WSK M06B3 '78 Grzaniec

Kubek

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Kubek » 2012-08-15, 20:35

Piękna WSK !! Jak dla mnie brakuje jej tylko bagażnika i emblematów :mrgreen: Świetna robota.

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2012-08-15, 20:48

Dziękuję :)
Emblemat mam jeden...nawet go odnowiłem, ale mam dylemat na którą stronę go przykleić :lol: . Czasem na allegro pojawiają się jakieś sztuki, ale chyba mnie nie stać na niego...ceny często przekraczają 100zł :(. Chyba z jednej strony przykleję oryginał, a z drugiej taką naklejkę:
http://allegro.pl/naklejka-na-bak-szpar ... 27323.html

Kubek

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Kubek » 2012-08-15, 20:51

Ehem... Ja miałem blachę 1 mm chyba ameliniową i ręcznie wyciąłem krążek 82mm, i na to myślę nakleić naklejki.

A jeśli nie naklejki to dam do malowania na srebrno, albo nawet srebrzanką w szpraju. i na to nakleić PZL z folii. Ploterem ładnie wyciąć :D i git.

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2012-08-15, 21:03

Z logo pzl jest łatwiej...bo cena jest przystępniejsza. Ja w oryginale miałem logo WSK z mewą....a tego raz, że nie ma, a jak się pokaże to sporo kosztuje.
Tutaj masz PZL niedrogo:
http://allegro.pl/naklejki-pzl-wsk-embl ... 49917.html

Kubek

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Kubek » 2012-08-15, 21:07

co PZL ? naklejki ? PZL to robili na blaszce ameliniowej sitodrukiem -.-

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: iron_bird » 2012-08-15, 21:53

Grzaniec pisze:Ale zrobił się inny problem - jak zgaszę silnik i nie zakręcę kranika - kałuża benzyny pod motocyklem...i jak ciepły to nie bardzo ma ochotę zapalić. Wygląda na to, że nie dostaje paliwa, bo świeca sucha..Jak już odpali, to pyrka na wolnych i wkręca się na obroty. Czy to może być problem z zaworkiem zwrotnym gaźnika?
Problem cieknacego kranika jak jest odkrecony - mialem to samo, winny jest kranik, dokrec 2 srubki trzymajace raczke kranika - ja dokrecilem dosc mocno i jak zapomne zamknac kranik to zawsze cos jeszcze wyleci, ale zdecydowanie mniej.

Kolejny problem jaki masz to z odpalaniem na cieplym silniku. Dokladnie ten sam problem przerabialem - winna jest swieca. Zaloz swiece o mniejszej cieplocie - ja jezdzilem na F95. Po zalozeniu na F70 Iskra odpala za 1wszym razem czy to zimna czy ciepla, i tak samo zauwazylem ze lepiej mi pracuje silnik.

Co do napiecia to nie wiem jak ci pomoc. U mnie na prostowniku unitry telpod gb baterie laduje. 450km mam zrobione a jeszcze nie byla ladowana ani razu - kierunki i swiatlo tylne dzialaja.

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2012-08-15, 22:08

Wielkie dzięki za uwagę nt. świecy. Faktycznie mam F95. Mam w zapasach jeszcze kilka świec, więc zmienię i sprawdzę. Mam prośbę - czy w wolnej chwili mógłbyś zmierzyć miernikiem, jakie masz napięcia:
1. na styku cewki ładowania zaraz przy silniku - tam będzie prąd zmienny, więc miernik trzeba ustawić na prąd zmienny
2. na zaciskach akumulatora - przy odpiętym aku - tam będzie prąd stały, więc miernik trzeba przestawić na taki zakres
Póki co nie kupiłem jeszcze nowego akumulatora -ale boję się go podpiąć, bo obawiam się, że zaraz się zagotuje, skoro napięcie na stykach aku mocno przekracza mi 6V. W ogóle to mam dość ciekawą zagadkę, teraz to skojarzyłem - otóż mój motocykl, jak pisałem na początku odbudowałem po pożarze. Zniszczeniu - stopieniu uległy elementy plastikowe, w tym lampy. Poszedłem do piwnicy i obejrzałem stare przytopione lampy - i tu totalne zaskoczenie - w lampie przedniej żarówka pozycyjna 12V, w lampie tylnej to samo - 12V!! Teraz okazuje się, że napięcie ładowania mam też bliskie 12V - czyżby ktoś kiedyś przewinął cewkę ładowania??? W tej chwili cewka ładowania jest ta, która siedziała w silniku w momencie kupna motocykla....Możliwe to?? I teraz problem, bo nie wiem, jaki kupić aku - 6 czy 12V .... :(

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: iron_bird » 2012-08-16, 00:43

Czytając temat o cdi w wsk 175 znalazłem wzmianke Shoei'a o zbyt dużym napięciu jakie uzyskiwali. Skoro u ciebie napięcie także jest zbyt duże, może problemem jest podobna rzecz. Linki do jego postów : viewtopic.php?f=23&t=5491&start=20#p455164 oraz viewtopic.php?f=23&t=5491&start=20#p455199

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2012-08-16, 08:09

Dzięki za linki. Spróbuję w takim razie podmienić magneto, bo wycentrować to u nas w 125 nie ma czego. Ale z drugiej strony po odpaleniu silnika bez założonego prawego dekla nie widzę żadnych wahnięć magneta (nie bije) ani też nie ociera o cewki jak kręcę ręką....
Druga opcja to taka, że mój miernik za 5 zł pokazuje głupoty. Być może pracujący silnik zakłóca pracę miernika i stąd takie wyniki. Dzisiaj postaram się pożyczyć porządny miernik i dokonam jeszcze raz pomiaru.

Grzaniec

Daleko od szosy :)

Post autor: Grzaniec » 2012-08-20, 13:22

Motór jeździ...wczoraj zabrałem syna na przejażdżkę i zrobiliśmy ze 40km. Za to w sobotę przypchałem Wieśkę 2 km.....brak paliwa, a raczej paliwo było, ale wystająca rurka z kranika powodowała, że w zbiorniku był jeszcze z litr, a motor stanął :P Będę musiał przyciąć rurkę od rezerwy...
Przy okazji pytanko - maszyna rozpędza się tylko do 70 km/h. Mierzyłem nawet gps - jest mocna, w dwie osoby sprawnie przyspiesza, na każdym biegu jedzie sprawnie....dochodzi do 70km.h i dalej nic. Zębatkę z przodu mam 13z, z tyłu też raczej standard, więc o co chodzi? Silnik osiąga maksymalne obroty....

A tak wygląda sprzęt podczas przejażdżek..
a.jpg
b.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

bear

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: bear » 2012-08-20, 19:59

Bo to nie scigacz tylko WSK. Skoro leci 70km/h i jest mocna to jest ok. Nie masz czego wymagac od silnika z przed kilkunastu lat.

Awatar użytkownika
Szczepan
Posty: 1778
Rejestracja: 2009-05-14, 15:05
Moje maszyny: B3 Promot
Lokalizacja: Gródki k.Działdowa
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Szczepan » 2012-08-20, 20:12

Jaki ma kolor świeca po takiej przejażdżce ?
Ekipa WSKTurbo.pl
Dawniej Borewicz.

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2012-08-20, 21:43

bear pisze:Jaki ma kolor świeca po takiej przejażdżce ?
Świeca jest brązowa, ale nie jest to idealny piaskowy kolor. Iglica podniesiona na drugi ząbek, ale na 3 od góry było identycznie - tzn poprawna praca silnika, wkręcanie na obroty OK, Vmax 70....
bear pisze:Bo to nie scigacz tylko WSK. Skoro leci 70km/h i jest mocna to jest ok. Nie masz czego wymagac od silnika z przed kilkunastu lat.
Ja wiem, że to nie jest sportowy sprzęt, jeżdżę i tak 60km/h, ale wiem, że Vmax dla tych motocykli w granicach 80km/h nie jest problemem. Wydaje się, że mam sprawny silnik, ale chciałbym mieć co do tego pewność - a to, że nie mam szans rozwinąć max prędkości mnie zastanawia..

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Savier » 2012-08-20, 22:19

Popuść hamulce, dopompuj koła - mówię serio ;D.

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2012-08-20, 22:50

Hamulce nie trzymają - moto na podstawkach i koła kręcą się bez oporów. A powietrza to ile pompować?

Awatar użytkownika
Savier
Administrator
Posty: 6353
Rejestracja: 2010-05-20, 18:47
GG: 0
Moje maszyny: Lelek '76
M21W2 '76
Gil spec. '75
Lokalizacja: Działdowo/Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Savier » 2012-08-20, 22:57

Ja zawsze na oko dawałem, ale nic innego mi do głowy nie przychodzi. Sprzęgło się nie ślizga? Blachy na wale masz? Wsio szczelne?

lukasoo16
Posty: 26
Rejestracja: 2011-09-24, 13:44
GG: 0
Moje maszyny: WSK 125 B3
Lokalizacja: Myszyniec
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: lukasoo16 » 2012-08-20, 23:40

Nawet jak ja nie mam jednej blachy to i tak jadę te min 80. Jak moja nie chciała jechać te 80 to podniosłem o jeden ząbek na iglicy. Ale widać że tobie nie pomogło. Może jednak te sprzęgło ?

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2012-08-21, 07:46

Kurcze, to naprawdę robi się ciekawe...blachy oczywiście mam, zresztą wał w stanie super. Kompresja bardzo dobra, sprzęgło się nie ślizga - spokojnie mogę buksować tylnym kołem. Sam też nie ważę nieprzyzwoicie dużo :) - 85kg. Magneto nie ociera o cewki, zresztą kręciłem silnikiem ręcznie i nie widzę jakiś oporów.
Przyszło mi do głowy, by jeszcze sprawdzić ile zębów ma tylna zębatka - tej nie zmieniałem, a może ktoś kiedyś coś pozmieniał.

Grzaniec

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: Grzaniec » 2012-08-24, 09:37

Panowie!! Opanowałem moto całkowicie, odpala czy ciepła czy zimna praktycznie za każdym razem z kopa - winny był kranik, który nawet zamknięty - przeciekał i zalewał moto. Założyłem i podłączyłem kierunki, udało się kupić wyłącznik kierunków. Ożywiłem akumulator z roku 1987 :lol: - nowy był, suchoładowany - na razie testuję, ale chyba będzie OK. Kupiłem i nabiłem tabliczkę znamionową i jestem gotowy do przeglądu.....tylko JAK PRZYNITOWAĆ TABLICZKĘ?? Przecież w główce ramy jest rura sterowa, jakich nitów używaliście??? Trzeba zdjąć zawieszenie do nitowania??? Pomóżcie....

Awatar użytkownika
iron_bird
Posty: 629
Rejestracja: 2011-09-29, 20:25
GG: 9680903
Moje maszyny: M06B3 83r
M21W2 Kobuz 76r
Lokalizacja: Zagórów - PSL
Kontaktowanie:

Re: WSK M06B3 '78 Grzaniec

Post autor: iron_bird » 2012-08-24, 10:07

Grzaniec pisze:Panowie!! Opanowałem moto całkowicie, odpala czy ciepła czy zimna praktycznie za każdym razem z kopa - winny był kranik, który nawet zamknięty - przeciekał i zalewał moto. Założyłem i podłączyłem kierunki, udało się kupić wyłącznik kierunków. Ożywiłem akumulator z roku 1987 :lol: - nowy był, suchoładowany - na razie testuję, ale chyba będzie OK. Kupiłem i nabiłem tabliczkę znamionową i jestem gotowy do przeglądu.....tylko JAK PRZYNITOWAĆ TABLICZKĘ?? Przecież w główce ramy jest rura sterowa, jakich nitów używaliście??? Trzeba zdjąć zawieszenie do nitowania??? Pomóżcie....
Nic nie musisz rozbierac, no moze poza odkreceniem lampy :) Ja swoja tabliczke znamionowa montowalem praktycznie na samym koncu remontu, gdzie juz mialem lampe i cala instalacje ogarnieta i do tego mialem jeszcze stare nity. Odkrec lampe, delikatnie ja opusc. Jak masz stare nity to je przewierc. Nastepnie przyszykuj sobie nowe nity - gruboscia moje byly dobrze dopasowane pod otwor, wchodzily na lekki scisk. Na dlugosc powinny byc pare mm dluzsze, tak ze jak wlozysz je i opra sie na sztycy kierownicy to powinny wystawac pare mm. Nastepnie wloz tabliczke oraz nity, do nitow drewniana klapke i je nabij. Zrob pare ruchow kierownica zeby wytrzec nity i powinno byc dobrze ;)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości