Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ
Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ
a czy trzeba zakładać tamten filc co był zaraz pod zabezpieczeniem? A pod tym uszczelniaczem jest blaszka czy to jest części uszczelniacza?
- Tukan
- Posty: 386
- Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: pl
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ
Filc to badziew, załóż po 2 simmeringi na nogę. Blaszka to cześć filcowego uszczelniacza.
Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ
ale chodzi mi o blaszką pod taką gumą
- Tukan
- Posty: 386
- Rejestracja: 2008-04-01, 12:24
- Moje maszyny: .....
- Lokalizacja: pl
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ
Jaką gumą? Patrząc od góry jest to ułożone tak: zabezpieczenie, krążek filcowy, simmering. Gdzie tam blaszka?
Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PERKOZ
no wlaśnie się dziwie ze jakas blaszka jest bo simering zrywam z takiej blaszki, kurde szkoda ze teraz tego w domu nie mam bym foto pyknął. Dziwne to jakies jest.
- HUBERT1978rr
- Posty: 44
- Rejestracja: 2010-07-21, 11:01
- GG: 5142028
- Moje maszyny: WSK Kobuz?? 1978r
- Lokalizacja: Nasielsk
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE
Gdzie się wlewa olej? Na moje oko robi się to po złożeniu i zamocowaniu lagi w półce, odkręca się górną śrubę i wlewa, czy tak?
I jak w końcu z tą ilością oleju, 90 czy 200ml na lagę?
I jak w końcu z tą ilością oleju, 90 czy 200ml na lagę?
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE
dokładnie tak się wlewa olej, ilość oleju sam sobie dobierz wlej te 200 ml i zobacz jak chodzi,
Ostatnio zmieniony 2010-08-16, 17:58 przez wujcio, łącznie zmieniany 1 raz.
- Brat
- Posty: 874
- Rejestracja: 2008-03-13, 23:50
- Moje maszyny: Wsk m21w2 "Kobuz"
- Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE
Dokładnie, olej wlewasz, po odkręceniu górnej śruby, wlewasz niby po 200 ml, jeśli jednak masz wytarcia na gładzi, bądź jakieś wady, to wlej mniej, koło 150 na pewno będzie mniej cieknąć 



- HUBERT1978rr
- Posty: 44
- Rejestracja: 2010-07-21, 11:01
- GG: 5142028
- Moje maszyny: WSK Kobuz?? 1978r
- Lokalizacja: Nasielsk
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE
Dzięki za pomoc.
Może wiecie czy da radę gdzieś kupić skórzane podkładki pod dolne śróby - lub czym je zastąpić? Widzę że uszczelniacze nie były złe i chyba większośc oleju wyszła dołem.
Simeringi już jednak kupione więc i tak zmienię, dam tak jak piszecie - dwa na każda lagę bo ten filc w kołnierzu stalowym to jakaś porażka, przeciez oczywiste jest że to zbiera kurz i lagi rysuje, nie wiem czemu coś takiego dali. Ktoś tu z inżynierów się nie popisał.
Ważne jednak że cała reszta w miarę ok
ps. rama i duperszwance zagruntowane i oddane do lakiernika, jest jednak mały problem -- po docieraniu na mokro, ze szczelin ramy (i nie tylko, z fartuchów tylniego błotnika również) wydostało się trochę rudej. lakiernik mówi że to nie problem, po oczyszczeniu ma dac jeszcze raz w tych miejscach podkład (pędzlem
) i nie będzie śladu. Mam się nie martwić? jak myślicie?'
Może wiecie czy da radę gdzieś kupić skórzane podkładki pod dolne śróby - lub czym je zastąpić? Widzę że uszczelniacze nie były złe i chyba większośc oleju wyszła dołem.
Simeringi już jednak kupione więc i tak zmienię, dam tak jak piszecie - dwa na każda lagę bo ten filc w kołnierzu stalowym to jakaś porażka, przeciez oczywiste jest że to zbiera kurz i lagi rysuje, nie wiem czemu coś takiego dali. Ktoś tu z inżynierów się nie popisał.
Ważne jednak że cała reszta w miarę ok

ps. rama i duperszwance zagruntowane i oddane do lakiernika, jest jednak mały problem -- po docieraniu na mokro, ze szczelin ramy (i nie tylko, z fartuchów tylniego błotnika również) wydostało się trochę rudej. lakiernik mówi że to nie problem, po oczyszczeniu ma dac jeszcze raz w tych miejscach podkład (pędzlem

- Wojtek
- Posty: 958
- Rejestracja: 2007-01-12, 18:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE
Ja dzisiaj wycinałem sobie skórzane podkładki z... kawałka skóry. Znajdź jakieś stare buty czy może ścinki skóry. Polska firma Otmęt, produkująca buty dołącza taką skórzaną metkę do swojego obuwia. Z tego też można sobie wyciąć. Nic się nie stanie jeśli użyjesz tam dosyć twardych gumowych podkładek. Nie mogą być zbyt miękkie bo po dokręceniu nakrętek podkładki 'wypłyną' bokami.
Bynajmniej i przynajmniej to dwa słowa o kompletnie różnym znaczeniu. Nie używa się ich zamiennie!!!!!!!!!
- HUBERT1978rr
- Posty: 44
- Rejestracja: 2010-07-21, 11:01
- GG: 5142028
- Moje maszyny: WSK Kobuz?? 1978r
- Lokalizacja: Nasielsk
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE
teściowa się nie obrazi chyba jak jej zrobię tuning butów.......wytnę jej takie dwa wentylatorki okrągłe... a ja piękne podkładki skórzane będę miał.
dzięki za pomysł z tymi butami
dzięki za pomysł z tymi butami

- pawel15
- Posty: 1247
- Rejestracja: 2007-01-31, 19:41
- GG: 2782862
- Moje maszyny: WSK B3 i "Kos" 1980, WSK B3 1977, WSK B1 1969
- Lokalizacja: Dąbie
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE
Możesz też poszukać jakiegoś starego skórzanego paska. Ja w ten sposób zrobiłem podkładki do oryginalnego zawieszenia
.

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE
Zakupiłem
- 2 simery corteco z dwoma wargami: - 2 zgarniacze jak do siłownika hydraulicznego: - olej 30W fork (mam nadzieje że nie będzie za gęsty) Do pełni szczęście musiałem dorobić dystans pomiędzy zgarniacz a seger bo brakuje około 2,5 mm.
Po zamontowaniu simera oraz zgarniacza laga ruchoma prezentuje się jak poniżej: Jak znajdę chwilęczasu zrobięfoty pozostałych elementów które mam już wyczyszczone i gotowe do poskładania.
To rozwiązanie gwarantuje nam że śmieci nie wejdą pod simering.
Zakładanie dwóch simeringów jest tylko z pozoru super sprawą bo może wydawać się że co dwa to nie jeden ale prawda jest taka że bez porządnego zgarniacza cały syf podchodzi pod uszczelniacz dodatkowo ten uszczelniacz na samej górze nie ma żadnego smarowania więć wytrze sięszybko.
- 2 simery corteco z dwoma wargami: - 2 zgarniacze jak do siłownika hydraulicznego: - olej 30W fork (mam nadzieje że nie będzie za gęsty) Do pełni szczęście musiałem dorobić dystans pomiędzy zgarniacz a seger bo brakuje około 2,5 mm.
Po zamontowaniu simera oraz zgarniacza laga ruchoma prezentuje się jak poniżej: Jak znajdę chwilęczasu zrobięfoty pozostałych elementów które mam już wyczyszczone i gotowe do poskładania.
To rozwiązanie gwarantuje nam że śmieci nie wejdą pod simering.
Zakładanie dwóch simeringów jest tylko z pozoru super sprawą bo może wydawać się że co dwa to nie jeden ale prawda jest taka że bez porządnego zgarniacza cały syf podchodzi pod uszczelniacz dodatkowo ten uszczelniacz na samej górze nie ma żadnego smarowania więć wytrze sięszybko.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2012-02-15, 22:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE
Witam!
Potrzebuje pilnie pomocy!! W moim zawieszeniu jest pewien problem. Są strasznie duże luzy i cieknie olej bokiem. Podczas rozkręcania całego przodu zauważyłem że podkładki nr 16 i 17( schemat tutaj http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 16ce3.html) są kompletnie starte i otwory w nich nie są okrągłe lecz owalne. Poprzedni właściciel widać nie dbał o to zbytnio . Zna ktoś ich rozmiary albo ma ktoś jakiś pomysł jak to zastąpić, a może ktoś ma takie w dobrym stanie na zbyciu?
Pozdrawiam
Potrzebuje pilnie pomocy!! W moim zawieszeniu jest pewien problem. Są strasznie duże luzy i cieknie olej bokiem. Podczas rozkręcania całego przodu zauważyłem że podkładki nr 16 i 17( schemat tutaj http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 16ce3.html) są kompletnie starte i otwory w nich nie są okrągłe lecz owalne. Poprzedni właściciel widać nie dbał o to zbytnio . Zna ktoś ich rozmiary albo ma ktoś jakiś pomysł jak to zastąpić, a może ktoś ma takie w dobrym stanie na zbyciu?
Pozdrawiam
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE
Obawiam się, że Twoje luzy są już raczej sprawą nie do rozwiązania. Te podkładki tam dużego wpływu na to nie mają, odpowiadają za ograniczanie skoku i ustalanie prowadnicy, to wszystko. Masz wyjechane dolne lagi, które niestety ale nie posiadają wymiennych ślizgów.
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE
Wracając do tematu jednak u mnie cieknie z lag.
Lagi stale nie są idealne i prawdopodobnie dlatego tak się dzieje. Jak tylko będzie okazja założę drugi simer zamiast tego zgarniacza na lagę.
Czyli będzie simer corteco + simer zwykły + seger
Zawieszenie samo w sobie działa świetnie
mogłem jedynie dać gęstszy olej bo jest w miarę miekko 
Lagi stale nie są idealne i prawdopodobnie dlatego tak się dzieje. Jak tylko będzie okazja założę drugi simer zamiast tego zgarniacza na lagę.
Czyli będzie simer corteco + simer zwykły + seger

Zawieszenie samo w sobie działa świetnie


-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2012-02-15, 22:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE
No ja w swoim przodzie wymieniłem właśnie simmery i ten filc na dwa simmery. Poszedłem również do tokarza aby mi wytoczył taką tulejkę zamiast tych podkładek i tego pierścienia osadczego. Lipa z tego wyszła bo wszystko działało za sztywno i nawet nie chciało odbić. aczkolwiek wtedy nie było luzów. Same "flaki" nie wyglądają na jakoś starsznie wytarte tylko te cholerne podkładki... Aktualnie w jednym teleskopie mam 2 a w drugim jeden. Nikt nie ma pomysłu jak to zroibć? Albo nie wiem zdjęcie jak to wygląda w działającym sprzęcie?
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE
Wszystko jest na forum tylko trzeba poszukać:
viewtopic.php?p=497909#p497909
viewtopic.php?p=497909#p497909
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2012-02-15, 22:34
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK 125
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE
A no tak moje gapiostwo... No to mniej więcej wiem co i jak lecz wymiarów nie mam ale to już chyba będzie kwestia dorbienia na oko. Tylko jedno chciałbym wiedzieć czy ta mniejsza przekładka jest spasowana do średnicy tłoczyska? Co do luzów to sprawdzę to jeszcze ale pomyślałem sobie że może by dorobić nową powierzchnię ślizgową w nodze ruchomej, tzn. wytoczyć większy otwór w nodze ruchomej i w to wcisnąć nową tuleje z rowkami smarującymi, spasowaną z nogą nie ruchomą. Co o tym myślicie? Warto czy zostawić tak jak jest?
- Skinder
- Posty: 2223
- Rejestracja: 2007-03-22, 15:49
- Moje maszyny: Perkoz 0001
- Lokalizacja: Lubicz
- Kontaktowanie:
Re: Jak poprawnie złożyć przednie zawieszenie WSK typ KOS/PE
Mam nagrane, jak rozłożyć takie cudo, jak będzie zapotrzebowanie to moge to wrzucić.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości