lata , powiedzmy ze w wieku 18 lat robisz , to możesz w wieku 20 lat zrobic juz Kat A na motocykle-monstery . Jak coś pokręciłem (nie jestem pewien z tymi Kategoriami A1-A2-A
) to niech mnie ktoś sprostuje

- Jarek31
- Posty: 79
- Rejestracja: 2011-08-01, 15:18
- GG: 8098934
- Moje maszyny: Honda Hornet
Romet Chart 210
Minsk 125
WSK B3
WSK Z2
Żak - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Komar a przegląd
A1 do 125cmm- od 16lat
A2 do 500cmm(lub ileś tam KW) - od 18lat
A to na wszystkie -od 24lat chyba że zrobisz A2 na 18lat to A mozesz zrobić po 2 latach
A2 do 500cmm(lub ileś tam KW) - od 18lat
A to na wszystkie -od 24lat chyba że zrobisz A2 na 18lat to A mozesz zrobić po 2 latach
Ostatnio zmieniony 2012-07-23, 22:49 przez Jarek31, łącznie zmieniany 1 raz.
- Adrian.
- Posty: 247
- Rejestracja: 2012-04-26, 14:42
- GG: 11487935
- Moje maszyny: Jawa 350
WSK 2xM06B3 - Lokalizacja: Okolice Szczytna
- Kontaktowanie:
Re: Komar a przegląd
Tak , zapomniałem o pojemnościach 

- Leszek702
- Posty: 86
- Rejestracja: 2011-06-09, 08:35
- GG: 34904207
- Moje maszyny: 2 X WSK 125 MO6B3"80 MZ ETZ 250 "83
Honda 929 rr - Lokalizacja: Dobrzany
- Kontaktowanie:
Re: Komar a przegląd
Jarek31 pisze:Po co piszesz jak nie wiesz? Przeglad na motorowery jest teraz ważny 2 lata.Luxter pisze:Przeglad na komara jest nadal bezterminowy.
Co do wski to kup sobie ramę z papierem.Wydasz na to 150-300zł i bd git ;d A na zabytek nie jest taka łatwa sprawa.Oprócz tego że wydasz 2 a może nawet 3 razy tyle co za ramę z papieremto jeszcze trzeba łazić i motor też nie może być w byle jakim stanie.
A co do prawka A to widzę że masz 15l a z tego co bębnią to w 2013r mają wejść nowe zasady więc co najwyżej złapiesz się na A2 przy 18latach. Jeśli mówisz ze ci "wueska" wystarczy to rób A1 i kupuj te papiery.
Daj mi taką ramę za 150 zł z papierem i kupuję.Ale pierw znajdź

- Jarek31
- Posty: 79
- Rejestracja: 2011-08-01, 15:18
- GG: 8098934
- Moje maszyny: Honda Hornet
Romet Chart 210
Minsk 125
WSK B3
WSK Z2
Żak - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Komar a przegląd
Jak sie nie umie szukać to trzeba wydawać po 300 na allegro. Przedział dałem więc twój post jest bez sensu.
Miałem możliwość kupna samych papierów za 100zł tylko się spóźniłem

Miałem możliwość kupna samych papierów za 100zł tylko się spóźniłem

- chomik
- Posty: 343
- Rejestracja: 2011-12-13, 18:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06B3 '82r.
Romet 750 - Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Kontaktowanie:
Re: Komar a przegląd
Pokręciliście z tymi prawkami obaj.
A1-do 125ccm i 15KM-od 16 lat
A2-do 250ccm i 47KM-od 18 lat
A-bez ograniczeń mocowych i pojemnościowych-od 24 lat, lub po co najmniej 2 latach posiadania A2.
A1-do 125ccm i 15KM-od 16 lat
A2-do 250ccm i 47KM-od 18 lat
A-bez ograniczeń mocowych i pojemnościowych-od 24 lat, lub po co najmniej 2 latach posiadania A2.
- Jarek31
- Posty: 79
- Rejestracja: 2011-08-01, 15:18
- GG: 8098934
- Moje maszyny: Honda Hornet
Romet Chart 210
Minsk 125
WSK B3
WSK Z2
Żak - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Komar a przegląd
A no rzeczywiście z tym A2
ja wyczytałem 48KM i stosunek masy nie może przekraczać 0,2KW/kg.
A co do pojemnośći to się mogę kłócić. Chyba że masz niepodważalny dowód
a napisałem że do 500cmm bo czytałem kiedyś na forum że suzuki gs500 łapie się na to A2 bo ma 46-48Km(dokładnie nie wiem ile bo kazdy inaczej pisze).

A co do pojemnośći to się mogę kłócić. Chyba że masz niepodważalny dowód

- Burbon
- Posty: 110
- Rejestracja: 2011-11-13, 13:10
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Komar
WSK 125 M06B3 81' (sprzedana) - Lokalizacja: Krasnystaw
- Kontaktowanie:
Re: Komar a przegląd
To jak w końcu z tym przeglądem? Trochę zamieszanie się zrobiło, bo każdy co innego pisze. Co do A1, raczej będę mógł je zrobić. A na jakiej zasadzie by miało wyglądać kupno dokumentów, jakie potem formalności załatwiać itd?
Będę jeszcze za jakiś czas z rodzicami porozmawiać o złomku. Mam nadzieję, że uda mi się ich przekonać, by kupić drugą z kwitem lub samą ramę z papierkiem. Rozmawiałem z nimi o tym już jakiś czas temu, więc w tym tygodniu postaram się znowu by poznać ich ostateczną opinię. Jak coś się ciekawego dowiem to Wam powiem.

- Kondziu
- Posty: 328
- Rejestracja: 2012-03-30, 16:16
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M06-B3 125(1982)
WSK M06-B3(1979)
WSK M06-B3(1984) - Lokalizacja: Kalisz
- Kontaktowanie:
Re: Komar a przegląd
od teaz przegląd na motorowery jest obowiązkowy co 2 lata i musisz go zrobić. Wiem to dobrze bo złapali mnię pare tygodni temu i zabrali mi dowód i wysłali z kwitkiem na przegląd
"Nie ma Boga jest motór"
- Burbon
- Posty: 110
- Rejestracja: 2011-11-13, 13:10
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Komar
WSK 125 M06B3 81' (sprzedana) - Lokalizacja: Krasnystaw
- Kontaktowanie:
Re: Komar a przegląd
Rozumiem. Rozmawiałem z tatą a propo sprzętu. Powiedział, że poczekamy do momentu, w którym będę miał już 16 lat, czyli moje urodziny w lipcu 2013 roku. Prawdopodobnie znajdziemy jakąś inną Wueskę lub ramę. A jeszcze ponawiam pytanie. Jakby to wyglądało z tym kupnem dokumentów?
- Jarek31
- Posty: 79
- Rejestracja: 2011-08-01, 15:18
- GG: 8098934
- Moje maszyny: Honda Hornet
Romet Chart 210
Minsk 125
WSK B3
WSK Z2
Żak - Lokalizacja: Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Komar a przegląd
No musisz mieć umowe z gosciem który jest w dokumentach wpisanych
przekładasz ramę i tyle,chyba że masz bez ramy same papiery to nielegalnie trzeba przebić numery 


- Burbon
- Posty: 110
- Rejestracja: 2011-11-13, 13:10
- GG: 0
- Moje maszyny: Romet Komar
WSK 125 M06B3 81' (sprzedana) - Lokalizacja: Krasnystaw
- Kontaktowanie:
Re: Komar a przegląd
Wszystko więc rozumiem. Dziękuję za rozwianie moich wszystkich wątpliwości. Teraz będę wiedział, czym kierować się przy pozyskiwaniu środka transportu na A1
Temat chyba można zamknąć. Od razu trzeba by było załatwić sprawę z przeglądem.

- Savier
- Administrator
- Posty: 6353
- Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
- GG: 0
- Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75 - Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Komar a przegląd
Po co zamykać temat? Żeby nikt inny nie mógł Ci coś doradzić? IMHO w tego typu sytuacjach nie ma sensu. 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości