WSK M06B3 '78 Grzaniec

Odpowiedz
Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2012-08-02, 08:53

Dzięki - sprawdzę dzisiaj ustawienie przerywacza. A co do gaźnika - właśnie przeglądam oferty na allegro - nowe (pewnie chińskie) można już kupić za 60-80 zł. Chyba się skuszę....mam co prawda jeszcze trochę gaźnikowych części w swoich zapasach, ale to raczej nie ma sensu, bo wszystkie są mocno używane....

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Savier » 2012-08-02, 10:44

Zastanów się czy nie będzie lepiej regenerować oryginała. Z tymi nowymi też niektórzy mają problemy no i wiadomo - tyle co "zeemde" nie potrzymają... :-)

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2012-08-02, 11:05

Na czym polega regeneracja? Na wymianie dysz, uszczelnień? Wystarczyłoby kupić zestaw naprawczy gaźnika?

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 687
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: zmyngut » 2012-08-02, 11:20

Dokładnie nie powiem na czym polega regeneracja ale na pewno nie tylko na wymianie śrubek w gaźniku. Przepustnica w trakcie użytkowania nieco się wyciera- podobnie korpus gaźnika. Podobnie iglica i rozpylacz. Podejrzewam, że koszt regeneracji jest też nie mały.

Kubek

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Kubek » 2012-08-02, 11:26

Najlepiej wybrać się do znajomego, albo na jakiś bazarek i nabyć gaźniczek - owszem gwarancji nie ma że będzie dobry. ale lepsze to niż china. :-?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Savier » 2012-08-02, 11:43

Regeneracja polega m.in. na przeszlifowania miejsca, gdzie pracuje przepustnica a nastepnie wciśniecie "pierścienia" na zużytą przepustnicę a na koniec przetoczenie tego pierścienie pod wymiar korpusu gaźnika :). Chociaż szczerze powiedziawszy warto poszukać jakiejś taniej używki.

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2012-08-02, 12:36

Z tanią używką to loteria. Mam w swoich zbiorach pewnie ze 3 szt używek i trochę luźnych części. Z tego co miałem wybrałem najlepsze części a i tak nie jest dobrze. Spróbuję jeszcze dzisiaj kupić nową dyszę (chińską zapewne:) ). Zobaczę co to da, ale chyba zaryzykuję z nowym gaźnikiem obecnej produkcji....Regeneracja o której pisze Savier wygląda nieźle, ale nie mam kompletnie pomysłu, kto w mojej okolicy by to zrobił...zapewne nikt. A ja niby mam dostęp do obrabiarek, ale chyba się nie będę w to bawił, bo nigdy tego nie robiłem...

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1778
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Szczepan » 2012-08-02, 12:51

Ewentualnie załóż inny gaźnik np. z MZ 150, bądź uniwersalny 21-24mm jak ma Audiobas, bądź Z-tomek.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2012-08-02, 13:04

Hmmm...skłaniam się ku temu, by ten motorek był jak najbliższy oryginałowi z 1978 roku. Jedynym odstępstwem od tej reguły są jak na razie dołozone kierunkowskazy. Popatrzę jednak, ile takie zamienne gaźniki kosztują. Dzięki za podpowiedź.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Savier » 2012-08-02, 13:23

Jeżeli chcesz to poszukam dokładnie jak ta regeneracja przebiega - razem jakoś damy radę, jeżeli masz dostęp do obrabiarek :). Zawsze będzie taniej i przede wszystkim pewniej.

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2012-08-02, 13:30

Zorientuj się, jeśli możesz. Jak będę wiedział co i jak trzeba wykonać - może się uda. Jak na razie nic nie mogę obiecać, bo nie wiem, co trzeba zrobić :). Mam w firmie sprytnych chłopaków, mam tokarkę, frezarkę i kilka innych zabawek. Sam też je potrafię obsłużyć, więc mogę się nad pomysłem zastanowić <OK>

Awatar użytkownika
zmyngut
Posty: 687
Rejestracja: 2011-07-01, 10:20
GG: 0
Moje maszyny: wsk 125
Lokalizacja: Poniatowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: zmyngut » 2012-08-02, 13:34

Nie to że się rozpycham ale mam chwilkę- sporo osób poleca tego pana: http://www.reges.pl/gazniki.htm
a poczytać można nieco o tutaj http://automobilista.boo.pl/printview.p ... df40762503

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2012-08-02, 13:40

Dzięki za link - jest to opcja warta uwagi, ale podejrzewam, że cena nie będzie niska. Trzeba to przemyśleć.

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2012-08-07, 20:42

Pierwsze jazdy i małe problemy. Po części uporałem się z gaźnikiem. Przeszukałem swoje zbiory części i znalazłem elementy gaźnika - dyszę z rozpylaczem. Wymieniłem, odpaliłem i ...cud!! Piękne wolne obroty, pali od strzała bez gazu. Ładnie wkręcała się na obroty. Szkoda tylko, że przez jeden dzień :). Dziś znów trochę gorzej, ale tym razem podejrzewam kranik - mam wrażenie, że zbyt mało paliwa się przez niego przelewa, stąd problemy z wkręcaniem się na obroty. Ale to o co chciałbym zapytac szanowne grono wueskowiczów, to światła...mianowicie mam ci ja sprawne światła drogowe i mijania. Silnik już nie przerywa po ich włączeniu, bo za Waszą radą zmniejszyłem przerwę na przerywaczu, ale - nie mam jeszcze akumulatora i objaw jest taki, że podczas pracy silnika nie działa mi tylne światło pozycyjne oraz stop. Ale jak podłączyłem zasilacz w miejsce akumulatora, to pozycje były z przodu i z tyłu. I w związku z tym pytanie - czy w WSK pozycje są zasilane z aku??? A z cewek tylko mijania i drogowe? Czy może coś spieprzyłem z instalacją?? I czy możecie mi powiedzieć, które styki w silniku (te z małymi śrubkami) za co odpowiadają? Który styk to cewka ładowania? A te dwa pozostałe to co to jest? Z góry dziękuję za wskazówki :)

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1778
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Szczepan » 2012-08-07, 20:47

Bez akumulatora nie ma stopu, ani pozycji ;) Są tylko mijania, drogowe i podświetlenie tablicy.
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Savier » 2012-08-07, 20:51


lukasoo16
Posty: 26
Rejestracja: 2011-09-24, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3
Lokalizacja: Myszyniec
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: lukasoo16 » 2012-08-07, 21:16

I czy możecie mi powiedzieć, które styki w silniku (te z małymi śrubkami) za co odpowiadają? Który styk to cewka ładowania? A te dwa pozostałe to co to jest?

Jeden styk idzie od platynek do stacyjki i on jest do gaszenia moto drugi jest od ładowania a trzeci właśnie od cewek świetlnych i z nich masz światła mijania i drogowe. Myślę że zrozumiałeś :D

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2012-08-07, 21:24

Borewicz pisze:Bez akumulatora nie ma stopu, ani pozycji ;) Są tylko mijania, drogowe i podświetlenie tablicy.
O masz...czyli bez aku nie mam co wybierać się na przegląd :(. Mijania, drogowe mam, ale nie mam też podświetlenia tablicy - muszę przejrzeć swoją instalkę, ale dzięki za info - już mam jasność, że aku musi być.

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2012-08-07, 21:25

Dzięki Ci bardzo - robiłem instalację wg tego schematu i gdzieś mi go wcięło - wydruk, a nie mogłem znaleźć tego w sieci.

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2012-08-15, 20:27

Moto jeździ, dzisiaj zrobiłem ze 20 km. Ale małe problemy jeszcze mnie nie opuszczają. Najpierw sprzęt odpalał od strzału, jechał dobrze na 1, na 2 i przez chwilę na 3...a potem buuu...i brakowało mu paliwa. Podpompowanie kranikiem i odpalał znów od pierwszego i mogłem jechać dalej. Rozebrałem kranik - był brudny. Zbiornik po piaskowaniu i niby go czyściłem, ale jednak trochę piachu zostało :):). Ogarnąłem kranik i problem zniknął - jedzie świetnie, trzyma wolne obroty. Tak pracuje na wolnych:
http://www.youtube.com/watch?v=yiy2qSB8 ... e=youtu.be
Ale zrobił się inny problem - jak zgaszę silnik i nie zakręcę kranika - kałuża benzyny pod motocyklem...i jak ciepły to nie bardzo ma ochotę zapalić. Wygląda na to, że nie dostaje paliwa, bo świeca sucha..Jak już odpali, to pyrka na wolnych i wkręca się na obroty. Czy to może być problem z zaworkiem zwrotnym gaźnika?

Drugi problem to ładowanie - nie mam jeszcze akumulatora, ale mierzę napięcie na stykach aku i mam tam zmienny prąd - wywaliłem stary selen, wsadziłem dużą diodę prostowniczą i dalej mam zmienne - co ciekawe - na wolnych mam tam 9-11 V ?? 8/
Zorientowałem się jak po podpięciu na styki aku żarówki 12V ta świeciła całkiem jasno na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu spaliła się!! Podpiąłem miernik i wychodzi na to, że napięcie skacze nawet do 18V? O co chodzi???

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości