Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał stojan
- szymon_wolebez
- Posty: 416
- Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
- GG: 0
- Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650 - Lokalizacja: Korsyka- Francja
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Czy ktoś już może testował taki moduł.
http://allegro.pl/progcdi-m-programowal ... 04612.html
http://allegro.pl/progcdi-m-programowal ... 04612.html
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
raczej do 2t to jest zbędna zabawka 

- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Tak nie jestwujcio pisze:raczej do 2t to jest zbędna zabawka


- szymon_wolebez
- Posty: 416
- Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
- GG: 0
- Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650 - Lokalizacja: Korsyka- Francja
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Ok więc to tylko taki zbędny bajer z tym modułem z linku co podesłałem.
Przez zimę zrobię sobie jakiś dowolny bezstykowy zapłon. Może będzie typowy CDI przedstawiony w tym temacie a może z nieco innym czujnikiem. Wstawiłem nowy przerywacz, inną świecę, ustawiłem zapłon i dziś jazda była marna. Moto nie chciało gnać więcej jak 85km/h a wcześnie śmigałem po prostej spokojnie 90 a bez wiatru to bujało do 100.
Ustawianie suwmiarką wyprzedzenia na 3,5mm nie jest precyzyjne i mam teraz mułka i nowy przerywacz co może być słabej jakości.
A jak się sprawdza zapłon bezstykowy na tranzystorze z tą fabryczną cewką?
Przez zimę zrobię sobie jakiś dowolny bezstykowy zapłon. Może będzie typowy CDI przedstawiony w tym temacie a może z nieco innym czujnikiem. Wstawiłem nowy przerywacz, inną świecę, ustawiłem zapłon i dziś jazda była marna. Moto nie chciało gnać więcej jak 85km/h a wcześnie śmigałem po prostej spokojnie 90 a bez wiatru to bujało do 100.
Ustawianie suwmiarką wyprzedzenia na 3,5mm nie jest precyzyjne i mam teraz mułka i nowy przerywacz co może być słabej jakości.
A jak się sprawdza zapłon bezstykowy na tranzystorze z tą fabryczną cewką?
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Muciek pisze: No to nie pisz wyżej że nic nie da w 2T . Sprawdź sobie w google opinie o tym
BO do zwykłego silnika 2t za dużo to nie da do grzebanego owszem

a w 4t jest to niezbędne do normalnej pracy silnika
- Muciek
- Moderator
- Posty: 1466
- Rejestracja: 2010-08-22, 23:28
- Moje maszyny: Yamahy RD250 75 76 78
- Lokalizacja: Radziechowy
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
No co TY nie powiesz...wujcio pisze:Muciek pisze: No to nie pisz wyżej że nic nie da w 2T . Sprawdź sobie w google opinie o tym
BO do zwykłego silnika 2t za dużo to nie da do grzebanego owszem
a w 4t jest to niezbędne do normalnej pracy silnika
Taki zapłon był by "lepszy" od CDI ale pobiera ze 3-5A prądu. Jak byś zamontował wirnik z royala to w ogóle nie powinno być problemu z ładowaniem i prądem.szymon_wolebez pisze:A jak się sprawdza zapłon bezstykowy na tranzystorze z tą fabryczną cewką?
- szymon_wolebez
- Posty: 416
- Rejestracja: 2012-08-22, 14:01
- GG: 0
- Moje maszyny: kiedyś - WSK 175 Kobuz z 1982
obecnie - Honda Transalp 650 - Lokalizacja: Korsyka- Francja
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Powiedzcie mi jak ustawiacie zapłon w sensie ile przed GMP.
Mam w książce podane 3,5-4mm czyli jest jakiś margines do manewrowania.
Ustawiam suwmiarka i jest niezbyt dokładne ale jako tako lepiej niż na oko.
Więc poz mianie przerywacza ustawiłem na (suwmiarką 3,5mm) a przerwę szczelinomierzem na 0,3mm i powiem, że silnik nie wkręca się płynni tak jak na starym przerywaczu i świecy.
Zmieniłem też świecę Iskra 95 akurat była pod ręką bo miałem boscha od 3 lat i było wszystko super tylko wint mi się uszkodził.
Gdzie teraz szukać przyczyny tego mułka, wiem, że jak pojadę z zapłonem na 4mm to zacznie łapać wsteczny co jakiś czas.
Czy to świeca jest winna bo nie jest 100 wg. iskry czy może nieco przesunąć zapłon.
Jak ustawiacie CDI, na sztywno wg normy czy eksperymentalnie +-0,5mm?
EDIT:
Książki jakie mam to dwie autora H. Załeski Jeżdżę motocyklem WSK oraz budowa WSK eksploatacja naprawa.
Więc w tabelce mam podane optymalne wyprzedzenie zapłonu przed GMP 3,5-+0,02mm a w opisie ustawiania podają, że ma być 4mm. Więc jak to u was chodzi, bo znalazłem info, ze przy 3,8mm całkiem dobrze działa. Więc na pewno muszę jeszcze nieco wyprzedzić o jakieś 0,4mm
Mam w książce podane 3,5-4mm czyli jest jakiś margines do manewrowania.
Ustawiam suwmiarka i jest niezbyt dokładne ale jako tako lepiej niż na oko.
Więc poz mianie przerywacza ustawiłem na (suwmiarką 3,5mm) a przerwę szczelinomierzem na 0,3mm i powiem, że silnik nie wkręca się płynni tak jak na starym przerywaczu i świecy.
Zmieniłem też świecę Iskra 95 akurat była pod ręką bo miałem boscha od 3 lat i było wszystko super tylko wint mi się uszkodził.
Gdzie teraz szukać przyczyny tego mułka, wiem, że jak pojadę z zapłonem na 4mm to zacznie łapać wsteczny co jakiś czas.
Czy to świeca jest winna bo nie jest 100 wg. iskry czy może nieco przesunąć zapłon.
Jak ustawiacie CDI, na sztywno wg normy czy eksperymentalnie +-0,5mm?
EDIT:
Książki jakie mam to dwie autora H. Załeski Jeżdżę motocyklem WSK oraz budowa WSK eksploatacja naprawa.
Więc w tabelce mam podane optymalne wyprzedzenie zapłonu przed GMP 3,5-+0,02mm a w opisie ustawiania podają, że ma być 4mm. Więc jak to u was chodzi, bo znalazłem info, ze przy 3,8mm całkiem dobrze działa. Więc na pewno muszę jeszcze nieco wyprzedzić o jakieś 0,4mm
- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
ja mam ustawione na 4 mm przed GMP i jest ekstra.
Pytanie czym to ustawiasz? masz lampę stroboskopową?
Ja też ustawiałem na oko czujnikiem zegarowym i muszę przyznać że bez lampy to nie jest do ustawienia poprawnie ponieważ znacznik na impulsatorze różnie zaznacza punkt iskry.
Pytanie czym to ustawiasz? masz lampę stroboskopową?
Ja też ustawiałem na oko czujnikiem zegarowym i muszę przyznać że bez lampy to nie jest do ustawienia poprawnie ponieważ znacznik na impulsatorze różnie zaznacza punkt iskry.
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 2012-07-23, 15:32
- GG: 0
- Moje maszyny: WSK M21W2 (175) 1973r
- Lokalizacja: Bieszczady Zagórz/Sanok/Rzeszów
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
mam takie pytanie czy da się na przykładzie CDI zrobić zapłon bezstykowy bez przewijania cewek?? Ponieważ w mojej 175 mam 14,8V pracując a 14,3V wszystkich odbiornikach (bez kierunków)
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
- CeZetHa
- Posty: 70
- Rejestracja: 2009-07-03, 13:37
- GG: 0
- Moje maszyny: '73 WSK 175
'82 Honda CX500ec - Lokalizacja: Brzozów
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Jestem w trakcie robienia CDI, ale już przy samym doborze części głowa boli. Planuję zrobić tak, że jedna cewka idzie na CDI, a reszta na akumulator, a wszystko miałoby śmigać z rotorem od Royala.
Mam pytanie w sprawie regulatora napięcia.

Planuję kupić regler taki jak na rysunku (ten z lewej), bo jest to dość często spotykana chinszczyzna na Alledrogo. Ale jak mam rozumieć ten schemat po szwabsku? Z tego co widzię, to +Akku idzie do akumulatora, GND to masa, a co z Regler i Sense? Po prostu podłączyć do nich żółte kable od ładowania akumulatora?
Dzięki z góry za pomoc
Mam pytanie w sprawie regulatora napięcia.

Planuję kupić regler taki jak na rysunku (ten z lewej), bo jest to dość często spotykana chinszczyzna na Alledrogo. Ale jak mam rozumieć ten schemat po szwabsku? Z tego co widzię, to +Akku idzie do akumulatora, GND to masa, a co z Regler i Sense? Po prostu podłączyć do nich żółte kable od ładowania akumulatora?
Dzięki z góry za pomoc

- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Ten regulator możesz wyrzucić do śmieci 
Szukaj regulatora podobnego do:


Szukaj regulatora podobnego do:
- rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750 - Lokalizacja: 64-980 trzcianka
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
jeśli zrobisz wszystko z godnie z opisem w pierwszym poście to masz pewność ze będzie działać i nie będziesz musiał zakładać wirnika od royala a będzie na pewno dobrze. Jeśli zaczniesz kombinować to i tak wrócisz do pierwszego posta bo tam juz sa odpowiedzi na pytania które zadajesz.
- CeZetHa
- Posty: 70
- Rejestracja: 2009-07-03, 13:37
- GG: 0
- Moje maszyny: '73 WSK 175
'82 Honda CX500ec - Lokalizacja: Brzozów
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
AudioBas - znalazłem ten regler, co jest na zdjęciu, ale jest jedno ALE. A nawet dwa.
Po pierwsze - kolega rafalgb zalecił, by relger miał dwa żółte kable. A w tym reglerze który kabel jest jeszcze "żółty"?
Po drugie - jak z jego wytrzymałością? Wytrzyma z royalowskim rotorkiem? Co więcej, nie ma problemu z tym, że dedykowany jest ATV 4t?
No i jeszcze trzecie pytanie: testował ktoś takie cudo? Sporo tego jest na alledrogo, choć podejrzewam, że to tani skośnooki wyrób.

Wiem, że pewne pytania mogą być lamerskie i wiele kwestii sam mógłbym sprawdzić, ale niestety WSKę widuję raz na 2 tygodnie w weekend, bo mój warsztat jest 200km ode mnie.
Po pierwsze - kolega rafalgb zalecił, by relger miał dwa żółte kable. A w tym reglerze który kabel jest jeszcze "żółty"?

Po drugie - jak z jego wytrzymałością? Wytrzyma z royalowskim rotorkiem? Co więcej, nie ma problemu z tym, że dedykowany jest ATV 4t?
No i jeszcze trzecie pytanie: testował ktoś takie cudo? Sporo tego jest na alledrogo, choć podejrzewam, że to tani skośnooki wyrób.

Wiem, że pewne pytania mogą być lamerskie i wiele kwestii sam mógłbym sprawdzić, ale niestety WSKę widuję raz na 2 tygodnie w weekend, bo mój warsztat jest 200km ode mnie.
- AudioBas
- Administrator
- Posty: 4120
- Rejestracja: 2011-03-15, 19:07
- GG: 3615115
- Moje maszyny: www.WSK.AudioBas.pl
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Matej śmiga na royalu i tym regulatorze,
11 h nad morze jechaliśmy w nocy i nic się nie działo, wracaliśmy też 11 i śmiga
Tylko musisz zawsze światła mieć włączone bo bez nich się grzeje
Ten pseudo tuning daruj sobie
11 h nad morze jechaliśmy w nocy i nic się nie działo, wracaliśmy też 11 i śmiga

Tylko musisz zawsze światła mieć włączone bo bez nich się grzeje

Ten pseudo tuning daruj sobie

- wujcio
- Posty: 1764
- Rejestracja: 2008-06-25, 01:03
- GG: 0
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
ja mam taki regulator przy wirniku z royala i nic sie nie dzieje jest delikatnie ciepły.
Wiadomo że trzeba jeździć ze światłami aby się nie grzał
Wiadomo że trzeba jeździć ze światłami aby się nie grzał

- CeZetHa
- Posty: 70
- Rejestracja: 2009-07-03, 13:37
- GG: 0
- Moje maszyny: '73 WSK 175
'82 Honda CX500ec - Lokalizacja: Brzozów
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Mam jeszcze takie pytanko. Normalnie mam instalację 12v bez żadnych przeróbek na dzień dzisiejszy, ale do CDI chciałbym zastosować inny model prądnicy (oryginał chcę zostawić tak w razie W ). Ogarnąłem sobie za dosłownie grosze prądnicę 6v ładowanie/12v światła i chcę ją przerobić na CDI + rotor z Royala. I tu jest moje pytanie odnośnie różnicy między wersjami instalacji - co muszę zrobić, by z pomyślnością zastosować CDI tak jak jest opisane ładnie w pierwszym poście posiadając wcześniej podaną prądnicę?
EDIT
Zapomniałem jeszcze dodać: plan mam taki, żeby jedna cewka szła na CDI, reszta na ładowanie, a cała instalacja była na 12v.
EDIT
Zapomniałem jeszcze dodać: plan mam taki, żeby jedna cewka szła na CDI, reszta na ładowanie, a cała instalacja była na 12v.
- rafalgb
- Posty: 479
- Rejestracja: 2011-02-16, 05:20
- GG: 6822956
- Moje maszyny: wsk175
wsk125
junak m10
XTZ 750 - Lokalizacja: 64-980 trzcianka
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
w instalacji nie musisz za wiele przerabiać zrób wszystko jak w pierwszym poście cewki połącz w szereg regulator i masz 12V do aq w puszce pod siedzeniem zrob jeden mostek za bezpiecznikiem z aq do czerwonego będziesz miał 12V na wszystko tylko pozostanie jeszcze gaszenie najprostszym rozwiązaniem jest kill swich. ukryty pstryczek masujący
Na forum jest opcja podziękowań za post należy z tego korzystać jeśli wzbogaciły waszą wiedzę.
Na forum jest opcja podziękowań za post należy z tego korzystać jeśli wzbogaciły waszą wiedzę.
- CeZetHa
- Posty: 70
- Rejestracja: 2009-07-03, 13:37
- GG: 0
- Moje maszyny: '73 WSK 175
'82 Honda CX500ec - Lokalizacja: Brzozów
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
no to już mi to rozjaśniło łepetynę, tylko o jaki mostek za bezpiecznikiem chodzi? I gdzie tu jest opcja podziękowań?
Bo jak narazie za pomysł z CDI masz piwko na jakimś zlociku 


- man on the WSK
- Posty: 295
- Rejestracja: 2007-12-09, 22:09
- Moje maszyny: M06B3 1985
DUDEK 1976
KOBUZ 1979
KOBUZ 1983 - Lokalizacja: Iwonicz-Zdrój
- Kontaktowanie:
Re: Poradnik CDI WSK 175 M21W2 zaplon bezstykowy oryginał st
Możesz zrobić też tak - zamontuj w miejsce cewek świetlnych 4 cewki ładowania z 6V prądnicy ( z grubym drutem). Cewki parami połącz ze sobą szeregowo i potem przewody wychodzące z obu par połącz równolegle i wtedy na regulator.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość